עו"ד בעז בן צור, סנגורו של נתניהו בתיק 4000, ביקש להתפטר מהייצוג

עו"ד בן צור הוא הפרקליט המייצג את רה"מ בתיק 4000; מי שיחליף אותו הוא עו"ד עמית חדד, המייצג את נתניהו בתיקים 1000 ו-2000 • מטעמו של נתניהו נמסר: "בשל מצבו הבריאותי של בן משפחה, עו"ד בן צור הודיע היום לביהמ"ש, בהסכמה ובתיאום מלא עם רה"מ, על כוונתו לסיים את תפקידו לאחר סיום פרשת התביעה"

עו''ד בעז בן צור / צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
עו''ד בעז בן צור / צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארבע שנים לאחר הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ולקראת סיום פרשת התביעה, סנגורו עו"ד בעז בן צור ביקש להתפטר מייצוגו. 

בשל "אילוצי המלחמה": בית המשפט החליט לא להאיץ את הדיונים במשפט נתניהו
האתגר הבא של ישראל בהאג והאם היא צריכה לחשוש מסנקציות כלכליות

עו"ד בן צור הוא הפרקליט המייצג את ראש הממשלה בתיק 4000, בו מואשם נתניהו בעבירות שוחד והפרת אמונים. מי שיחליף אותו הוא עו"ד עמית חדד, המייצג את נתניהו בתיקים 1000 ו-2000.

מטעמו של נתניהו נמסר: "בשל מצבו הבריאותי של בן משפחה, עו"ד בעז בן צור הודיע היום לבית המשפט המחוזי בירושלים, בהסכמה ובתיאום מלא עם ראש הממשלה, על כוונתו לסיים את תפקידו לאחר סיום פרשת התביעה בתיק 4000".

עו"ד בן צור מסר: "מתחילת ההליך ועד עתה אני משוכנע שלטענות נגד ראש הממשלה אין יסוד, ושהן הופרכו בבית המשפט. אני סמוך ובטוח שעו"ד חדד ימשיך ויוכיח זאת גם בפרשת ההגנה".

נתניהו מסר בתגובה: "אני מודה לעו"ד בן צור על עבודתו המקצועית והמסורה ועל החשיפות המשמעותיות שגילה, שמפריכות את ההאשמות נגדי. אני מצטער על עזיבתו, אבל בנסיבות העניין - המשפחה קודמת. אני רק יכול לאחל רפואה שלמה לבן משפחתו". 

בן צור הוא מהסנגורים המובילים בארץ וייצג את נתניהו החל מאוגוסט 2020 יחד עם בתו, עו"ד כרמל בן צור. בעבר ייצג את המיליארדר ארנון מילצ'ן ואת העוזרת האישית שלו, הדס קליין, שניהם עדי תביעה בתיק 1000. לאור זאת, בן צור ייצג את נתניהו רק בתיק 4000 ולא נכח בדיונים על תיק 1000. במרץ 2023, כשברקע פיטורי שר הביטחון יואב גלנט, פורסם בתקשורת כי בן צור איים להתפטר אם נתניהו לא יעצור את הליכי החקיקה הנוגעים לרפרומה המשפטית.

*** חזקת חפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הורשע, הוא מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.