כך הפכו הישראלים לפרזנטורים החדשים בהפסקת הפרסומות

המפרסמים עושים מאמץ להתחבר לשותפות הגורל, מבלי לדלג על מגזרים, עדות ושפמים - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק הפועלים, שהוא גם המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגבוה ביותר

קמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך
קמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.

ימי מלחמה הם גם ימי חוסר ודאות כלכלית עבור רבים, ובשילוב העובדה שאנו מתקרבים לסיום השנה האזרחית, אין פלא שענף הפיננסים חוזר להוביל את הפסקת הפרסומות. שבע מתוך אלו שהתברגו בדירוג הזכורות והאהובות השבוע הן של בנקים וחברות ביטוח, והן נעות בין יוזמות חברתיות להטבות בתנאים, לצד הצעות ביטוחיות רגילות עטופות בשותפות גורל. מתוכן, זו של דיסקונט כלל לא שודרה השבוע, ולמרות זאת התברגה במקום השלישי הן בזכירות והן באהדה.

קמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך
 קמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

הפרסומת האהובה ביותר שייכת גם השבוע לחברת הביטוח הדיגיטלית WeSure, בפער עצום מהאחרות. הפרזנטור טל פרידמן, בדמותו הנשית המשעשעת/מגוחכת ("המציג הוא גבר"), יוצא ל"מסע" בכבישים ולוקח/ת את כל עמישראל בטרמפ מבלי לדלג על מגזרים, עדות ושפמים. במקום לפרוט על נימי הרגש כמו כולם, הדגש עובר להומור ומוזיקה, מה שמוכיח את עצמו.

קמפיין WeSure / צילום: צילום מסך
 קמפיין WeSure / צילום: צילום מסך

פרטנר חוזרת עם סטטיק

גם הפרסומת הזכורה ביותר היא שוב של בנק הפועלים. הבנק הוא היחיד מבין המפרסמים הפיננסים שמוותר על שימוש בפרזנטור הקבוע (עמוס תמם), ובמקום זאת מציב במרכז את המילואימניקים והמילואימניקיות. בלי לפסוח על אף מגזר ועדה, כולם מחזיקים בידיהם מכשירים סלולריים ומנהלים שיחות עם ילדיהם שנמצאים הרחק בבית, מתרגשים עד דמעות ונחרטים בתודעת הצופה.

אולי זה לא רק בגלל האמפתיה של הצופים, אלא גם בזכות העובדה שלפי נתוני יפעת בקרת פרסום, הבנק הוא המפרסם שהשקיע את התקציב הגבוה ביותר השבוע, כ־1.3 מיליון שקל.

 

במקום השני מבחינת השקעה, לפי נתוני יפעת, נמצא מפעל הפיס שהשקיע כ־1.1 מיליון שקל בהירתמות השלטון המקומי למאמץ המלחמתי. הפרסומת שמה במרכז לא את המפונים אלא דווקא את האנשים שמסייעים להם (בין היתר בעזרת עשרות מיליוני שקלים שהעביר מפעל הפיס), ומתברגת במקום העשירי בזכירות והשביעי באהדה.

המפרסם עם ההשקעה השלישית בגודלה הוא מרצדס עם כ־1.05 מיליון שקל, עבור קמפיינים שונים למכירות מוקדמות ולחשמלית החדשה של החברה - שנשארים מחוץ לעשירייה.

על רקע הנוכחות הדלה והאנמית של חברות הסלולר על המסך בולטת פרטנר, שלראשונה מאז תחילת המלחמה עלתה בפרסומת מושקעת בכיכובו של הפרזנטור סטטיק. בניגוד לעבר, אין כאן שירים וריקודים, אבל ההפקה עדיין מושקעת לעילא ולעילא ובצבע ה"נכון").

גם פה אפשר למצוא את כל עמישראל (נהיינו כוכבים!), כי כולם בבית ונהיה "צפוף על האינטרנט". או במלים אחרות, הזדמנות להשיק חבילת תקשורת במיתוג חדש. קצת ירוק בעיניים, מה יש.

עלייה קלה בהשקעה
ההשקעה בפרסום עולה במקצת, מ־22.5 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־26 מיליון שקל השבוע.

המשרד האהוב
בורודה קפלן, גיתם BBDO ואדלר חומסקי & ורשבסקי אחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר: WeSure, שופרסל ובנק דיסקונט (בהתאמה).