בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות; ה-S&P 500 רחוק ב-0.5% משיא כל הזמנים

מדד הנסדא"ק עלה ב-0.5% • מניית צים ירדה בחדות • סטרטסיס זינקה בעקבות הצעת הרכש של ננו דימנשן • תשואות אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב נסחרו במגמה מעורבת • מחירי הנפט עלו

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:01

נחתם יום נוסף של עליות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עלה ב-0.5%, הדאו ג'ונס הוסיף 0.4% וה-S&P 500 עלה ב-0.5% והוא רחוק רק כ-0.5% משיא כל הזמנים שנקבע לפני קצת פחות משנתיים.

מחירי הנפט טיפסו ביותר מ-2% היום למחיר הגבוה ביותר החודש, הסיבות הן ההתקפות על אוניות בים האדום והתקווה להורדת ריבית שתביא, כך סבורים אנליסטים לצמיחה ולעליה בביקוש. הנפט מסוג ברנט נסחר ב-81 דולר לחבית ומחיר הנפט האמריקאי עמד על 75.5 דולר לחבית.

בשוק איגרות החוב נרשמה מגמה מעורבת. איגרת החוב הממשלתית לעשר שנים נסחרה בתשואה של 3.9%, ירידה של 3 נקודות בסיס ותשואת האיגרת לשנתיים עלתה בנקודת בסיס ל-4.35%.

21:57

המדדים המובילים מוסיפים לעלות. מדד הנאסד"ק מוסיף כעת 0.5% והמדדים דאו ג'ונס ו-S&P 500  עולים ב-0.4%. בולטות בעליות כעת מניות השבבים ומניות הבנקים.

אפל הגישה ערעור על ההחלטה שלא לאפשר לה את מכירת השעונים החכמים מסדרת 9 וסדרת Ultra 2 בארה"ב. ממשל ביידן סירב להטיל וטו על החלטת בית הדין הממשלתי לאסור ייבוא ומכירה של שעוני אפל בארה"ב. כך פורסם היום (ג') ברויטרס.

פדקס , ענק המשלוחים הכריז היום על רכישה חוזרת בסך של מיליארד דולר.

אמג'ן  יורדת לאחר שהרגולטור האמריקאי לא נתן את אישורו לתרופה נגד סרטן הריאה שפיתחה החברה.

20:57

שתי רכישות מעניינות הוכרזו היום. בריסטול-מאיירס סקוויב  רוכשת את RayzeBio תמורת 4.1 מיליארד דולר, מניית החברה הנרכשת נוסקת בכ-100%. בשבוע שעבר הכריזה בריסטול מאיירס על רכישת Karuna Therapeutics תמורת 14 מיליארד דולר.

עסקה נוספת שהוכרזה היום היא של אסטרה זנקה . החברה רוכשת את החברה הסינית Gracell Biotechnologies עבור כ-1.2 מיליארד דולר. האחרונה מזנקת כעת ב-60%. 

19:39

המדדים המובילים נסחרים בעליות יציבות. מדד הנאסד"ק מוסיף כעת 0.4% והמדדים דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים ב-0.3%. 

מניית ניאו של יצרנית המכוניות הסינית מזנקת לאחר שדיווחה על השקת מכונית הסדאן בארוע השנתי שערכה בשבת (לפי בלומברג). תעודת הסל IDRV המכילה את מניות המכוניות החשמליות עולה בכ-3% בהובלת טסלה , לוסיד גרופ  וריביאן אוטומוטיבס 

מניית מנצ'סטר יונייטד עולה בכ-3% לאחר שהמיליארדר הבריטי ג'ים רטקליף סיכם על רכישת רבע ממניות המועדון. ב-CNBC מציינים שרטקליף ישלם 33 דולר למניה. המניה נסחרת כעת ב-20.3 דולר. 

בשוק הסחורות מחירי הנפט יורדים בממוצע 3%. מחיר הנפט האמריקאי עומד על 76 דולר לחבית ומחיר הנפט מסוג ברנט נסחר כעת ב-81.5 דולר. 

