ישראל במלחמה | סיקור שוטף

דיווח קטרי: צפי לעסקה - כבר בתחילת השבוע

בכיר חמאס לרויטרס: עסקת חטופים תכלול 3 שלבים - בשלב השני ישוחררו החיילים, בשלישי גופות • על רקע המתיחות בין המדינות, ראש השב"כ וראש אמ"ן נפגשו עם עמיתיהם המצרים • דיווח מצרי: משלחת של חמאס תיפגש מחר עם ראש המודיעין המצרי כדי לדון בפרטים • כוח מיוחד חיסל 3 מבוקשים בית חולים בג'נין; הרמטכ"ל הלוי: בתי חולים לא יהיו מחסה לטרור" • עדכונים שוטפים

משפחות החטופים בוועדת הכספים, לפני כשבוע / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
משפחות החטופים בוועדת הכספים, לפני כשבוע / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עדכונים שוטפים 

21:34 - שתי נפילות במטולה, ללא נפגעים

זוהו בעיר שתי נפילות מירי רקטות מלבנון. אין נפגעים ולא דווח על נזק.

20:57 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל תקף מדרום לרפיח

על פי דיווחים בעזה, חיל האוויר תקף באזור שער סלאח א-דין, מדרום לרפיח.

20:49 - אזעקות בגליל המערבי

אזעקות הופעלו באזור ערב אל-עראמשה.

20:40 - בכיר בג'יהאד האיסלאמי לאל-ג'זירה: דרשנו שכל עסקה תכלול ערבויות בין-לאומיות להפסקת המלחמה ולשיקום הרצועה

חבר הלשכה המדינית של הג'יהאד האיסלאמי, עלי אבו שאהין, התייחס למגעים לעסקת חטופים באל-ג'זירה: "דרשנו מהמתווכים שכל הצעה לעסקה תכלול ערבויות בין-לאומיות להפסקת המלחמה ולשיקום הרצועה".

20:04 - לשכת רה"מ: "לא ישוחררו אלפי מחבלים"

לשכת ראש הממשלה: "לגבי מתווה אפשרי לשחרור חטופים, עמדתו של ראש הממשלה עיקבית - המלחמה תסתיים רק כשיושגו כל מטרותיה, צה"ל לא יסוג מהרצועה ולא ישוחררו אלפי מחבלים. הפרסומים שהושגה הסכמה כביכול על מפתח לשחרור אסירים ביטחוניים אינם נכונים. הנושא כלל לא נידון".

20:00 - הרמטכ"ל ללוחמי מילואים באוגדת עזה: "בתי חולים לא יהיו מחסה לטרור"

הרמטכ"ל הרצי הלוי נפגש עם מפקדים במילואים מגדוד 8208 והתייחס לפעולות צה"ל הבוקר בבית החולים בג'נין. "הכנסנו הבוקר כוח של הימ"מ לתוך בית חולים בג'נין, שבתוכו חוליית מחבלים שמתכננת הוצאת פיגוע קשה, להרוג אזרחי ישראל. אנחנו לא רוצים להפוך בתי חולים לזירות לחימה, שמימין יש חולים ומשמאל יש רופאים ואחיות, ובאמצע מחבלים, אבל אנחנו עוד הרבה יותר מזה נחושים לא לאפשר שבתי חולים לא בעזה, לא ביהודה ושומרון, לא בלבנון, לא מעל הקרקע ולא בפירים ומנהרות מתחת לבתי חולים, יהפכו להיות המקום שהוא המחסה לטרור, והוא זה שמאפשר למחבלים לצבור את האמל״ח, לנוח, לצאת לעשות פיגוע".

"אנחנו נכנס גם למקומות המורכבים ביותר כדי לחסל שם טרור", המשיך. "אנחנו נמשיך לפעול בעזה, נמשיך להגיע לכל מקום שחמאס נמצא בו, נמשיך לפגוע, נמשיך להרוג מחבלים, להשמיד תשתיות".

19:37 - שגרירת ארה"ב לאו"ם: לא תהיה עצירת הלחימה ללא השבת החטופים; החזרת התקצוב של אונר"א: "צריכים לראות שינוי משמעותי"

שגרירת ארה"ב לאו"ם לינדה תומאס גרינפילד התייחסה בתום דיון סגור של מועצת הביטחון של האו"ם למגעים לעסקה והדגישה כי לא תהיה עצירת הלחימה ללא שחרור החטופים. "ההצעה היא חזקה וטובה: היא כוללת הפסקה הומניטרית ארוכה יותר", אמרה. "אם לחמאס היה באמת אכפת מצרכי הפלסטינים הוא היה מסיים את המלחמה עכשיו. כל הקהילה הבין-לאומית צריכה לקרוא לחמאס לשחרר את החטופים ולסיים את המלחמה".

