ישראל במלחמה | סיקור שוטף

דובר צה"ל: שלושה שהיו נעדרים מוגדרים כעת כחטופים

מספר החטופים המעודכן - 136 • שר הביטחון גלנט: "המחבלים בעזה צריכים לספור לאחור עד לסיום חייהם, זה יגיע בקרוב" • בכיר בג'יהאד האיסלאמי, שיזם והוביל פיגועים רבים בשטח ישראל - חוסל מהאוויר • טיל שירו מחבלים על מסוק ברצועה - נפל במרפאה בעוטף • בלינקן יגיע לישראל: "יקדם צעדים לקראת היום שאחרי המלחמה" | עדכונים שוטפים

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל
דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים 

22:38 - צה"ל בהבהרה: במטכ"ל מגבשים את תכנון תהליך התחקירים. כשהדברים יסוכמו, הם יפורסמו לציבור

21:32 - פרסום ראשון: צה"ל החל לחקור את מחדל השבעה באוקטובר

צה"ל החל לחקור את מחדל השבעה באוקטובר. הוקמו צוותי החקירה, בין הבודקים: הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז, ראש אמ"ן לשעבר זאבי פרקש, ומפקד פיקוד הדרום לשעבר סמי תורג'מן.

21:06 - הנעדרים חנן יבלונקה ועידן שתיוי הוכרזו כחטופים, דובר צה"ל עדכן על חטוף נוסף

אחד משלושת החטופים, שהוגדרו עד אתמול כנעדרים, הוא חנן יבלונקה, שהיה במסיבה ברעים. אביו ראובן אמר בריאיון לחדשות 12: "יש לנו הרבה תקווה אבל אנחנו לא יודעים מה המצב שלו. זה אות חיים". החטוף השני מבין השלושה הוא עידן שתיוי בן ה-28, שהיה גם הוא במסיבה ברעים. 

20:20 - לוחמי צה"ל חשפו והשמידו מתחם צבאי תת-קרקעי של חמאס על החוף במרכז הרצועה

במהלך פשיטה על מרחב צבאי של ארגון הטרור הרצחני, איתרו הכוחות כמה פירים שהובילו לרשת מנהרות של מאות מטרים. במהלך הסריקות מצאו הלוחמים מחסן אמצעי לחימה, בהם פצצות מרגמה, רימונים וטילי RPG.

לאחר איתור הפירים, כוחות שייטת 13 ויהל"ם איתרו פירים נוספים שהובילו לרשת תת-קרקעית מסועפת עם דלתות נפץ ממולכדות. בתוכה מצאו הלוחמים אתר לייצור אמצעי לחימה ובתוכו אותרו מכונות, מאווררי קירור, חומרי נפץ וחומר המשמש להארכת טווח הרקטות של חמאס. לאחר השלמת הפשיטה על המתחם, תוואי המנהרות הושמד.

20:15 - דובר צה"ל: שלושה נעדרים מוגדרים כעת כחטופים

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי עדכן בהצהרתו כי שלושה נעדרים מוגדרים כעת כחטופים. "החלטה זו התקבלה עקב מיצוי פעולות הסריקה בשטח הארץ ולאחר בחינה של כלל התרחישים הסבירים והמידע שבידינו. המשפחות עודכנו", אמר. "מספר החטופים המעודכן - 136".

20:05 - שיחה קשה בין נתניהו לגלנט: "אתה פוגע בביטחון המדינה"

בתחילת השבוע התנהל עימות קשה בין שר הביטחון גלנט לראש הממשלה נתניהו, על רקע הפרסומים בחדשות 12 לפיהם נתניהו מונע מראשי השב"כ והמוסד להיפגש עם גלנט בלעדיו. במהלך הוויכוח, אמר גלנט: "בזה שאתה מונע את הפגישות האלה - אתה פוגע בביטחון המדינה".

19:40 - בלינקן יגיע לישראל: "יקדם צעדים ליום שאחרי המלחמה"

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן החל סיור מדיני נרחב, וצפוי לבקר בשבוע הקרוב בישראל, הרשות הפלסטינית, טורקיה, יוון, ירדן, קטאר, איחוד האמירויות הערביות, ערב הסעודית ומצרים.

