ישראל במלחמה | סיקור שוטף

2 לוחמים נפצעו קשה במבצע לחילוץ חטופים - שלא אותרו ביעד

דובר צה"ל: 2 לוחמים נפצעו קשה במבצע לחילוץ חטוף ברצועה - לא אותרו חטופים בפעילות • מטח שני תוך שעות לעבר המרכז: אזעקות בתל אביב ובערים הסמוכות • פיגוע ירי בשומרון: גבר נפצע בינוני • דיווח: ביידן הציב לישראל דד-ליין למלחמה בעזה - עד סוף 2023 • קרבות עזים ברצועה, במקביל לחילופי אש בגבול לבנון שם יורטה "מטרה חשודה" • כל העדכונים 

חיילי צה''ל בעזה / צילום: דובר צה''ל
חיילי צה''ל בעזה / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים:

22:50 - ארה"ב הטילה וטו על ההצעה להטיל הפסקת אש מיידית בעזה

22:05 - דיווח ברויטרס: ממשל ביידן ביקש מהקונגרס לאשר לספק לישראל 45 אלף פגזי טנקים

21:40 - "חודש וחצי למיטוט חמאס, ימים ספורים להשתלטות על צפון עזה"

על מנת לעמוד ביעד שהציב הדרג המדיני - מיטוט שלטון חמאס בעזה, יהיה על לוחמי צה"ל להמשיך בתמרון הקרקעי ברצועה עוד חודש וחצי. 

חרף הדיווחים בתקשורת האמריקנית על כך שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן דרש מישראל לסיים את המלחמה בעזה עד סוף 2023, ההערכה היא שישראל מתואמת עם הבית הלבן בלוח הזמנים. לא זו אף זו, סגן היועץ לביטחון לאומי ג'ון פינר אמר אתמול שאין "דד-ליין קשיח".

בבית הלבן הגיבו הערב על הדיווחים האמריקנים: זו פעולה ישראלית, וישראל היא זו שתחליט על המשך הלחימה. נמשיך לתמוך במאמצי ישראל להגן על עצמה מפני חמאס.

לפי שעה, צה"ל מתקדם בלחימה בעזה וממשיך בכיבוש מרחבים נוספים בצפון ובדרום הרצועה, בכל יום עוד קצת. בצה"ל סבורים כי בתוך מספר ימים תושלם ההשתלטות על שכונות שוג'אעייה וג'באלייה - ולאחר מכן צפון הרצועה כולו יהיה בידי צה"ל. 

עוד סבורים בצה"ל כי בעוד כ-4-3 שבועות הכוחות ישלימו פגיעה ממשית באזור ח'אן יונס. בתוך כך, מתחילת הלחימה 7,000 מחבלים חוסלו - זאת כדי להשלים את מיטוט ארגון הטרור חמאס.

21:05 - אזעקה בתלמי יפה שבמערב לכיש

20:50 - הבית הלבן: "ישראל יכולה לעשות יותר כדי לצמצם פגיעה באזרחים" (רויטרס)

20:20 - שני לוחמים נפצעו קשה במבצע לחילוץ חטופ ים ברצועה

שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קשה הלילה, במהלך פעילות ברצועת עזה לחילוץ חטופים מידי החמאס, כך מעדכן דובר צה"ל. המבצע יצא לפועל בזכות מידע מודיעיני שהגיע למערכת הביטחון, שהצביע על חטוף שנמצא בנקודה מסוימת ברצועה. הכוחות פשטו על המקום וחיסלו מחבלים שלקחו חלק בחטיפה ובאחזקת החטופים. החטוף לא היה במקום, ולא חולצו חטופים בפעילות זו.

שני הלוחמים שנפצעו פונו לקבלת טיפול, מצבם יציב ומשפחותיהן עודכנו. מצה"ל נמסר: "הצבא ממשיך לפעול במגוון דרכים מבצעיות ומודיעיניות, יחד עם ארגוני הביטחון הנוספים לשחרור החטופות והחטופים, ואיסוף מידע אודותיהם".

20:15 - חילופי אש בגבול לבנון

כוחות צה"ל תקפו בשעה האחרונה את השטחים שמהם בוצעו השיגורים לגליל המערבי. למטח האחרון, שקיבל עליו אחריות ארגון חיזבאללה, קדמו מספר תקיפות משמעותיות של צה"ל בשטח לבנון במסגרתן נהרגו שלושה מחבלי הארגון. במקביל, לפחות ארבעה נהרגו גם בסוריה בתקיפה המיוחסת לישראל באזור דמשק.