עוד התייחסה השגרירה להקפאת המימון של אונר"א על רק הדיווחים כי עובדים בארגון השתתפו בטבח 7 באוקטובר. "צריכים לראות שינוי משמעותי לפני שנחזיר את המימון", אמרה. "עם זאת, הם עושים עבודה חשובה וכרגע הם הגוף היחיד שיכול להתמודד עם המצב בשטח. אסור לתת למה שקרה לפגוע בפעילות ההומניטרית של אונר"א ולכן ניפגש עם המזכ"ל כמדינות תורמות ונראה איך נפעל הלאה".

19:29 - דיווח קטרי מפי מקורות מצריים: צפי להשגת הסכם - בתחילת השבוע הבא

בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד דיווחו מפי מקורות מצריים כי יש צפי להשגת הסכם בין ישראל לחמאס שיכלול הפסקת אש ושחרור חטופים כבר בתחילת השבוע הבא. בדיווח צוין כי "העניינים נעים בכיוון חיובי".

19:14 - ג'ון קירבי: "מאמינים שיש הזדמנות טובה להתקדמות, זה גם מה שהישראלים רוצים - חזרה של אהוביהם"

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב קירבי נשאל על דבריו של ראש הממשלה נתניהו בעניין התנגדותו ל"שחרור אלפי אסירים פלסטיניים", ואמר כי "הנשיא מאמין שצריך לעשות כל מה שאנחנו יכולים לשחרר את החטופים". "ראש הממשלה יכול לדבר בפני עצמו, אנחנו מאמינים שזו לא סיבה לשנות כיוון, ושהעבודה שנעשתה היא פרודקטיבית. מהשיחות שאנחנו מנהלים עם עמיתנו בימים האחרונים אנחנו מאמינים שיש הזדמנות טובה להתקדמות, זה גם מה שהישראלים רוצים - חזרה של אהוביהם".

עוד הוסיף קירבי כי הם רואים בעסקה "פוטנציאל להפוגה ממושכת בעזה שתאפשר הוצאת חטופים".

18:46 - צה"ל תקף מפקדה של חיזבאללה בלבנון

חיל האוויר תקף מפקדה מבצעית ועמדת תצפית של ארגון חיזבאללה במרחב אל-חיאם בלבנון. במהלך היום תקפו מטוסי קרב של צה"ל תשתיות של הארגון במרחבי הכפרים עייתא א-שעב ומחיבב.

18:35 - מקור מצרי לערוץ אל-ערבי: משלחת של חמאס תיפגש מחר עם ראש המודיעין המצרי

על פי דיווח בערוץ, משלחת אנשי הלשכה המדינית של ארגון הטרור צפויים להיפגש עם ראש המודיעין של מצרים. השיחות יתמקדו בפרטי העסקה עם ישראל, בהם משך זמן ההפוגה בשלב הראשון ומספר האסירים הפלסטיניים שישוחררו בעסקה.

18:36 - מערכת הביטחון: בעקבות המלחמה יוקדם גיוס לכ-1300 חניכי מכינות קדם צבאיות, גופי שנת שירות ותלמידי ישיבות למרץ 2024, כפי שנחשף בגלובס בנובמבר

מטרת המתווה לחזק את היחידות הלוחמות. היקף ההקדמות יחולק באופן מאוזן בין הגופים השונים, בהתאם לגודלם ובמטרה לצמצם את הפגיעה בגופים ובמועמדים לשירות ביטחון. בנוסף, הוחלט כי לא יוקדם הגיוס לצעירים שפונו מבתיהם עקב המלחמה.

18:31 - בצה"ל מכחישים שכוחות פשטו על בית החולים אל-אמל בח'אן יונס

בהמשך לדיווח הפלסטיני, ברויטרס מדווחים כי בצבא הכחישו שהכוחות בעזה פשטו על בית החולים, וכי כלל לא נכנסו לתוכו. "אין פשיטה על בית החולים, כניסה אליו, או פינוי אנשים באיומי נשק", צוטט דובר צה"ל שהגיב על הדברים.

