רשות שדות התעופה מוציאה 600 עובדים לחל"ת, השאר יירדו ל-75% משרה

ברשות שדות התעופה ובוועד העובדים הצליחו להגיע להסכמות כי העובדים שיוצאו לחל"ת יקבלו את שכרם • תנועת הנוסעים בנתב"ג ירדה בכ-80% מתחילת המלחמה

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי
נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

תדירות הטיסות ירדה משמעותית בצל המלחמה מול ארגון הטרור חמאס. כעת, רשות שדות התעופה מודיעה על הוצאה של 600 עובדים לחל"ת.

מספר העובדים ברשות שדות התעופה עומד על 4,600 עובדים, מתוכם כ-1,000 עובדים מגויסים למילואים. בניכוי המילואימניקים ואלה שיוצאו לחל"ת, כ-2,000 עובדים יורדים ל-75% משרה. 

לא רק לופטהנזה: האם חברות התעופה בדרך לחזור לישראל?
רינאייר לא תטוס לישראל גם בינואר. אלה החברות שעדיין טסות

תנועת הנוסעים בישראל בימים אלה מסתכמת בכ-100 טיסות ביום בממוצע, לעומת כ-500 טיסות ביום בשגרה - ירידה של 80% מתחילת המלחמה. 

השינוי המהותי שקורה הפעם הוא שברשות שדות התעופה ובוועד העובדים הצליחו להגיע להסכמות כי העובדים שיוצאו לחל"ת יקבלו את שכרם, כדי שלא יאבדו את הכוח האנושי המדובר. לדברי הוועד, הם למדו מניסיון העבר, כמו בתקופת הקורונה, שהסכומים שהושקעו כדי להשיג בחזרה עובדים, גבוהים יותר מאשר הסכומים שנדרשו כדי לשמר אותם בתקופת החל"ת.  

ברשות שדות התעופה מסרו בתגובה כי "למרות הירידה החדה בפעילות התעופתית בישראל כתוצאה מהמלחמה, רשות שדות התעופה נמנעה עד כה מלהוציא עובדים לחל"ת. לאור המצב, ובתיאום עם ועד העובדים, הוחלט להוציא לחל"ת חלק מהעובדים העונתיים". עובדים עונתיים הם עובדים חדשים המגויסים לקראת עונת הנסיעות של הקיץ והחגים כדי להתמודד עם העומסים. 

עוד נמסר בתגובה כי "הנהלות רשות שדות התעופה ונתב"ג פועלים על-מנת להחזיר ארצה בהקדם חברות תעופה בינלאומיות. קבוצת לופטהנזה, הכוללת גם את החברות סוויס ואוסטריאן, כבר הודיעה על חזרה לפעילות בישראל ב-8 בינואר, ובעקבותיה צפויות ללכת חברות בינלאומיות נוספות. אנו תקווה שהעלייה בהיקף הפעילות בנתב"ג תימשך, ושנוכל להחזיר את העובדים לעבודה בהקדם האפשרי".