בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט; אפל עוצרת את מכירות אפל ווטש בארה"ב

הנאסד"ק עלה בכ-0.6% • אירופה ננעלה במגמה מעורבת • נעילה שלילית באסיה • אפל תעצור את מכירות האפל ווטש לימים הקרובים, בשל מחלוקת על פטנט שהוטמע בחלק מהדגמים • אדובי ביטלה את עסקת הענק לרכישת חברת העיצוב הגרפי פיגמה תמורת 20 מיליארד דולר • תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב חיוביות

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה חיובית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק התקדם בכ-0.6%, ה-S&P 500 טיפס ב-0.45%, בעוד הדאו ג'ונס נותר ללא שינוי.

מדד ה-S&P 500 כעת רחוק בקצת יותר מ-1% מהשיא של כל הזמנים אליו הגיע בינואר 2022, אז עמד על 4,796.56 נקודות.

מניות שבלטו לחיוב בסיום יום המסחר: אנבידיה , אמזון , מטא פלטפורמס (פייסבוק) , אלפאבית (גוגל) , ברודקום , יונייטד סטייטס סטיל , קוסטקו , אדובי , נטפליקס , סופר מיקרו קומפיוטר , אקסון מובייל , קוינבייס , פייזר , ניאו , איליי לילי , מרתון דיגיטל הולדינגס , וולמארט , ריביאן אוטומוטיבס , קליבלנד קליפס , מסטרקארד  וקארוונה .

מניות שבלטו לשלילה בסיום יום המסחר: אפל , טסלה , בואינג , עליבאבא , פלנטיר טכנולוג'יס , אפירם הולדינגס , אינטל , הום דיפו , אלטריקס , וולס פארגו , קוואלקום , גולדמן זאקס , מורגן סטנלי , אקסלון , רוקו  וצ'ארלס שוואב .

22:00

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת: מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.7%, ה-S&P 500 מתקדם בכ-0.6%, והדאו ג'ונס נסחר ביציבות.

בין המניות ששברו שיאים היום: נטפליקס  (מאז ינואר 2022), אמזון  (מאז אפריל 2022), ג'יי.פי מורגן צ'ייס  (מאז ינואר 2022), קוסטקו  (שיא מאז ההנפקה ב-1985), סיילספורס  (מאז דצמבר 2021) והום דיפו  (מאז פברואר 2022).

סקטור התקשורת מוביל את העליות במדד ה-S&P 500. בולטות בעליות מטא פלטפורמס (פייסבוק) , אלפאבית (גוגל)  ונטפליקס .

סקטורי הנדל"ן והשירותים הם היחידים במדד ה-S&P 500 שנסחרים במגמה שלילית. בולטות בירידות קימקו ריאלטי , בוסטון פרופרטיס , פרולוג'יס , אקסלון , פי.ג'י אנד אי  ופינקל ווסט קפיטל .

מניית וי.אף. , שבבעלות המותגים Vans ו-The North Face, נופלת לאחר שחברה דיווחה על כך שמתקפת סייבר שיבשה את יכולתה להשלים את חלק מההזמנות שקיבלה לקראת החגים. החברה דיווחה למסור האם מדובר במתקפת כופר.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט ממשיכים לטפס: נפט מסוג אמריקאי עולה ב-1.6% ומחיר חבית עומד כעת על כ-72.9 דולר, בעוד נפט מסוג ברנט עולה בכ-2% ומחיר חבית עומד על כ-78.1 דולר.

20:30

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת: מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.7%, ה-S&P 500 מתקדם בכ-0.6% והדאו ג'ונס עולה קלות בכ-0.1%.

מניית סנאפ  עולה, לאחר שחברת ההשקעות גוגנהיים העלו את הדירוג שלה מ-neutral ל-buy. החברה גם העלתה את מחיר היעד של המניה ל-23 דולר מ-9 דולר. האנליסט מייקל מוריס חוזה לחברה צמיחה בהכנסות ב-2024, בעוד מתחזקים טרנדים של מודעות דיגיטליות.