20:00 - המחבלים ארבו בביה"ס - הלוחמים חיסלו אותם בקרבות פנים אל פנים

במתחם בית ספר בלב השכונה הצפונית: במסגרת פעילות לוחמי צוות הקרב של חטיבה 188 בלב שכונת שוג'אעייה, נתקלו הכוחות מהיחידה ללוחמה בטרור (לוט"ר) ולוחמים מגדוד 74 בחוליית מחבלי חמאס, כך פרסם הערב דובר צה"ל. הלוחמים ביצעו סריקות במרחב ואיתרו פיר מנהרה באחת הכיתות, תוואי הפיר הוביל אל מסגד בשכונה.

19:25 - גלנט: "רואים סימני שבירה שמתחילים להופיע בעזה"

בהדלקת נר שני של חנוכה עם לוחמות בגבול עזה, אמר שר הביטחון יואב גלנט כי בצה"ל מזהים "סימני שבירה שמתחילים להופיע בעזה". עוד אמר גלנט ללוחמות: "אי אפשר להתעלם מהנוכחות הנשית החזקה, הבולטת והמוצלחת - זה פעם ראשונה שזה קורה אחרי 75 שנים כלחימה מסיבית. התוצאות מרשימות מאוד, גם בתפעול הכלים, גם בתוצאה המבצעית וגם בפיקוד".

19:00 - ירדן תוקפת באו"ם: "אך תתנו לישראל להמשיך בטבח"

בדיון של מועצת הביטחון של האו"ם על המלחמה בעזה, אמר שר החוץ של ירדן אמר שאם החלטת מועצת הביטחון של האו"ם לא תעבור היום, היא תיתן רישיון לישראל "להמשיך בטבח". הצעת ההחלטה עליה יצביעו קוראת להפסקת אש הומניטארית באופן מיידי.

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן נאם בפני המועצה: "את הדרישות להפסקת אש אתם צריכים להפנות לחמאס שהפר את שתי הפסקות האש האחרונות: ב-7 באוקטובר ושוב לפני כמה ימים". עוד תקף ארדן ואמר שהדיונים באו"ם יוצרים את הרושם "כאילו חמאס בכלל לא קיים והכל קשור למה שישראל עושה".

18:20 - פיגוע הירי בשומרון: לוחם צה"ל נפצע בינוני

מחבלים ירו לעבר כוח צה"ל שפעל בעמדה צבאית, סמוך לכפר יעבד שבצפון השומרון. הלוחמים הגיבו בירי לעבר המחבלים, כך מסר דובר צה"ל. כתוצאה מהירי נפצע בינוני אחד הלוחמים, והוא פונה בהכרה לבית החולים. מרדף מתנהל אחר המחבלים.

18:14 - אזעקות בצפון

אזעקות הופעלו בכמה יישובים בגליל המערבי, בהם: מעלות, אבירים, כפר ורדים, הילה, עין יעקב ועוד. בוצעו 5 שיגורים מתוכם 2 יורטו, ו-3 נפלו בשטחים פתוחים.

17:58 אזעקות בגוש דן ובשפלה

מטח לעבר גוש דן בפעם השנייה היום: אזעקות נשמעו בתל אביב, בת ים, חולון, רמת גן, גבעתיים, בני ברק, פתח תקווה וערים נוספות. במקביל נשמעו אזעקות גם בערי ויישובי השפלה, בין היתר ברחובות, בית עובד, נס ציונה, אירוס ועוד.

לפחות 4 יירוטים נשמעו באזור גוש דן. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפגעים. בעקבות דיווחים של תושבים, מתבצעות סריקות לאיתור רסיסים.

17:50 - " כמו חממי, ככה גבעתי": חטיבת גבעתי נלחמת בח'אן יונס

ביום היציאה להתקפה של חטיבת גבעתי בח'אן יונס שבדרום הרצועה, הובא למנוחות אלוף-משנה אסף חממי שלחם ופיקד יחד כתף אל כתף עם מפקד החטיבה, אלוף-משנה לירון בטיטו. מפקד חטיבת גבעתי הקדיש את פקודת ההתקפה בקשר לזכרו.

