בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו בחדות

הנאסד"ק עלה ב-0.2% • בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית • הניקיי עלה ב-1.2% • מחירי הנפט ירדו, מחיר הזהב זינק • הדולר נחלש מול סל המטבעות

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית. הנאסד"ק עלה ב-0.2%, ה-S&P 500 ננעל בשיעור דומה והדאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.3%.

בלטו לחיוב מניות טסלה  מטא   וקוינבייס גלובל . מנגד,  אמזון   ומיקרוסופט  נסחרו בירידות קלות.

תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירדו בחדות כאשר התשואה על אג"ח ל-10 שנים ירדה ב-9 נקודות בסיס ועמדה על 3.79%.

לאחר שמחירי הנפט טיפסו בחדות במהלך השבוע האחרון לאור השיבושים בשילוח בים האדום בעקבות התקפת החות'ים מתימן, הערב מחירי הנפט ירדו בכ-1.5%.

21:54

המסחר בוול סטריט מתנהל לפי שעה בתנודות קלות. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.1%, הדאו ג'ונס נסחר בשיעור דומה וה-S&P 500 נסחר סביב רמות הבסיס.

מדד ה-S&P 500 ממשיך להתקדם אל עבר השיא שרשם בינואר 2022 ונסחר כעת בשער של 4,772.95. על פי אנליסטים בכירים, המדדים המובילים בוול סטריט נמצאים בתקופת "ראלי חג המולד" אשר מאופיינים במגמה חיובית בחמשת ימי המסחר האחרונים של השנה. על פי הנתונים, בחמשת ימים אלו, מדד ה-S&P 500 עלה בכ-1.3% בממוצע מאז 1950.

לצד זאת, מספר מניות ממדד ה-S&P 500 וביניהן בוקינג , מריוט אינטרנשיונל , ברודרידג' פיננשייל סולושנס , קטרפילר , איטון , קיי.אל.איי , ג'נרל דינימיקס , אינגרסול ראנד  שברו את שיא כל הזמנים בימים האחרונים.

אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב ממשיכות לרדת בחדות, על רקע ציפיות המשקיעים להפחתות ריבית של הפד. התשואה על אג"ח ארה"ב יורדת ב-10 נקודות בסיס ונסחרת סביב רמה של 3.79%. במקביל, הדולר מוסיף להיחלש מול סל המטבעות, מה שגורר זינוק במחיר הזהב.

20:41

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות. הנאסד"ק מוסיף לערכו 0.2%, ה-S&P 500 עולה בשיעור דומה, והדאו ג'ונס מטפס קלות ב-0.3%.

טסלה , מרכזת את מחזור המסחר הגבוה ביותר ונסחרת במגמה חיובית. גם אמזון , מטא , וקוינבייס  נסחרות במגמה דומה.

מניית נטאיסט הסינית זינקה בכ-12% לאחר שירדה בחדות בימים האחרונים לאור הדיווחים שרגולטור המשחקים הסיני הגיש טיוטה העוסקת ברגולציה חדשה בתעשיית המשחקים בסין, שצפויה להגביל ולפגוע משמעותית בחברות משחקי האונליין. 

19:39

בשוק הסחורות, מחירי הנפט יורדים בכ-1.5%. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 79.7 דולרים ומחירה של חבית מסוג WTI עומד על 74.4 דולרים.

מחיר הזהב מזנק בכ-1.1% ועומד בשעה זו על 2,092 דולרים לאונקיה.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת ב-7 נקודות בסיס ונסחרת סביב רמה של 3.81%. התשואה על אג"ח לשנתיים יורדת ב-3 נקודות בסיס ועומדת בשעה זו על 4.25%.

18:54

נעילה חיובית באירופה: הפוטסי ירד ב-0.4%, הקאק ננעל סביב רמות הבסיס והדאקס טיפס ב-0.2%.

בוול סטריט, המדדים המרכזיים נסחרים בעליות קלות.

ענקית הטכנולוגיה אפל  רשמה ניצחון: בית המשפט לערעורים בארצות הברית ביטל את איסור הייבוא שהיו על מספר שעונים חכמים של אפל, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. ענקית הטכנולוגיה הגישה בקשת חירום לבית המשפט כדי לערער על החלטת נציבות הבחר הבינלאומי של ארצות הברית. 

