בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט; הנאסד"ק בשיא של שנתיים: מעל 15,000 נקודות

הדאו ג'ונס הוסיף 0.7% • בוקינג בשיא כל הזמנים • סולאראדג' השלימה עליה של כ-60% בפחות מחודשיים • פדקס תפרסם את הדוח הרבעוני אחרי הסגירה • גולדמן סאקס העלתה את התחזית שלה לגבי מדד ה-S&P 500 לסוף 2024 • מחירי הנפט עלו

בורסת וול סטריט / צילום: Unsplash, patrick weissenberger
בורסת וול סטריט / צילום: Unsplash, patrick weissenberger

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

המדדים המובילים בוול סטריט נסגרו בעליות שערים. הנאסד"ק הוסיף 0.66%, הדאו ג'ונס עלה בכ-0.7% וה-S&P 500 טיפס בכ-0.6%. 

המניות הקטנות הפגינו היום עליות מרשימות כשמדד הראסל 2000 עלה ב-1.7% והשלים עליה של 11% מתחילת החודש.

נשיא הפד של ריצ'מונד טום בארקין אמר היום ליאהו פיינס שאמנם הבנק המרכזי עשה דרך יפה וארוכה להורדת האינפלציה, אבל הוא נדרש לראות עקביות בנתונים לפני שהורדות הריבית תתחלנה, "אני חושב שאנחנו עכשיו במקום טוב עם אינפלציה של 3% שיורדת ועם שיעור אבטלה של 3.7% שנותר יחסית יציב".

אל צינון ההתלהבות הצטרף גם נשיא הפד של אטלנטה רפאל בוסטיק: "אני חושב שהאינפלציה תרד לאט יחסית בששת החודשים הבאים, שזה אומר שלא תהיה דחיפות עבורנו להתחיל ולשחרר את ההידוק המוניטרי".

22:19

המסחר בוול סטריט מוסיף להתנהל בעליות, המדדים המובילים, הנאסד"ק הדאו ג'ונס וה-S&P 500 מוסיפים כ-0.5% לערכם.

פלטפורמת התשלומים אפירם הולדינגס  מזנקת לאחר שהודיעה על שיתוף פעולה עם וולמארט .

עוד שבולטות בעליות הן אנפייז אנרג'י , טריפ אדוויזר  ואילומינה 

21:02

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות. המדדים, נאסד"ק וה-S&P 500 מוסיפים כ-0.5% לערכם, הדאו ג'ונס עולה ב-0.6%.

עליות מרשימות נרשמות היום אצל כמה מהקמעונאיות הגדולות: אמריקן איגל , אברקומבי ופיץ' , גאפ , איביי  ופוט לוקר .

ב-CNBC מציינים היום מספר מניות ששוברות שיאים: חברת שירותי התיירות בוקינג הולדינגס  שוברת את שיא כל הזמנים שלה מאז הונפקה אי שם לפני כ-24 שנים. את שיא כל הזמנים מציינות גם הילטון וורלד וויד הולדינגס  שהונפקה לפני כעשר שנים, מריוט אינטרנשיונל  ולולולמון אתלטיקה .

מטא פלטפורמס (פייסבוק)  נסחרת ברמות של ספטמבר 2021, נטפליקס  שבה לשער בו נסחרה בינואר 2022, אמזון.קום ואמריקן אקספרס  שבו לשערן מאפריל 2022.

נשיא הפד של ריצ'מונד טום בארקין אמר היום ליאהו פייננס שאמנם הבנק המרכזי עשה דרך חשובה להורדת האינפלציה, אבל הוא נדרש לראות עקביות בנתונים לפני שהורדות הריבית תתחלנה, "אני חושב שאנחנו עכשיו במקום טוב עם אינפלציה של 3% שיורדת ועם שיעור אבטלה של 3.7% שנותר יחסית יציב".

בשוק אגרות החוב נרשמים ביקושים. תשואת איגרת החוב הממשלתית לעשר שנים יורדת בכ-3 נקודות בסיס ל-3.92% ותשואת האיגרת לשנתיים יורדת ל-4.45%.

העליות במחירי הנפט מתמתנות. מחיר הנפט האמריקאי נסחר בעליה של 1.3% וב-73.4 דולר לחבית, עליה דומה למחיר הנפט מסוג ברנט, 78.9 דולר לחבית.

הזהב נסחר כעת בעליה של 0.5% וב-2,050 דולר לאונקיה.

20:04

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות. המדדים, נאסד"ק, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 מוסיפים כ-0.4% לערכם. 