ממחלקת המדינה של ארצות הברית נמסר כי "הוא יקדם צעדים נוספים לקראת היום שאחרי המלחמה. הוא ידון בצעדים מיידיים להגדלת הסיוע ההומניטרי באופן ניכר לעזה, ובמאמצים להשיב הביתה את החטופים שמוחזקים בידי חמאס". עוד הצהירה מחלקת המדינה האמריקנית כי מזכיר המדינה י עלה את הצורך לנקוט בצעדים על מנת להרתיע את החות'ים בים סוף.

19:19 - שר הביטחון גלנט: "המחבלים צריכים לספור לאחור עד לסיום חייהם, זה יגיע בקרוב"

שר הביטחון יואב גלנט סייר בגבול רצועת עזה וקיים תצפית על הלחימה המתנהלת באל בורג', במרחב מחנות המרכז. "אותם מחבלים שהתחילו לספור לאחור עד ליציאת כוחות צה"ל מעזה, צריכים לשנות את הספירה ולהתחיל לספור עד לסיום חייהם על פני האדמה, זה יגיע בקרוב", אמר גלנט.

עוד הוסיף שר הביטחון כי "במרכז הרצועה הפעולה היא עצימה. הכוחות פועלים מעל הקרקע ומתחת לקרקע, משמידים תשתיות מרכזיות של חמאס, בהם המקומות שהוא ייצר בהם את כל הטילים שלו, וסיפק אותם לכל רחבי הרצועה. בדרום רצועת עזה, הפעולה היא פעולה עצימה והיא הולכת ומתעצמת - מעל הקרקע ומתחת לקרקע".

18:42 - טיל שנורה על מסוק ברצועה - נפל במרפאה בעוטף

טיל נגד מטוסים מסוג SA-7 שוגר אתמול בידי מחבלי חמאס לעבר מסוק חילוץ של צה"ל ברצועת עזה, אך נפל במרפאה בעוטף. אין נפגעים, נזק נגרם למרפאה.

18:38 - הסנאטור לינדזי גראהם סייר בכפר עזה: "השמדת חמאס אינה נתונה למשא ומתן"

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גראהם סייר בכפר עזה עם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שם אמר: "השמדת חמאס אינה נתונה למשא ומתן. אנסה כרפובליקני לעזור לנשיא דמוקרטי לסיים את הסכסוך הישראלי-פלסטיני על ידי הכרה הדדית של ישראל וערב הסעודית זו בזו.

18:07 - צה"ל: חמישה לוחמים נפצעו קשה בקרבות ברצועה

שני לוחמים מחטיבת כפיר, לוחם במילואים מחטיבת "קרייתי" ולוחם מחטיבה 261 נפצעו קשה בקרבות בדרום רצועת עזה. בצפון הרצועה נפצע קשה לוחם מחטיבת הנח"ל. החמישה פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

18:00 - דאעש קיבל אחריות על הפיגוע אתמול באיראן

17:52 - הושמדה קומה ממולכדת שאותרה מעל גן ילדים של אונר"א במחנה פליטים ליד טולכרם

כוחות צה"ל במילואים, השב"כ ומג"ב השלימו מבצע לאחר כ-40 שעות לסיכול טרור במחנה נור א-שמס הסמוך לעיר טולכרם. הכוחות סרקו מאות מבנים, עיכבו מאות חשודים לתחקור ועצרו 11 מבוקשים. כמו כן, הוחרמו אמצעי לחימה רבים, ציוד צבאי והושמדו מאות מטענים.

במהלך הסריקות, איתרו הכוחות בניין ממולכד שבקומתו התחתונה גן ילדים של אונר"א. בבניין אותרה מערכת הפעלה מחוברת למטענים מסביב ובצירי הגישה לבניין. עוד נמצא רכב ממולכד סמוך למבנה. הכוחות השמידו את הקומה הממולכדת, הרכב והמטענים שאותרו במרחב.

