בן גביר החליט: ניצב קובי יעקובי, שמשמש כמזכירו הביטחוני, ימונה לממלא מקום נציבת השב"ס

המקורב לשר יחליף את קטי פרי, שפוטרה על ידו רק השבוע באירוע שהצית מחאה חריפה של השר גנץ - שאמר כי מדובר במהלך שפוגע בביטחון המדינה • הקידום המטאורי של יעקובי, ללא ניסיון בשב"ס: רק במאי 2022 מונה לתת-ניצב, בפברואר השנה קיבל דרגת ניצב - וכעת יהיה מ"מ הנציב

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (ה') שימנה את ניצב קובי יעקובי, שמשמש כמזכירו הביטחוני, לממלא מקום נציבת שב"ס.

יעקובי, בן 50, נשוי ואב לארבעה, החל את דרכו במשטרה לפני 26 שנים כלוחם יס"מ לאחר שהשתחרר מצה"ל כלוחם בחטיבת גולני. בן גביר מסר: "ניצב קובי יעקובי הוא האיש המתאים להוביל את שירות בתי הסוהר בתקופה זו כממלא מקום הנציב. הוא קצין משטרה מעוטר, מוערך, התקפי, מקצועי וחד - וזה בדיוק מה ששב"ס זקוק לו כעת".

ניצב יעקב (קובי) יעקובי / צילום: ויקיפדיה
 ניצב יעקב (קובי) יעקובי / צילום: ויקיפדיה

מדובר בקידום מטאורי ליעקובי, ללא ניסיון בשב"ס, שבמאי אשתקד הועלה לדרגת תת-ניצב, בפברואר האחרון קודם לניצב - וכעת ישמש כממלא מקום נציבת שב"ס. המקורב לשר יחליף את קטי פרי, שפוטרה בידי בן גביר השבוע, באירוע שעורר מחאה נוקבת מצד יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שתקף כי מדובר בצעד שפוגע בביטחון המדינה. קצין בכיר בשב"ס האשים: "ההחלטה של השר בן גביר משדרת לפיקוד שב"ס שהכישורים היחידים שנדרשים לתפקיד הנכסף הם קירבה לשר הממונה ותמיכה במשנתו הפוליטית".

השבוע הכריע בן גביר באשר לכהונות מפכ"ל המשטרה ונציבת שירות בתי הסוהר. השר נפגש עם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ושוחח עימו על הארכת כהונתו אולם הודיע כי אין בכוונתו להאריך את כהונתה של קטי פרי , זאת בניגוד להסכמים הקואליציוניים.

אחד התנאים של שר קבינט המלחמה בני גנץ לכניסה לממשלת החירום היה הארכת כהונת ראשי מערכת הביטחון. בבחירתו שלא להאריך את כהונת הנציבה, השר בן גביר הפר את ההסכם וניצל פרצה שמאפשרת לו למנות ממלא מקום זמני. גורמים במחנה הממלכתי התייחסו להודעתו של בן גביר ואישרו כי מדובר ב"הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני". בסביבת בן גביר טוענים: "אנחנו לא צד להסכם של גנץ ונתניהו ולא מחויבים אליו".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12