שני כהן ומגן דוד עשוי מפיצה מזניקים את מפעל הפיס למקום הראשון באהדה

ענף הבילויים והפנאי סובל מירידה חדה בהכנסות במלחמה, במפעל הפיס מנסים להתניע אותו ומשיגים אהדה - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • מזרחי טפחות אחראי לפרסומת הזכורה ביותר, ואצל אסם החדשות המרעישות ביותר הן הסאונד הקריספי

שני כהן בקמפיין מפעל הפיס / צילום: צילום מסך
שני כהן בקמפיין מפעל הפיס / צילום: צילום מסך

זמן קצר לפני שהחל גל העלאות המחירים בתחום המזון, החליטו בחברת אסם להשיק סדרת חטיפי CHIPS חדשה בצורות ותיבולים שונים. כעת מגיע תור הפרסומת שפונה לקהל יעד רחב, מבלי לקבע את המוצר כמיועד לשכבת גיל מסוימת - באמצעות משפחת סוויסה.

ראיון | מסע ההסברה של בכירי טיקטוק בישראל: "אנחנו לא מושלמים"
דעה | כדי לנצח בהסברה צריך להיות אסטרטגי, ולא להיות צודק 

האב מאיר מוכר לקהל הבוגר יותר, הבנים ישי ומיכאל מוכרים לדור הצעיר, והפרסומת כולה מבוססת על המשחק JINX שבו המשתתפים הוגים מילה כלשהי בו־זמנית. במקרה של הצ'יפס: פריכות קטלנית, פריכות קטלנית 2, כשהוא חוזר לנקום.

קמפיין אסם / צילום: צילום מסך
 קמפיין אסם / צילום: צילום מסך

הפרסומת מדלגת לגמרי על שורת המחיר ועל המצב באופן כללי ומתקיימת בסוג של יקום מקביל שבו החדשות המרעישות ביותר קשורות לקריספיות. במידה מסוימת, היא מכניסה קלילות למציאות הכבדה המאפיינת את חיינו בחודשים האחרונים - מה שמוביל אותה למקום השביעי בזכירות והחמישי באהדה.

ההשקעה הגבוהה

במפעל הפיס עלו בפרסומת חדשה במטרה לקדם הטבות בענף הבילויים והפנאי, שמאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" סובל מירידה חדה בפעילות. כדי "להתניע" בחזרה את הענף, גויסה שוב שני כהן לתפקיד הטיקטוקרית, שמדווחת לעוקביה על עלילות "האחים המבלים".

מאחר שאנחנו בעידן האותנטיות, לצדה נמצא באופן קבוע האח שתוקע את הסיכה בבלון. "איזה מבלים עכשיו, לאנשים אין ראש ואין כסף", הוא אומר מיד בהתחלה, ובכך, בהפוך על הפוך, מסייע לצופה להיפרד מרגשות האשמה על כך שהוא כן מעוניין לחזור קצת ליהנות. בסיום הפרסומת האח עצמו כבר נכנס לאווירה "המושלמת", ואז כהן היא שמגחיכה אותו ומציגה את המבט המפוכח.

עם הברקות כמו שני משולשי פיצה שהופכים למגן דוד, התוצאה מצחיקה מאוד ומתברגת מיד במקום הראשון באהדה. זו גם הפרסומת המושקעת ביותר השבוע על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, עם כ־1.4 מיליון שקל.

המפרסמת השנייה בגודלה מבחינת ההשקעה היא חברת ישראל קנדה עם כ־815 אלף שקל בקמפיין לפרויקט הנדל"ן פארק צפון EVE. במקום השלישי נמצאת פלאפון עם כ־810 אלף שקל שהושקעו בקמפיין בכיכובו של יהודה לוי. הפרסומת מציעה הטבות ללקוחות מסלול G5, ונכון לשבוע זה, אינה מתברגת בדירוג.

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק מזרחי טפחות, בכיכובם של דביר בנדק, חן אמסלם והמילואימניק שזוכה לטרמפ עד הבית. ענף הפיננסים כולו תופס ששה מקומות במדד, שלושת הראשונים ושלושת האחרונים בזכירות.

דביר בנדק וחן אמסלם בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך
 דביר בנדק וחן אמסלם בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך

משקיעים קצת יותר

ההשקעה בפרסום עולה מ־21 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־27 מיליון שקל השבוע.

המשרד האהוב

אדלר־חומסקי & ורשבסקי אחראי לבדו לשלוש הפרסומות האהובות ביותר: מפעל הפיס, בזק ובנק דיסקונט (שכלל אינה באוויר כבר זמן רב).

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.