17:40 - מיירט שוגר בגליל העליון לעבר מטרה אווירית חשודה, שהתבררה כזיהוי שווא. אין חשש לאירוע ביטחוני

17:21 - כלי שיט בלתי מאויש של החות'ים התפוצץ בים סוף

הספינה הבלתי מאוישת של החות'ים התפוצצה במרחק מיילים מכוחות חיל הים של ארצות הברית. מחיל הים האמריקני נמסר כי "אין חיילים אמריקנים על סיפון הספינות המסחריות שמספקות אבטחה במרחב".

17:15 - בעזה מדווחים: צה"ל תקף מכונית במרכז הרצועה, חמישה חוסלו

חמישה נהרגו בהתקפה אווירית של צה"ל על מכונית במחנה הפליטים נוסייראת, שבמרכז רצועת עזה - כך דיווחו בעזה.

17:13 - חיזבאללה קיבל היום עד כה אחריות לחמש פעולות נגד ישראל בגבול לבנון

17:00 - גנץ בסיום סיור ביו"ש: "דין הקסבה בשכם יהיה כדין ח'אן יונס"

השר בני גנץ ביקר בשומרון, שם קיבל סקירה מבצעית על הגזרה וקיים שיח עם מפקד חטיבת השומרון והמג"דים. בסיום הביקור אמר גנץ: "אנחנו מתמקדים בהסרת האיום של חמאס, אבל לא שוכחים שהמטרה שלנו היא הסרת איומי הטרור בכל הגבולות. גם 'ביום שאחרי' וגם בשנים שאחרי - דין הקסבה בשכם, יהיה כדין ח'אן יונס. בכל מקום שהטרור יהיה - צה"ל יפעל".

17:00 - תמרון בעומק והכשרת מנחתי מסוקים בלב הרצועה: כך עובד מערך חילוץ הפצועים של יחידה 669

לוחמי יחידה 669 נלחמים בעומק רצועת עזה יחד עם הכוחות המתמרנים. עד כה פינו לוחמי היחידה, יחד עם לוחמי יחידת הניוד 5515 ומערך מסוקי הסער של חיל האוויר, למעלה מ-1,000 פצועים. צוותי היחידה המוסקים מעלים את הפצועים למסוק, מאבטחים את המקום וממשיכים את הטיפול הרפואי עד הגעתם לבתי החולים בארץ.

16:57 - צה"ל תקף עמדת שיגור, תשתית טרור ועמדות תצפית של חיזבאללה בשטח לבנון

מטוס קרב של חיל האוויר תקף עמדת שיגור, תשתית טרור ועמדות תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב יארון בשטח לבנון. כמו כן, כוחות צה"ל ירו במרחב עייתא א-שעב להסרת איום - זוהתה פגיעה.

16:18 - רקטות שוגרו מלבנון לגליל העליון, צה"ל הגיב בירי ארטילרי

מספר רקטות שוגרו משטח לבנון לאזור הגליל העליון. לא הופעלה אזעקה, אין נפגעים בגוף. צה"ל הגיב בירי ארטילרי.

16:06 - חוסל ראש המטה המבצעי של מרחב צפון הרצועה ובכיר בג'יהאד האיסלאמי

צה"ל והשב"כ חיסלו את הבכיר בארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי ממדוח לולו, שהיה ראש המטה המבצעי של מרחב צפון רצועת עזה. לולו יזם והוביל פיגועים והתקפות רבות מעזה נגד מדינת ישראל, בשגרה ובמהלך המלחמה, וחוסל בהתקפה של כלי טיס של צה"ל. 

