בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות; נייקי תדווח אחרי הסגירה על תוצאות הרבעון

הנאסד"ק עלה ב-1.2% • השורטיסטים הפסידו 180 מיליארד דולר מתחילת השנה • מחירי הנפט נסחרו בירידות קלות • הדוח הרבעוני של קרניבל קרוז עלה על הציפיות • צים שוב עלתה • ירידה נרשמה באומדן התוצר הגולמי בארה"ב

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

המסחר בניו יורק נסגר הלילה בעליות שערים. מדד הנאסד"ק עלה ב-1.2%, הדאו ג'ונס הוסיף 0.9% וה-S&P 500 עלה ב-1%.

אפל  עצרה את המכירה המקוונת של שעוני האפל ווטש מסדרה 9 ואת שעוני האפל ווטש אולטרה 2 בארה"ב. עצירת המכירה נובעת מאי הסכמה על בעלות על פטנט שקשור לחיישני החמצן בדם בין אפל לבין ענקית הטכנולוגיה הרפואית מסימו . המכירות בחנויות יפסקו ב-24 לדצמבר.

בשוק יצפו מחר לפרסום מדד ההוצאה לצריכה הפרטית, ה-PCE, המדד המועדף על הפדרל ריזרב לתחזית האינפלציה.

22:00

מדד הדאו ג'ונס מוסיף 0.4% ומדד ה-S&P 500 עולה ב-0.5%. 

REE , חברת האוטוטק הישראלית שוב מזנקת היום, לאחר ששלשום (ג') זינקה ב-22.6%. בנק ההשקעות H.C Wainwright שהחל השבוע סקר את המניה בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 15 דולר - כמעט פי 3 מהמחיר הנוכחי.

ב-H.C Wainwright מתייחסים לכך ש-REE נסחרת בשווי נמוך מהמזומנים, כלומר שהשוק מעריך את פעילותה בשווי שלילי. "אנחנו מאמינים שהשווי השלילי לא משקף את הערך בטכנולוגיה, המודל העסקי והזדמנות השוק של החברה", הם כותבים.

גם ישראלית אחרת,  צים  עולה היום לאחר שלאחרונה זינקה בעשרות אחוזים לאחר תקופה ארוכה של מגמה שלילית וזאת דווקא כשחברות תובלה ימית מודיעות שלא יעברו באזור המאוים על ידי החות'ים.

מה עומד מאחורי העלייה? חן הרצוג, הכלכלן הראשי של חברת הייעוץ BDO מסביר זאת במשפט: "צרת רבים חצי נחמה". לדבריו, "גם אחרי העלייה, המניה עדיין במחיר נמוך יחסית. אבל אם עד לפני שבוע ההערכה הייתה שהסיכון מהחות'ים רלוונטי לאוניות ישראליות או כאלה שמובילות מטען לישראל, ההחמרה וההבנה שארבע מתוך חמש החברות הגדולות בעולם מפסיקות את המעבר בתעלת סואץ, הפכו את המשבר הימי לבעיה גלובלית". 

21:05

מדד הדאו ג'ונס מוסיף 0.4% ומדד ה-S&P 500 עולה ב-0.5%. 

חדשות טובות לטסלה . לפי הוול סטריט ז'ונרל ממשל ביידן שוקל להעלות את המכס על מכוניות חשמליות המיובאות מסין. הצעד הזה הוא חלק ממהלך כולל לתמוך בתעשיית האנרגיה הירוקה בארה"ב ולחסום יבוא זול מסין. 

חברת Daiwa Securities הורידה את המלצתה על איליי לילי  ל"תשואת יתר" מ"קניה". לפי האתר אינבסטינג מחיר היעד שנקבה החברה הוא 610 דולר, כ-7% מעל המחיר הנוכחי. מוקדם יותר השבוע הכריזה אלי לילי על שיפור הצעתה לרכישת כל מניותיה של POINT Biopharma Global ב-12.5 דולר למניה במזומן. הדד ליין להצעה המקורית היה ב-15 לדצמבר והוארך ל-22 בו, מחר.

הירידות במחירי הנפט מתמתנות מעט. מחיר הנפט האמריקאי עומד על 73.6 והנפט הגולמי מסוג ברנט נסחר ב-79.2 דולר. 

