ישראל במלחמה | סיקור שוטף

בזמן כינוס הקבינט: משפחות החטופים חסמו את איילון צפון

התרופות שמיועדות לחטופים הגיעו לעזה - משרד הבריאות הפלסטיני הוא שיעביר אותן • אזעקת שווא הופעלה באילת • לפחות 8 מחבלים חוסלו בטול כרם • צה"ל אישר לרשת NBC כי נעשו מבצעי חיפוש וחילוץ בבית קברות בעזה, כולל של גופות של חטופים ישראלים • לראשונה: מזכ"ל האו"ם נפגש עם חטופות ששוחררו, ואמר: "הדסקית איתי בכל מקום" • עדכונים שוטפים

איילון צפון חסום עם כתובת אש לציון 136 החטופים
איילון צפון חסום עם כתובת אש לציון 136 החטופים

עדכונים שוטפים 

21:10 - משפחות החטופים חסמו את איילון צפון

יחד עם מפגינים רבים, בני משפחות החטופים חסמו את נתיבי איילון צפון בין מחלף ההלכה לרוקח, בדרישה לביצוע עסקה שתוביל לשחרור יקיריהן. "הזמן של החטופים נגמר", נמסר מהמשפחות. "אם הממשלה שהפקירה אותם לא מסוגלת לקדם עסקה באופן מידי, שתפנה את מקומה למי שכן. זה הזמן של מאבק המשפחות לצאת למאבק ציבורי רחב".

21:02 - אזעקות בעוטף עזה

20:31 - אזעקה ביונתן שברמת הגולן

20:24 - הפרלמנט האירופי קיבל החלטה תקדימית כי כל הפסקת אש בעזה תותנה בפירוק חמאס ובשחרור החטופים

הישג דיפלומטי לישראל: ההחלטה מתנה כל קריאה להפסקת אש בפירוק ארגון הטרור חמאס ושחרור מידי וללא תנאי של כל החטופים. ההחלטה התקבלה ברוב גדול של 312 תומכים מול 131 מתנגדים.

20:18 - הקבינט לניהול המלחמה מתכנס כעת

בהמשך הערב ייתכנס גם הקבינט המדיני-ביטחוני.

19:00 - ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים: "המלחמה נמשכת ותימשך בכל החזיתות עד להצבת כל המטרות שהצבנו"

במסיבת העיתונאים אמר נתניהו כי "הניצחון ייקח עוד חודשים ארוכים, אבל אנחנו נחושים להשיגו". עוד הוסיף כי בזמן שלוחמינו מחרפים את נפשם, הוא שומע קולות שאומרים שאי אפשר לנצח. "אני דוחה זאת על הסף", אמר. "ישראל בהנהגתי לא תתפשר על ניצחון פחות ממוחלט. לא רק להכות ולפגוע, אלא ניצחון מוחלט על החמאס".

לפיו, רק המשך הלחץ הצבאי לשחרור החטופים. "הפסקת המלחמה לפני השגת יעדינו תפגע בביטחון ישראל לדורות. אנחנו פועלים להבטחת ביטחוננו היום לדורות, והפסקת המלחמה תשדר מסר של חולשה שתעודד את אויבינו והטבח הבא יהיה רק עניין של זמן".

בתשובה לשאלה האם הציע לאמריקנים הצעה ליום שאחרי לאחר שדחה הצעה להקמת מדינה פלסטינית, ענה: "אני יכול להגיד לך לגבי היום שאחרי נתניהו. מי שמדבר על היום הזה, מדבר על הקמת מדינה פלסטינית. היום זה לא היום שאחרי נתניהו. ישראל חייבת לשלוט ביטחונית על כל השטח וזה מתנגש עם עניין הריבונות, אין מה לעשות".