ממדוח לולו, שהיה ראש המטה המבצעי של מרחב צפון רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל
 ממדוח לולו, שהיה ראש המטה המבצעי של מרחב צפון רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

מאמר מערכת ב"אקונומיסט": "נתניהו מפשל במלחמה. זה הזמן להעיף אותו" 
ה"מנכ"ל" שמימן את מתקפת חמאס נגד ישראל
הפיגוע בקבר סולימאני באיראן: מי ארגון הטרור שעשוי להיות אחראי? 
"ביצוע מהסרטים": איך חוסל בכיר חמאס אל-עארורי באמצע ביירות?
פרשנות | המלכוד הכפול של חיזבאללה בעקבות חיסול אל־עארורי

15:26: ארה"ב מאשרת שחיסלה בכיר במיליציות בעיראק; בריטניה מאיימת: נפעל נגד החות'ים

גורם אמריקאי רשמי מאשר לרויטרס כי צבא ארה"ב תקף בבגדאד מפקד מיליציה שעל-פי ההערכות הוביל מתקפות נגד כוחות הצבא האמריקאי. מי שחוסל הוא אבו תקווא א-סעידי, מפקד בכיר במיליציית א-נוג'בא שאחראית להרבה מתקפות נגד הצבא האמריקאי בעיראק ובסוריה.

במקביל, שר ההגנה הבריטי דיוויד קמרון אמר: המתקפות בים סוף חייבות להיפסק - או שננקוט פעולה. בריטניה לא תפרט איזו פעולה היא תוציא לפועל. 

אתמול פרסמו בריטניה, ארה"ב ועשר מדינות נוספות הודעה משותפת עם אזהרה מפורשת לחות'ים להפסיק את המתקפות בים סוף - או שהם "יישאו בהשלכות לכך". עוד נכתב בהצהרה כי לא צפויה עוד אזהרה, וניתן להעריך כי תקיפות נוספות מתימן יגררו תגובה מערבית. ב"וול סטריט ג'ורנל" ובכלי תקשורת אמריקאים אחרים דווח כי צבא ארה"ב הכין תוכניות תקיפה נגד יעדים של החות'ים. 

15:15 - גלנט להוכשטיין: "חלון הזמנים לפתרון מדיני בצפון מתקצר"

שר הביטחון יואב גלנט אמר היום לשליח הממשל האמריקאי עמוס הוכשטיין כי "חלון הזמנים לפתרון מדיני קצר, וישראל מחויבת להחזרת תושבי הצפון לביתם לאחר שינוי המצב הביטחוני בגבול".

גלנט נפגש עם הוכשטיין בלשכת שר הביטחון בקריה וסקר יחד עם נציגי צה"ל את התנאים הביטחוניים שיאפשרו את חזרת תושבי הצפון. השר הדגיש כי מדינת ישראל מחויבת עבור שינוי המצב הביטחוני בגבול. בפגישה, גלנט הדגיש כי ישראל תעדיף לפתור את העימות הצבאי עם חיזבאללה בדרכים מדיניות, אך חלון הזמנים לאפשרות זו קצר. 

שר הביטחון יואב גלנט עם עמוס הוכשטיין, היום / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
 שר הביטחון יואב גלנט עם עמוס הוכשטיין, היום / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

14:00 - חמישה מחבלי נוח'בה שנכנעו סיפרו בחקירה: פעילי חמאס ושני מפקדים חוסלו בפיצוץ מנהרה בח'אן יונס

צה"ל חשף היום כי מחבלי נוח'בה שנכנעו ונחקרו בלב הרצועה העידו כי במהלך הפעילות המבצעית במרחב ח'אן יונס, פעילי חמאס חוסלו במנהרות התת-קרקעיות.

12:41 - צה"ל: תקפנו תשתיות טרור וחוליית נ"ט של חיזבאללה בשטח לבנון

מטוס קרב תקף במהלך הבוקר עמדת תצפית ותשתית טרור של חיזבאללה, במרחב מרון א-ראס בדרום לבנון - כך לפי דובר צה"ל. זמן קצר לאחר מכן, כוח צה"ל תקף חוליית נ"ט שזיהה במרחב. במהלך הלילה כוחות צה"ל ירו מרגמות להסרת איום במרחב רב א-תלתין בגבול לבנון. 

