גל הפיטורים נמשך: החטיבה הישראלית של HP מפטרת עשרות עובדים

אינדיגו, שעוסקת בדפוס דיגיטלי ומהווה חברת־בת של HP העולמית, מקצצת עשרות משרות מתוך כ־2,400 עובדיה המועסקים בישראל, במפעל בקריית גת ובמרכז הפיתוח בנס ציונה • מדובר על כ־2% מסך העובדים המקומיים

מפעל HP אינדיגו בקריית גת / צילום: איל יצהר
מפעל HP אינדיגו בקריית גת / צילום: איל יצהר

טרם עבר חודש מאז התחילה 2024, וכעת גם אינדיגו הישראלית מצטרפת לגל הפיטורים בו נפתחה השנה הנוכחית. החברה, שעוסקת בדפוס דיגיטלי ומהווה חברת־בת של HP העולמית, זאת מאז נרכשה על־ידה בשנת 2001, מקצצת עשרות משרות מתוך כ־2,400 עובדיה המועסקים בישראל, במפעל בקריית גת ובמרכז הפיתוח בנס ציונה. מדובר על כ־2% מסך העובדים המקומיים, כך לפי מקורבים לחברה. 

דרמה בסולאראדג': 16% מהעובדים יפוטרו. כמה מהם בישראל? 
בלעדי | גם בכירים על הכוונת: הפיטורים בגוגל ישראל מתחילים
2024 מתחילה בפיטורים בהייטק הישראלי. האם אנו לקראת גל משמעותי חדש?

בפברואר אשתקד פיטרה אינדיגו כ־100 עובדים, כאשר אז דובר במהלך רוחבי ללא מיקוד בפעילות מסוימת. בנובמבר 2022, חברת HP העולמית הודיעה על כוונתה לצאת למהלך פיטורים של כ-12% מפעילות החברה בעולם, מהלך שיתפרש על פני כ־3 שנים. המהלך הנוכחי הוא חלק מאותו הליך התייעלות עולמי, ויהווה גם הוא הליך פיטורים רוחבי, כך לפי מקרובים לחברה.

מהחברה נמסר כי "כחלק מהתוכניות של HP להתייעלות ולשיפור המענה לצורכי הלקוחות שלנו, אנו נדרשים לבצע שינויים במבנה הארגוני, שמשמעותם גם הפחתה של מספר תקנים בישראל. אלה ההחלטות הקשות ביותר עבור כל חברה, ולכן אנו מיישמים אותן תוך מתן מלוא תשומת־הלב והכבוד לכל אחד ואחת מהעובדים שלנו. נעניק מעטפת תמיכה פיננסית מקיפה לרבות ליווי בשלב המעבר. HP נותרה מחויבת וממשיכה להשקיע בפעילות שלה בישראל וב־HP אינדיגו". 

ירידה משמעותית בהכנסות 

בנובמבר אשתקד פרסמה החברה את התוצאות הפיסקליות שלה לשנת 2023, כמו גם תוצאות הרבעון הרביעי. החברה הציגה ירידה משמעותית בהכנסות השנתיות נטו, ירידה של 14.6% לכ-53.7 מיליארד דולר. במבט על הרבעון הרביעי של שנת 2023, הציגה החברה ירידה של 6.5% בהכנסות, סך של 13.8 מיליארד דולר, זאת בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2022, כך לפי יאהו פיננס.

כמו כן, מניית HP  צנחה בחצי שנה האחרונה בכמעט 10%, זאת בין היתר בשל הסביבה הכלכלית העולמית המאתגרת, כמו גם ירידה מתמשכת בביקוש למחשבים אישיים.

בראיון לבלומברג מחודש מאי אמר מנכ"ל HP, אנריקה לורס, כי "מצב המאקרו משפיע על הביקוש בשלל התעשיות". עם זאת, באותו ראיון הוא חזה כי המחצית השנייה של 2023 תהיה טובה יותר בעבור החברה.