18:39

צים  יורדת בחדות לאחר שבשבוע שעבר זינקה בעשרות אחוזים כשברקע תקיפות של החות'ים על ספינות בים האדום, אבל היא לא לבד, תעודת הסל BOAT שמכילה את מניות השייט הגדולות יורדת בב-3%. 

אינטל  מזנקת לאחר שאישרה הבוקר (ג') כי תוסיף 15 מיליארד דולר נוספים להשקעה במפעל השבבים החדש בקרית גת מעבר להשקעה של 10 מיליארד דולר, שהחלה בשנת 2019, ובכך מיישרת החברה האמריקאית קו עם ממשלת ישראל, שהודיעה על כך בעצמה חצי שנה קודם לכן.

17:47

סטרטסיס  אישרה שקיבלה הצעת רכש מננו דיימנשן . ננו דימנשן מציעה 16.5 למניה במזומן.  בסוף השבוע שעבר הודיעה ננו דיימנשן שהגישה הצעה מקדמית לרכישה במזומן של כל מניות סטרטסיס. שתי החברות הן יצרניות מדפסות תלת ממד מישראל.

ננו דיימנשן גייסה סכום של מעל מיליארד דולר בתקופת ההייפ בנאסד"ק, ורכשה בקיץ 2022 כ-14% ממניות סטרטסיס. בהמשך, הגישה הצעות לרכישת סטרטסיס שנדחו על-ידי החברה. במקביל, סטרטסיס הודיעה על מיזוג בעסקת מניות עם דסקטופ מטאל מארה"ב, ו-3D Systems האמריקאית ניסתה גם היא לרכוש את סטרטסיס. 

17:01

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת בעליות שערים. הנאסד"ק עולה ב-0.4%, מדד ה-S&P 500 מוסיף 0.25% והדאו ג'ונס 0.1%.

בריסטול-מאיירס סקוויב , חברת הביו פארמה הודיעה היום על רכישת חברת הרדיו-פארמה רייזהבוי (RayzeBoi) תמורת 4.1 מיליארד דולר או 62.5 דולר למניה במזומן. מניית הנרכשת מזנקת ומכפילה את שוויה ל-3.7 מיליארד דולר במחזור פי עשר מהמחזור הממוצע. 

מחירי הנפט עולים בכ-2.5%. הנפט האמריקאי נסחר כעת בכ-75.5 דולר לחבית והנפט מסוג ברנט ב-80.9 דולר לחבית. 

 16:30 

פתיחה ירוקה בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עלה בפתיחה ב-0.3%, הדאו ג'ונס  וה-S&P 500 עולים ב-0.1%.  

אפל מרכזת עניין לאחר שממשל ביידן סירב להטיל וטו על החלטת בית הדין הממשלתי לאסור ייבוא ומכירה של שעוני אפל בארה"ב. כך פורסם היום (ג') ברויטרס.
לפני כשבוע, ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי היא עוצרת את מכירת השעונים החכמים שלה מסדרת 9 וסדרת Ultra 2 בארה"ב. הסיבה לכך הייתה שנציבות הסחר הבינלאומית פסקה בחודש אוקטובר כי מספר שעוני אפל מכילים חיישן לניטור רמת החמצן בדם, שהפטנט עליו שייך לחברת הניטור הרפואי "מסימו". הצו של הנציבות, שכאמור אוסר על ייבוא ומכירה בארה"ב של השעונים עם החיישן, נכנס לתוקף היום.

ירידה במחירי הבתים בארה"ב: מדד מחירי הבתים החודשי לחודש אוקטובר עמד על עליה 4.9% בחישוב שנתי לעומת צפי לעליה של 5%. המדד מתפרסם מידי חודש על ידי הסוכנות הפדרלית למימון בתים.

15:25

חברת אינטל  מרכזת עניין במסחר המוקדם בוול סטריט לאחר שאישרה הבוקר (ג') כי תוסיף 15 מיליארד דולר נוספים להשקעה במפעל השבבים החדש בקרית גת מעבר להשקעה של 10 מיליארד דולר, שהחלה בשנת 2019, ובכך מיישרת החברה האמריקאית קו עם ממשלת ישראל, שהודיעה על כך בעצמה חצי שנה קודם לכן.

