חוזר להתאושש: ענף התיירות רושם גידול של 45% במחזור המכירות השבועי

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל • מנתוני הפניקס גמא עולה כי נרשמת עלייה גם בהוצאה על חופשות בארץ, עם מעבר המפונים לפתרונות דיור

חופי איגוד ערי כינרת. ענף התיירות בארץ מתאושש / צילום: שי מזרחי, איגוד ערים כינרת
חופי איגוד ערי כינרת. ענף התיירות בארץ מתאושש / צילום: שי מזרחי, איגוד ערים כינרת

השנה האזרחית החדשה נפתחת בסגמנט חיובי בכל הנוגע להוצאות הציבור בכרטיסי אשראי - כך עולה ממדד הפניקס גמא השבועי. המדד בוחן את מחזור הקניות, את מספרן ואת גובהן הממוצע בשבעה ענפים בולטים במשק. ההשוואה נעשית הן מול השבוע הקודם והן מול שבוע עסקים רגיל לפני המלחמה (בתחילת ספטמבר). 

"צינור החמצן של הסחר המקוון" שוב מחובר: הטיסות חוזרות ואיתן המשלוחים מסין
שטראוס מעלה מחירים ברבע ממוצריה ומפטרת 150 עובדים

בשבוע שבין התאריכים 7-13.1.24 בלט ענף התיירות, שנמצא במגמת התאוששות עם גידול מרשים של 45% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי בהשוואה לשבוע הקודם. היקף הקנייה הממוצעת עלה ב-23% לעומת השבוע שעבר, מ-1,414 שקל ל-1,738 שקל. נתון זה ניתן לייחס גם לעלייה במחירי הנופשים בהשוואה לחודשים קודמים.

 

עדיין מדובר בירידה של 64% במחזור הקניות בהשוואה לשבוע קניות רגיל בספטמבר, אך הפער הולך ומצטמצם. נזכיר כי הענף חווה ירידה של מעל 80% בשבועות הראשונים למלחמה.

לדברי נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא, "עוד ועוד חברות תעופה זרות חוזרות לטוס לישראל, ומספר הנוסעים בנתב"ג עולה בהתמדה. נתוני המכירות עדיין רחוקים מנתוני טרום המלחמה, אך מגמת ההתאוששות נוטעת בנו אופטימיות זהירה.

"במקביל, בשבוע האחרון אנו רואים עלייה בהיקף ההזמנות בכרטיסי אשראי בבתי המלון בארץ. חלק מהמלונות שעד כה שימשו את המפונים נפתחים שוב לציבור, בעוד שהמפונים עוברים לפתרונות דיור ארוכי-טווח יותר".

הירידה הגדולה ביותר השבוע נרשמה בענף המחשבים והסלולר, והיא עומדת על 9%. זאת לאחר עלייה ברכישות בעקבות מבצעי סוף השנה, שחלקם נמשכו לתוך ינואר. בפניקס גמא מזהים את הירידה כזמנית, ומאמינים שעם גל המבצעים הבא תירשם שוב עלייה.