18:30 - בצה"ל מאשרים: הושמדו מנהרות חמאס באמצעות הצפתן

הותר לפרסום כי במהלך המלחמה צה"ל השמיד מנהרות של חמאס באמצעות הצפתן במים. "מספר יחידות בצה"ל ובמשרד הביטחון פיתחו במשותף מספר כלים להזרמת מים בספיקה גבוהה למנהרות של חמאס ברצועה, כחלק ממגוון הכלים שבידי צה"ל לטיפול במנהרות", נמסר מדובר צה"ל. "היכולות כוללות התקנת משאבות וצינורות, במקביל להבשלת היכולת ברמה ההנדסית, ופעילות לאיתור הפירים המתאימים למשימה".

18:23 - ברקע הדיווחים על משבר ביחסים: ראש השב"כ וראש אמ"ן נפגשו עם עמיתיהם במצרים

ראש השב"כ רונן בר וראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה הגיעו לביקור משותף של מספר שעות במצרים, במהלכו ערכו פגישות משותפות עם עמיתיהם המצרים. הפגישות עסקו במגוון נושאים ביטחוניים בהקשרי המלחמה. הביקור מגיע על רקע הפרסומים האחרונים, אשר הצביעו על מתיחות בין המדינות, ונועד להדק את היחסים הביטחוניים והמודיעיניים בעת הרגישה הזו ובפרט לקראת ההתקרבות לחודש רמדאן.

18:20 - גלנט בדיון על ההיערכות הביטחונית בחיפה: "יגיע השלב שהסבלנות שלנו תפקע, ופעולה כוחנית שתכפה את השקט בגבול הצפון תשפיע גם על מטרופולין חיפה - אנחנו ערוכים"

שר הביטחון יואב גלנט קיים בקריית אתא הערכת מצב לנושא העורף בחיפה והתייחס לאיומים על תושבי הצפון. "אנחנו מוכנים, אבל אנחנו ממשיכים להיערך, צוברים עוד ועוד יכולות כי לא כל הדברים פתורים, אבל הדברים נעשים היטב", אמר. "אנחנו צריכים לקחת בחשבון אפשרות של הסלמה רחבה - זה דבר שיכול לקרות".

18:00 - בכיר חמאס לערוץ קטרי: "הגעה לעסקה בשלבים - מאפשרת להאריך כל שלב לפני המעבר לאחר"

בכיר חמאס מוחמד נזאל אמר לערוץ אל-ערבי הקטרי כי בארגון שואפים להפסקת אש כוללת. "הגעה לעסקה בשלבים - מאפשרת להעריך כל שלב לפני המעבר לאחר", אמר. "יש לשחרר אלפי אסירים מבתי הכלא הישראלים כחלק מעסקת החליפין. אנחנו פועלים בהסכמה ובתיאום עם הג'יהאד האיסלאמי ושאר הפלגים במהלך המשא ומתן".

17:57 - צה"ל תוקף בלבנון

בלבנון מדווחים כי חיל האוויר הישראלי תוקף בכפר אל-ח'יאם שבבדרום המדינה.

17:56 - השר בני גנץ בשיחה למפונים מהצפון: "כשאפשר יהיה לשוב, נהיה שם עם מעטפת הגנה גדולה משהכרתם; יכול להיות שתהיה מערכה התקפית"

השר בני גנץ שוחח עם מפוני מטולה בבית מלון בטבריה, והתייחס לחזרתם העתידית לבתיהם. "דברים יחזרו לשגרה, למרות שזה הולך להיות אתגר", אמר. "המלחמה כואבת ומדאיגה. זו תהיה מערכה ארוכה. החלטנו לשנות את המציאות בדרום ובהמשך בצפון. המערכה היא ארוכה ואנו חייבים להשיג את יעדיה".

"כשנגיד שאפשר לחזור מבחינה ביטחונית, אנשים יעשו את השיקול שלהם", המשיך. "אתם לא צריכים להיות מודאגים ממה שיקרה איתכם עכשיו. כשאפשר יהיה לשוב, נהיה שם עם מעטפת הגנה יותר גדולה ממה שהכרתם ויכול להיות שתהיה מערכה התקפית".

17:34 - הסהר האדום הפלסטיני: כוחות ישראלים נכנסו לבית חולים בח'אן יונס

על פי דיווחים של הארגון הפועל בעזה, כוחות צה"ל פשטו בנשקים שלופים על בית החולים אל-אמל בעיר, ודרשו מאנשי הצוות ומהשוהים במקום להתפנות.