מניית ניאו  קופצת, לאחר שהחברה חתמה על הסכם במסגרתו חברת האחזקות CYVN המבוססת באבו-דאבי תרכוש מניות שלה בשווי של 2.2 מיליארד דולר, וכך תרחיב את הנתח שהיא מחזיקה בה ל-20.1%.

מניות חברות הנפט ולרו אנרג'י , מרתון פטרוליום  ודיימונד בק אנרג'י  עולות, על רקע העליות במחירי הנפט.

19:30

מגמה חיובית בוול סטריט: מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 מתקדמים שניהם בכ-0.5%, בעוד מדד הדא ג'ונס עולה בכ-0.1%.

נעילה מעורבת באירופה: הדאקס ירד בכ-0.6%, הקאק איבד כ-0.4% והפוטסי עלה ב-0.5%.

מניות שעושות תנועות משמעותיות באמצע יום המסחר: 

אטסי  - מניית פלטפורמת המרצ'נדייז המקוונת עולה, לאחר שירדה בסוף השבוע האחרון. ביום רביעי האחרון, הודיעה החברה שהחליטה לקצץ 11% מכוח העבודה שלה (כ-225 עובדים), כדי לבצע ארגון מחדש ולהוזיל עלויות כדי להתמודד עם סביבת מאקרו תחרותית ו"מאוד מאתגרת".

נטפליקס  - מניית חברת סטרימינג עולה לאחר שבנק ההשקעות מורגן סטנלי העלה את מחיר היעד שלה מ-475 דולר ל-550 דולר למניה. הבנק ציין כי יש לו ביטחוןל מחודש בחזרה של החברה "להוציא לפועל יוזמות המעודדות צמיחה, לרבות תשלום על שיתופי חשבונות ופרסום".

סולאראדג'  - מניית החברה יורדת, לאחר שבנק ההשקעות גולדמן זאקס הוריד את הדירוג שלה ל-sell מ-neutral.

מחירי הנפט ממשיכים לעלות: נפט מסוג אמריקאי עולה בכ-2.7% ומחיר חבית עומד כעת על כ-73.7 דולר, בעוד נפט מסוג ברנט עולה בשיעור דומה ומחיר חבית עומד על כ-78.6 דולר.

18:10

עליות קלות בוול סטריט: מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.2%, ה-S&P 500 מטפס בכ-0.3% והדאו ג'ונס מתקדם בכ-0.1%.

המגמה המעורבת באירופה נמשכת: מדד הדאקס מאבד כ-0.7%, הקאק משיל מערכו כ-0.5%, בעוד הפוטסי מטפס בכ-0.5%.

אפל  יורדת בכ-1.4% והיא כעת המניה עם הביצועים הנמוכים ביותר במדד הדאו ג'ונס; זאת, על רקע ההודעה של ענקית הטכנולוגיה שהיא מפסיקה את מכירות השעון החכם שלה, אפל ווטש, בימים הקרובים. בסוף אוקטובר, סוכנות סחר פדרלית בארה"ב פסקה כי אפל השתמשה שלא כדין בפטנט של חברה מתחרה בשעונים שלה. לממשל ביידן ניתנו 60 יום לבחון את ההחלטה, שמסתיימים בקרוב, אך אפל החליטה לעצור את המכירות נכון לעת עתה כצעדים מקדימים, למקרה שההחלטה תעמוד על כנה.

כמו כן, ביום שישי האחרון, דווח בבלומברג כי יותר סוכנויות סיניות וחברות ממשלתיות במדינה אוסרות על עובדיהן להביא אייפונים לעבודה, כך לפי גורמים המעורים בנושא.

מניות נוספות שבולטות לשלילה: עליבאבא , בואינג , אפירם הולדינגס , אינטל , אלטריקס , אפלייד מטריאלס , מונגו די.בי , אנפייז אנרג'י , רוקו , איי.אר.אם. הולדינגס , סולאראדג'  וצ'ארלס שוואב .

