הנזק מביטול מופעי חנוכה: כ־110 מיליון שקל

בשל המלחמה צפויים להתקיים אירועי חנוכה בודדים במתכונת מצומצמת, שההכנסות מהם יסתכמו ב-15 מיליון שקל בלבד • הצפי המקורי עמד על 120-130 מיליון שקל

לביטול הופעות החנוכה יש השפעה כלכלית לא מבוטלת על המשק החבוט ממילא / אילוסטרציה: Shutterstock
לביטול הופעות החנוכה יש השפעה כלכלית לא מבוטלת על המשק החבוט ממילא / אילוסטרציה: Shutterstock

בשנים רגילות, התקופה החזקה ביותר בשנה בתחום מופעי הילדים היא חג החנוכה, ובראשם הפסטיגל שכבר הפך למוסד תרבותי המתקיים זה עשרות שנים. השנה, בצל המלחמה, הוא בוטל לצד רוב מופעי החג, בעיקר המפוארים והמושקעים שבהם - ולכך יש השפעה כלכלית לא מבוטלת על המשק החבוט ממילא. 

מהן 10 הסדרות הנצפות ביותר של נטפליקס? 

מחיר ממוצע לכרטיס מופע גדול בחג עומד על כ-90 שקל, אולם טווח המחירים רחב מאוד, בשל ההנחות המוצעות דרך ועדי עובדים, רשתות שיווק, חברות אשראי ועוד, והם נעים בין 30-180 שקל לכרטיס. 

לפי נתוני חברת המידע העסקי Coface BDi, השנה שוק מופעי החנוכה צפוי היה לגלגל 120-130 מיליון שקל, אולם בשל המלחמה צפויים להתקיים אירועים בודדים במתכונת מצומצמת, שההכנסות מהם יסתכמו ב-15 מיליון שקל בלבד. 

 

"בדומה לקורונה, ענף התרבות והבידור סופג מכה קשה, כאשר מפרוץ המלחמה הוא אינו מתפקד, והאמנים עוסקים בהתנדבויות", אומרת תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi. "במידה שלא תהיה החמרה במצב הביטחוני, התחום יחזור בקרוב לפעילות בצורה הדרגתית, אולם חלק מהמופעים שתוכננו - נדחו לשנה הבאה. 

"לאי קיום המופעים הגדולים יש משמעות כבדה על כל שרשרת הפעילות, שכרוכה בהפסדים כספיים לחברות ההפקה, משרדי הכרטיסים, עובדי הבמה והאמנים. גם ברשויות ירוקות שבהן ניתן לקיים הצגות, הנטייה כרגע היא להימנע מלקחת את האחריות הכרוכה בכך. עם זאת, מספר יישובים מסבסדים ומקיימים הצגות באולמות קטנים ובינוניים".