שני הישגים מרשימים לענף האוטוטק הישראלי בתעשיית הרכב

מעבדי הבינה המלאכותית של Hailo ישולבו בכלי רכב סיניים, ואילו אלקטריאון הודיעה על שיתוף-פעולה אסטרטגי עם טויוטה

צוות היילו / צילום: יח''צ
צוות היילו / צילום: יח''צ

שני הישגים מרשימים לתעשיית האוטוטק הישראלית בשבוע החולף: חברת הסטארט-אפ היילו (Hailo) מתל אביב, המתמחה בפיתוח מעבדים להאצת יישומי בינה מלאכותית במכשירי קצה, הודיעה כי מאיץ הבינה המלאכותית Hailo-8 פרי פיתוחה ישולב בכלי רכב סדרתיים של יצרנית סינית, שייצורם ההמוני יתחיל במחצית השנייה של 2024. 

הטרנד החם של ענף הרכב מתמודד עם איום חדש ולא צפוי

שמה של היצרנית לא נמסר, וזוהי ההודעה הרשמית של החברה על זכייה בחוזה אספקה לתעשיית הרכב. אולם על-פי הערכות בתעשייה, המערכות של היילו נמצאות כיום בשלב בחינה מתקדמת על-ידי שורה של יצרניות רכב ברחבי העולם.

על-פי ההודעה, ספקית פתרונות הנהיגה האוטונומית הסינית iMotion - שנסחרת בבורסה בהונג קונג ובין לקוחותיה נמנות יצרניות רכב דוגמת כגון Geely, Great Wall Motor, Chery, Dongfeng ו-Polestar - בחרה במאיץ של היילו. המאיץ ישולב על שבב של ענקית השבבים היפנית רנסאס במערכות מתקדמות לסיוע לנהג (ADAS) ונהיגה סמי-אוטונומית.

השילוב של מעבדי Hailo-8 לבינה מלאכותית בתוך הבקר של iMotion יאפשר לספק יישומי נהיגה בטיחותיים מתקדמים ובהם נהיגה עצמית בכביש מהיר עם השגחת הנהג, חניה אוטונומית ובעתיד יישומים דוגמת נהיגה אוטונומית בעיר. הבקר בו ישולב המאיץ של היילו יאפשר ראיית מכונה תלת-ממדית "ממעוף הציפור" ויתמוך במערכת שתכלול כ-10 מצלמות ו-5 חיישני רדאר. המערכת הכוללת בה תשתלב היילו אמורה להתחרות בין השאר במערכות בעלות ייעוד דומה, שמשווקת מובילאיי בשוק הסיני.

Hailo הוקמה בפברואר 2017 על-ידי בוגרי היחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין. החברה הפכה ב-2022 ליוניקורן לאחר השלמת סבב גיוס C בהיקף 136 מיליון דולר לפי שווי של מעל מיליארד דולר. היילו מעסיקה כיום מעל 250 עובדים בתל אביב ובחו"ל. היא פועלת במגזרים רבים, ובהם אבטחה, תעשייה 4.0 וקמעונאות.

אלקטריאון זוכה בחוזה עם טויוטה

ואילו חברת אלקטריאון, המפתחת פתרונות לטעינה אלחוטית של כלי רכב חשמליים, הודיעה על חתימת הסכם שיתוף-פעולה אסטרטגי לשילוב פתרון הטעינה שלה בכלי רכב עתידיים של היצרנית היפנית טויוטה. המערכות ישולבו על-ידי הספקית היפנית Denso, שנחשבת לספקית טכנולוגית ראשית של טויוטה. על-פי הודעת החברה, ההסכם מבשר את כניסתה של החברה לפעילות מסחרית בתחום כלי הרכב הפרטיים.

השותפות התחייבו לפתח מערכת טעינה אלחוטית שתשולב באופן אינטגרלי בכלי רכב בהליך הייצור של כלי רכב חדשים. שלוש השותפות יחזיקו במשותף בקניין הרוחני של המערכת החדשה ויחלקו בתמלוגים שהיא תייצר. כחלק מההסכם, החברות יציגו את המערכת החדשה בשני פרויקטים ברחבי אירופה, ארה"ב, ישראל או יפן.