12:04 - ראש אמ"ן: "המודיעין שאמ"ן מספק מביא לפגיעה רחבה - מעזה ועד איראן"

ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, בטקס סיום קורס קציני מודיעין: " פעילות צה"ל, בכל ממדי הלחימה, נשענת על מודיעין. המודיעין האיכותי והעשיר שאמ"ן מספק מציל כל יום חיי חיילים רבים שמחרפים את נפשם בשטח, ומביא לפגיעה רחבה באויבינו מעזה ועד איראן ובכלל הזירות אל מול אתגרים מורכבים". 

11:57 - נ"ט נורה לעבר בית במטולה, צה"ל משיב בירי

מחבלי חיזבאללה ירו לפני זמן קצר טיל נ"ט שפגע בבית במושבה מטולה שבאצבע הגליל. אין נפגעים בגוף, צה"ל משיב בירי.

11:22 - דיווח בעיראק: שני מפקדים בכירים במיליציות הפרו-איראניות חוסלו בתקיפה אמריקאית במתחם ממזרח לבגדאד, לפחות חמישה בני אדם נפצעו

בין ההרוגים בתקיפה - אבו תקווא א-סעידי, שחוסל יחד עם עם עוזרו. א-סעידי הוא מפקד בתנועת א-נוג'בא - מיליציה פרו-איראנית שלוקחת חלק פעיל בתקיפות הרבות נגד הכוחות האמריקאים באזור בתקופה האחרונה.

11:11 - בכיכר פלסטין בטהראן הוצב שלט שעליו נכתב: "חיילים, סולימאני בדרך"

10:39 - דיווח: חיזבאללה הזהיר את אל-עארורי - שהגיע לדירה לראשונה מאז הטבח

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי לפני חיסולו של סאלח אל-עארורי, מספר 2 בחמאס וסגנו של איסמאעיל הנייה, חיזבאללה הזהירו אותו כי "ישראל עוקבת אחרי כל צעד שלך". 

גורם מדיני בכיר בלבנון אמר לעיתון הלבנוני "אל-ג'ומהוריה" כי "חיסול אל-עארורי בדאחיה הביך את חיזבאללה, שלא מעוניין במלחמה נרחבת עם ישראל ונמנע מנקיטת כל צעד צבאי שיגרום לשיבוש המצב הפנימי בלבנון".

לדברי הגורם, החיסול הציב את חיזבאללה בפני בחירה קשה, בין מימוש ההבטחה של נסראללה - להגיב לכל חיסול בלבנון, לבין תגובה לחיסול הזה באופן שמתאים לו, או להחליט להכיל את המצב ולהגיב באופן מקומי.

הגורם ציין כי התגובה של חיזבאללה היא בלתי נמנעת - אך תהיה "מכוונת" ותמנע מישראל את ההזדמנות להשיג את מטרתה, לערער את היציבות בלבנון. 

10:23 - דובר צה"ל: משגרי רקטות אותרו באל בורייג', חוליות נ"ט חוסלו ברחבי הרצועה

חיילי צה"ל ממשיכים את הלחימה כחלק מן התמרון הקרקעי ברצועה. בדובר צה"ל עדכנו כי בח'אן יונס כלי טיס של חיל אוויר חיסל בהכוונת צוות הקרב החטיבתי 4, שלושה מחבלים שניסו להטמין מטען בקרב כוחותינו. הלוחמים חיסלו שני מחבלים נוספים, שהסתתרו במבנה סמוך. בנוסף, מטוס קרב תקף במרחב העיר מחסן אמצעי לחימה של חמאס. באל בורייג', במהלך פעילות מבצעית של צוות קרב חטיבת גולני, איתרו הלוחמים משגרי רקטות ארוכות-טווח בלב המחנה.

"במהלך פעילות הכוחות במרחב מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר כוח מצוות הקרב החטיבתי 7. לאחר זמן קצר, כלי טיס של חיל האוויר תקף בהכוונת החטיבה את עמדת הנ"ט ממנה שוגר הטיל ואת חוליית המחבלים שהייתה בעמדה. מטוס קרב תקף בהכוונת כוחות אוגדה 98 מבנה צבאי של חמאס ובו פעיל נ"ט של גדוד דיר אל-בלאח, והותקפו שני מבנים אליהם נמלטו מחבלים והוסלקו בהם אמצעי לחימה רבים. לאחר מכן, כלי טיס חיסל מחבל נוסף שהגיע למבנים בניסיון לחפש אמצעי לחימה במרחב", כך לפי דובר צה"ל.

