החברה מת"א שענקית הסייבר האמריקאית רוצה לקנות בכ־80 מיליון דולר

לגלובס נודע שקראוד סטרייק רוצה לרכוש את חברת הסייבר הישראלית פלואו סקיוריטי מתחום אבטחת המידע בענן • זו הפעם השנייה בתוך שנה שענקית הסייבר קונה חברה ישראלית

מייסדי Flow Security, ג'ונתן רויזין ורום אשכנזי / צילום: Tal Meshulami
מייסדי Flow Security, ג'ונתן רויזין ורום אשכנזי / צילום: Tal Meshulami

ענקית הסייבר האמריקאית קראוד סטרייק  (CrowdStrike) ממשיכה במסע הרכישות שלה בישראל, וכעת פניה לרכישה שנייה בתוך שנה, ושלישית סך הכל. לגלובס נודע כי חברת אבטחת המידע למוצרי ענן מנהלת משא ומתן לרכישת חברת הסייבר הישראלית פלואו סקיוריטי (Flow Security) מתל־אביב, של היזמים ג'ונתן רויזין ורום אשכנזי בתמורה לסכום שעשוי לנוע בין 60 ל־80 מיליון דולר. הרכישה מהדהדת עסקאות אחרות בתחום ההגנה על מסדי נתונים בענן, כמו זו שבה רכשה רק לאחרונה מתחרתה של קראוד סטרייק, פאלו אלטו נטוורקס, את דיג סקיוריטי ב־350 מיליון דולר.

המלחמה לא פגעה בהשקעות ההייטק? הדוח האופטימי של העמותה מת"א
ניתוח גלובס | הטרנד שהפך את מיקרוסופט לחברה המובילה בוול סטריט
2024 מתחילה בפיטורים בהייטק הישראלי. האם אנו לקראת גל?

על פי ההערכה, קראוד סטרייק, שנוסדה כחברה המתמחה במוצרי אבטחת נקודות קצה (EDR) מחפשת זמן מה לרכוש חברה בתחום ההגנה על הדאטה בענן, ובמיוחד כזה שיש לו נגיעה לנקודות קצה.

פלואו היא חברה קטנה יחסית. לפי לינקדאין, היקף העובדים שלה מוערך ב־35 איש. החברה גייסה בסך הכל 15 מיליון דולר בשני סיבובי גיוס "סיד", אשר האחרון שבהם היה באוגוסט 2022. המדובר בכשליש בלבד מהסכום שגייסה המתחרה דיג שנמכרה בסופו של דבר במכפיל של פי 7 על ההון שהושקע בה, ונחשב למכפיל גבוה בתעשייה כיום.

לפיכך, ניתן להעריך שהצדדים מדברים על היקפי רכישה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים, ככל הנראה מעל ל־60 מיליון דולר. במדיה והמשא ומתן יבשיל לרכישה, בין המרוויחים הגדולים יהיו המייסדים רויזין ואשכנזי; קרן אמיתי ונצ'רס (Amiti) של בן רבינוביץ ויפית שוורץ, שהובילה את סיבוב הגיוס האחרון, לצד אמדוקס ונצ'רס, קרן כמהין - קרן השקעות בבעלות סמנכ"לי אבטחת מידע, גלובאל פאונדרז הגרמנית, סינגטל מסינגפור, וכן אנג'לים כגון אודי מוקדי, לשעבר מנכ"ל סייברארק וסלביק מרקוביץ', לשעבר מנכ"ל דמיסטו.

בן רבינוביץ׳, מייסד ושותף בכיר בקרן אמיתי / צילום: Amiti
 בן רבינוביץ׳, מייסד ושותף בכיר בקרן אמיתי / צילום: Amiti

התחרות בתחום הביאה ליציאה של שחקנים

פלואו סקיוריטי פעילה באחד מתחומי הסייבר הצומחים והמבוקשים על ידי חברות - הגנה על מגוון של מסדי נתונים (databases) בענן המידע. בין החברות שהוקמו בתחום, ישראליות רבות שגייסו יחד מאות מיליוני דולרים, בהן: סייארה (Cyera), סנטרה (Sentra), אאוריקה (Eurika), וחברות גדולות יותר, בהן וויז וורוניס, לצד חברות זרות בולטות בהן סימטרי סיסטמס ואופן רייבן.