17:20 - דיווח: בכיר חמאס פירט את שלבי שחרור החטופים בעסקה

על פי דיווח ברויטרס, בכיר בארגון הטרור פירט בפני סוכנות הידיעות על שלבי העסקה המתוכננת לשחרור החטופים. על פי הדיווח, העסקה תכלול 3 שלבים, כאשר בשלב הראשון ישוחררו נשים, ילדים ומבוגרים חולים, בשלב השני ישוחררו כל החיילים והחיילות ובשלב השלישי גופות.

עוד על פי הדיווח, הבכיר טען שמספר האסירים הפלסטינים שישוחררו כחלק מהעסקה טרם נקבע. לטענתו, הדבר ייקבע במהלך המשא ומתן. לטענתו, הלחימה בשני הצדדים תעצור במהלך כל שלבי העסקה.

15:14 - נתניהו: "לא נשחרר אלפי מחבלים"

רה"מ נתניהו אמר במכינת בני דוד עלי: "אני שומע אמירות על כל מיני עסקאות, אז אני רוצה להבהיר. לא נסיים את המלחמה הזאת עם פחות מהשגת כל יעדינו, וזה אומר חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל. אנחנו לא נוציא את צה"ל מרצועת עזה, ואנחנו לא נשחרר אלפי מחבלים! כל זה לא יקרה. מה כן יקרה? ניצחון מוחלט".

14:25 - מחר במצרים: פגישה של חמאס עם המתווכות בחדר אחד. הערכה בישראל: תשובה סופית של חמאס צפויה רק לאחר מכן

13:46 - לפיד במסר לנתניהו: "ניתן לממשלה רשת ביטחון לכל עסקה שתחזיר את החטופים"

על רקע איומי בן גביר לפירוק הממשלה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "הבטחתי למשפחות החטופים ואני חוזר על הבטחתי: אנחנו ניתן לממשלה רשת ביטחון לכל עסקה שתחזיר את החטופים לביתם ומשפחתם. זו מחויבותנו לחטופים ולמשפחותיהם, זו התחייבותנו".

13:29 - גלנט במסר לגנץ ואיזנקוט: "כדי לממש את מטרות המלחמה צריך ללכת ביחד"

שר הביטחון יואב גלנט העביר סקירה ביטחונית לחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בקריה שבתל אביב. בפתח הדיון נשא דברים שכיוון לשרים גנץ ואיזנקוט, שמתלבטים האם ומתי לצאת מהממשלה.

"אני רוצה לומר בצורה הברורה ביותר - למדינת ישראל יש שתי מטרות ברצועת עזה, ותנאי משמעותי על מנת ליישם אותן. שתי המטרות הן חיסול החמאס כארגון צבאי ושלטוני, והשבתם של החטופים לביתם. התנאי על מנת לממש את זה, הוא אחדות ברמה הלאומית. אם אנחנו לא נהיה מאוחדים, הגורם היחיד שירוויח הוא החמאס. כדי לממש את מטרות המלחמה צריך ללכת ביחד. זה נכון ברמה הצבאית, זה קורה כל הזמן ברמה הביטחונית, זה נכון ברמה הלאומית-ציבורית וזה נכון גם ברמה השלטונית-פוליטית, ואני חושב שלעניין הזה כולנו צריכים לתת את ידינו". 

13:16 - דיווח "סקיי ניוז" בערבית: "מאמצים להשלים עסקה הומניטרית הכוללת הפסקת אש בעזה במהלך חודש רמדאן ושחרור 30 חטופים בתמורה לשחרור 100 אסירים".

13:00 - בסיוע רחפנים: תיעוד מפעילות הלוחמים שיצאו מלחימה ממושכת ברצועת עזה

צה"ל פרסם תיעוד של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 4, שהשתמשו ברחפני איסוף להשגת מודיעין בזמן אמת וסגירת מעגלים מהירה לחיסול מחבלים במרחב ח'אן יונס. באחד האירועים, מפעילי הרחפנים זיהו חוליית מחבלים אשר נעה לכיוון הכוחות, הלוחמים הכווינו כלי טיס והמחבלים חוסלו.