בתשובה לשאלת כניסת הסיוע ההומניטרי לעזה: "אנחנו לא רוצים מחלות ומוות של המונים כי זה יעצור את המלחמה. אנחנו נותנים סיוע מינימלי". עוד השיב כי החלו דיונים בקבינט לגבי היום שאחרי חמאס, וכי חלק מהתנאים הם פירוז מלא בשליטת ישראל וניהול שלא מטיף להשמדת ישראל: "התוכנית ליום שאחרי היא לא תנאי למלחמה לחיסול החמאס".

עוד טוען ראש הממשלה כי ישנם שקרים רבים המופצים, בהם מידור שר הביטחון בסוגיית התרופות. "לא היה מידור, הוא לא קיים", התעקש. "הכל שקרים ולא נכון. לא הסכמתי להכניס את התרופות ללא בידוק, מיד לקחתי אחריות ואני לא משנה את המדיניות הקבועה שלנו שאין משאית שנכנסת לעזה ללא בידוק. למה הצלב האדום הוא לא חלק? נשיאת הארגון סירבה אז עקפנו אותה באמצעות המתווך הקאטרי".

"אין איש שחף מטעויות, גם לא אני", אמר לאחר שנשאל האם במיטתו בלילה הוא סבור שהוא חף מכל טעות. "אני נלחם בחמאס, ואתם נלחמים בי באולפנים. כל אחד מבצע את התפקיד שלו". על המשפט המתנהל בעניינו אמר: "אין שום בעיה. עורכי הדין שלי מנהלים את המשפט".

18:15 - אימהות החטופים חוסמות את צומת עזריאלי

יחד עם מפגינים רבים, משפחות החטופים חוסמות את צומת עזריאלי בתל אביב בדרישה שישמעו את קולם. "אין לנו מספר ימים", הן טוענות, ודורשות משר הביטחון ומכל בכירי הקבינט ללכת לעסקה להשבת יקיריהם הביתה.

18:00 - אזעקות בעוטף עזה

17:40 - שר הביטחון גלנט: "מוכנים לכפות את החזרת תושבי הצפון לביתם בדרך צבאית"

שר הביטחון גלנט קיים הערכת מצב אזרחית על מוכנות גזרת הצפון להרחבת המערכה הצבאית: "עלינו להיות מוכנים להתדרדרות המצב הביטחוני בצפון, ולכך שנאלץ לכפות בדרך צבאית את החזרת תושבי הצפון לביתם. אנחנו מחויבים למצב בו נהיה מסוגלים להחזיר את התושבים שלנו בביטחון. אני לא רוצה לדבר על מועדים, ואני לא רוצה לדבר על שיטות - אבל זה יקרה".

שר הביטחון הודה גם ש"אין פתרון מלא" לכיסי ההתנגדות שנותרו בעזה: "אנחנו מבינים שלאחר שהשלב הושלם בצפון הרצועה, ובעתיד יושלם גם במקומות אחרים, המסגרות הארגוניות הראשיות של חמאס פורקו. יש פגיעה דרמטית באלפי מחבלים בכל הרמות, בתשתיות ובציוד. אבל אין פתרון מלא לכיסי ההתנגדות".

הוא הוסיף: "במסגרת זה שיש כיסי התנגדות, באופן טבעי יש גם מצב שנוצר ירי. הציבור עלול לבלבל בין הדברים, וצריך להבין את העניין. התוכניות של חמאס היו לירות כל יום מאות טילים לכל מיני אזורים בארץ. הוא מצליח עכשיו להוציא עשרות רקטות באיזשהו הבזק חד פעמי למקום מסוים. אני לא מזלזל בזה, ואנחנו נפגע בזה, אבל זה ייקח את הזמן שלו. חמאס הולך ונחלש".

17:12 - חברי משלחת משפחות החטופים שנמצאים בוושינגטון נפגשו עם הסנטור ברני סנדרס

הפגישה ארכה מעבר למתוכנן, ונערכה יום אחרי שהסנאט דחה את הצעת סנדרס להתנות את הסיוע האמריקני לישראל. לפי גורמים שהשתתפו בפגישה, סנדרס רצה להבין את עמדת המשפחות והציבור בישראל, ושאל הרבה שאלות. המשפחות הדגישו בפניו שהדרישה להחזרת החטופים - היא הבסיס לכל התקדמות.