10:08 - משרד הבריאות: הנתונים לא מעידים על עלייה במספר ההתאבדויות שאירעו בישראל בין אוקטובר לדצמבר

במועצה הלאומית למניעת אובדנות במשרד הבריאות פרסמו היום, בצל שורה של שמועות ודיווחים בודדים בתקשורת וברשתות החברתיות, כי הנתונים שנמצאים בידיהם לא מעידים על עלייה במספר מקרי ההתאבדות שהתרחשו בין החודשים אוקטובר לדצמבר 2023.

"הנתונים לא מראים עלייה ואף מראים ירידה בהתאבדויות בישראל בחודשים אוקטובר עד דצמבר בהשוואה לחודשים אלה בשנים האחרונות, כולל שנות הקורונה", כתבו והוסיפו: "לפי הנתונים, השיעור נמוך מהממוצע החודשי גם בשאר חודשי השנה". המידע מתבסס על נתוני המכון לרפואה משפטית, אליו מגיעים מרבית ממקרי ההתאבדות מדי שנה והדיווחים מבתי החולים בעניין.

לדברי משרד הבריאות, למועצה הלאומית הוצגו גם נתוני גופים נוספים שהראו מגמה דומה. "מגמה כזו מוכרת מישראל ומהעולם בעת מלחמות ואסונות טבע ומוסברת בלכידות החברתית בשעת חירום ובקשב של האדם הסובל מכאב נפשי לאיומים החיצוניים ולהישרדות ולא לאיומים הפנימיים", ציינו.

08:55 - אזעקות הופעלו באשקלון ובעוטף עזה

אזעקות המתריעות על ירי רקטות וטילים הופעלו באזור התעשייה הדרומי אשקלון, אשקלון - דרום, יד מרדכי, נתיב העשרה, כרמיה, זיקים ומבקיעים. האזעקות באשקלון הופעלו לראשונה מזה שבוע - שתי רקטות יורטו. ממד"א נמסר כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או על נפגעים.

07:47 - אזעקות בדוב"ב שבגליל העליון, ככל הנראה מדובר בהתרעות שווא

04:42 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל פועל בשעה זו באופן נרחב באיו"ש

על-פי הדיווחים, כוחות גדולים של צה"ל מבצעים מעצרים ופשיטות ברחבי יהודה ושומרון, בין היתר באזורי בית לחם, רמאללה, קלקיליה, חברון, טולכרם ומחנה נור א-שמס הסמוך.

04:00 - פקיד בכיר במשרד החינוך האמריקאי התפטר בגלל מדיניותו של ביידן במלחמה בעזה

לפי רויטרס, טארק חבש, עוזר מיוחד במשרד לתכנון, הערכה ופיתוח מדיניות במחלקת החינוך האמריקאית, התפטר מתפקידו תוך שהוא מצטט את טיפולו של הנשיא ג'ו ביידן במלחמה בין ישראל לחמאס. במכתבו כתב חבש: "אני לא יכול לשתוק, מכיוון שהממשל מעלים עין מהזוועות שבוצעו נגד חיי פלסטינים חפים מפשע, במה שמומחי זכויות אדם מובילים כינו מסע רצח עם של ממשלת ישראל". חבש הוא פלסטיני-אמריקאי שמונה בתחילת כהונתו של הנשיא ביידן.

דובר מחלקת המדינה, מתיו מילר, מסר אמש כי ארה"ב לא רואה שום פעולה בעזה המהווה רצח עם. דבריו הגיעו בתגובה להליכים שפתחה דרום אפריקה בבית הדין הבינלאומי נגד הפעולות הצבאיות של ישראל. עוד דיווחה רויטרס כי 17 עובדי קמפיין הבחירות החדש של ביידן פרסמו אזהרה במכתב אנונימי כי הוא עלול לאבד מצביעים בגלל הסוגיה.

