בצל סערת עזיבתו של ליבנה: ורביט מכריזה על מנכ"ל חדש

חברת התמלול הטכנולוגי הודיעה כי נשיא החברה, יאיר אמסטרדם, מונה לתפקיד המנכ"ל • תום ליבנה ימשיך לכהן כיו"ר אמריטוס בדירקטוריון החברה • בשיאה, הוערכה החברה בשווי של כ־2 מיליארד דולר, אך כיום היא נמצאת בהערכת שווי נמוכה משמעותית

יאיר אמסטרדם, מנכ''ל ורביט / צילום: ורביט
יאיר אמסטרדם, מנכ''ל ורביט / צילום: ורביט

חברת התמלול הטכנולוגי ורביט הודיעה היום (ב') כי יאיר אמסטרדם, נשיא החברה, מונה למנכ"ל בפועל של החברה. תום ליבנה, שהיה אמור לסיים את את תפקידו כמנכ"ל עד לסוף השנה הנוכחית, מסיים תפקיד זה היום וימשיך לכהן כיו"ר אמריטוס - משמע, יו"ר "לשם כבוד" ולא יו"ר פעיל - בדירקטוריון החברה.

ראיון | היזם שעורר סערה: "מי שטוען שאני הייטקיסט כושל שיסתכל בחשבון הבנק שלי"
הוא הרוויח עשרות מיליוני דולרים ואז איבד עניין בתפקיד המנכ"ל. הוא לא לבד
ורביט שוקלת מיזוג עם ענקית התמלול 3Play

בשנת 2022, אמסטרדם הצטרף לוורביט כשמונה לתפקיד סמנכ"ל התפעול הראשי.
"ורביט נמצאת בצומת משמעותית, ואנו בטוחים שהשינויים הללו ידחפו אותנו לשלב הבא בהתפתחות החברה", מסר אמסטרדם. "יש לנו את הגודל, בסיס הלקוחות, המשאבים הפיננסיים והצוות המוכשר ביותר בתעשייה - כל המרכיבים להצלחה מתמשכת".
תום ליבנה מסר כי "אני גאה במה שהשגנו יחד בוורביט, ואני בטוח שהחברה נמצאת בעמדת זינוק מצוינת להמשך צמיחה וחדשנות. יש לי אמון מלא ביאיר ובצוות ההנהלה של ורביט, שיובילו את החברה למימוש החזון שבנינו יחד".

כאמור, שמה של ורביט עלה לכותרות רבות לאחרונה, זאת בצל הודעת עזיבתו של ליבנה את תפקיד המנכ"ל, כמו גם מספר סבבי פיטורים שעברה החברה, שבשיאה הוערכה בשווי של כ־2 מיליארד דולר, וכיום נמצאת בהערכת שווי נמוכה משמעותית.

החברה הוקמה בשנת 2017, על־ידי תום ליבנה יחד עם ד"ר אריק שלף וקובי בן צבי, שניהם כבר לא חלק מן החברה. ורביט מספקת שירותי תמלול אוטומטיים בשימוש בכלי בינה מלאכותית, כמו גם בעזרת מתמללים אנושיים הפזורים ברחבי העולם.