המסחר במניות הטכנולוגיה הגדולות מתנהל במגמה מעורבת: עולות מטא פלטפורמס (פייסבוק) , טסלה , אפל וגוגל. יורדות אנבידיה , מיקרוסופט  ואמזון 

הבנקים הגדולים נסחרים בעליות ובעיקר גולדמן סאקס  וסיטיגרופ 

קומפיוג'ן  מזנקת גם במסחר בוול סטריט לאחר זינוק של כ-150% בבורסת תל-אביב, וזאת בעקבות הדיווח שתאגיד התרופות האמריקאי גיליאד סיינס  והחברה הודיעו על עסקה לפיתוח משותף של המוצר COM503 של קומפיוג'ן . 

18:36

בוול סטריט מתחזקות העליות. מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 נסחרים בעליה של 0.5% בעוד מדד הדאו ג'ונס מוסיף 0.6%. 

עליות נרשמות במניות האנרגיה הירוקה. אנפייז אנרג'י  מזנקת לאחר שהודיעה שתפטר 10% מעובדיה ותסגור כמה ממפעליה כחלק מרה-ארגון בחברה. עוד שעולות פירסט סולאר , סאנראן   וסולאראדג'  שמשלימה עליה של כ-60% בקרוב לחודשיים.

דושיאנט אליאני, מומחה לאנרגיה ירוקה בגפרי'ס צופה עתיד ורוד לתעשיית האנרגיה הירוקה: "מניות הסולאר הפגינו ביצועי חסר של 60% פחות ממדד ה-S&P 500 הן בגלל הריביות הגבוהות, פגמים בשרשרת האספקה שגרמו לדחיית פרוייקטים ועודף במלאים. אבל אנחנו רואים עתה נתונים שעשויים לשנות את התמונה: הורדת הריבית על ידי הפד ותוספת של אישורים להקמה פרטית של רשתות סולאריות". 

ענקית המשלוחים פדקס  תדווח אחרי הסגירה על תוצאותיה הרבעוניות. בשוק מצפים לרווח של 4.19 דולר למניה ולהכנסות של 22.3 מיליארד דולר. 

מחירי הנפט בעליה. הנפט האמריקאי מוסיף כ-2% ונסחר כעת ב-74 דולר לחבית, הנפט מסוג ברנט נסחר בעליה דומה וב-79.5 דולר לחבית. 

הבורסות באירופה נסגרו בעליות שערים. הדאקס עלה ב-0.6%, הדאקס הוסיף 0.1% והפוטסי הבריטי טיפס ב-0.3%. 

17:00

וול סטריט נסחרת בעליות שערים. מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 נסחרים בעליה של 0.3% בעוד מדד הדאו ג'ונס מוסיף 0.4%. 

מניות שמרכזות עתה עניין. אקסנצ'ר  יורדת בעקבות אזהרתה שההכנסות ברבעון הזה יהיו נמוכות מאלו של הרבעון הקודם, אלפאבית (גוגל)  דיווחה מוקדם יותר היום על הסכמתה לשלם 700 מיליון דולר כדי ליישב תביעה נגדה בגין הפרת תנאי התחרות החופשית של חנות האפליקציות שלה Play במערכת ההפעלה אנדרואיד,  בואינג  שקיבלה הזמנה מלופטהנזה  ל-40 מטוסי 737, בפעם הראשונה מאז 1995. וגם, פפסיקו  יורדת לאחר שג'יי.פי.מורגן  הורידה את ההמלצה עליה ל"נטורל" מ"משקל יתר", בית ההשקעות לא רואה הפתעות חיוביות מצד החברה.

התשואות על איגרות החוב הממשלתיות ממשיכות לרדת. תשואת האיגרת הממשלתית לעשר שנים משילה 5 נקודות בסיס ל-3.89% ותשואת האיגרת לשנתיים יורדת ל-4.42%. 

16:31

וול סטריט נפתחת בעליות. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.6%, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עולים ב-0.1%. 

גולדמן סאקס  מעלה את התחזית שלה לגבי מדד ה-S&P 500 לסוף 2024. בעוד האינפלציה יורדת מהר מהצפוי וירידת תשואות האג"ח הממשלתיות, בגולדמן סאקס מאמינים שהמדד יגיע עד כדי שער של 5,100 בסוף השנה הבאה, תוספת של כ-6% מהשער הנוכחי. אך לפני חודש, ניבאו בגולדמן סאקס שהמדד יסיים את השנה הבאה בשער של 4,700 בלבד, שהיווה בזמנו עליה של 5% למדד.

באירופה נמשכת המגמה המעורכת. הדאקס מוסיף 0.4%, הקאק הצרפתי יורד ב-0.1% בעוד הפוטסי הבריטי יורד ב-0.1%. 

15:19

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים לפי שעה בעליות קלות. הפוטסי הבריטי והקאק הצרפתי נסחרים סביב רמות הבסיס והדאקס מוסיף לערכו 0.4%.