03:16 - שר החוץ של האיחוד האירופי מגנה את קריאות השרים הישראלים להגירה של פלסטינים מעזה

בעקבות אמירותיהם של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי יש לעודד הגירה של פלסטינים וחזרה להתיישבות ברצועה - ג'וזפ בורל, הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, גינה את מה שהוא מכנה כ"הערותיהם המתלהמות". "עקירות בכפייה הן אסורות בתכלית ומהוות הפרה חמורה של המשפט ההומניטרי", צייץ בורל.

02:22 - היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן שוחח עם השר רון דרמר על המאמצים לשחרר בני ערובה

מהבית הלבן נמסר כי היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, שוחח עם השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר. השניים דנו בפעולות הצבאיות הישראליות ובמאמצים להבטיח את שחרור החטופים הנותרים. שיחתם מגיעה על רקע נסיעתו המתוכננת של שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן לאזור בשבוע הבא, שבה יערוך דיונים עם גורמים ישראלים על השלב הבא של המלחמה.

עוד נמסר כי "ארה"ב נותרה ממוקדת בעבודה עם מגוון שותפים כדי לסייע לישראל להגן על עצמה, להגביר את הסיוע ההומניטרי לאזרחים בעזה וכמובן להגן על האינטרסים הביטחוניים הלאומיים שלנו באזור. זה בהחלט כולל הגנה על זרימה חופשית של מסחר בינלאומי בים האדום".

01:51 - בית הדין הפלילי הבינלאומי יקיים דיונים פומביים על בקשת דרום אפריקה לחקור את ישראל בגין רצח עם - בשבוע הבא

בעקבות בקשתה הרשמית של דרום אפריקה לפתוח בהליך חקירה רשמי נגד ישראל בשל "רצח העם שהיא מבצעת בעזה", בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יקיים דיונים פומביים בנושא בשבוע הבא. בהודעה לעיתונות נמסר מבית הדין הבינלאומי כי הדיונים יתקיימו בארמון השלום בהאג בימי חמישי ושישי הבאים.

00:30 - בחיזבאללה הודיעו: חוסין יזבכ, האחראי על גזרת נאקורה של ארגון הטרור, חוסל לצד שלושה פעילים נוספים בתקיפה ישראלית

חוסין יזבכ, בכיר בחיזבאללה שאחראי על גזרת א-נאקורה שבדרום לבנון, חוסל הלילה בתקיפת מבנה - כך נכתב בהודעה הרשמית של ארגון הטרור. לצידו חוסלו שלושה פעילים נוספים: אבראהים פחצ, חוסין ע'זאלה והאדי רדא. מתחילת המלחמה, חיזבאללה הצהיר על 146 מחבלים משורותיו שחוסלו.

בארגון הטרור אף קיבלו אחריות על 11 פעולות שבוצעו במהלך היממה האחרונה נגד ישראל בגבול לבנון. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם אמש עם ציון יום השנה לחיסול קאסם סולימאני, ואמר יממה אחרי חיסולו של סאלח אל-עארורי כי "המתקפה של ישראל בדאחיה בביירות היא פשע גדול ומסוכן. לא ניתן לשתוק עליו, והוא לא יעבור ללא עונש ותגובה". עוד הוסיף נסראללה: "אם ישראל תפתח במלחמה עם לבנון - הלחימה שלנו תהיה ללא גבולות וכללים, ונלך עד הסוף. מי שחושב על מלחמה איתנו - יתחרט, היא תעלה ביוקר".

גורם בכיר בארגון הטרור אמר לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד": "חיזבאללה יגיב מלבנון על החיסול, ההתנגדות ערוכה ותמיד על ההדק. אבל התגובה תהיה מחושבת, כי לא רוצים שישראל תשיג את מה שהיא רוצה - לגרור אותנו למלחמה, בידי הסלמה בפעילות והפרת כללי העימות בדרום לבנון".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12