16:50 - האחראים על חלוקת התרופות - משרד הבריאות הפלסטיני

דובר משרד החוץ של קטאר לרשת CNN: "חלוקת התרופות לחטופים בתוך עזה תתבצע על ידי נציגי משרד הבריאות הפלסטיני".

16:15 - ארגון הצלב האדום הודיע: "אנחנו לא חלק ממנגנון ההפצה"

למרות שהתרופות המיועדות לחטופים הגיעו לעזה, הארגון הודיע כי לא הוא יהיה זה שיחלק אותו לחטופים. בריאיון לרשת CNN טען דובר משרד החוץ של קטאר כי ככל הנראה הסהר האדום בצד המצרי קיבל את התרופות וכי הצלב האדום איננו חלק מהמנגנון למרות הלחצים, זאת "בעקבות שינוי המצב בעזה מבחינה הומניטרית וביטחונית", לדבריו. גורם ישראלי אישר כי התרופות לחטופים אכן עברו דרך הסהר האדום, שקיבל את המשאיות ברפיח.

16:15 - ארגון הצלב האדום הודיע: "אנחנו לא חלק ממנגנון ההפצה"

למרות שהתרופות המיועדות לחטופים הגיעו לעזה, הארגון הודיע כי לא הוא יהיה זה שיחלק אותו לחטופים - וכעת נשאלת השאלה מי יעביר את התרופות וכיצד.

ארה"ב וסעודיה מקדמות פתרון לעזה. למה נתניהו מתנגד? 
התוכניות של ארה"ב ליום שאחרי המלחמה בעזה לא מצליחות לתפוס תאוצה
● בדרך למבוך של ח'אן יונס - כך תבצע ישראל את השלב המסוכן ביותר במלחמה
תמיכה נוספת מגרמניה: תספק תחמושת טנקים מדויקת לישראל ממאגרי הצבא שלה
הערכות: התקיפות בתימן ניתקו את קווי אספקת הנשק האיראני לחות'ים

14:45 - היירוט באילת - זיהוי שווא 

דובר צה"ל: "בהמשך להתרעה במרחב העיר אילת, מדובר בזיהוי שווא. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שיגור המיירט". 

14:40 - הצלב האדום הודיע: "הארגון אינו חלק ממנגנון הפצת התרופות לחטופים"

התרופות הגיעו לעזה - אבל אין מי שיחלק אותן: הצלב האדום פרסם הודעה לפיה הארגון אינו לוקח כל חלק ביישום של הסכם העברת הסיוע ההומניטרי מול קטר, כמו גם במנגנון ההפצה של התרופות לחטופים. לטענת הצלב האדום, בשום שלב לא תואם מולם נושא ההעברה וההפצה של התרופות.

14:30 - לפחות 8 מחבלים חוסלו בטולכרם

במבצע שנמשך יותר מעל ל-35 שעות במחנה טולכרם, חוסלו לפחות 8 מחבלים, ונעצרו עוד 15 מבוקשים. בנוסף, לוחמי צה"ל, השב"כ ומג"ב השמידו עשרות מטענים שאותרו. במהלך הפעילות, הלוחמים ניהלו חילופי אש והיתקלויות עם מחבלים חמושים שירו והשליכו מטענים. חלק מהמחבלים חוסלו בתקיפה אווירית. 

במהלך המבצע, כלי הנדסה חשפו עשרות מטענים שהוטמנו מתחת לכבישים במטרה לפגוע בכוחותינו. בין היתר אותרו נשקים רבים, אמצעי לחימה, ציוד צבאי רב, מטענים ומעבדת מטענים וחמ"ל תצפיות.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,700 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים - מעל ל-1,300 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

14:00 - האזעקה באילת: "יורטה מטרה אווירית חשודה"

בצה"ל עדכנו כי שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שהייתה בדרכה לשטח ישראל, יירוט מוצלח התבצע מעל ים סוף. ההתרעה שנשמעה ברחבי העיר אילת על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שיגור המיירט. בצבא מסרו: "האירוע הסתיים, ואין חשש לאירוע ביטחוני". 