17:35 - חשד לפיגוע בצפון השומרון: פצוע ירי במקום, צה"ל פתח בסריקות

17:15 - מזכ"ל האו"ם: "אין מקום בטוח בעזה"

אנטוניו גוטרש נאם בדיון מיוחד על המשבר ההומניטרי בעזה, ואמר שהארגון שבראשו הוא עומד "אינו יכול לספק את הסיוע ההומניטרי הנדרש ולבצע את המנדט שלהם במצב הנוכחי ברצועה". מזכ"ל האו"ם הוסיף כי "אין מקום בטוח בעזה, המזון נגמר ומערכת הבריאות קורסת". גוטרש קרא להפסקת אש, והתייחס למעשי חמאס ב-7 באוקטובר: "אין הצדקה למעשים הברוטאליים של חמאס - אבל זה לא נכון לבצע ענישה קולקטיבית".

16:35 - נפילה סמוך למבנה במועצה אזורית אשכול

נפילה במטח האחרון לעבר העוטף: נזק נגרם למבנה בתוך אחד היישובים. הנפילה גרמה לנזק גם בתשתיות מים ותקשורת שיש במקום. אין נפגעים בגוף. צוותי הביטחון ומערך החירום של המועצה נמצאים במקום.

16:20 - דיווח: ביידן הציב לישראל דד-ליין למלחמה בעזה - עד סוף 2023

אתר פוליטיקו האמריקני דיווח כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הציב לישראל דד-ליין לסיום המלחמה בעזה: עד סוף שנת 2023 - כלומר עד סוף החודש הזה. לפי הדיווח, 3 מקורות ישראלים טענו כי הנשיא הציב את מועד הסיום - למרות ההתבטאויות של בכירים בממשל האמריקני שאמרו שאין דד-ליין לישראל.

16:00 - אזעקות באשקלון ובעוטף

התרעות צבע אדום הופעלו במבטחים, עמיעוז, ישע, צוחר, אוהד במקביל לאזעקות באשקלון. לא התקבלו דיווחים על נפילות או נפגעים.

15:45 - עם לוחמי קומנדו והפצצות מהאוויר: המתקפה של צה"ל על מעוזי חמאס בח'אן יונס

לוחמי צה"ל באוגדה 98 ממשיכים להילחם באזור חאן יונס, הנחשב למעוז עיקרי של חמאס. לוחמי האוגדה חיסלו עשרות מחבלים בקרבות, פעלו לאיתור והשמדת פירים והכווינו תקיפות מדויקות מהקרקע ומהאוויר.

בנוסף, צוות קרב של עוצבת הקומנדו פשט על מרכזי הכובד של חמאס בחאן יונס, בבתיהם של פעילי ומפקדי ארגון הטרור חמאס נמצאו אמצעי לחימה, קני שיגור ארטילרי וחומרים מודיעיניים. הלוחמים מבצעים שימוש בטיל המדויק עוקץ פלדה, ומכווינים תקיפות מהאוויר ומהקרקע באמצעות ירי מדויק בלחימה באזור צפוף.

15:45 - עם לוחמי קומנדו והפצצות מהאוויר: המתקפה של צה"ל על מעוזי חמאס בח'אן יונס

לוחמי צה"ל באוגדה 98 ממשיכים להילחם באזור חאן יונס, הנחשב למעוז עיקרי של חמאס. לוחמי האוגדה חיסלו עשרות מחבלים בקרבות, פעלו לאיתור והשמדת פירים והכווינו תקיפות מדויקות מהקרקע ומהאוויר.

בנוסף, צוות קרב של עוצבת הקומנדו פשט על מרכזי הכובד של חמאס בחאן יונס, בבתיהם של פעילי ומפקדי ארגון הטרור חמאס נמצאו אמצעי לחימה, קני שיגור ארטילרי וחומרים מודיעיניים. הלוחמים מבצעים שימוש בטיל המדויק עוקץ פלדה, ומכווינים תקיפות מהאוויר ומהקרקע באמצעות ירי מדויק בלחימה באזור צפוף.

15:20 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל נוספים

רס"ר במילואים נפתלי יונה גורדון בן 32 מירושלים, ורס"ל במילואים עומרי רוט בן 25 מקצרין נפלו בקרב בצפון רצועת עזה. שני הנופלים שירתו בגדוד 53 עוצבת 'ברק' (188) של חטיבת השריון. גורדון שירת כלוחם ורוט כמפקד טנק.