בין המניות שבולטות לחיוב במסחר כעת: יונייטד סטייטס סטיל , אנבידיה , טסלה , אמזון , מטא פלטפורמס (פייסבוק) , אלפאבית (גוגל) , נטפליקס , סנאפ , קוסטקו , סופר מיקרו קומפיוטר , ניאו , פייזר , אורקל , אפסטארט הולדינגס , קליבלנד קליפס  וקארוונה .

בנק ההשקעות גולדמן זאקס צופה שהפדרל ריזרב יבצע שלוש הורדות ריבית במהלך המחצית הראשונה של 2024. הכלכלן הראשי של הבנק, יאן האציוס, מסר בהודעה ללקוחות הבנק כי "אנו רואים את הוועדה מבצעת הורדות ריבית של 0.25%, ככל הנראה במרץ, במאי וביוני. מהלכים אלו, אם יבוצעו, יזכירו את התקופות המקבילות בשנת 1995, 1998 ו-2019". עוד צופה הבנק כי הפד יבצע שתי הורדות ריבית נוספות במחצית השנייה של 2024.

בכירים בפד המשיכו לומר שהם חושבים שהמלחמה באינפלציה טרם הגיעה לסיומה, ושהתחזיות האחרונות של הבנק המרכזי צופות שלוש הורדות ריבית לאורך 2024 כולה. עם זאת, האציוס אמר שנראה כי האינפלציה בעולם מתחילה להתקרר.

17:10

מגמה חיובית בוול סטריט: מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק מטפסים שניהם בכ-0.4%, בעוד הדאו ג'ונס נסחר ביציבות.

המגמה המעורבת באירופה נמשכת: מדד הדאקס מאבד כ-0.6%, הקאק משיל מערכו כ-0.5% והפוטסי רושם עלייה של כ-0.4%.

סקטור האנרגיה במדד ה-S&P 500 קופץ בכמעט 2% ומוביל את העליות במדד, על רקע העליות במחירי הנפט והתגברות המתקפות על אוניות תובלה בים האדום.

בשוק החוב האמריקאי, תשואת האג"ח הממשלתייות לעשר שנים עולה בכ-3 נקודות בסיס ועומדת כעת על כ-3.96%, בעוד תשואת האג"ח לשנתיים נסחרת ביציבות ועומדת כעת על כ-4.46%.

בשוק הקריפטו, הביטקוין יורד בכ-1% ומחירו עומד כעת על כ-41,389 דולר, בעוד האת'ריום רושם ירידה של כ-2.6% ומחירו עומד כעת על כ-2,162 דולר.

16:35

וול סטריט נפתחת במגמה חיובית: מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 מתקדמים שניהם בכ-0.2%, בעוד הדאו ג'ונס נסחר ביציבות.

בורסות אירופה ממשיכות להיסחר במגמה מעורבת: מדד הדאקס יורד בכ-0.5%, הקאק מאבד כ-0.4% והפוטסי רושם עלייה של כ-0.5%.

חברת העיצוב הגרפי אדובי  ביטלה את רכישת חברת פיגמה, שפיתחה כלי לעיצוב גרפי מבוסס ענן, תמורת 20 מיליארד דולר, בשל קשיים רגולטוריים. אדובי תשלם קנס של מיליארד דולר במזומן על ביטול העסקה.

על רקע התגברות המתקפות על מכליות סחורות מצד החות'ים, וההודעה של ענקית הנפט BP על כך שתפסיק לשוט בים האדום, מחירי הנפט מזנקים במעל 3%. מחיר חבית נפט מסוג אמריקאי עומד כעת על כ-74.1 דולר, בעוד מחיר חבית נפט מסוג ברנט עומד כעת על כ-79.1 דולר.

15:07

המסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת. הדאקס הגרמני והקאק הצרפתי יורדים בכ-0.4% בעוד הפוטסי הבריטי מוסיף 0.6%. 

עסקת ענק: יונייטד סטייטס סטיל  מזנקת בטרם המסחר לאחר שפורסם שהחברה נרכשת תמורת כ-14 מיליארד דולר על ידי ניפון סטיל היפנית במזומן. ניפון סטיל היא יצרן הפלדה הגדול ביפן והרביעי בגודלו בעולם. הרכישה היא חלק מאסטרטגיית החברה לצמוח בשווקים מעבר לים. העסקה תיתן לחברה היפנית יתרון בשוק האמריקאי ובפרט בשוק הרכב בו יו.אס סטיל היא ספק מוביל.

