גרמניה מתייצבת לצד ישראל בהאג: אין בסיס להאשמות, נדרוש הבהרות מבית הדין

דובר ממשלת גרמניה אמר היום במסיבת עיתונאים כי המדינה ״תצטרף כצד שלישי לדיונים״ ותדרוש מבית הדין הבהרות בנוגע לשימוש הפוליטי לכאורה שנעשה באמנה נגד רצח עם במקרה של ישראל • זו העמדה הפרו ישראלית ביותר של מדינה כלשהי עד כה, כולל ארה״ב

קנצלר גרמניה אולף שולץ
קנצלר גרמניה אולף שולץ

ממשלת גרמניה הודיעה היום (ו') אחר הצהריים, כי היא מתכוונת להתערב בהליך המתנהל נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ), ולעמוד לצדה של ישראל במאבקה המשפטי נגד ההאשמות ברצח עם.

הנשק החדש של איראן והמל"ט החדש של טורקיה 
הדירוג השנתי: אלו הדרכונים החזקים ביותר בעולם, ואיפה ממוקם הישראלי 

ההודעה פורסמה אחרי סיום שלב הדיונים הראשוניים בעתירה של דרום אפריקה להוצאת צווי ביניים נגד פעילות ישראל בעזה. בעוד הדיון בצווי הביניים יתקיים בשבועות הקרובים, לאחר מכן יחל השלב העיקרי בהאשמות, שעשוי לקחת שנים.

דובר ממשלת גרמניה אמר היום במסיבת עיתונאים כי המדינה ״תצטרף כצד שלישי לדיונים״ ותדרוש מבית הדין הבהרות בנוגע לשימוש הפוליטי לכאורה שנעשה באמנה נגד רצח עם במקרה של ישראל.

״גרמניה דוחה בנחרצות את האשמת ישראל בג'נוסייד. אין שום בסיס להאשמה״, אמר הדובר, שטפן הבשטרייט והוסיף: ״לא נאפשר שימוש פוליטי באמנה״. הוא הבהיר כי פעולות ישראל בעזה הינן לגטימיות אחרי ״האירועים הנוראים של 7 באוקטובר״ וכי ישראל ״מגנה על עצמה״.

לאור ההיסטוריה הגרמנית והפשעים נגד האנושות שהיוותה השואה, הממשלה הגרמנית רואה עצמה מחויבת במיוחד לאמנת האו״ם נגד ג'נוסייד״. האמנה היא ״כלי מרכזי״ כדי לוודא שלא תתרחש שואה נוספת. לכן, אמר, ״גרמניה מתנגדת נחרצות לשימוש בה לצרכים פוליטיים״.

זו העמדה הפרו ישראלית ביותר של מדינה כלשהי עד כה, כולל ארה״ב, החתומה גם היא על האמנה. ייתכן כי היא תדרבן מדינות נוספות להצטרף לגרמניה בדרישת הבהרות לגבי ההליך הנוכחי, ובתמיכה בישראל.