12:39 - לקראת ביקור בצפון הרצועה: משלחת של האו"ם מסיירת ביישובי העוטף

קבינט המלחמה אישר בשבוע שעבר דרישה אמריקנית להכניס משלחת של האו"ם לביקור בצפון הרצועה כדי לבחון את המצב שם אחרי יציאת כוחות צה"ל, כחלק מהרצון לאפשר חזרת תושבים לאזור. שר הביטחון יואב גלנט הציב תנאי לפיו המשלחת תעבור ביישובי העוטף לפני כניסתה לרצועה.

12:25 - מפגינים חוסמים את מעבר ניצנה שבגבול מצרים: "אף משאית אספקה לחמאס לא עוברת מכאן"

משפחות חטופים ופעילי תנועת צו 9 הגיעו לחסום את מעבר ניצנה ולמנוע ממשאיות הסיוע להיכנס לתוך רצועת עזה. בתנועה הבהירו: "החל משעה זו המעבר חסום לתנועה ואף משאית אספקה אחת לחמאס לא עוברת מכאן".

 בדרכם למעבר המוחים נתקלו במחסומים של המשטרה ומהתנועה נמסר כי " אחרי הליכה ארוכה והתגברות על מחסומים רבים לאורך כל הדרך - הגיעו המפגינים למעבר". 

11:49 -תגובה ראשונה מהנהגת חמאס לפסגת פריז: הנייה - "בוחנים את הפרטים"

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה בתגובה ראשונה על ההצעה בפסגת בפריז: בתהליך של בחינה והגשת התגובה - על בסיס עצירת המלחמה. לדבריו של הנייה, הנהגת הארגון קיבלה הזמנה לביקור בקהיר כדי לדון בהצעה שעלתה בפסגת פריז ובדרישות כדי ליישומה. הוא הוסיף כי בחמאס פתוחים לדון בכל יוזמה או הצעה רצינית, בתנאי שיובילו להפסקה כוללת של המלחמה.

11:34 - צה"ל: 19 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון, הכוחות איתרו אמצעי לחימה וכספי טרור

19 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון, כך נמסר בהודעה משותפת של צה"ל, שב"כ ומג"ב. הכוחות החרימו אמצעי לחימה וכספי טרור, והשמידו מטענים. במקביל, כוחות חטיבת מנשה פעלו במחנות הפליטים טולכרם ונור א-שמס לחשיפת צירים מחשש שהוטמנו מתחתם מטענים לפגיעה בכוחותינו. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

מתחילת הלחימה הוחרמו יותר מ-500 נשקים ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, ונעצרו כ-2,980 מבוקשים. יותר מ-1,350 מהם פעילי חמאס.

11:07 - פרסום ראשון | בפעם השישית מאז החלה המלחמה: שר החוץ של האמריקני בלינקן יגיע לישראל בסוף השבוע

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן יגיע לישראל ולמדינות האזור בסוף השבוע. זו תהיה הפעם השישית שהוא מגיע לישראל מתחילת המלחמה. ברקע: הלחימה בעזה, עסקת החטופים והמאמצים האמריקניים לקדם את "התוכנית הגדולה" לנורמליזציה, שכורכת בתוכה את שיקום רצועת עזה.

10:52 - צה"ל חושף תיעוד מהשמדת המשגרים מהם נורה המטח לגוש דן

הירי שאתמול בוצע למרכז, לראשונה מתחילת השנה, בוצע מאזור ח'אן יונס - שם פועלת אוגדה 98. חיל האוויר בהכוונת מרכז האש של האוגדה תקף והשמיד באמצעות מטוסי קרב את משגרי הרקטות שמהם בוצעו השיגורים לעבר גוש דן. בצה"ל מעריכים שבמשגר שהושמד היו מרגמות נוספות מוכנות לירי. בתקיפה נוספת, הושמד נכס צבאי של יחידת הנ"ט בחמאס.

במקביל, הלחימה במערב ח'אן יונס נמשכת כל העת: לוחמי צוות הקרב של חטיבת צנחנים חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה רבים במרחב. מכלול האש של חטיבה 7 הכווין כלי טיס שתקף וחיסל מספר מחבלים. הפעילות הקרקעית נמשכת גם ביתר האזורים ברצועה.

10:45: שר החוץ של בריטניה: שוקלים להכיר במדינה פלסטינית, יחד עם בעלי בריתנו והאו"ם

דיוויד קמרון, שר החוץ של בריטניה: שוקלים להכיר במדינה פלסטינית יחד עם בעלי בריתנו והאו"ם. לדבריו, בריטניה תומכת ברעיון שתי המדינות ומחפשת דרכים לקדם זאת, הכרה במדינה פלסטינית עשויה להפוך את התהליך הזה לבלתי ניתן לחזרה.