13:54 - דיווח: יוזמה להפסקת אש ושחרור חטופים כחלק מתוכנית שתציע לישראל נורמליזציה עם ערב הסעודית

מדינות ערביות עובדות על יוזמה להפסקת אש בעזה ושחרור חטופים כחלק מתוכנית שתציע לישראל נורמליזציה עם ערב הסעודית בתמורה לצעדים "בלתי הפיכים" בנוגע למדינה פלסטינית - כך דווח ב"פייננשל טיימס". לפי הדיווח, בכירים ערביים שוחחו עם בכירים אמריקאים ואירופאים כדי שאלה יתמכו במהלך, שיכלול גם מתן חברות מלאה באו"ם לפלסטינים. 

מבחינת הסעודים, הם עדיין דורשים מהאמריקאים אור ירוק לתוכנית גרעין. בכירים סעודים ואמריקאים דנו גם בדרישה להקפיא את הבנייה היהודית ביהודה ושומרון והגברת הסיוע לרשות הפלסטינית.

לפי הדיווח, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מעוניין בנורמליזציה עם ישראל כחלק משאיפתו להפוך את הממלכה ל"האב" פיננסי, מסחרי ותיירותי. בעקבות תוכניותיו השאפתניות, הוא חושש מהתפשטות המערכה בעזה לכדי מלחמה רב-אזורית במעורבות מדינות רבות. 

13:50 - הקבינט יתכנס הערב

קבינט המלחמה יתכנס הערב לדיון בשעה שבע וחצי. עם סיומו, סביב השעה 21:00, יתכנס הקבינט המורחב.

13:32 - אזעקה באילת

התרעה מפני ירי רקטות וטילים הופעלה בעיר אילת, תושבים דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים. ממד"א נמסר כי לא התקבלו דיווחים על נפילות או על נפגעים.

מעיריית אילת נמסר: "בהמשך להתרעה שהופעלה בעיר, גורמי הביטחון במרחב מדווחים על יירוט מעל ים סוף, ללא זיהוי נוסף בשלב זה". 

13:15 - דיווח: איראן סיכמה עם סוריה שתפסיק את העברת משלוחי הנשק דרך נמלי התעופה בדמשק ובחלב

כדי להימנע מתקיפות ישראליות: איראן וסוריה סיכמו כי טהראן תפסיק להעביר משלוחי נשק באמצעות נמלי התעופה בדמשק ובחלב - כך דווח בערוץ אל-חדת' הסעודי. עוד דווח כי כחלק מהסיכום, על הצבא הסורי להפסיק להציב מכשולים בפני המיליציות הפרו-איראניות בדרום המדינה.

13:05 - אזעקות בצפון: חמש רקטות שוגרו מלבנון לישראל

לפחות חמש רקטות נורו לפני זמן קצר לכיוון מרחב מנרה ברכס רמים. בשלב זה לא ידוע על נפגעים בגוף או על נזק.

12:50 - לציון יום הולדתו הראשון של התינוק החטוף כפיר ביבס: תערוכה מיוחדת באירופה

שורה של אמנים מרחבי אירופה יציגו בתערוכה בברלין לציון יום הולדתו הראשון של התינוק כפיר ביבס, שחטוף כבר 104 ימים בשבי החמאס בעזה. התערוכה תוצג באולם האירועים Spreespeicher בברלין ותהיה פתוחה לקהל הרחב. ביומה הראשון יתארח בה אילון קשת, בן דודו של ירדן ביבס, אביו של כפיר שמוחזק בעזה. 

12:30 - חיל האוויר תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

לאחר השיגורים ליישובי הצפון, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות של חיזבאללה במרחב אל-עדייסא שבדרום לבנון. זאת בנוסף לתקיפה שבוצעה מוקדם יותר בכפר כילא ובמרג' עיון. 