14:30 - אזעקות בגוש דן ובעוטף, התרעה על חשש לחדירת כלי טיס בצפון

14:00 - דיווח בתחנת רדיו המזוהה עם משטר אסד: כטב"ם ישראלי תקף רכב בקוניטרה, 4 הרוגים

12:40 - מנהרות בתוך אוניברסיטה, תחמושת בבית חולים: הממצאים החדשים שצה"ל חשף ברצועה

צה"ל עדכן כי אתמול הושמדו מבנים באוניברסיטת "אל-אזהר" שבשכונת רימאל ברצועה והכילו תשתיות טרור. בין היתר נמצאו בהם מנהרות, אמצעי לחימה ואמצעים טכנולוגיים. עוד הוסיפו בצה"ל כי בוצעה פשיטה על חמ"ל תצפיות של חמאס בבית החולים שאטי. במקום אותר פיר לחימה, תחמושת, כ-200 מכשירי קשר ועשרות מצלמות.

12:35 - איתן לוי שהוגדר כחטוף - נרצח, גופתו מוחזקת בשבי
עיריית בת ים הודיעה על הירצחו של איתן לוי, תושב העיר בן 53 - שהוגדר כחטוף מאז 7 באוקטובר. איתן, נהג מונית, הסיע לקוחה ממרכז הארץ לקיבוץ בארי בזמן מתקפת הפתע. עד כה הוא הוגדר כחטוף, הבוקר משפחתו התבשרה על הירצחו. גופתו עדיין מוחזקת בידי חמאס בעזה. לכתבה המלאה

12:30 - הדי פיצוצים נשמעו בגוש דן בעקבות נפילה בים, מטח לעבר שדרות והסביבה

שתי רקטות שוגרו מעזה ונפלו בים, מול חופי תל אביב - הדי פיצוצים נשמעו בגוש דן. במקביל, אזעקות הופעלו בשדרות, איבים, ניר עם וניצנים. ממד"א נמסר כי בשלב זה לא התקבלו דיווחים על נפגעים או נזק.

11:30 - תקיפות בג'אבליה, צה"ל קרא לתושבים להתפנות

צה"ל ממשיך בהרחבת הפעילות ברצועה, תקיפות עזות תועדו במחנה הפליטים ג'אבליה. בתיעודים שהגיעו מעזה נראה ההרס במסגד יפו בדיר אל-בלח, שבמרכז הרצועה - לאחר ההפצצות.

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, קרא לתושבי ג'באליה, שג'אעיה, זייתון והעיר העתיקה בעזה - להתפנות למחסות ממערב לעיר עזה. צוין כי ציר סלאח א-דין סגור לתנועה, ושזו תתאפשר ממערב לח'אן יונס. בנוסף, הוא הודיע על הפוגה טקטית-זמנית בלחימה בשעות 10:00-14:00 במערב רפיח.

11:00 - מובא למנוחות רס"ר במיל' גל איזנקוט, בנו של השר גדי איזנקוט
אלפים מלווים למנוחות את רס"ר במילואים גל מאיר איזנקוט, שנפל אתמול בקרב במחנה הפליטים ג'אבליה ברצועת עזה. גל, בנו של של השר, חבר קבינט המלחמה והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, מובא למנוחות בבית העלמין פינסקר בהרצליה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא יצחק הרצוג, שר הביטחון יואב גלנט, שרים נוספים וחברי כנסת הגיעו להלוויה. לכתבה המלאה

10:22 - אחרי יותר מ-14 שעות, אזעקות בשדרות ובעוטף

אזעקות הופעלו בשדרות, איבים וניר עם. בעיריית שדרות עדכנו כי ארבע רקטות שוגרו לעבר העיר, שתיים מהן יורטו והשאר נפלו מחוץ לתחומה. עוד הוסיפו כי בשלב זה לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

9:20 - חילופי אש בשומרון דיווח על חמישה מחבלים הרוגים

בשעות האחרונות פועלת יחידת מילואים מיוחדת במבצע למעצר מבוקשים בטובאס שבשומרון. במהלך הפעילות התפתחו חילופי אש והושלכו מטענים לעבר הכוחות, שהשיבו בירי. על פי דיווחים פלסטיניים, חמישה חמושים נהרגו.

8:45 - קרבות עזים ברצועה, מאות מטרות הופצצו
לוחמי צה"ל הפועלים בשטח הרצועה ממשיכים בקרבות עם מחבלים, באיתור והשמדת פירים תת-קרקעיים, אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות. לפי צה"ל, ביממה האחרונה נתקפו מעל 450 מטרות מהאוויר, מהים ומהיבשה.