בימים האחרונים פורסם כי נציגת הסחר של ארה"ב, קתרין טאי, סירבה להטיל וטו על החלטת בית הדין הממשלתי לאסור ייבוא ומכירה של שעוני אפל בארה"ב. זה הגיע לאחר שאפל הודיעה שהיא תעצור את מכירת השעונים החכמים שלה מסדרת 9 וסדרת Ultra 2 בארה"ב.  

מניית הניו יורק טיימס  קופצת בחדות לאחר שדווח כי העיתון הגיש תביעה היום (ד') כנגד ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט  וחברת הבינה המלאכותית OpenAI, זאת בגין הפרת זכויות יוצרים לכאורה. במסגרת התביעה, טוען העיתון, כי חברות הטכנולוגיה השתמשו בתוכן שלהם ללא רשות וזאת על מנת ליצור ולפתח את מוצרי הבינה המלאכותית שלהן. התביעה כוללת גם את מוצר הדגל של חברת OpenAI, הצ'אט הפופולרי ChatGPT, כמו גם הקו-פילוט של מיקרוסופט, כך לפי הוושינגטון פוסט. 

הדולר נחלש מול סל המטבעות והגיע לרמה הנמוכה ביותר מאז ה-27 ביולי, ונסחר סביב רמה של 101.3.

17:17

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה בעליות קלות. גם הבורסות באירופה נסחרות במגמה דומה.

אמזון  מרכזת עניין לאחר שדיווחה כי החל מה-29 בינואר, היא צפויה לשלב פרסומות בשירות ה-Prime Video שלה. עוד ציינה החברה כי ללקוחות תינתן אפשרות לשלם 2.99$ על מנת לבטל את הסכמתם לשירות.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק ב-0.6% מול הדולר. גם הליש"ט מתחזק ב-0.4% מול הדולר. מול הין, הדולר מתחזק קלות.

16:35

עליות קלות בפתיחה בוול סטריט. מדד ה-S&P 500 עולה ב-0.1%, הנאסד"ק מטפס ב-0.2% והדאו ג'ונס נסחר סביב רמות הבסיס.

מניית טסלה  מזנקת בכ-1% בפתיחת המסחר לאחר שדווח כי החברה מתכוננת לרענן את רכב הדגם Y שלה ממפעל החברה בשנגחאי, באמצע השנה הבאה על פי דיווח של בלומברג.

מניות נוספות שבולטות לחיוב: אנבידיה , אמזון , קוינבייס  ו-AMD .

15:31

המסחר באירופה מתנהל בעליות יציבות. מדדי הדאקס הגרמני והקאק הצרפתי מוסיפים  0.3% לערכם ומדד הפוטסי עולה ב-0.6%. 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים במגמה מעורבת אך בשינויים מזעריים. 

מחירי הנפט יורדים עתה בכ-1.2%. הנפט האמריקאי יורד ל-74.5 דולר לחבית והדולר מסוג ברנט נסחר עתה ב-80.1 דולר לחבית. 

בשוק החוב האמריקאי נרשמים עתה ביקושים. תשואת האג"ח לעשר שנים יורדת ב-4 נקודות בסיס ל-3.85% ותשואת האג"ח לשנתיים יורדת ל-4.28%. 

12:48

הבורסות באירופה חוזרות מחופשת חג המולד בעליות שערים. הדאקס והקאק עולים ב-0.2% בעוד מדד הפוטסי הבריטי מוסיף 0.6%. 

מניות הכרייה בולטות לחיוב ובפרט אנגלו אמריקן  ו-גלנקור . בולטות בירידות הן מניות הספנות, AP Moller-Maersk  יורדת לאחר שדיווחה שהיא עומדת לחזור ולשוט בים האדום, ירידה של כ-5% נרשמת גם אצל Hapag-Lloyd AG. המניות עלו לאחרונה לאור הציפיה שמחירי התובלה יאמירו בעקבות המתקפות של החות'ים בים האדום. 

11:01

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות שערים. הדאקס מוסיף 0.4%, הקאק 0.3% והפוטסי הבריטי עולה ב-0.7%.

בולטות בגרמניה מניות באייר , סימנס אנרג'י  ואדידס . בבריטניה אוקאדו גרופ  וודאפון גרופ וגלנקור 

בוול סטריט החוזים העתידיים נסחרים ביציבות עם נטייה קטנה לירידות. 

10:15

המסחר באירופה נפתח בעליות קלות. הדאקס הגרמני והקאק הצרפתי נסחרים בעליות מזעריות בעוד הפוטסי מוסיף 0.3%. 

08:40

באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים בעליות. מדד הניקיי ננעל בעליה של 1.2%, שנגחאי עולה ב-0.5%, מדד ההנג סנג מוסיף 1.7% ומדד הקוספי מטפס ב-0.4%. 