11:55 - שליחת האו"ם לענייני אלימות מינית בסכסוכים תגיע לישראל: "נשמיע את קולן של הנפגעות"

שליחת מזכ"ל האו"ם לענייני אלימות מינית בסכסוכים, פרמילה פאטן, תגיע לארץ ותיפגש עם הצוות המקצועי של משרד הרווחה והביטחון החברתי, שאמון על הטיפול באנשים שנפגעו מינית ב-7 באוקטובר.

צוות המשרד יציג בפני פאטן את מערך הטיפול המשרדי לטיפול בנפגעי עבירות מין ואת הצעדים שננקטו בידי המשרד לטיפול בנפגעים, לצד הטיפול בטראומה של אנשים ממעגלים רחבים יותר כגון בני משפחה, חברים ואזרחים שנחשפו לתכנים הקשים ופיתחו תסמיני טראומה.

איילה מאיר, מנהלת אגף בכירה, שתייצג את משרד הרווחה, מסרה: "אנו רואות במפגש הזה הזדמנות חשובה ויחידה מסוגה להשמיע בפני הגורם הבכיר ביותר באומות המאוחדות בנושא פשעי מין בזמן מלחמה, את קולם של הנפגעות והנפגעים ואת קולם של המטפלות והמטפלים, שמאז 7 באוקטובר עסוקים במתן מענים רגשיים ונפשיים למעגלים רחבים של נפגעים מהאירועים הקשים ומהעיסוק בהם". 

11:33 - מזכ"ל האו"ם נפגש עם חטופות ששוחררו, והוציא מכיסו את דיסקית ההזדהות עם החטופים: "לוקח אותי איתה לכל מקום"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הגיע לפגישה עם משלחת מטה משפחות החטופים בכנס הכלכלי העולמי בדאבוס. שם הוא פגש באופן אישי את נילי מרגלית ואת מורן סטלה ינאי ששוחררו משבי חמאס. בפגישה הוא קרא לחקור את פשעי המין של חמאס ולהעמיד את המחבלים לדין. 

בנוסף, גוטרש הוציא במהלך הפגישה את דיסקית ההזדהות עם החטופים, ואמר: "היא נמצאת בכיס הימני של המעיל שלי, היכן שהיד שלי נמצאת בדרך-כלל. אני לוקח אותה איתי לכל מקום כדי לזכור את כל החטופים בכל רגע ורגע". 

מזכ''ל האו''ם, אנטוניו גוטרש, בפגישה עם חטופות ששוחררו / צילום: מטה המשפחות
 מזכ''ל האו''ם, אנטוניו גוטרש, בפגישה עם חטופות ששוחררו / צילום: מטה המשפחות

11:15 - עם תמונה לצדו בזמן הנאום: הרצוג ציין את יום הולדתו של התינוק החטוף כפיר ביבס בכנס דאבוס בשווייץ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ענדו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשווייץ סיכה עם הפנים של התינוק כפיר ביבס שמוחזק בשבי ברצועת עזה, לציון יום הולדת השנה שלו. השתתפות הנשיא ורעייתו בפורום היא כחלק מהמאמץ הישראלי לשחרור החטופים. 

הנשיא יצחק הרצוג עם תמונתו של התינוק החטוף כפיר ביבס בכנס דאבוס / צילום: ap, Markus Schreiber
 הנשיא יצחק הרצוג עם תמונתו של התינוק החטוף כפיר ביבס בכנס דאבוס / צילום: ap, Markus Schreiber

במהלך היום קיים הרצוג פגישות מדיניות עם מנהיגים בינלאומיים והתראיין בפני הוועידה המרכזית. בהמשך, רעיית הנשיא תשתתף בפאנל העוסק בהתמודדות עם אנטישמיות בעולם. 