13:52

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה בעליות קלות.

במסחר המוקדם בוול סטריט, מניות הטק אפל , טסלה , מיקרוסופט , אמזון , מטא  ואלפאבית  נסחרות בעליות קלות. 

10:45

המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת. מדד הניקיי עלה ב-0.1%, בורסת שנגחאי ירדה ב-0.7% ומדד הקוספי עלה ב-0.1%.

בורסות אירופה סגורות לרגל חג המולד.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים הבוקר במגמה חיובית.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים ביציבות. מחירה של חבית מסוג נפט WTI עומד על 73.6 דולרים. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 78.9 דולרים.

08:02

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה מעורבת. מדד הניקיי עולה ב-0.1%, בורסת שנגחאי יורדת ב-0.7% ומדד הקוספי עולה ב-0.1%. הבורסה בהונג קונג סגורה היום לרגל חג המולד.

חברות הגיימינג והמסחר המקוון טנסנט, NetEase, וביליבילי מרכזות עניין הבוקר באסיה, לאחר שביום שישי האחרון שמינהל העיתונות והפרסומים הלאומי של סין פרסם טיוטת כללים חדשה שצפויה לאסור על תמריץ כניסות יומיות של לקוחות למשחקים, ושיטות יצירת הכנסה אחרות, מה שצפוי להפחית את ההכנסות הכוללות מפרסום מקוון. 

אמש (ג'), לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל ובבורסות אירופה. היום (ג'), המסחר בוול סטריט מתקיים כסדרו והחוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות קלות. בורסות אירופה יהיו סגורות היום.

10 הישראליות בוול סטריט שכבר שוות יחד יותר מ־130 מיליארד דולר 
באפט נגד S&P 500: מי הציג ביצועים טובים יותר השנה? 

הבוקר, בשוק החוב האמריקאי, אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב רושמות עליות שערים, כאשר התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת קלות ועומדת על 3.88% והתשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת ביציבות ועומדת על 4.33%.

לגבי שוק החוב האמריקאי, כלכלני בנק הפועלים מצביעים בסקירתם השבועית על ירידה מתונה בתשואות האג"ח הממשלתיות וצפי להורדת ריבית מהירה יותר. "תשואת האיגרת לעשר שנים ירדה מעט גם בשבוע שעבר לרמה של 3.89% לעומת 3.91% שבוע קודם לכן".

"גם התשואה לשנתיים ירדה קלות ל-4.32%. שוק ההון צופה שהפדרל ריזרב (פד) יוריד את הריבית כבר במרץ, ושרמתה תגיע ל-3.75%-4.0% בסוף שנת 2024". המשמעות לדבריהם הפחתת ריבית נוספת לעומת מה שחזה השוק בשבוע שעבר.

בשוק הנפט לא התקיים מסחר בימים האחרונים, אך בסקירתו השבועית כתב גיל מיכאל בפמן מלאומי כי "מחירי הנפט המשיכו ועלו בשבוע החולף לקרבת 80 דולר לחבית מסוג ברנט, על רקע האיומים על אוניות השטות בים האדום, באזור מיצרי באב-אל-מנדב, מצד המורדים החות'ים. מתקפות אלו העלו את הפוטנציאל לשיבושים בהובלת נפט וסחורות אחרות, תוך הארכת נתיבי שיט, מה שמייקר את הסחורות הללו".

הבוקר (ג'), המסחר בנפט חזר לסדרו ומחירי הנפט עולים קלות בשעה זו. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 79 דולרים.

בגזרת המאקרו, בשל ציון חג המולד, לפנינו שבוע דל בנתוני מאקרו עולמיים. בארה"ב יפורסמו היום (ג') מדד מחירי הבתים ומכירות הבתים ומדד מנהלי הרכש של שיקגו. ביפן, הצהיר יו"ר הבנק המרכזי כי גבר הסיכוי להשגת יעד האינפלציה במדינה, ולפיכך ישקול לשנות את המדיניות המוניטרית. כיום, הריבית ביפן היא שלילית ברמה של 0.1%.