בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; המדדים במרחק נגיעה משיאים

הדאו ג'ונס עלה ב-0.1% • פאלו אלטו רכשה חברה נוספת • כך עוקפת אנבידיה את הגבלות הסחר • המניות שוורן באפט מכר • יצרנית הטלפונים הסלולריים שרוצה להתחרות בטסלה • עלייה במספר המובטלים החדשים בארה"ב

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior
וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו הלילה במגמה מעורבת ובשינויים זעירים. מחר, יום המסחר האחרון לשנת 2023 ואפשר שישברו שיאים: מדד ה-S&P 500 מתקרב לשיא כל הזמנים (בסגירה) שעמד על 4796 לפני כשנתיים (3.1.2022), 13 נקודות משערו כעת שהם כ-0.2% בלבד. 

הנאסד"ק מסכם היום עלייה של כ-44% מתחילת השנה, אם כך יהיה גם מחר אחרי הסגירה, זאת תהיה העלייה השנתית הגדולה ביותר במדד מאז 2003. 

בשוק אגרות החוב נרשמו היצעים. תשואת איגרת החוב הממשלתית לעשר שנים עלתה בחמש נקודות בסיס ל-3.84% ותשואת האיגרת לשנתיים עלתה ל-4.275%.

מחירי הנפט ירדו בכ-2%. מחירה של חבית נפט אמריקאי עמד על 71.2 דולר ומחיר הנפט מסוג ברנט עמד על 78.3 דולר לחבית. ירידת המחירים נבעה מכוונותיהן המוצהרות של חברות הספנות לחזור ולשוט דרך הים האדום.

מוקדם יותר היום פרסם מנהל המידע של מחלקת האנרגיה בארה"ב (EIA) שמלאי חביות הנפט ירד בכ-6.9 מיליון חביות לעומת צפי לירידה של 2.9 מיליון חביות. 

22:09

AMD  עולה בעקבות הידיעה שהחברה עומדת להוציא לשוק בעוד כחודש מעבד גרפי חדש.

נייקי מתאוששת לאחר הדוחות המאכזבים שפרסמה בשבוע שעבר לאחר שחברת Truist העלתה את מחיר המטרה בעקבות הידיעה שהחברה עומדת להדק את ההוצאות שלה.

פאלו אלטו נטוורקס  יורדת לאחר הודעתה על רכישת ספק הדפדפן העסקי Talon Cyber Security. פאלו אלטו היא חברת אבטחת הסייבר הגדולה ביותר בוול סטריט במונחי שווי שוק, החברה אמנם לא רשומה כישראלית באופן רשמי, אך הוקמה על ידי הישראלי ניר צוק (שכיום מכהן בה בתפקיד מנהל הטכנולוגיה הראשי, CTO).

21:12

המדדים המובילים נסחרים בעליות יציבות כעת. הנאסד"ק, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עולים בכ-0.2% כשהאחרון ממש במרחק נגיעה משיא כל הזמנים (בסגירה) שעמד על 4796 לפני כשנתיים (3.1.2022), חמש נקודות משערו כעת שהם כ-0.1% בלבד. 

אנבידיה  החלה במכירה של שבבים עם איכות פחותה בסין. השבב הוא מהדורה פחותה של המעבד הגרפי הכי חזק שלה עבור משחקי וידאו, הסיבה לכך היא הגבלות סחר מצד הממשל האמריקאי. מדובר בגרסה של מעבד ה- GTX 4090D ויש לו יכולת עיבוד פחותה בכ-10%.

מנכ"ל אנבידיה ג’נסן הואנג אמר שבכוונתו לייצר מוצרים מובילים עבור סין כאלו שיעמדו בהגבלות הסחר שכפה ממשל ביידן. ארה"ב מבקשת להאט את התקדמות טכנולוגיית האינטליגנציה המלאכותית של סין ומגבילה את הגישה למעבדים המתקדמים בשוק.