20:01

לפי נתונים של חברת S3 Partners שפורסמו ביאהו פייננס, השורטיסטים בוול סטריט הפסידו השנה כ-180 מיליארד דולר. שש המניות עליהן הפסידו המשקיעים הכי הרבה הן כולן חלק מקבוצת "שבע המופלאות", למעט גוגל. המשקיעים "סבלו" בעיקר מההייפ סביב האינטליגנציה המלאכותית שעזרה לחברות כמו אנבידיה  לטפס בכ-230% מתחילת השנה, למטא פלטפורמס (פייסבוק)  בכ-190% ולטסלה  בכ-103%.

שלש מניות שמרכזות ענין הערב הן בלקברי  שפרסמה אזהרת רווח, סיילספורס  שעולה בעקבות שיפור המלצה של מורגן סטנלי ל"משקל יתר" מ"משקל שווה", וגם ספוטיפיי טכנולוג'י  עליה ממליצה חברת Pivotal Research ומקדמת אותה ל"קניה" מ"החזק".

בשוק אגרות החוב המגמה מעורבת. תשואת איגרת החוב הממשלתית לעשר שנים עולה במעט ל-3.88% בעוד האיגרת הממשלתית לשנתיים יורדת בשתי נקודות בסיס ל-4.35%. 

18:37

הבורסות באירופה נסגרו בירידות. הדאקס הגרמני והפוטסי הבריטי ירדו ב-0.3%, הקאק ירד ב-0.2%. 

בוול סטריט מתחזקות העליות. מדד הנאסד"ק עולה כעת ב-0.9%, הדאו ג'ונס מוסיף 0.6% וה-S&P 500 עולה ב-0.7%. 

ענק השיט קרניבל היכה את ציפיות האנליסטים בתוצאות הדו"ח הרבעוני, החברה נהנתה מביקוש ער לשיט וממחירים גבוהים בעיקר בבלאק פריידי ובסייבר מאנדיי. החברה דיווחה על הכנסות רבעוניות של 5.4 מיליארד דולר לעומת צפי של 5.3 מיליארד דולר.

ברקשייר האת'וויי B  רכשה מניות נוספות מהאחזקה הכי גדולה שלה, אוקסידנטל פטרוליום  הרכישה היא של 10.5 מיליון מניות של חברת הנפט בשווי של כ-590 מיליון דולר, רכישה שבמביאה את ברקשייר לאחזקה של 27% ממניות החברה.

17:02

עליות שערים בוול סטריט. הנאסד"ק עולה בכ-0.7%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.4% וה-S&P 500 מוסיף 0.5%.

כמה מניות שמרכזות עניין: מיקרון טכנולוג'י  שצופה הכנסות רבעוניות גדולות מהתחזית הקודמת. וורנר ברדרס דיסקברי  ופרמאונט גלובל  בעקבות הפרסום על משא ומתן למיזוג ביניהן. 

בואינג  עולה לאחר שבבלומברג דווח קודם לכן שהסין אישרה הזמנה של מטוס ה-787 דרימליינר ל- Juneyao Airlines , האישור הראשון מאז אפריל 2021. 

16:36

פתיחה ירוקה בוול סטריט. הנאסד"ק עולה בכ-1.2%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.75% וה-S&P 500 מוסיף 0.8%

נייקי  צפויה לפרסם את הדוח הרבעוני לאחר סגירת המסחר הלילה. בשוק מצפים לרווח של 0.84 סנט למניה המשקף ירידה של 1.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

חברת טכנולוגיית הרחפנים הישראלית פאראזירו (Parazero) מזנקת  בכ-30% לאחר שגם אתמול זינקה אתמול במסחר בנאסד"ק ב-76% במחזור מסחר עצום ביחס לממוצע, והמשיכה לטפס בשיעור דו-ספרתי גם במסחר המאוחר. הזינוק במחיר המניה הקפיץ את שווי החברה לכ-13 מיליון דולר, ובמסחר המאוחר היא הגיעה לשווי של 19 מיליון דולר.

הדיווח שהקפיץ את המניה אתמול היה על השלמת פרויקט בטיחות רחפנים עם יצרנית גדולה מתחום הרכב, שנמנית על חברות Fortune 500. החברה ציינה שהפרויקט כלל פיתוח ובחינה של מערכת שמותאמת ספציפית ללקוח

פאראזירו, עוסקת בתחום הבטיחות של רחפנים פיתחה מערכת מבוססת מצנח, שמזהה אוטומטית תקלות ומנחיתה את הרחפן במידת הצורך.