בח'אן יונס, הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסלו מחבלי חמאס רבים. גל התקיפות ארך כשעתיים והיה רציף וממוקד. מפקד סיוע האש של חטיבה 7, שזיהתה את החוליה, רב-סרן נ': "סגרנו את המעגל במהירות - איתרנו וחיסלנו את כלל המחבלים באירוע".

עוד הוסיפו בצה"ל כי ביממה האחרונה כוחות רבים של זרוע הים תקפו באמצעות פגזים וחימוש מדויק תשתיות טרור ששימשו את הכוחות הימיים של חמאס במרכז ובדרום הרצועה. בין המטרות: אתרים צבאיים ומוצבים שבהם פעלו מחבלי הארגון, עמדות תצפית ומחסנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה. 

8:30 - צה"ל: תקפנו הלילה בסוריה, חוליית מחבלים חוסלה בהר דב

כלי טיס מאויש מרחוק תקף הלילה (בין חמישי לשישי) חוליית מחבלים חמושה שזוהתה בידי כוחות צה"ל במרחב הר דב. בסוריה צה"ל תקף כמה מטרות, בתגובה על השיגורים לעבר רמת הגולן אתמול. לצפייה בתיעוד

06:00 - דובר צה"ל: הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו אתמול בקרב בעזה

רס"ם (מיל') קובי דבש, בן 41 מטבריה ששירת בגדוד הנדסה 271, נפל בקרב בדרום הרצועה, ורס"ר (מיל') איל מאיר ברקוביץ', בן 24 מירושלים ששירת בגדוד 699, נפל בקרב בצפון הרצועה.

04:36 - שיחת ביידן-עבדאללה: "למען שלום במזרח התיכון"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס לשיחתו מוקדם יותר עם מלך ירדן עבדאללה השני, בציוץ: "שוחחנו על ההתפתחויות האחרונות בעזה, וחזרתי על מחוייבותי להגביר את מתן הסיוע ההומניטרי לאזרחים הפלסטינים בעזה". לדברי הנשיא, השניים הסכימו שלא יעצרו לעבוד יחד למען שלום במזרח התיכון.

04:02 - הבית הלבן על שיחת ביידן-נתניהו: "המנהיגים הסכימו להישאר במעורבות עמוקב כדי לממש כל הזדמנות אפשרית לשחרר את החטופים הנותרים"

בהודעת הבית הלבן על השיחה בין ביידן לנתניהו, נכתב: "המנהיגים דנו בהתפתחויות בעזה. הנשיא הביע את דאגתו העמוקה לחטופים שנותרו בעזה. הוא חזר והדגיש כי יש לאפשר לצלב האדום לגשת לחטופים המוחזקים בידי חמאס. הוא ציין כי סירובו של חמאס לשחרר צעירות אזרחיות הוא שהוביל להתמוטטות ההפסקה ההומניטרית. המנהיגים הסכימו להישאר במערובות עמוקה כדי לממש כל הזדמנות אפשרית לשחרר את החטופים הנותרים".

כמו כן, הנשיא הדגיש את החשיבות של הזרמת סיוע הומניטרי לרצועה ובירך על ההחלטה האחרונה של ישראל להבטיח שרמות הדלק יספקו את הצרכים הנדרשים, אך הדגיש כי נדרש סיוע רב בדחיפות בכל השטח. הנשיא הדגיש את הצורך הקריטי להגן על אזרחים ולהפריד בין האוכלוסייה האזרחית לחמאס לרבות באמצעות מסדרונות המאפשרים לאנשים לנוע בבטחה. הנשיא ביידן חזר והדגיש את דאגתו מאלימות קיצוניים נגד פלסטינים ומהצורך להגביר את היציבות בגדה המערבית.

03:30 - שר ההגנה הבריטי: "שלום ויציבות ברצועת עזה יחייבו כנראה השתלטות של רשות פלסטינית משופרת על ניהול הרצועה"

בסיור לגדה המערבית שר ההגנה הבריטי, גרנט שאפס, אמר בריאיון ל"טיימס הלונדוני" כי הרשות הפלסטינית במצבה הנוכחי אינה מוכנה לנהל את עזה, וכי עליה "להשתפר" לפני שתוכל לעשות כן. "בסופו של דבר, אני חושב שהפתרון עשוי להיות רשות פלסטינית שצריכה להיות מסוגלת לרמת ממשל שתדרוש כמות עצומה של עזרה ותמיכה בינלאומית", אמר ל"טיימס הלונדוני", והוסיף: "אנחנו לא עדיין שם".

