גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ענף הפיננסים השתלט. ומי הפרסומת האהובה בישראל?

הפרסומת של בנק לאומי היא הזכורה ביותר השנה, והפרסומת של ביטוח 9 היא האהובה ביותר - כך עולה מדירוג גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" הופסק הפרסום ליותר מחודש, ומאז שובו למסך הקריאייטיב מותאם למצב־הרוח הלאומי ● סיכום מיוחד

קמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך
קמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך

מתקפת החמאס ב־7 באוקטובר שינתה את חיי הישראלים מקצה לקצה, וגם ענף הפרסום הושפע מכך. הלך הרוח הציבורי הוביל לכך שבמשך מספר שבועות לא נראתה כמעט אף פרסומת על מסך הטלוויזיה. בשיחות שערכנו עם פרסומאים בנובמבר, רובם דיברו על מצב־הרוח הקשה, וצפו כי לא תירשם התאוששות לפני ינואר 2024.

שבוע שני ברציפות: מזרחי טפחות מוביל בזכירות
מצטרפת לגל העלאות המחירים: יוניליוור מייקרת את הגלידות ואת השוקולד

בנוסף, הם הצביעו על צמצום משמעותי בתקציבים, ועל הפסדים של מיליוני שקלים בחודש, לצד התגייסות כמעט מלאה לטובת פעולות הסברה לצד חמ"ל נעדרים וסיוע למטה משפחות החטופים.

בהתאמה, גם מדד הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה לא התפרסם במשך כחודשיים. החזרה לאוויר הייתה איטית, מהוססת, בשפה פרסומית שונה ועם קריאייטיב מותאם מצב.

 

המפרסם והמשרד שבלטו

מאז חזרת הפרסומות למסך ועד היום, המסרים הפרסומיים מתמקדים בהטבות ובשירותים רלוונטיים. בין הגופים העיקריים שמציעים הקלות בעקבות המלחמה נמצאים הגופים הפיננסיים. וכך, הבנקים תפסו 146 מקומות מסך כל 390 המקומות בדירוגים השבועיים לאורך השנה, ואילו חברות הביטוח תפסו 55 מקומות.

את רשימת המפרסמים הבולטים השנה מוביל בנק דיסקונט, ומיד אחריו מדורגים בנק לאומי ובנק מזרחי טפחות. מפרסמים בולטים נוספים שנוכחותם במדד עלתה על 50% מהשנה הם בנק הפועלים, שופרסל, פרטנר וטורנדו.

גם השנה המשרד הבולט במדד הוא מקאן תל אביב, שהתברג בשליש מסך המיקומים השנה: 123 מתוך 390. המפרסמים הבולטים עמם עובד המשרד הם בנק לאומי, ביטוח ישיר, פרטנר, MAX, אל על וטורנדו. במקום השני נמצא משרד הפרסום אדלר־חומסקי & ורשבסקי, בעיקר בזכות בנק דיסקונט אך גם yes, בזק, חברת החשמל, תמי 4 ועוד. נציין כי במקום השישי נמצא פרסמן ברוך, משרד קטן יחסית שהלקוח הבולט ביותר שלו הוא סופר־פארם.

הזכורה והאהובה ביותר

העבודה עם מקאן תל אביב וההיצמדות לפרזנטור גל תורן הובילו את בנק לאומי למקום הראשון בדירוג הפרסומות הזכורות (הוביל במשך 18 מתוך 39 שבועות). שיעורי הזכירות הגבוהים ביותר נרשמו לפרסומת שהוקדשה לסיירת מנכ"ל - 18.4%. לשם השוואה, ממוצע הזכירות השנה עמד על 10.4%. בנק דיסקונט מדורג במקום השני, עם 11 שבועות של הובלת מדד הפרסומות הזכורות.

 

חברת ביטוח 9 מובילה את דירוג הפרסומות האהובות, באמצעות גליקמן־שמיר־סמסונוב, והפרזנטור אודי כגן. בקמפיין המצחיק מאוד מגלם כגן את עצמו ואת אביו, בשורת סיטואציות יומיומיות - אשר מוכרות כמעט לכל אחד שניסה להסביר להורים כיצד להשתמש בפיתוחים הטכנולוגיים של העת הנוכחית.

קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך

לצורך כתבה זו נערך סקר אינטרנטי ייעודי בקרב 500 משיבים, גולשי אינטרנט בגילאי 18 ומעלה, כולל החברה הערבית, שנחשפו ל־10 הפרסומות האהובות ביותר של השנה החולפת והתבקשו להשיב מהי הפרסומת האהובה ביותר עליהם.

הפרסומת של אסם לבמבה, בכיכובו של הזמר אליעד נחום (ובאמצעות מקאן תל אביב), שעלתה בזמן המלחמה - נבחרה לאהובה ביותר לשנת 2023. לדברי אלי משולם, סמנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, "הפרסומת מציגה באופן אותנטי ורגיש את המורכבות הקשורה עם ילדות ישראלית בזמן מלחמה, ומצד שני היא מעוררת רגשות חזקים של אחדות ותקווה. כל זאת הביא את הישראלים להזדהות עם המסר ולהרגיש שהפרסומת מדברת אליהם ועליהם באופן אישי, מה שייצר שיעורי אהדה גבוהים".

