נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה התפטרה לאחר הביקורת הנוקבת על דבריה בשימוע בקונגרס

ליז מגיל נאלצה להתפטר לאחר שסירבה בשימוע שנערך בשבוע שעבר להגיד מפורשות שקריאות לרצח עם של יהודים מפירות את הקוד האתי של האוניברסיטה • איש העסקים רום סטיבנס איים למשוך תרומה של 100 מיליון דולר אם לא תתפטר

אוניברסיטת פנסילבניה / צילום: Shutterstock, JHVEPhoto
אוניברסיטת פנסילבניה / צילום: Shutterstock, JHVEPhoto

ליז מגיל, נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, התפטרה מתפקידה בעקבות הביקורת החריפה שספגה על הופעתה בקונגרס, שבה סירבה להגיד מפורשות שקריאות לרצח עם של יהודים מפירות את הקוד האתי של האוניברסיטה, והתעקשה שהדבר "תלוי בהקשר". דבריה נאמרו כאמור בשימוע שנערך בקונגרס בשבוע שעבר, אליו זומנו גם נשיאות הרווארד ו-MIT שנהגו באופן דומה.

תורם של אוניברסיטת פנסילבניה מאיים לבטל מתנה בשווי 100 מיליון דולר אלא אם כן הנשיאה תודח 
מעל 70 מחוקקים בארה"ב לאוניברסיטת הרווארד: הדיחו את הנשיאה שלכם 

מגיל אומנם לא ציינה את הסיבות להתפטרותה, אלא שברקע עומדת הביקורת הנוקבת שספגה וכן איום של אחד התורמים המרכזיים של האוניברסיטה - איש העסקים רום סטיבנס, למשוך תרומה של 100 מיליון דולר אם לא תתפטר.

לאחר השימוע פרסמה מגיל שתישאר חברת סגל הפקולטה למשפטים, סרטון שבו אמרה כי לא הייתה צריכה להתמקד בעניין רצח העם כסוגיה של חופש ביטוי שחוסה תחת החוקה האמריקאית, אלא בצד הרע שלו. גם נשיאת אוניברסיטת הרווארד, קלודין גיי, התנצלה על דבריה אולם הדבר לא עצר את הביקורת, יותר מ-70 מחוקקים אמריקאים דרשו מחבר המנהלים של האוניברסיטאות להדיח את נשיאותיהן בעקבות האירוע.

התגובות לדברים שאמרו הנשיאות בשימוע בקונגרס היו עד כה חריפות יותר באוניברסיטת פנסילבניה. האוניברסיטה הודיעה על כוונתה לכנס את חבר הנגידים בכדי לדון בהתבטאויותיה של מגיל, ומושל מדינת פנסילבניה, ג'וש שפירו, גינה את דברי הנשיאה ואמר ״על חבר הנגידים לקבל החלטות קשות בנושא".

שני הסנאטורים של מדינת פנסילבניה גינו גם הם את תשובתה של הנשיאה מגיל. איש העסקים מארק רואן, יו"ר בית הספר לעסקים וורטון באוניברסיטה קרא לפיטוריה של מגיל ואנשי עסקים איימו שלא לתרום עוד לאוניברסיטה, כל זאת בנוסף לתרומת הענק של 100 מיליון דולר שהועמדה בסכנה.