הטרמפ למילואימניק מביא את בנק מזרחי טפחות למקום הראשון בזכירות

מאז פרוץ המלחמה הישראלים מעריכים ודואגים למילואימניקים, שנכנסו גם לתוך הפרסומות - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • פרסומת ותיקה של תנובה אלטרנטיב עוברת טוויסט ומתברגת, בזק השקיעה את הסכום הגבוה ביותר

דביר בנדק וחן אמסלם בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך
דביר בנדק וחן אמסלם בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך

אם יש קבוצה אחת באוכלוסייה שנכנסת בוודאות ללב הישראלים בימים אלה, זו קבוצת המילואימניקים. מאז פרוץ המלחמה כולם מעריכים, מחזקים ודואגים להם, כולם רוצים שהם יחזרו הביתה בשלום, וכל מי שיכול - משלב אותם בפרסומת שלו. דוגמאות: חברות הביטוח ווישור וביטוח 9 (אם כי כבדיחה ולא עם מילואימניק אמיתי), בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות. כמעט כל אחד מהם הגיע לפסגת הזכורות והאהובות בשבועות האחרונים, והשבוע הגיע תורו של הבנק הכתום.

מחפשים את המודל הכלכלי הבא: כך תיראה השנה הקרובה במדיה ובבידור 
בגלל המלחמה והחות'ים: גם ויליפוד הודיעה על העלאת מחירים 

בפרסומת הנוכחית - שמתכתבת עם פרסומת קודמת של מזרחי טפחות, מלפני שמונה חודשים - דביר בנדק וחן אמסלם נוסעים במכונית ומדברים על התוכניות של כולם שהשתנו. זה כולל, כמובן, את המילואימניק שלו הם נותנים טרמפ בשבילי הארץ היפים (מקצרים דרך במקום לנסוע בכביש?). תוך כדי הנסיעה, הוא גם שומע על משכנתה בטוחה עם החזר חודשי יציב. מה שנקרא, טרמפ חינוכי. 

הפרסומת מתמקמת כבר בשבוע הראשון שלה במקום הראשון בזכירות, ובמקום החמישי באהדה. ההישג בולט במיוחד לאור העובדה שהיא עלתה ביום ראשון וירדה ביום שלישי, בשל האירוע הקשה שבו נהרגו 21 חיילי מילואים במרכז רצועת עזה. 

פרסומת נוספת שבלטה השבוע שייכת לתנובה אלטרנטיב וחלב שיבולת שועל, והיא למעשה מבוססת על פרסומת מלפני שלוש שנים בכיכובה של אסתר רדא. מילות השיר קצת השתנו, וגם חיתוכי הפריימים, אבל התוצאה דומה - עדיין שמחה מאוד ומשדרת וייב צעיר נטול דאגות. זה אולי מה שמסייע לה להתברג במקום החמישי בזכירות והרביעי באהדה - לצד ההשקעה הכספית בפרסום.

על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר הוא בזק, עם כ-2 מיליון שקל. הפרסומת, בכיכובם של גידי גוב הפרזנטור היוצא ועדי אשכנזי הפרזנטורית הנכנסת, מתמקמת במקום השני בזכירות ובאהדה.

גידי גוב ועדי אשכנזי בקמפיין בזק / צילום: צילום מסך
 גידי גוב ועדי אשכנזי בקמפיין בזק / צילום: צילום מסך

במקום השני מבחינת השקעה נמצאת תנובה עם כ-1.6 מיליון שקל בקמפיינים למשקה שיבולת השועל, פיראוס וקוטג' 12% - רק הראשון מתברג כאמור בדירוג. במקום השלישי נמצאת חברת סנו עם השקעה של כ-1.2 מיליון שקל בקמפיינים שונים לנייר טואלט, ריצפז, שקיות ומטליות.

אסתר רדא בקמפיין תנובה אלטרנטיב / צילום: צילום מסך
 אסתר רדא בקמפיין תנובה אלטרנטיב / צילום: צילום מסך

על רקע ההשקעה הגבוהה בפרסום שאינה מסייעת לכניסה לדירוג, מעניין לציין את הפרסומת לבנק דיסקונט בכיכובה של רותם סלע, שכבר למעלה מחודש אינה באוויר, אך מתברגת בו שבוע אחרי שבוע. כנראה שכאשר משקיעים לאורך כל השנה כמעט, ובוחרים פרזנטורית שהיא מהנשים האהובות בישראל - ונמצאת על המסך באופן כמעט קבוע, גם אם בהקשרים אחרים - היא לגמרי מצדיקה את המשכורת שמשלמים לה.

ההשקעה מזנקת

היקף ההשקעה בפרסום עולה מ־23 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־30 מיליון שקל השבוע.

המשרד האהוב

שלושת המשרדים שאחראים לפרסומות האהובות ביותר הם מקאן תל אביב (במבה של אסם, בפער משמעותי, למרות שהיא כבר מזמן אינה באוויר), אדלר־חומסקי & ורשבסקי (בזק) ופרסמן ברוך (סופר־פארם). 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.