מחירי הנפט מוסיפים לעלות ונסחרים בעליה של כ-1.5%. מחיר הנפט האמריקאי עומד כעת על 72.7 דולר לחבית ומחיר הנפט מסוג ברנט עומד על 77.5 דולר.

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים על עליות. הדאו ג'ונס וה-S&P 500 מוסיפים בטרום מסחר כ-0.2%, הנאסד"ק  עולה בכ-0.1%.

14:05

קמטק  מזנקת בכ-4% בטרום המסחר בניו יורק לאחר הודעתה כי קיבלה הזמנה ל-25 מערכות מטרולוגיה ובדיקה מאת OSAT (מפעל להרכבה ובדיקת מערכות שבבים במיקור חוץ) ליישומי אריזה מתקדמים. המערכות ימסרו ב-2024.

13:36

 יצרנית המכוניות החשמליות הסינית ניו (Nio) מזנקת בטרום המסחר בניו יורק לאחר שחתמה על השקעה של 2.2 מיליארד דולר על ידי CYVN Holdings, חברת השקעות מאבו דאבי. 

לאחר שארבע ענקיות ספנות, שחולשות על יותר ממחצית מסחר הסחורות העולמי, הודיעו בסוף השבוע על הפסקת השימוש בים האדום בעקבות מתקפות החות'ים - מצטרפת אליהן היום (ב') ענקית הנפט בריטיש פטרוליום  (BP), שהודיעה על צעד דומה. היקף הסחר של בריטיש פטרוליום עומד על כארבע מיליארד חביות נפט בשנה, שמהווים כ־20% מנפח הסחר העולמי בנפט גולמי.

12:40

המגמה המעורבת באירופה נמשכת. הדאקס משיל מערכו 0.2%, הקאק יורד ב-0.3% והפוטסי הבריטי עולה ב-0.4%.

מאקרו אירופה:  סקר IFO למצב העסקים בגרמניה ירד ל-86.4 נקודות בחודש דצמבר. הצפי המוקדם עמד על 87.8 נקודות.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת על 3.89% והתשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.4%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק מול הדולר. מנגד, הליש"ט נחלש קלות מול המטבע האמריקאי. מול הין, הדולר מתחזק בכ-0.4%.

10:48

המסחר באירופה מתנהל כעת במגמה מעורבת. הדאקס והקאק יורדים ב-0.4% וב-0.6% בהתאמה. הפוטסי עולה ב-0.2%.

מניות הטלקום טלקום איטליה  ווודאפון  בולטות לחיוב. פולקסווגן , מרצדס  ואדידס  יורדות. 

כמה מבכירי הבנק המרכזי באירופה התבטאו לאחרונה גבי הריבית בגוש: יוהכים נאגל אמר שזה מוקדם מידי לשקול הורדת ריבית, מאדיס מולר אמר שהשווקים מקדימים את זמנם בהימור על הקלה מוניטרית, נשיאת הבנק המרכזי קריסטין לאגארד אמרה שהבנק לא שוקל בכלל את הנושא. 

 10:15

הבורסות באירופה נפתחו בירידות. מדד הדאקס הגרמני יורד ב-0.3%, הקאק הצרפתי יורד ב-0.4% והפוטסי הבריטי משיל 0.1%.

סגירה שלילית באסיה: הניקיי היפני ירד ב-0.6%, ההנג סנג ירד ב-0.9% ומדד שנחאי ירד ב-0.4%. הקוספי הדרום קוריאני הוסיף 0.1%. 

08:22

בורסות אסיה פותחות את השבוע במגמה שלילית. הניקיי היפני יורד 0.7%, מדדי סין - הנג סנג ושנחאי יורדים ב-0.8 וב-0.2% בהתאמה. הקוספי עולה ב-0.4%.

