רנדי צוקרברג נאמה באירוע למען החטופים, וספגה נאצות ברשת

אחותו של מייסד פייסבוק נשאה דברים באירוע "אורות למען החירות" שהתקיים בניו יורק • לאחר מכן הותקפה ברשתות החברתיות, אך השיבה: "אני גאה שבני רואה את אמו מפגינה חמלה לאחרים"

רנדי צוקרברג באירוע למען החטופים / צילום: שחר עזרן
רנדי צוקרברג באירוע למען החטופים / צילום: שחר עזרן

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

המאמץ להשבת החטופים הישראלים שנמצאים בעזה, כולל גם את העלאת המודעות הגלובלית למצבם. במסגרת זו נערך בשבוע שעבר בניו יורק אירוע "אורות למען החירות", שבו נפגשו אחים וילדים של החטופים עם בכירים אמריקנים.

אירוע הפתיחה התקיים במסעדת דיסטריקט במנהטן בהשתתפות כ-300 אורחים, בהם אנשי ממשל ואנשי עסקים. לאחר מכן התקיים אירוע רחב יותר בבאטרי פארק בהשתתפות אלפי בני אדם, שכלל גם הדלקת חנוכיה.

ישראל מתגייסת | סוכנת הביטוח שגייסה רופאים לטפל במפונים ובחיילים בשטח
ישראל מתגייסת | יוזמה חדשה: מנכ"לים בכירים במשק ילוו בעלי עסקים בקווי העימות
ישראל מתגייסת | יזמי ההייטק שהקימו קרן הון סיכון חירום לסטארט-אפים צעירים

באירוע במסעדה לקח חלק ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס, שכמו בעבר, הביע בנאומו תמיכה בלתי מסויגת בישראל: "כולם צריכים להיות כאן עכשיו ולומר 'החזירו את החטופים הביתה'. אנחנו צריכים להרים את הקול שלנו, וזה לא רגע לחפש דרכים נעימות לומר שחמאס חייב להיעלם. עלינו להיות ברורים וישירים".

"חשבונותיי הוצפו בשנאה"

משתתפת נוספת שדיברה מעל הבמה כשעל צווארה שרשרת עם מגן דוד גדול הייתה רנדי צוקרברג, מנכ"לית צוקרברג מדיה ואחותו של מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג. "135 אחים ואחיות ישראלים מבלים את חג האורות בחושך השחור של מנהרת טרור של חמאס", ציינה בדבריה.

"רק תראו את עוז הנפש של המשפחות כאן איתנו, שיקיריהן מוחזקים חטופים. הם מקור עמוק להשראה, והמשימה שלהם היא המשימה שלנו. אנחנו עובדים ביחד יום-יום, כדי להחזיר את החטופים שלנו הביתה".

למחרת האירוע כתבה צוקרברג בסטורי באינסטגרם שלה כי "כצפוי, החשבונות שלי ברשתות החברתיות הוצפו בשנאה, כי דיברתי באירוע תמיכה במשפחות החטופים שלא ראו את יקיריהם למעלה מחודשיים.

"אני לא בטוחה באיזה אופן לקרוא לי רוצחת או 'לזרוק' דברי שנאה אנטישמיים עוזר לאנשים להשיג את מטרתם. אבל הכיעור שלכם לא משנה, אני גאה שהבן שלי ראה את אימא שלו מפגינה אהבה וחמלה לאחרים, ואני מאחלת את אותה אהבה וחמלה לכולנו".

באירוע בבאטרי פארק דיברו, בין היתר, עמית ומיכאל לוי, אחיה של החטופה נעמה לוי, שסיפרו "האחות שלנו, נעמה שלנו, נחטפה בפיג'מה. אנחנו אוהבים לעשות יחד מסיבות פיג'מה בבית. עכשיו כל העולם ראה את הסרטון הנורא הזה, כשהיא נגררת בשערה בפיג'מה שמוכתמת בדם. העולם כולו נכשל בהגנה על אחיותינו ואחינו, הורינו וילדינו".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

אוניברסיטת בר אילן

סטודנטים מאוניברסיטת בר אילן פיתחו את מיזם ההסברה FreeTruth, שהופך סרטונים אנטי ישראלים לסרטונים פרו-ישראלים תוך דקות באמצעות בינה מלאכותית. מטרתה העיקרית של היוזמה היא לסייע במאבק ההסברתי הלאומי, כשהתוכנית היא לפתח את הכלי לשפות נוספות, ביניהן ספרדית, עברית, צרפתית וסינית.

