נשיא אקוודור הודיע על מצב חירום: חמושים השתלטו על ערוץ טלוויזיה

דרמה באקוודור: שישה בתי כלא יצאו מכלל שליטה, לפחות שבעה שוטרים נחטפו וחמושים השתלטו בשידור חי על ערוץ טלוויזיה - זאת שעות ספורות לאחר שהנשיא הודיע על מצב חירום לאומי

חמושים השתלטו על רשת טלוויזיה באקוודור / צילום: צילום מסך
חמושים השתלטו על רשת טלוויזיה באקוודור / צילום: צילום מסך

שעות ספורות לאחר שנשיא אקוודור הצעיר ביותר בהיסטוריה, דניאל נובואה, הודיע היום (ג') על מצב חירום לאומי למשך חודשיים, לפחות שבעה שוטרים נחטפו בבירה קיטו ובמצ'אלה וחמושים השתלטו על ערוץ טלוויזיה. נוסף על כל האירועים הללו, חמושים פרצו לאוניברסיטה בגוואיקיל בניסיון לחטוף אנשים.

תעלומה בגרמניה: מי חיבל בצינור הגז שאמור לפתור את משבר האנרגיה? 
זו תחזית הבנק העולמי לשנים הקרובות, והיא לא אופטימית 

נובואה הבטיח להילחם בפשע ובאלימות הגואה ברחובות המדינה לאורך שנים, וקיווה כי מצב החירום ירגיע את המצב לאחר היעלמותו של מנהיג ארגון הפשע "לוס צ'ונרוס", אדולפו מסיאס, מבית הכלא בו ריצה עונש של 34 שנות מאסר. בה בעת, שישה בתי כלא יצאו מכלל שליטה, כשהאסירים לקחו את הסוהרים בני ערובה.

בגוויאקיל, החמושים השתלטו על ערוץ TV בשידור חי, ואפילו הניחו חומר נפץ בכיס חולצתו של המנחה. לפני שהשידור הופסק, החמושים הורו לנוכחים באולפן לשכב על הרצפה. האירוע הזה הוא סממן נוסף למשבר החמור, שנובואה מנסה לפתור באמצעות מצב החירום, הכרזת סכסוך פנימי והגדרת ארגוני פשע בתור "ארגוני טרור".

אקוודור היא מדינה נחשלת, שבה אחד מכל ארבעה אזרחים חי מתחת לקו העוני, וכן אחד מכל 10 אף חי תחת עוני קיצוני - במיוחד באזורים הכפריים. לפי נתוני הבנק העולמי, התמ"ג לנפש שלה עומד על כ־12.8 אלף דולר לעומת, לדוגמה, 17.8 אלף דולר של ברזיל וכ־20.2 אלף של קולומביה.