מחירי הנפט יורדים בכ-1.5% למרות הודעתה של אנגולה היום כי החליטה לעזוב את קרטל OPEC לאחר 16 שנות חברות. הרקע להחלטה הוא אי הסכמות קשות בין אנגולה, אחת ממפיקות הנפט הבולטות ביבשת אפריקה, לבין הקרטל על רקע הקיצוצים האחרונים שעליהם הוחלט בהתכנסות OPEC+ לפני כשלושה שבועות.

הנפט האמריקאי נסחר עתה ב-73 דולר לחבית והנפט מסוג ברנט ב-78 דולר לחבית. 

16:03

בארה"ב האומדן השלישי והאחרון לתוצר המקומי הגולמי מצביע על ירידה ל-4.9% בחישוב שנתי, וזאת לעומת האומדן הקודם שעמד על צמיחה שנתית משוערת של 5.2%. הצפי היה לאומדן דומה של 5.2%. 

הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע שעבר (שהסתיים ב-15 לדצמבר) עמדו על 205 אלף, וזאת לעומת צפי של 215 אלף ו-203 אלף בשבוע הקודם. 

15:06

בורסות אירופה נסחרות בירידות שערים. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים במגמה חיובית.

מניית חברת השבבים מיקרון  מזנקת בטרום המסחר לאחר שפרסמה תחזית חיובית לרבעון הקרוב. החברה צופה הכנסות של 5.3 מיליארד דולר (אמצע טווח), מעל צפי האנליסטים ל-5 מיליארד. החברה גם צופה הפסד מתואם למניה של 21-35 סנט למניה לעומת הצפי בשוק להפסד למניה של 62 סנט. הסיבה לתחזית האופטמית מצד יצרנית המוליכים למחצה היא הביקוש שמתאושש מצד מרכזי נתונים (דאטה סנטרס), בעקבות פריחת תחום הבינה המלאכותית וההנחה שיהיה ביקוש גבוה לשבבי זיכרון, שהם רלוונטים ביותר בתחום והיו אלה שהקפיצו את מניית אנבידיה במאות אחוזים בשנה האחרונה. מנכ"ל מיקרון סנג'אי מהרוטרה גם אמר שהחברה כבר מכרה את כל הזיכרון שהיא יכולה לייצר ל-2024 וכי הוא מעריך ששנת 2025 תהיה עוד יותר טובה מ-2024, כאשר בשנת 2025 הוא צופה שהחברה תגיעה לתוצאות שיא.

מניית מיקרון נסחרת לפי שווי של 87 מיליארד דולר, כאשר בשנה האחרונה המניה עלתה ב-57%.

מניית בלקברי  יורדת בטרום המסחר בכמעט 5% לאחר שהחברה אמנם עמדה בתחזיות לרבעון הנוכחי אבל פספסה את הצפי לרבעון הבא. החברה צופה ברבעון הבא מכירות של 150 עד 159 מיליון דולר, כאשר האנליסטים ציפו להיקף מכירות של 200 מיליון דולר. ברבעון שהסתיים החברה רשמה רווח מתואם של 1 סנט למניה (בהתאם לצפי) על הכנסות של 175 מיליון דולר (מעל צפי של-173.5 מיליון דולר).

13:20

הבנק המרכזי בטורקיה הודיע היום (ה') על העלאת הריבית השביעית ברציפות שלו, הפעם ב-2.5%. כך, תוך שבעה חודשים בלבד, הריבית בטורקיה עלתה מ-8.5% ל-42.5% .

12:55

הירידות בבורסות אירופה ממשיכות. הדאקס הגרמני משיל מערכו 0.6%, הקאק הצרפתי יורד ב-0.5% והפוטסי הבריטי יורד במגמה דומה.

מניית ארג'נקס  נסחרת בירידות חדות, לאחר שהחברה ההולנדית דיווחה כי התרופה האוטואימונית שפיתחה נכשלה במחקר, מה שגרם למספר אנליסטים להוריד את מחירי היעד של המניה. 