אחרות, דוגמת דיג, פולאר ולמינר כבר נמכרו. למינר נמכרה בכ־225 מיליון דולר לרובריק לאחר שגייסה 67 מיליון דולר קודם לכן. פולאר סקיוריטי נמכרה ל־IBM תמורת כ־60 מיליון דולר לאחר שגייסה 8.5 מיליון דולר, כך על פי PitchBook. התחרות הגדולה בתחום, הביאה ליציאה של שחקנים מהשוק. ישנן חברות שהבינו שלא יוכלו להתחרות בגדולות ועדיף להן לאתר רוכש, וחברות אחרות שגייסו בשווי גבוה מדי וכעת מתקשות לאתר משקיעים לסבבי המשך. אפילו חברה כמו דיג שנחשבת למובילה בתחומה, נמכרה בסופו של דבר, אם כי במכפיל נאה.

 

על־פי דוח שפרסם בשני ארגון סטארט־אפ ניישן סנטרל, עמותה ללא כוונת רווח שהוקמה כיד לקדם את תעשיית ההייטק בישראל, צנחו ההשקעות בסייבר הישראלי בשנה שעברה ב־45% ל־1.9 מיליארד דולר, שיעור ירידה נמוך ביחס לממוצע של כלל התעשייה באותה התקופה, שעומד על 55%. היקף הגיוס הממוצע בתחום הסייבר עמד בשנה שעברה על 29 מיליון דולר, הסכום הגבוה ביחס לשאר הסקטורים. בנוסף, האקזיטים בסייבר בשנה שעברה "הצילו" את הנתונים של התעשייה הישראלית ב־2023, כש־40% מכלל העסקאות הגיעו מהתחום. הבולטים שבהם: טאלון (625 מיליון דולר), אקסיס (550 מיליון דולר) ודיג סקיוריטי (350 מיליון דולר).

"הצורך בפתרונות הגנה גדל משמעותית"

המייסד, ג'ונתן רויזין, לא הגיב לפניות גלובס. בעבר ציין, כי "עד לאחרונה, הגנה על נתונים בסביבות ארגוניות הייתה מטלה פשוטה יחסית. המצב הזה השתנה דרמטית. כיום, ארגונים מאחסנים מידע רב בענן ומשתפים אותו במקומות רבים. לשינוי יתרונות רבים, אבל ההגנה עליו הפכה למשימה כמעט בלתי אפשרית. ארגונים מבינים שאינם יכולים להתבסס עוד על תהליכים ידניים, והצורך בפתרונות אוטומטיים להגנה על דאטה גדל משמעותית".

פלואו מנטרת דאטה ארגוני כשהוא נמצא בתנועה בסביבות פיתוח שונות, בשירותי ענן ובשירותים חיצוניים המחוברים לארגון, מוודאת שאיננו זולג או שאיננו מגלה דפוסים אבנורמליים, וכן שהוא מגיע ממקורות אותנטיים ועומד בכללי הרגולציה שהארגון נדרש להם. עוד טענו מייסדי החברה בעבר כי ביכולתה של פלואו להבין דאטה מוצפן בתנועה על ידי גישה אליו בטרם הפיענוח ולאחריו.

החברה מייצרת הכנסות ראשוניות של מיליוני דולרים בודדים בתחומי הקמעונאות, הבריאות והפיננסים. בעבר הוזכר אתר התיירות בוקינג כלקוח משלם בחברה, הסכם שלא חודש בסופו של דבר.

מקראוד סטרייק נמסר: "איננו מגיבים לשמועות או לספקולציות".

מפלואו סקיוריטי לא התקבלה תגובה.