חברת המדיה האמריקאית אלטיס יו.אס.איי  מכרה את שירות החדשות הפיננסיות שבבעלותה לחברת המדיה Archetype, האחרונה היא בבעלות חברת ההשקעות הפרטיות Regent LP.

20:09

המדדים המובילים נסחרים בעליות יציבות כעת. הנאסד"ק, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עולים בכ-0.15% כשהאחרון ממש במרחק נגיעה משיא כל הזמנים (בסגירה) שעמד על 4796 לפני כשנתיים (3.1.2022), כעשר נקודות משערו כעת שהם כ-0.2% בלבד. 

ענקיות הגיימינג בסין Tencent ו-Netease עולות ב-2.5% כעת בוול סטריט בעקבות החלטת הרגולטור הסיני ל"שקול מחדש" את ההגבלות החדשות שהוטלו לאחרונה על משחקי וידיאו. גם ג'יי.די.קום , חברת המסחר המקוון הסינית עולה לאחר שהודיעה (לפי בלומברג) על העלאת שכר לעובדיה.

19:00

יצרנית הטלפונים הסלולריים שיאומי מפרסמת כי יצרה את המכונית החשמלית הראשונה שלה ואף הכריזה על כוונתה להיות לאחת מחמש יצרניות הרכב הגדולות בעולם. המכונית היא מסוג סאדן שכינויה SU7. לפי מנכ"ל החברה לי ג’אן זאת תהיה מכונית מהירה יותר מהמכוניות של טסלה  ושל פורשה .

טסלה אגב עומדת לשדרג את מודל Y שלה. היא תתחיל בעבודה על המכונית המשודרגת באמצע השנה במפעל שלה בשנחאי (לפי בלומברג).

18:41

הבורסות באירופה ננעלו בירידה. הדאקס הגרמני ירד ב-0.2%, הקאק הצרפתי ב-0.3% והפוטסי הבריטי ננעל ללא שינוי. 

בשוק אגרות החוב האמריקאי נרשמות ירידות. תשואת האיגרת הממשלתית לעשר שנים מוסיפה 4 נקודות בסיס ונסחרת בתשואה של 3.83%, תשואת האיגרת לשנתיים נסחרת בתשואה של 4.26%.

18:06

לפי דרישת הרשות לניירות ערך האמריקאית, מנהלי ההשקעות הגדולים חייבים לדווח לרשות על שינוי באחזקות שלהם, מהדיווחים עולה שחברת ברקשייר האת'וויי B סגרה את הפוזיציות שלה בג'ונסון אנד ג'ונסון ובפרוקטר אנד גמבל במהלך הרבעון השלישי.

מחירי הנפט יורדים בכ-1%. מחיר הנפט האמריקאי עומד עתה על 73.5 דולר לחבית ומחיר הנפט מסוג ברנט על 79 דולר. 

לפני זמן קצר פרסמה מנהל המידע של מחלקת האנרגיה בארה"ב (EIA) שמלאי חביות הנפט ירד בכ-6.9 מיליון חביות לעומת צפי לירידה של 2.9 מיליון חביות. בשבוע שעבר עלו המלאים ב-2.9 מיליון חביות לעומת השבוע הקודם כשהפקת הנפט בארה"ב עלתה לשיא של 13.3 מיליון חביות ביום. 

17:03

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת בעליות שערים, מדד הנאסד"ק מוסיף 0.3% בעוד הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עולים כעת ב-0.2%. 

מיקרוסופט  נסחרת ביציבות למרות שהניו יורק טיימס תובע את ענקית התוכנה ואת OpenAi להפרת זכויות יוצרים תוך שימוש בתוכן העיתון ללא רשות לצורך אימון הצ’אטבוטס שלהן.

אפל  עולה לאחר שבית המשפט הורה לאפשר לה למכור את השעון החכם המתקדם שלה. המחלוקת המשפטית התעוררה בעקבות החשד שאפל מפירה זכויות פטנט של חברת מאסימו.