מנגד, מניית קומרצבנק  נסחרת בעליות לאחר שהבנק הגרמני קיבל את אישור הבנק המרכזי האירופי לתוכנית רכישת המניות שלו. 

בוול סטריט, המדדים המרכזיים נסחרים בעליות קלות.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט יורדים קלות. מחירה של חבית מסוג נפט WTI עומד על 74 דולרים. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 79.4 דולרים.

10:51

בורסות אירופה נסחרות בירידות קלות. מדד הדאקס יורד ב-0.4%, הקאק הצרפתי משיל מערכו 0.4% והפוטסי הבריטי יורד ב-0.3%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נסחר ביציבות מול הדולר. הליש"ט נחלש ב-0.1% מול המטבע האמריקאי. מול הין, הדולר נחלש ב-0.2%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות קלות.

08:21

באסיה נרשמת מגמה מעורבת הבוקר. מדד הניקיי יורד ב-1.5%, ההנג סנג יורד ב-0.1%, בורסת שנחאי מוסיפה כ-0.5% לערכה והקוספי משיל מערכו 0.8%.

הבוקר בוול סטריט, החוזים העתידיים נסחרים במגמה חיובית. 

מניית חברת האוטוטק REE זינקה ב-115% מהשפל. אלו הסיבות  

חברת טויוטה  מרכזת עניין הבוקר לאחר שהודיעה על החזרת מיליון כלי רכב עקב ריקול בטיחותי שכולל דגמים מסוימים של טויוטה ולקסוס משנת 2020-2022 בארצות הברית. הודעת החברה מגיעה לאחר שחברת הבת של טויוטה, דייהטסו, עצרה ביום ד' את המשלוחים של כל כלי הרכב שלה, לאחר שבחקירה נמצאו בעיות בטיחות בכלי הרכב שלה, כולל מקרים שבהם יחידות בקרת כריות האוויר ששימשו במבחני כריות אוויר בחלק מהדגמים היו שונות מאלה שנמכרו לציבור. 

אמש בוול סטריט, לאחר יום תנודתי, המדדים המרכזיים רשמו את יום המסחר עם הירידות החדות ביותר מאז ספטמבר: הדאו ג'ונס איבד 0.9% מערכו, ה-S&P 500 ירד ב-1.1% ונאסד"ק ירד ב-1.2%. 

7 מניות מולכות בשוק האמריקאי, כל השאר רק מתארחות בוול סטריט 

בהמשך למגמה מהשבוע האחרון, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב המשיכו לרדת אמש (ד') כאשר התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים ירדה לרמתה הנמוכה ביותר מאז חודש יולי השנה ועמדה על 3.839%. הבוקר, תשואת האג"ח ל-10 שנים עומדת על 3.87% והתשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב 4.37%.

בשוק הסחורות, על רקע האיום החות'י בים האדום ניכרת עלייה במחירי הנפט - מחיר חבית מסוג ברנט עלה ברביעי ל-80 דולר, מחיר הנפט הגולמי נסחר בעלייה ל-74 דולר לחבית. הבוקר (ה'), מחירי הנפט נסחרים ביציבות.

בגזרת המאקרו, בהמשך היום (ה') צפויים להתפרסם נתוני הצמיחה של הרבעון השלישי של השנה בארה"ב ומחר (ו') צפוי להתפרסם מדד ההוצאה לצריכה הפרטית (PCE).

בסקר שערך בנק אוף אמריקה בקרב מנהלי קרנות באירופה נמצא כי: 35% מהמשתתפים חושבים שהמדיניות המוניטרית של הבנק האירופי מגבילה מדי, 88% צופים האטה בצמיחה באירופה במהלך החודשים הקרובים, בעוד ש-67% מצפים לחולשה בארה"ב - בשני המקרים בתגובה להידוק המדיניות המוניטרית. 58% מעריכים בתקופה הקרובה צמיחה שטוחה בסין, מכיוון שהתמיכה הפיסקלית מצד הממשלה מתקזזת על ידי מחזור אשראי חלש.

עוד עולה מהסקר של בנק אוף אמריקה כי רק 23% מהנשאלים רואים נחיתה קשה כמצב הסביר של הכלכלה העולמית במהלך 12 החודשים הבאים. שני שלישים מהנסקרים מצויים במחנה הנחיתה הרכה.