מעל 70 מחוקקים בארה"ב לאוניברסיטת הרווארד: הדיחו את הנשיאה שלכם

ברויטרס פורסם כי 74 מחוקקים חתמו על מכתב חריף שקורא לדירקטוריונים של אוניברסיטאות הרווארד, פנסילבניה ו-MIT להדיח את הנשיאות שלהן • במכתב נמסר: "עדות הנשיאות שיקפה את הדה־הומניזציה של הקהילות היהודיות שהן אפשרו"

נשיאת אוניברסיטת הרווארד, קלודין גיי, בשימוע בקונגרס השבוע / צילום: Reuters, Michael Brochstein
נשיאת אוניברסיטת הרווארד, קלודין גיי, בשימוע בקונגרס השבוע / צילום: Reuters, Michael Brochstein

על רקע השימוע בקונגרס על האנטישמיות בקמפוסים בארה"ב: מעל 70 מחוקקים דרשו ביום שישי האחרון מהדירקטוריונים של אוניברסיטאות הרווארד, פנסילבניה ו-MIT להדיח את הנשיאות שלהן שלא נקטו בעמדה ברורה ונחרצת נגד האנטישמיות, כך פורסם ברויטרס.

יואב קרני, פרשנות | האנטישמיות באוניברסיטאות: הנדבנים איימו לסגור את הארנק ונשיאת פנסילבניה אולצה להתפטר
ביל אקמן שאל את בכירי הרווארד מה הם חושבים. התשובות מפתיעות
כשרפובליקנית בקונגרס לימדה את נשיאת הרווארד איך מגנים אנטישמיות

לפי הדיווח, הנציגה הרפובליקנית אליס סטפנק, שבלטה במיוחד בשימוע שנערך בקונגרס, יחד עם הנציג הדמוקרטי ג'ארד מוסקוויץ, שלחו לדירקטוריונים מכתב בו דרשו את הדחת הנשיאות וציינו כי אם לא יעשו כן, יסתכנו בביצוע "אקט של שיתוף פעולה עם העמדה האנטישמית שלהן". המכתב נחתם על־ידי 71 רפובליקנים ושלושה דמוקרטים.

"העדות שסיפקו הנשיאות של המוסדות שלכם הראו היעדר מוחלט של בהירות מוסרית, ושיקפה את הסטנדרטים הכפולים הבעייתיים ואת הדה־הומניזציה של הקהילות היהודיות שנשיאות האוניברסיטאות שלכן אפשרו", נמסר במכתב. "לנוכח רגע המשבר הזה, אנו דורשים שהדירקטוריונים שלכם יסירו לאלתר את כל אחד מהנשיאות הללו מעמדותיהן, ויספקו בנוסף תוכנית ברת־ביצוע שתוודא שסטודנטים, מרצים ובעלי תפקידים יהודיים וישראליים יהיו בטוחים בקמפוסים שלכם".

השימוע בקונגרס שעורר סערה, במהלכו נשיאות אוניברסיטאות העילית סירבו להשיב "כן" לשאלה האם קריאה לרצח עם של יהודים בקמפוס מהווה הפרה של התקנון שלהן, הוביל לגל של תגובות נזעמות מצד פוליטיקאים בארה"ב וכן מהקהילה היהודית. אתמול, פורסם כי תורם של אוניברסיטת פנסילבניה מאיים למשוך תרומה של 100 מיליון דולר אם לא תודח הנשיאה שלה, ליז מגיל.

במוצאי השבת, פורסם כי נשיאת האוניברסיטה התפטרה מתפקידה. מגיל לא ציינה את הסיבות להתפטרותה.