באירופה המגמה היא מעורבת. הפוטסי הבריטי והדאקס הגרמני יורדים בכ-0.1% בעוד הקאק עולה ב-0.4%. 

 16:32 

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות. מדד הנאסד"ק בעליה של 0.33%, שני המדדים האחרים הדאו ג'ונס וה-S&P 500 מוסיפים 0.1% כשהאחרון במרחק נגיעה משיא כל הזמנים שעומד על 4796 ונקבע לפני כעשרים שנה. 

סימן נוסף להתקררות הכלכלה - מספר המובטלים החדשים עלה ב-13 אלף. דרישות ראשוניות לדמי אבטלה עלו ל-218 אלף לעומת 205 אלף בשבוע הקודם, הצפי היה לעליה מתונה יותר ל-210 אלף מובטלים חדשים. 

15:16

במסחר המוקדם בוול סטריט מרכזת עניין מניית טסלה , שעל פי דיווח בבלומברג החברה צפויה לחדש את רכב הדגם Y שלה מאמצע השנה הבאה במפעל שלה בשנגחאי.

גם מניות נטאיסט וטנסנט מרכזות עניין לאחר הדיווחים שרגולטור המשחקים הסיני הגיש טיוטה העוסקת ברגולציה חדשה בתעשיית המשחקים בסין, שצפויה להגביל ולפגוע משמעותית בחברות משחקי האונליין. 

13:43

בורסות אירופה נסחרות בירידות קלות. החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה מעורבת.

בשוק החוב האמריקאי, אגרות החוב הממשלתיות עולות מעט לאחר שצנחו בשבוע האחרון. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה ב-3 נקודות בסיס ועומדת על 3.81%. התשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.25%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק ב-0.2% מול הדולר. הליש"ט נסחר ביציבות מול המטבע האמריקאי. מול הין, הדולר נחלש ב-0.8%.

11:45

בורסות אירופה עברו להיסחר בנטייה לירידות שערים. הדאקס והפוטסי נסחרים סביב רמות הבסיס והקאק יורד ב-0.1%.

במדד הדאקס מניות קונטיננטל , אם.טי.יו אירו אנג'ינס , ודויטשה פוסט  נסחרות בעליות קלות. מנגד, אדידס , מרק  ופולקסווגן  רושמות ירידות קלות. 

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה מעורבת.

במסחר המוקדם בוול סטריט, מניות הטק מיקרוסופט , אמזון , מטא , אפל , אנבידיה  וטסלה  נסחרות במגמה חיובית.

10:19

מגמה חיובית באירופה. מדד הדאקס עולה ב-0.2%, הקאק מוסיף לערכו 0.3%, והפוטסי הבריטי עולה בשיעור דומה.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות קלות.

מחירי הנפט עולים קלות. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד בשעה זו על 79.8 דולרים.

לאחר שנחלש בחדות השבוע מול האירו, הדולר נחלש ב-0.1% הבוקר מול המטבע האירופאי, בהמשך לציפיות המשקיעים כי הריבית בארה"ב תרד מהר יותר מגוש האירוץ

08:08

באסיה, הבורסות המרכזיות נסחרות הבוקר במגמה מעורבת. הניקיי יורד ב-0.4%, ההנג סנג מזנק בכ-2.3%, בורסת שנגחאי עולה ב-1.4% ומדד הקוספי מטפס בכ-1.3%.

הבוקר, החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית.

אמש בוול סטריט, המסחר ננעל במגמה חיובית. הנאסד"ק עלה ב-0.2%, ה-S&P 500 ננעל בשיעור דומה והדאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.3%. 

ההנפקה הגדולה ביותר מאז 2021: חברת השבבים שכבשה את הנאסד"ק  

ענקית הטכנולוגיה אפל  רשמה ניצחון: בית המשפט לערעורים בארצות הברית ביטל את איסור הייבוא שהיו על מספר שעונים חכמים של אפל, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. ענקית הטכנולוגיה הגישה בקשת חירום לבית המשפט כדי לערער על החלטת נציבות הבחר הבינלאומי של ארצות הברית.