9:45 - בני משפחות החטופים בקריאה לרה"מ: "מנהיג חזק נמדד בהחלטות חזקות. זה הזמן לקחת את ההחלטה הנכונה"

על רקע המגעים לעסקה, בני משפחות חטופים הגיעו הבוקר מחוץ לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, וכרזו לו ולרעייתו שרה. "כל עם ישראל ומשפחות החטופים רוצים לחזק אתכם ביום הזה שבו אתם יוצאים למשימה הכי חשובה בשנים האחרונות - השבת החטופים", קרא בן משפחה. "אנחנו רוצים להודות לכם, אין אדם שלא עומד מאחוריכם בשעה הזאת".

 בן משפחה אחר כרז: "מר וגברת נתניהו בוקר טוב, אנחנו מחזקים כאמור את ידיכם. מנהיג חזק נמדד בהחלטות חזקות. זה הזמן לקחת את ההחלטה הנכונה, האמיצה, ההומניטרית, אסטרטגית וטובה - ולהציל 136 חטופים שעדיין בעזה. אנחנו מאמינים בכם. יש מישהו שיכול להוציא ואתם משם זה אתה אדוני, אם יש מישהי שיכולה לתת לו גב זאת את גברתי 

9:35 - היום השביעי ברציפות: מפגינים הגיעו למעבר כרם שלום למנוע כניסת משאיות סיוע לעזה

9:00 - יו"ר הכנסת ימריא לביקור מדיני בארה"ב, יחד עם משלחת משפחות חטופים

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ימריא בשבוע הבא לביקור מדיני בארה"ב, שבו הוא עתיד להיפגש עם יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון. יחד איתו ימריאו גם אמילי הנד בת ה-9, ששוחררה משבי חמאס, ואביה תומאס; צביקה ואפרת - הוריו של איתן מור שנחטף מהמסיבה ברעים ועדיין נמצא בשבי; עלי אלזיאדנה, שאחייניו אעישה ובליאל שוחררו, אך אחיו יוסף ואחיינו חמזה שנחטפו ממקום עבדותם ברפת של קיבוץ חולית - נותרו בשבי.

 כמו כן צפויים להצטרף גם חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה: חה"כ יולי אדלשטיין, חה"כ אפרת רייטן וחה"כ עידן רול. בכנסת הבהירו: "מטרת ביקורה של המשלחת המצטרפת ליו"ר הכנסת היא לבסס את האקלים הפרלמנטרי, המדיני וההסברתי בקרב מחוקקים וקובעי מדיניות בארה"ב למען מטרות המלחמה - מיטוט היכולות הצבאיות והמדיניות של חמאס והחזרת כל החטופים". 

6:55 - כוח מיוחד של צה"ל נכנס לבית חולים בג'נין וחיסל מבוקשים

לוחמי הימ"מ והשב"כ סיכלו חוליית מחבלי חמאס חמושים שהסתתרה בבית החולים איבן סינא בעיר ג'נין, כך נמסר בהודעה של מערכת הביטחון. שלושת המחבלים, שאחד מהם השתייך לג'יהאד האיסלאמי ושניים לחמאס, תכננו לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי.

בהודעה של מערכת הביטחון נמסר כי במהלך הפעילות של הכוחות בבית החולים חוסל מחמד ג'לאמנה, בן 27, מחבל חמאס צבאי שעסק בתקופה האחרונה בקידום פעילות טרור משמעותית. הכוחות איתרו ברשתו אקדח שהוחרם. "ג'לאמנה ניהל קשרים מול מפקדת החמאס בחו"ל ואף נפצע כאשר ניסה לקדם פיגוע רכב תופת", נמסר. "הוא העביר נשקים ותחמושת לפעילי טרור לטובת קידום פיגועי ירי ותכנן פיגוע פשיטה בהשראת אירועי 7 באוקטובר".

יחד עם ג'לאמנה סוכלו שני מחבלים נוספים שהסתתרו במקום: מחמד ע'זאוי, פעיל גדודי ג'נין אשר מעורב במספר פעילויות טרור ובכלל זאת ירי לעבר כוחות צה"ל בגזרה. באסל ע'זאוי, תושב מחנה הפליטים ג'נין, אחיו של מחמד, פעיל גא"פ המעורב בפעילות טרור בגזרה.