בין המניות היפניות בולטות בעליה מניות הספנות הגדולות: Nippon Yusen שעולה ב-4%, Mitsui O.S.K. Lines שמוסיפה אף היא 4% ו- Kawasaki Kisen Kaisha שעולה ב-5%. בין המניות הסיניות: שיאומי עולה ב-4.2% ועליבאבא ב-2.5%.

השנה של שוק הגמל: המנהלים שכיכבו, המסלולים הפופולריים והדרך להוזיל את דמי הניהול 

בוול סטריט נחתם אתמול (ג') יום נוסף של עליות. מדד הנאסד"ק עלה ב-0.5%, הדאו ג'ונס הוסיף 0.4%. ה-S&P 500 עלה ב-0.5% והוא רחוק רק כ-0.5% משיא כל הזמנים שנקבע לפני קצת פחות משנתיים.

שלושה ימים לפני תום השנה,אינטל  שעלתה ב-5% מסכמת בינתיים שנה מדהימה עם עלייה של 91% מתחילת השנה ו-41.5% מתחילת הרבעון, העלייה הרבעונית הגדולה ביותר מזה 20 שנה.  אתמול (ג’) אישרה החברה כי תוסיף 15 מיליארד דולר נוספים להשקעה במפעל השבבים החדש בקרית גת מעבר להשקעה של 10 מיליארד דולר, שהחלה בשנת 2019, ובכך מיישרת החברה האמריקאית קו עם ממשלת ישראל, שהודיעה על כך בעצמה חצי שנה קודם לכן.

צים  ירדה בחדות לאחר שבשבוע שעבר זינקה בעשרות אחוזים כשברקע תקיפות של החות'ים על ספינות בים האדום, אבל היא לא לבד, תעודת הסל BOAT שמכילה את מניות השייט הגדולות ירדה בכ-2.5%.

סטרטסיס  אישרה שקיבלה הצעת רכש מננו דיימנשן  . ננו דיימנשן מציעה 16.5 למניה במזומן. בסוף השבוע שעבר הודיעה ננו דיימנשן שהגישה הצעה מקדמית לרכישה במזומן של כל מניות סטרטסיס. שתי החברות הן יצרניות מדפסות תלת ממד מישראל.

שתי רכישות מעניינות הוכרזו אתמול (ג’). בריסטול-מאיירס סקוויב  רוכשת את RayzeBio תמורת 4.1 מיליארד דולר, מניית החברה הנרכשת נסקה בכ-100%. עסקה נוספת שהוכרזה אתמול היא של אסטרה זנקה  החברה רוכשת את החברה הסינית Gracell Biotechnologies עבור כ-1.2 מיליארד דולר. האחרונה זינקה ב-60%.

הבוקר, החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים ביציבות.

התנודתיות מנצחת: המטבעות שרשמו את הזינוק החד ביותר מול הדולר 

בשוק איגרות החוב בארה"ב נרשמה מגמה מעורבת. איגרת החוב הממשלתית לעשר שנים נסחרה בתשואה של 3.9%, ירידה של 3 נקודות בסיס ותשואת האיגרת לשנתיים עלתה בנקודת בסיס ל-4.35%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט טיפסו אתמול (ג’) ביותר מ-2% למחיר הגבוה ביותר החודש, הסיבות הן ההתקפות על אוניות בים האדום והתקווה להורדת ריבית שתביא, כך סבורים אנליסטים לצמיחה ולעליה בביקוש. הנפט מסוג ברנט נסחר ב-81 דולר לחבית ומחיר הנפט האמריקאי עמד על 75.5 דולר לחבית.

מטבעות הקריפטו רשמו אתמול ירידות של כ-2.5%. הביטקוין נסחר ב-42,252 דולר והאת’ריום ב-2,218 דולר.

 WSJ | הרשויות הפילו את מלך הקריפטו, אבל המלכה עדיין על הרגליים

מאקרו: בארה"ב נרשמה ירידה במחירי הבתים, מדד מחירי הבתים החודשי לחודש אוקטובר עמד על עליה 4.9% בחישוב שנתי לעומת צפי לעליה של 5%. המדד מתפרסם מידי חודש על ידי הסוכנות הפדרלית למימון בתים. בהמשך השבוע ביפן יתפרסמו נתוני האבטלה לחודש נובמבר, דרישות ראשוניות לדמי אבטלה ומדד מנהלי הרכש של שיקאגו.