המאבק על שופרסל: ההצעה החדשה שעשויה לטרוף את הקלפים

ויליגר ודלק ישראל מגבירים את הלחץ: רוצים את שופרסל לפי שווי של 6.5 מיליארד שקל • ההצעה החדשה שהוגשה למוסדיים מגבירה את הלחץ, כאשר היום פוקעת הצעת האחים אמיר לקנות את מניות המוסדיים ברשת הסופרמרקטים לפי שווי של 6 מיליארד שקל

סניף שופרסל דיל / צילום: איל יצהר
סניף שופרסל דיל / צילום: איל יצהר

זה הופך ליום דרמטי במרוץ לרכישת השליטה ברשת שופרסל. קבוצת ויליגר-דלק ישראל, שהגישה אמש (ב') הצעה משלה לרכישת רבע ממניות שופרסל מידי המוסדיים, מעלה את הפער בינה לבין הצעת האחים אמיר שפוקעת היום (ג'). הקבוצה שיגרה למוסדיים לפני שעה קלה הצעה משופרת - 24.5 שקל לכל מניית שופרסל שתרכוש מידי המוסדיים. משמעות ההצעה - שווי של 6.5 מיליארד שקל לשופרסל, מול שווי קודם של 6.3 מיליארד שקל.

ניתוח | מאחורי הקלעים של מאבק השליטה הכי סוער במשק 
אחרי הפיצול הגדול ב"גוגל של רוסיה": מה יישאר מפעילות יאנדקס בישראל? 

ההצעה החדשה מגיעה בלוח זמנים צפוף, כאשר הצעת האחים אמיר לקנות את מניות המוסדיים (24.9% משופרסל) לפי שווי של 6 מיליארד שקל לחברה בלבד, פוקעת היום. מרבית המוסדיים רצו למכור לאחרים אמיר את המניות, במיוחד לאחר שהקבוצה האמריקנית פרשה מהמרוץ.

מוקדם יותר הבוקר התברר כי קבוצה העסקית בראשותו של מייקל אלפרט שהתמודדה על רכישה רבע ממניות רשת שופרסל החליטה לפרוש מהמרוץ. נראה כי סיכויי הצעתם של האחים אמיר השתפרו, והיום (ג') יתברר אם הם ירכשו את מניות שופרסל.

אתמול נודע על התפתחות מפתיעה מצידו של צבי ויליגר, בעל השליטה בוילי פוד, כאשר דלק ישראל שבשליטת להב אל.אר, קבוצת דלק ואורי מנצור החליטה להתמודד במשותף ולהגיע להחזקה לרבע ממניות שופרסל, ולרכוש את המניות לפי שווי של 6.3 מיליארד שקל לחברה. ההצעה של קבוצת ויליגר-דלק ישראל היא במזומן, והיא למעשה כוללת את רכישתן של כ-20% ממניות שופרסל מידי המוסדיים, כשהיתרה להחזקה לכרבע ממניות שופרסל על ידי הקבוצה (4.9%) מוחזקת באופן פרטי על ידי ויליגר.