03:30 - ניו זילנד הודיעה על עצירת המימון לאונר"א:

בעקבות הסערה שהתעוררה לאחר שישראל העבירה מסמכים עם שמותיהם של 12 עובדי הסוכנות שלקחו חלק פעיל בטבח 7 באוקטובר - ראש הממשלה כריסטופר לקסון אמר כי ההאשמות שהוצגו הן "חמורות ביותר" וכי הסיוע הכספי מושעה. עוד דווח בתקשורת המקומית שלקסון הודיע כי שר החוץ של המדינה הוא זה שיחליט מתי אפשר לחזור ולהעביר לסוכנות הסעד מימון, והצהיר שזה: "ייקח כמה זמן שזה ייקח".

02:10 - על רקע המתיחות בים סוף: שר החוץ הבריטי יבקר בעומאן וייפגש עם מקבילו

שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון, צפוי להגיע לביקור בעומאן - שם ייפגש עם מקבילו. השניים ידונו על הפעולות של הממלכה נגד תקיפות החות'ים ועל המתיחות במזרח התיכון. בנוסף, קמרון צפוי לקרוא ליציבות באזור.

23:28 - בלינקן: ההצעה שעל השולחן "חזקה ומשכנעת". חמאס יצטרך לקבל את ההחלטות שלו

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, הגדיר את ההצעה למתווה עסקת החטופים שהושגה בפסגה בפריז כ"חזקה", והוסיף: "חמאס יצטרך לקבל החלטות". עוד אמר בלינקן כי המצב במזרח התיכון הוא "המסוכן ביותר שהיה מאז 1973 לפחות".

22:49 - חמאס דוחה את עסקת החטופים: "לפני הכול - לעצור את המלחמה ולהסיג כוחות מעזה"

לאחר שמשלחת של חמאס ביקרה במטה החזית העממית בביירות - ארגון הטרור הדגיש בהצהרה רשמית: יש לעצור את המלחמה ולהסיג את כוחות צה"ל מעזה - לפני עסקת חליפין על בסיס "כולם תמורת כולם".

בכיר חמאס מוחמד נזאל אמר לערוץ אל-ערבי הקטרי: "אנחנו צפויים למסור בשעות הקרובות עמדה לגבי התוכנית שעלתה בפסגה בפריז - שמבוססת על התפיסות של חמאס. אין לנו בעיה עם הפסקת אש בשלבים, בתנאי שהיא תוביל להפסקת אש קבועה". לכתבה המלאה

21:48 - משפחות החטופים נפגשו עם ראש ממשלת קטר בוושינגטון

בתום הפגישה מסרו נציגי המשפחות: "בפגישתנו עם א-ת'אני הבהרנו את עמדתנו: על כל הצדדים המעורבים להגיע לעסקה שתחזיר את החטופים הביתה. לאחר 114 ימים, אנחנו יודעים שהתנאים של החטופים שנותרו בשבי הם קשים מנשוא, וזה הזמן להחזירם. אנו מודים לקטר על מאמציה להגיע לעסקה חדשה".

מוקדם יותר אתמול שוגר מטח של 11 רקטות לאזור גוש דן מח'אן יונס, 7 רקטות יורטו. רסיסים פגעו בשני רכבים בראשון לציון - לא היו נפגעים מהירי. אזעקות נשמעו בכמה ערים במרכז ובשפלה, בהם: נס ציונה, רמלה, בית חנן, בת ים ותל אביב. הרקטות שוגרו מדרום ח'אן יונס , מאזורים שהצבא עוד לא תמרן בהם.

בהתייחסות ל"כנס ההתיישבות" שהתקיים ביום ראשון בירושלים, דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי אמר כי "בבית הלבן מוטרדים מההתבטאויות שנאמרו אמש בכנס בירושלים , וזכו לתמיכה של כמה שרים בממשלת ישראל. ארה"ב לא תומכת בכיבוש ישראלי מחדש של עזה. הרטוריקה הזו מלהיבה וחסרת אחריות". בנוסף, הדגיש קירבי כי בארה"ב "מצפים מרה"מ נתניהו לעמוד מאחורי דבריו שישראל לא מתכוונת לכבוש מחדש את עזה". גם דובר משרד החוץ הצרפתי הוציא הודעה רשמית וגינה את הכנס.

הכתבה פורסמה לראשונה ב־N12