בכיר בליכוד הציע ליש עתיד: הצטרפו לממשלה לשנה תמורת תיקים, כולל של עוצמה יהודית

בליכוד כבר נערכים לפרישת גנץ ואיזנקוט: בכיר בליכוד הציע ליש עתיד להצטרף לממשלה • ההצעה כוללת כמה תיקים בכירים, בהם גם המשרד לביטחון פנים • עם זאת, הובהר שבן גביר צפוי להישאר בממשלה • גם ליברמן קיבל הצעה, בליכוד הכחישו: "זה חסר שחר"

יו''ר האופוזיציה, ח''כ יאיר לפיד / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90
יו''ר האופוזיציה, ח''כ יאיר לפיד / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בפגישה בין בכיר בליכוד לבכיר ביש עתיד הועברה הצעה להקמת ממשלה משותפת לשנה - כך אנו מפרסמים הערב (רביעי) לראשונה. הפגישה התקיימה לפני כשבועיים: לא נמסר בה מה יקרה בתום התקופה אבל ליש עתיד הוצע להיכנס לממשלה תמורת תיקים בכירים. בליכוד הכחישו: "חסר שחר".

בפגישה הובהר שגם התיקים של עוצמה יהודית, כולל המשרד לביטחון לאומי, על השולחן: עם זאת הובהר שאיתמר בן גביר יישאר בממשלה.

לפיד סירב להצעה: הוא טוען שנתניהו לא כשיר וכי אין לו אמון במילה שיוצאת לו מהפה. באחרונה הציעו לליברמן חברות בקבינט המלחמה תמורת ותפקיד בכיר הישארות בממשלה. ליברמן מוכן להצטרף לקבינט המלחמה אך רק לתקופת המלחמה.

משמעות ההצעה ברורה: בליכוד כבר נערכים לפרישת גנץ ואיזנקוט, ומתחילים לחפש נוסחאות להאריך את חיי הממשלה. גם גנץ התייחס לכך במרומז היום ואמר: "אין לנו מנדט לפצל את העם ובמיוחד בשעה הזו. יש לנו חובה מוסרית והיסטורית - להישאר ביחד, ולנצח". עם זאת, גנץ תקף את "הפער האדיר בין התקציב שמדינת ישראל צריכה, לבין התקציב שעבר בממשלה".

עוד אמר גנץ: "הלחימה נמשכת, ומטרות המלחמה נשארו בתוקף. הן לא השתנו, ולא נכון לשנות אותן. המטרה הראשונה היא השבת החטופים ויש לה קדימות בציר הזמן. המאמצים האלו לא פוסקים, כולל יוזמות ישראליות אקטיביות כל העת, מול גורמים רבים. המטרה העליונה וארוכת הטווח, היא שינוי המציאות בדרום. לא זזנו ולא נזוז משתי המטרות. ייקח כמה זמן שייקח".

מהליכוד נמסר: "הפרסומים על הצעות שונות ומשונות ללפיד ולליברמן הם שקריים וחסרי שחר לחלוטין, בניסיון לפורר את ממשלת האחדות בזמן מלחמה".

בתוך כך, מפלגת יש עתיד הניחה הערב הצעת אי אמון בממשלה בנושא תקציב המדינה. "הממשלה הזו לא יכולה להמשיך להתקיים. היא כישלון שעולה בחיי אדם ובעתיד המדינה", נמסר. "בשעה שחברי הקבינט עסוקים במריבות ובפוליטיקה במקום בניהול המלחמה, אישרה הממשלה תקציב חסר בושה. תקציב המעדיף משרדים מיותרים וכספים קואליציוניים על חשבון סיוע למפונים, למילואימניקים ולחיזוק תחושת הביטחון".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12