קמפיין במבה של אסם / צילום: צילום מסך

במקומות השני והשלישי נמצאות שתי פרסומות של ביטוח 9. החברה הייתה בין האחרונות לחזור לפרסם במלחמה, ולכך הייתה אולי השפעה על כך שלא נבחרה לאהובת האהובות.

ההשקעה הגבוהה

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי סך התקציבים המוערכים שהושקעו ב־2023 בקמפיינים פרסומיים בטלוויזיה עומד על כ־1.5 מיליארד שקל, בדומה לשנה שעברה. בנוסף, הושקעו כ־700 מיליון שקל בפרסום בדיגיטל.

המפרסם שהשקיע במהלך השנה האחרונה את תקציב הפרסום הגדול ביותר הוא פלטפורמת הסטרימינג של RGE וקשת, free TV, עם כ־31 מיליון שקל. אחריו מדורגים בנק לאומי עם כ־21 מיליון שקל, שופרסל ובנק דיסקונט עם כ־20 מיליון שקל כל אחד, ובנק הפועלים, בנק מזרחי טפחות ואתר MAKO עם כ־19 מיליון שקל.

עוד כתבות

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

בעיכוב של עשרות שנים, המדינה תפריט קרנות השתלמות של מאה אלף עובדים

ועדת השרים להפרטה תדון בשבועות הקרובים במכירת החזקות המדינה בשבע קרנות השתלמות, מלבד אלו של המורים והשופטים ● לפי ההצעה, המניות יעברו לידי ההסתדרות, כשהיקף הנכסים הוא כ־8.4 מיליארד שקל ● המטרה: הפחתת הנטל על המדינה ● מה צפוי לחוסכים? ● גלובס עושה סדר

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

קניות בסופר. אין הצדקה אמיתית להעלאות המחירים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הנתונים מגלים: האם גל עליות המחירים מוצדק?

שורת חברות גדולות במשק הודיעו על העלאות מחירים רוחביות, בעיקר בתחומי המזון והצריכה ● אלא שבחינת פרמטרים כמו שערי מט"ח, עלויות שינוע ומחירי חומרי גלם מעלה כי לא תמיד קיים הכרח לעשות כן ● אלכס זבז'ינסקי, מיטב: "החברות פשוט מנצלות הזדמנויות"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%

מימין: אריאל ארליך, יריב לוין, עוזי פוגלמן, רון סולקין / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

בוגרי אגף תקציבים מוחים נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה

בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר יתאספו מחר (ג') למחות על כך שהאגף אינו שומר על הקופה הציבורית ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו / צילום: ap, Jean-Francois Badias

ראש ממשלת בלגיה: "לא יכולים להמשיך בעסקים כרגיל עם ישראל"

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו שינה את עמדתו ושוקל כעת הטלת סנקציות הכוללות איסור יבוא מוצרים מהתנחלויות, בשל הפעילות הישראלית בעזה ● הסביר כי שינוי העמדה שלו נובע מכך שיש "יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות" ● ההערכות הן כי יוזמה כזו תיכשל ברמה האירופית

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

הותר לפרסום: שני חיילים נהרגו מפגיעת כטב"ם במטולה

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • אחרי הודעת חמאס, צה"ל החל בפעילות ממוקדת במזרח רפיח • לשכת רה"מ: ממשיכים במקביל גם במו"מ • גורם אמריקני: יש לממשל חששות לגבי מבצע גדול ברפיח, אך לא נראה שזה מה שקורה בשלב זה • התרעות בעוטף עזה: 6 רקטות נורו לשדרות, שברי יירוט נפלו בחצר בית; צה"ל תקף את מרחב השיגור • כל העדכונים 

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהימה את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

את בנק לאומי, חנן מור ואל על המשקיעים חיפשו הכי הרבה במאיה, כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

יפספסו את הריבאונד: מה חושבים בשוק על הצעד המפתיע של אלטשולר שחם

בעקבות חשיפת גלובס על המהלך שמוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, בדקנו מה עושים בגופים המתחרים ● אלה, מתברר, עדיין מזהים הזדמנויות ותמחור נוח בשוק המקומי, למרות הקונצנזוס בקרב בתי ההשקעות שרוב התיק מופנה לחו"ל ● איפה שיעור החשיפה הגבוה למניות ישראליות ואילו גופים עשויים לשנות אסטרטגיה?

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

נשק, כסף ורכבים: הסודות האמיתיים של רפיח נמצאים מתחת לעיר

ישראל החלה בפינוי אוכלוסייה אזרחית מהשכנות המזרחיות ברפיח לקראת כניסת צה"ל לאזור ● מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

״חזירות״: הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

השכירויות שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיעות לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

מנכ״ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו לאחר כחמש שנות כהונה בתפקיד ● מועד סיום הכהונה ייקבע בהמשך, בהתחשב בהתקדמות ההליך למינוי מנכ"ל חדש