09:10 - גורמים בלבנון: חיזבאללה דחה אפשרות לנסיגת כוחותיו מהגבול, אבל משאיר פתח למשא-ומתן להרגעת הלחימה

גורמים בלבנון אמרו הבוקר לרויטרס כי חיזבאללה לא נענה לבקשת הבית הלבן להסיג את כוחותיו מגבול הצפון, אבל "כן פתוח לשיחות למניעת מלחמה הרסנית". 

08:45 - הלחימה ברצועה: כ-40 מחבלים חוסלו ביממה האחרונה; מחבלים מלכדו רכב - וחוסלו מהאוויר

לוחמי צה"ל ממשיכים בתמרון הקרקעי בח'אן יונס שבדרום הרצועה, שם חוסלו ביממה האחרונה כ-40 מחבלים. בפשיטה של לוחמי אגוז על בית מחבל במעוז הטרור, אותרו אמצעי לחימה רבים, ובהם עשרה רימונים, רובה קלצ'ניקוב, ציוד צבאי ואמצעים טכנולוגיים. בנוסף, לוחמים מצוות הקרב של חטיבה 7 חיסלו ארבעה מחבלים שהתקדמו לעברם באמצעות ירי טנק. 

בצפון הרצועה, כוח שריון חיסל שני מחבלים חמושים שהסתתרו מהכוחות, זאת בנוסף לכמה מחבלים אחרים שחוסלו בתקיפות מהאוויר לאחר שפעלו סמוך לבית ספר. במרחב שכונת צברא, לוחמים מצוות קרב חטיבה 179 איתרו מטענים נגד טנקים, מטולי RPG, ציוד צבאי ואמצעים טכנולוגיים. 

בפעילות נוספת בצפון הרצועה, מכלול האש של חטיבת יפתח זיהה מחבלים ממלכדים רכב ונכנסים למבנה המוכר כשייך לפעילות הג'יהאד האיסאלמי הפלסטיני. זמן קצר לאחר מכן יצא אחד המחבלים מהמבנה - וחוסל מהאוויר. 

07:54 - ארה"ב תקפה מטרות של החות'ים בתימן

צבא ארה"ב תקף הלילה שוב מטרות של החות'ים בתימן. פיקוד המרכז של ארה"ב הודיע כי הכוחות פגעו ב-14 משגרים עם טילים שהוכנו לשיגור על-ידי המורדים הנתמכים על-ידי איראן.

"הטילים הללו היו על מסילות השיגור. הם היוו איום מיידי על ספינות סוחר וספינות חיל הים האמריקאי באזור ויכלו להיות משוגרים בכל עת, מה שגרם לכוחות ארה"ב לממש את זכותם ואת חובתם להגן על עצמם", נכתב בהצהרה של פיקוד מרכז.

בפיקוד המרכז האמריקאי הוסיפו: "התקיפות הללו, יחד עם פעולות אחרות שנקטנו, יחלישו את היכולות של החות'ים להמשיך בהתקפות הפזיזות שלהם על ספנות בינלאומית ומסחרית".

התקיפות מגיעות לאחר שהחות'ים שיגרו כלי טיס שפגע בספינה אמריקאית מוקדם יותר אמש במפרץ עדן.

04:55 - מבצע צה"ל בטולכרם נמשך; דיווחים פלסטיניים על פעילות צה"לית באזורים נוספים

משעות הבוקר אמש, כוחות צה"ל המונים יותר מאלף לוחמים, כלי רכב צבאיים ודחפורים, פועלים במבצע נרחב במחנה הפליטים טולכרם. לפחות 10 מבוקשים נעצרו, ועשרות חשודים תוחקרו בשטח. חמישה מחבלים חוסלו, מתוכם ארבעה השליכו מטענים וירו לעבר החיילים. מבוקש נוסף חוסל במהלך ניסיון מעצרו בידי כוח דובדבן במילואים.

המחנה מכותר כדי למנוע בריחה של מבוקשים ועל-מנת לעצור יעדים על בסיס מודיעין מזדמן. בשעות האחרונות הפלסטינים מדווחים גם על פעילות צה"ל באזורי בית לחם, קלקיליה וחברון.