מאקרו אירופה: מוקדם יותר פורסם האומדן השני לנתוני האינפלציה בגוש האירו של חודש נובמבר. בקצב שנתי, מדד המחירים לצרכן ירד ל-2.4%, בהתאם לתחזיות המוקדמות. בקצב חודשי, ירד המדד ב-0.6%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים ביציבות. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 78 דולרים ומחירה של חבית מסוג WTI עומד על 73 דולרים.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות ממשיכו לרדת, בהמשך למגמה שרשמו בשבוע האחרון מאז החלטת הריבית של הפד בה הודגש כי הפד צופה 3 הפחתות ריבית במהלך 2024. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת ב-6 נקודות בסיס ועומדת בשעה זו על 3.898% והתשואה על אג"ח לשנתיים יורדת ב-4 נקודות בסיס ועומדת על 3.8%.

12:40

מגמה חיובית במדדים המרכזיים בבורסות אירופה: הפוטסי הבריטי עולה ב-0.2%, הדאקס מוסיף לערכו 0.4%, והקאק הצרפתי עולה ב-0.1%.

מניית יצרנית הכימיקלים והדשנים ההולנדית או.סי.איי  נסחרת בעליות חדות, לאחר שהודיעה אמש (ב') כי תמכור את חלקה בחברת הדשנים Iowa Fertilizer  לחברת Koch AG & Energy Solutions תמורת 3.6 מיליארד דולר.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בשעה זו בעליות קלות.

במסחר המוקדם בוול סטריט מניות טסלה , אנבידיה , ומיקרוסופט  נסחרות בעליות קלות. מנגד, מטא  ואמזון.קום  רושמות ירידות שערים קלות. במקביל, אפל  נסחרת סביב רמות הבסיס.

10:20

מגמה מעורבת בבורסות אירופה. הפוטסי הבריטי והקאק הצרפתי נסחרים סביב רמות הבסיס והדאקס הגרמני מוסיף לערכו 0.1%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה מעורבת.

בשוק הפורקס העולמיף האירו והליש"ט מתחזקים קלות מול הדולר. מול הין, הדולר מתחזק בכ-1.1%.

07:55

הבוקר באסיה, המדדים המובילים נחסרים הבוקר במגמה מעורבת. הניקיי קופץ ב-1%, ההנג סנג יורד ב-0.5%, בורסת שנחאי משילה מערכה 0.1% ומדד הקוספי נסחר במגמה דומה.

אמש (ב') בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה חיובית. מדד הנאסד"ק עלה בכ-0.6%, ה-S&P 500 טיפס ב-0.5%, בעוד הדאו ג'ונס נותר ללא שינוי.

אפל  ריכזה עניין אמש במסחר על רקע ההודעה של ענקית הטכנולוגיה כי היא מפסיקה את מכירות השעון החכם שלה, אפל ווטש, בימים הקרובים. בסוף אוקטובר, סוכנות סחר פדרלית בארה"ב פסקה כי אפל השתמשה שלא כדין בפטנט של חברה מתחרה בשעונים שלה. לממשל ביידן ניתנו 60 יום לבחון את ההחלטה, שמסתיימים בקרוב, אך אפל החליטה לעצור את המכירות נכון לעת עתה כצעדים מקדימים, למקרה שההחלטה תעמוד על כנה. 

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים הבוקר במגמה מעורבת.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות הקצרות וארוכות הטווח יורדות קלות הבוקר (ב'). 

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים הבוקר (ג') סביב רמות הבסיס. הנפט האמריקאי נסחר בכ-73 דולר והנפט מסוג ברנט בכ-78 דולר.

בסקירת הנפט השבועית, כותב הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל מיכאל בפמן ש"מחירי הנפט עלו בשבוע האחרון בגלל המתקפות על אניות השטות בים האדום על ידי החות'ים". לדברי בפמן, "המתקפות העלו את הפוטנציאל לשיבושים בהובלת נפט ובעיקר בהובלת סחורות והארכת נתיבי שיט".

מחיר הזהב יורד הבוקר קלות ועומד על 2,038 דולרים לאונקיה.

מה הוביל לשיא החדש והאם זה הזמן להשקיע בזהב?  

הבוקר (ג'), הבנק המרכזי ביפן החליט להותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.1%-.

בהמשך היום יתפרסמו מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר בגוש האירו ובקנדה. בהמשך השבוע צפויים להתפרסם מדד המחירים לצרכן בקנדה, נתוני הצמיחה בתמ"ג בארה"ב ובבריטניה, נתוני אבטלה בארה"ב והמאזן המסחרי ביפן. 

הנתון החשוב ביותר השבוע יתפרסם ביום שישי: מדד ה-PCE שהוא מדד האינפלציה המועדף על הפדרל ריזרב. הצפי הוא לירידה נוספת באינפלציה.