הסטודנטים העומדים מאחורי המיזם הינם רום גולן, 27, מהמחלקה להיסטוריה ופילוסופיה בפקולטה למדעי הרוח, וגל לוי, 26, שסיים השנה תואר ראשון בביולוגיה חישובית, שחברו ליריב גבריאל, 26, בעל תואר ראשון במדעי המחשב.

הכלי שפותח מנתח סרטונים אנטי-ישראליים באמצעות AI, מוציא מהם את הנושא המדובר, ומפיק באופן אוטומטי סרטון תגובה פרו ישראלי המתייחס לתכנים המקוריים. ניתן לקחת חלק במיזם, בין היתר באמצעות שליחת סרטון עליו רוצים לעבוד לעמוד הטלגרם, וקבלת סרטון "מעובד" בחזרה, מוכן להפצה.

לפרטים: https://www.tiktok.com/@free_truth_now?_t=8hmuTFUZQ1q&_r=1

ויקטורי

רשת הסופרמרקטים יוצאת במיזם "ניצחון מקומי" לתמיכה בעסקים המנוהלים על ידי משרתי ומשרתות מילואים. במסגרת היוזמה, כל אחד מסניפי ויקטורי בערים המשתתפות יקדם עסק מקומי שנפגע מהיעדרות מנהליו בעקבות מלחמת חרבות ברזל. הלקוחות יקבל בצמוד לחשבונית ספח נוסף, ובו סיפורו של העסק לצד הטבה שתעודד להשתמש בשירותיו.

ביוזמה לוקחים חלק עשרות סניפים בירושלים, אשקלון, באר שבע, תל אביב, אשדוד ועוד. בתי העסק מגוונים וכוללים מסעדות, בתי קפה, סושיות, ברים, סטודיו לאימוני כושר ועוד.

נמל חיפה בשיתוף MSC

עובדי חברת נמל חיפה יתגייסו לטובת סיוע בפינוי ואחסון תכולת בתים לתושבי העוטף שבתיהם ניזוקו במהלך מתקפת הטרור של חמאס. בשלב הפיילוט, צוות עובדי הנמל הגיעו עם מכולה שתרמה חברת ההובלה הימית MSC, והעמיסו עליה תכולת בית של משפחה ממושב נתיב העשרה. כעת מאוחסנת תכולת הבית בנמל חיפה ללא עלות, עד לסיום שיקום הבית. כעת מתרחבת הפעילות לבתים נוספים, בתיאום עם ראשי היישובים.

עובדי נמל חיפה המסייעים בפינוי ואחסון תכולות בתים מהעוטף / צילום: יח''צ נמל חיפה
 עובדי נמל חיפה המסייעים בפינוי ואחסון תכולות בתים מהעוטף / צילום: יח''צ נמל חיפה

שטראוס

שטראוס מים (תמי 4) תמכור בקבוקים טרמיים, השומרים על קור וחום, עם המסר BRING THEM HOME NOW כאשר כל הרווחים ייתרמו למטה משפחות החטופים. מחיר בקבוק: 67 שקל.

לרכישת בקבוק: https://accessories.tami4.co.il/Water2006689.html

קרן רש"י ו-CISCO

הקרן הפילנתרופית וחברת התקשורת הקימו את "המגנט" - מרחב נוער חדשני שנותן מענה לימודי, חברתי, הפגתי ורגשי לבני נוער באופקים. המתחם אובזר בציוד מתקדם, וכולל שלושה תתי מרחבים ללימוד ופעילויות קבוצתיות, חללי מוזיקה, תנועה וחדרי טיפול, ואזור של חצר למפגשים.

את הפעילות במתחם מובילים צוותי חינוך והוראה, צוותים טיפוליים, מדריכי נוער ומדריכים בתחומים שונים. במהלך שעות היום הפעילות במתחם מתקיימת כחלק מפעילות החינוך הפורמאלית בעיר, ולאחר שעות הלימודים יתקיימו