בימים האחרונים פורסם כי נציגת הסחר של ארה"ב, קתרין טאי, סירבה להטיל וטו על החלטת בית הדין הממשלתי לאסור ייבוא ומכירה של שעוני אפל בארה"ב. זה הגיע לאחר שאפל הודיעה שהיא תעצור את מכירת השעונים החכמים שלה מסדרת 9 וסדרת Ultra 2 בארה"ב.

בשוק החוב האמריקאי, אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב המשיכו לרדת אמש (ד') בחדות, על רקע ציפיות המשקיעים להפחתות ריבית של הפד ב-2024. התשואה על אג"ח ארה"ב ירדה ב-10 נקודות בסיס ונסחרה סביב רמה של 3.79%. 

הבוקר, אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב עולות קלות.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר נחלש מתחילת החודש ב-1.8% לעומת האירו, כאשר הצפי בשווקים הוא שירידת הריבית בארה"ב תהיה מהירה יותר מאשר באירופה, כך שהפרש הריביות יצטמצם. 

בשוק הנפט נרשמו אמש (ד') ירידות של 1.5% והתנודתיות נמשכה, כשהמשקיעים מודאגים ממתקפות החות'ים על אוניות שעוברות ביום האדום סמוך לתימן. הזהב טיפס  בכ-1.1% ברביעי ועמד על 2,092 דולרים לאונקיה, על רקע היחלשות הדולרמול סל המטבעות וירידת תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב.

הבוקר, מחירי הנפט והזהב נסחרים ביציבות. 

בגזרת המאקרו, הבוקר (ה') פורסמו נתוני הייצור התעשייתי ביפן שהצביעו על ירידה חודשית של 0.9% בנובמבר. הצפי הקודם עמד על ירידה של 1.6%. בהמשך היום, בארה"ב יפורסמו נתוני דרישות ראשוניות לדמי אבטלה ונתוני מכירות בתים.

אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בבית ההשקעות מיטב, מעריך כי "האינפלציה בארה"ב צפויה להגיע ל-2% תוך שלושה חודשים. האינפלציה בעולם יורדת בקצב מואץ כאשר מדד המחירים באירופה היה נמוך משמעותית מהתחזיות המוקדמות, וגם בבריטניה האינפלציה ירדה מעבר לתחזית".

ביחס להשפעה של כך על השווקים הוא מציין כי "אנו רואים ירידה מהירה בציפיות הריבית. לפי עקום ה-IRS, בפחות מחודשיים בלבד הציפיות באשר לריבית הבנקים המרכזיים בעוד שנה ירדו בכ-1.2%-1.4% בכל המדינות העיקריות. בישראל ירדה התחזית בכ-1.1%. תהליך ירידה בציפיות הריבית מדרבן ירידה מהירה בתשואות האג"ח.

"נציגי הבנקים המרכזיים הגדולים מנסים לקרר התלהבות בשווקים ומזהירים שהריבית לא תרד כל כך מהר. אולם, נראה שירידה מהירה באינפלציה לא מותירה להם ברירה, אלא להתחיל בתהליך הורדת ריבית בהקדם.

"אם אינפלציית הליבה בארה"ב תגיע כבר בחודש מרץ ל-2%, יהיה קשה לפדרל ריזרב (פד) להצדיק נחיצות של ריבית ריאלית גבוהה מ-3%. במידה שהאינפלציה תתייצב ברמה של 2%, הפד יוכל להוריד ריבית לאט בטענה שהוא רוצה להיות משוכנע שהיא מתבססת בתחום היעד. אולם, מה הוא יעשה אם האינפלציה תמשיך לרדת מתחת ליעד כבר לקראת אמצע 2024 - אפשרות שעד לא מזמן נראתה לא ריאלית", תוהה זבז'ינסקי.