בן גביר תוקע את התקציב וצועק מול נתניהו, האוצר הגיע להבנות עם קיש

שרי הממשלה אמורים לשוב ולהתכנס במהלך השעה הקרובה לקראת ההצבעה על תקציב המדינה, כך אומרים גורמים במשרד האוצר • על פי גורמים מעורים, השיחה עם איתמר בן-גביר עלתה לטונים גבוהים • מול שר החינוך יואב קיש לעומת זאת, הושגו הסכמות

איתמר בן גביר / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות
איתמר בן גביר / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

לאחר שדיון התקציב בממשלה הסתיים הלילה ללא הצבעה בשל מחלוקות בין האוצר לשרים, עבר הבוקר (שני) מוקד הדיונים אל לשכת ראש הממשלה. אחד אחר השני, נכנסים השרים אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, בניסיון להגיע להסכמות שיאפשרו את העברת תקציב המדינה החדש לשנת 2024. שרי הממשלה אמורים לשוב ולהתכנס במהלך השעה הקרובה לקראת ההצבעה על תקציב המדינה, כך אומרים גורמים במשרד האוצר

בשעה זו יושב נתניהו עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. לפניו, נכנס אל נתניהו השר לביטחון פנים, איתמר בן-גביר, לשיחה שעלתה לטונים גבוהים. בן-גביר התרעם על קיצוץ של כמיליארד מתוך תקציב המשטרה.

באוצר הסבירו שמדובר למעשה בקיצוץ מתוך התוספת שניתנה למשטרה, ושכל המשרדים משתתפים בקיצוץ הרוחבי. אולם בן-גביר לא התרצה, וטען שלא הגיוני לקחת כספים ממשרדו דווקא בשעה זו של אתגרים בטחוניים. זוהי כרגע אחת המחלוקות המרכזיות שתוקעות את התקציב. לפי הערכות, נתניהו וסמוטריץ' ינסו למצוא פיתרון שירצה את בן-גביר, ובאוצר חוששים שהפתרון יעמיק את הגירעון עוד יותר .

לפי גורמים שונים שנכחו בשיחות, הבוקר הושגו הסכמות מול שר החינוך יואב קיש. בלילה, נטש קיש את ישיבת הממשלה במחאה על הקיצוץ המתוכנן בתקציב החינוך .