בן אנד ג'ריס ישראל מקימה מפעל חדש בקריית גת בהשקעה של 130 מיליון שקל

המפעל החדש, שיכיל פסי ייצור המבוססים על טכנולוגיות מתקדמות, צפוי להתפרס על פני 20 דונם ולהיפתח בשנת 2026

מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה / צילום: ap, Tsafrir Abayov
מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה / צילום: ap, Tsafrir Abayov

משקיעים בצל המלחמה: חברת בן אנד ג'ריס ישראל מקימה מפעל חדש באזור התעשייה החדש של קריית גת, בהשקעה הנאמדת ב-130 מיליון שקל.

כיום מחזיקה החברה מפעל באזור התעשייה באר טוביה, המשתרע על שטח של 10 דונם. המפעל החדש, שיכיל פסי ייצור המבוססים על טכנולוגיות מתקדמות יותר, צפוי להתפרס על פני 20 דונם ולהיפתח בשנת 2026. הקרקע להקמת המפעל התקבלה כהקצאה מהמדינה.

הנתונים שמגלים: אין הצדקה כלכלית לגל העלאות המחירים 
האסון הקשה בעזה ומזג האוויר החורפי הובילו לירידה במחזור הקניות

בבן אנד ג'ריס מועסקים כ-200 עובדים, הצפויים להתנייד למפעל חדש, ובחברה צופים גיוס עובדים נוספים עם התרחבות קווי הייצור. "כל העובדים שלנו מאזור הדרום - אשקלון, אשדוד, העוטף, קריית גת", אומר אבי זינגר, מנכ"ל ובעלי בן אנד ג'ריס ישראל.

לדבריו, "המפעל שאנו שוכרים בקריית מלאכי קיים כבר 12 שנים, ובשנים האחרונות חיפשנו מקום חדש שיתאים לצרכים שלנו, עם אפשרות לגדול בצורה משמעותית. היום, אחד מצווארי הבקבוק שלנו הוא שטח האחסון. ככל שאנחנו גדלים, אנו נאלצים להשתמש במחסנים חיצוניים לאחסון מלאים".

תמיכה מהקהילות היהודיות

נתח השוק של בן אנד ג'ריס עומד על כ-50% משוק חבילות הגלידה המשפחתיות בישראל, ובחברה מתכננים להתרחב למוצרים נוספים כמו טילונים, שלגונים וקסטות. במתחם המפעל ייפתחו מרכז מבקרים, חנות דגל ומרכז לוגיסטי. "נביא חידושים משמעותיים בתחום המזון, ונגדיל את נתח השוק שלנו", אומר זינגר.

בקיץ 2021 פרסמה חברת יוניליוור העולמית, הבעלים של בן אנד ג'ריס, הצהרה שלפיה לא תמכור יותר גלידות ביהודה ושומרון, ולא יחדשו את הסכם ההפצה באזור. ההודעה הובילה לשורת ביקורות קשות על החברה, הן מצד הציבור והן מצד גורמים משפטיים, כלכליים ופוליטיים.

זינגר הבהיר לאורך כל התקופה כי בן אנד ג'ריס ישראל לא קשורה לחברה העולמית, ונאבק בהנחיה. ביוני 2022 נחתם הסדר שלפיו החברה הישראלית תמשיך לייצר ולמכור גלידה בכל רחבי ישראל , כולל ביהודה ושומרון, והסכם הזיכיון עם זינגר חודש.

זינגר מספר כי אמריקאים שמגיעים לביקור בישראל מבקשים לראות את המפעל, מאחר שהפרשה הסעירה לא רק את ישראל אלא גם קהילות יהודיות ברחבי ארה"ב. "אחרי כל הרעש שהיה, והתמיכה שלה זכינו מהקהילות האמריקאיות, זה הפך להיות אחת מנקודות הציון שלהם בביקורם בישראל".

 "לא מעלה מחירים"

זינגר מוכר את הגלידות של החברה רק בשוק המקומי, ורוב חומרי הגלם שלו הם תוצרת ישראלית, ביניהם השמנת והביצים. שאר חומרי הגלם נרכשים מספקים של המותג העולמי, ביניהם הדובדבנים, הבראוניז והאריזות.

באמצע גל של עליות מחירים, זינגר מבהיר כי אין בכוונתו להצטרף ולהודיע על התייקרות בקרוב. "הכול עולה - היבוא, האריזות, חלק מחומרי הגלם שלנו, ההובלות. גם המטבע נשחק. אבל בזכות העובדה שאנחנו כל הזמן מתייעלים, אנחנו משתדלים לא לעלות מחירים ולספוג.

"המחיר של בן אנד ג'ריס בישראל אטרקטיבי יותר מאשר בכל מדינה אחרת, בזכות המאבקים שלנו. היום אנחנו מוכרים יותר בזול ממה שמכרנו לפני 20 שנה".

אחת מדרכי הייעול היא לא להשקיע תקציבים גדולים בפרסום. "אנחנו מפרסמים רק בסושיאל מדיה, ומעדיפים את כל התקציבים האלה להכניס למוצר ולהעביר ללקוחות. אנחנו יודעם בביטחון שמי שמכניס את המוצר לפה אוהב אותו, אז עדיף לשמור אותו כמה שיותר אטרקטיבי מבחינת המחיר, וזו המדיניות שלנו מההתחלה".