בוול סטריט, שבועיים לפני סוף השנה הדאו ג’ונס בשיא כל הזמנים, ה-S&P 500 רחוק משיאו רק ב-2.1% והנאסד"ק כ-8% משיאו. 

הבוקר החוזים העתידיים בארה"ב ירוקים. הנאסד"ק מצביע על עליה של 0.25%, הדאו ג’ונס ג"ונס מוסיף 0.2% כמו ה-S&P 500.

״מתחיל לקרות פה משהו״: התחזית של בית ההשקעות הגדול בעולם  

בשלהי עונת הדוחות בוול סטריט צפויים להתפרסם השבוע מספר דוחות מסקרנים,בהם של חברת הכרייה וחומרי הגלם בי.אייץ'.פי. גרופ   , ענקית המשלוחים FedEx   , חברת אופנת הספורט נייקי   וחברת השיט קרניבל קרוז   .

שוק החוב האמריקאי נסחר בשישי האחרון ללא שינוי מהותי - תשואת הממשלתית לעשר שנים ירדה בשתי נקודות בסיס ל-3.928%, ובסך הכול ירדה תשואת האיגרת ב-33 נקודות בסיס בשבוע שעבר, הירידה החדה ביותר מאז ימי הקורונה במרץ 2020.

לגבי שוק החוב האמריקאי, זבז’ינסקי ממיטב מצנן את ההתלהבות: "תגובת השווקים להחלטת ה-FED, במיוחד של שוק האג"ח, הייתה קיצונית מדי. ביחס לדפוס בשנה האחרונה, הירידה בתשואה ל-10 שנים בכ-0.3% הייתה מוגזמת לעומת הירידה של כ-0.35% בציפיות לריבית ה-FED בעוד 12 חודשים לפי החוזים.

"לא היה בהודעה חידוש גדול מלבד האמירה, גם היא לא חד משמעית, שהריבית לא תעלה יותר. מי חשב שכן? גם התחזיות לא היו חריגות. התחזית לריבית בסוף 2024 חזרה ל-4.6%, רמה שהייתה חזויה בתחזית שניתנה ע"י ה-FED ביוני. הירידה הצפויה בריבית בשיעור של 0.8% ב-2024 הייתה צפויה אפילו עוד בתחזית שניתנה במרץ. ביוני ה-FED אף ציפה לירידה של 1% בריבית ב-2024".

הבוקר התשואות ממשיכות לרדת. תשואת האג"ח הממשלתית של ארה"ב לעשר שנים יורדת ב-2 נקודות בסיס ל-3.91% ותשואת האיגרת לשנתיים יורדת ל-4.422%.

בשוק הפורקס העולמי, הבוקר הדולר נחלש ב-0.2% מול המטבעות האירופאים ונסחר ב-1.091 דולר לאירו וב-1.27 דולר ללי"ש.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט רשמו בשבוע שעבר את העלייה השבועית הראשונה זה חודשיים לאחר שסוכנות האנרגיה הבינלאומית (EIA) פרסמה בשבוע שעבר תחזית ביקוש אופטימית.

הבוקר עולים מחירי הנפט ב-0.4%. מחיר הנפט האמריקאי נסחר ב-71.75 דולר לחבית והנפט מסוג ברנט ב-76.9 דולר לחבית.

היום יפרסם הבנק הגרמני דויטשה בנק את הדוח החודשי על מצב הכלכלה במדינה. בהמשך השבוע יתפרסמו מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר בגוש האירו, וכן מדדי המחירים לצרכן בבריטניה ובקנדה, נתוני הצמיחה בתמ"ג בארה"ב ובבריטניה, נתוני אבטלה בארה"ב והמאזן המסחרי ביפן. עוד יתפרסמו מכירות בתים קיימים ובתים חדשים בארה"ב ומדד אמון הצרכנים שם. נוסף על כך הבנק המרכזי ביפן יפרסם את החלטת הריבית שלו.

הנתון החשוב ביותר השבוע יתפרסם ביום שישי: מדד ה-PCE (מדד הוצאות הצריכה הפרטית) שהוא מדד האינפלציה המועדף על הפדרל ריזרב. הצפי הוא של ירידה נוספת באינפלציה.