01:02 - ארה"ב: ישראל הסכימה, לבקשת ארה"ב, לפתוח את מעבר גבול כרם שלום לצורך בדיקה של סיוע הומניטרי לעזה

לפי גורם אמריקני בכיר, וושינגטון דנה עם ישראל כבר שבועות בפתיחה אפשרית של כרם שלום כדי להאיץ את תהליך הבידוק של משאיות הסיוע. לא ניתנה מסגרת זמן לגבי מועד פתיחת המעבר. מהרגע שהמהלך צפוי לצאת לפועל, יתבצע בידוק ביטחוני משולב במעבר ניצנה ובמעבר כרם שלום, לצורך שדרוג יכולות והיקפי הבידוק של הסיוע ההומניטרי. עם זאת, סחורות לא צפויות להיכנס מישראל לרצועה - אלא רק דרך מצרים.

00:30 - איחוד האמירויות: מבקשים הפסקת אש בעזה

נציגים מאיחוד האמירויות פנו בבקשה למועצת הביטחון של האו"ם להצביע ביום שישי בבוקר על הפסקת אש הומניטרית מיידית בעזה. כדי שההחלטה תתקבל, צריכים להיות לפחות תשעה קולות בעד וללא וטו מצד חמשת החברים הקבועים - ארצות הברית, רוסיה, סין, צרפת או בריטניה. ארה"ב אמרה שהיא לא תומכת בפעולה נוספת של המועצה בשלב זה. הדחיפה המחודשת להפסקת האש נעשתה על ידי מדינות ערב לאחר שמזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ביצע צעד נדיר כשהזהיר רשמית את מועצת הביטחון מפני איום עולמי מהמלחמה בעזה.

00:00 - בלינקן: "יש פער בין הכוונות של ישראל להגן על אזרחים לבין התוצאות בשטח"

23:42 - צה"ל תקף אתרים צבאיים של חיזבאללה, 2 לוחמים נפגעו קל בשתולה

דובר צה"ל: "מטוסי קרב ומסוקי קרב תקפו שורת מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו - עמדה שממנה בוצעו שיגורים לישראל, אתרים צבאיים שבהם פעלו מחבלי הארגון ועמדת תצפית". בנוסף הודיע צה"ל כי שני לוחמי צה"ל נפצעו קל מפגיעת טיל נ"ט סמוך למרחב שתולה. "הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו".

23:16 - דרור קפלון שהוגדר כחטוף - נרצח

קיבוץ בארי הודיע הערב כי דרור קפלון בן ה-68 שהוגדר כמי שנחטף לעזה, נרצח. "בצער רב ובלב שבור אנו מודיעים על פטירתו של דרור קפלון שנרצח במתקפה האכזרית על קיבוץ בארי בשבת 7.10.23. אשתו, ד"ר מרסל פרייליך קפלון נרצחה גם בטבח".

23:05 - מג"ד בנח"ל הציג: נמצא כרטיס האשראי של איסמעיל הנייה

מג"ד בנח"ל פרסם סרטון ובו הציג כרטיס אשראי של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה שנמצא ברצועה: "כשאמרנו שנגיע עד אליכם, לזה התכוונו", אמר. "ברחתם כמו פחדנים והגענו אפילו לכרטיס האשראי שלכם, אשראי של איסמעיל הנייה - שם את הכרטיס שלו וברח. גדוד 932 יגיע עד אליך".

22:08 - גורם בבית הלבן: "ארה"ב מאמינה שאיראן מעורבת בתכנון, ביצוע ואישור התקיפות של החות'ים"

סגן ראש המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ונתן פיינר, אמר כי "ארה"ב מאמינה שאיראן מעורבת בתכנון, ביצוע ואישור התקיפות של החות'ים על ספינות ישראליות". עוד אמר פיינר כי ארה"ב לא הגבילה את ישראל במועד סיום פעולות הלחימה נגד חמאס בעזה, והוסיף: "אם המלחמה תסתיים כעת, הארגון האיסלאמיסטי ימשיך להוות איום".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12