 03:04 - שר החוץ הבריטי דייוויד קמרון בפגישה עם מקבילו האיראני: השפיעו על החות'ים ומינעו איומים נוספים 

במהלך הפורום הכלכלי העולמי המתקיים בדאבוס שבשווייץ, נפגש קמרון עם שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדולהיאן. קמרון גינה את המתקפה של איראן על ארביל בעיראק מוקדם יותר השבוע, שבה היה בין ההרוגים אזרח בריטי-עיראקי. עוד הבהיר שר החוץ הבריטי למקבילו האיראני כי התקפות החות'ים על ספינות בים האדום הן "בלתי חוקיות ובלתי מקובלות". קמרון הוסיף כי על איראן להפעיל את השפעתה על החות'ים כדי למנוע איומים נוספים. 

02:18 - ארה"ב ערכה סבב נוסף של תקיפות נגד מטרות החות'ים בתימן

צבא ארה"ב תקף שוב מטרות של החות'ים בתימן, כך מדווחים כלי תקשורת זרים תוך ציטוט של גורמים אמריקאים. על-פי הדיווחים, האמריקאים ביצעו תקיפה באמצעות ספינות וצוללות לעבר 14 טילים חות'ים שהועמסו לירי מתימן. התקיפות מגיעות לאחר שהחות'ים שיגרו כלי טיס שפגע בספינה אמריקאית מוקדם יותר אמש במפרץ עדן.

01:02 - צבא ארה"ב: מזל"ט ששיגרו החות'ים פגע בספינה אמריקאית

סנטקום, פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, התייחס לתקרית במפרץ עדן ומסר כי מזל"ט ששוגר מאזורים שבשליטת החות'ים בתימן פגע בספינה בבעלות אמריקאית. בציוץ בטוויטר, נמסר מסנטקום כי לא היו נפגעים בתקיפה, אך דווח על נזק מסוים. כמו כן, נמסר כי הספינה כשירה לשיט וממשיכה בדרכה.

00:19 - צבע אדום בעוטף עזה

לאחר יותר מיממה ללא ירי לאזור: צבע אדום הופעל ביישובים חולית, יבול, יתד ושלומית.

22:47 - דובר החות'ים: תקפנו בטילים ספינה אמריקאית שהתקרבה למפרץ עדן

דובר המורדים החות'ים, יחיא סריע: "תקפנו ספינה אמריקאית במפרץ עדן, באמצעות כמה טילים. הפעולות נגד ספינות ישראליות או כאלה ששטות לכיוון ישראל - לא ייפסקו עד שתיפסק 'התוקפנות' ברצועה. כל תוקפנות חדשה לא תעבור ללא תגובה".

22:40 - משרד החוץ הקטרי: התרופות והסיוע נכנסו לרצועה

דובר משרד החוץ הקטרי: "במהלך השעות האחרונות נכנסו תרופות וסיוע לרצועת עזה, במסגרת ההסכם שעליו הוכרז אתמול לטובת התושבים ברצועה והחטופים. קטר ממשיכה יחד עם שותפיה האזוריים והבינלאומיים במאמצי התיווך במישור המדיני וההומניטרי". 

21:13 - דובר צה"ל: "אין לנו תמונה מלאה על מצב החטופים, פועלים לתנאים מיטביים להשבתם"

"אנחנו מפעילים את כל המאמצים על-מנת לייצר תמונת מודיעין אודות החטופים - ומתאימים את הלחימה לפי המודיעין שעומד ברשותנו", אמר הערב בהצהרה תא"ל דניאל הגרי, דובר צה"ל.

לדבריו, "לא עומדת לרשותנו תמונה מלאה של החטופים, ואנו נמצאים במאמץ מודיעיני מתמשך לבנות אותה". הגרי הוסיף כי המטרה בלחימה בצפון היא "להביא לשינוי כך שתושבי הצפון יוכלו לחזור לבתיהם בביטחון".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12