ישראל במלחמה | סיקור שוטף

הפצצות משמעותיות בח'אן יונס וברפיח, צה"ל מרחיב את הפעולה הקרקעית

צה"ל מגביר את המתקפה בשג'אעיה ובג'באליה, הפעילות בדרום הרצועה צפויה להתרחב בימים הקרובים • דובר צה"ל: נתחקר את סוגיית פריסת כוחות הצבא לפני 7 באוקטובר • ארה"ב: חמאס לא משחרר נשים כדי שלא יספרו מה עברו בשבי • לראשונה מחידוש הלחימה, מטח רקטות לבאר שבע; נפילה ללא נפגעים בקריית שמונה • דיווח: רקטה ששוגרה ב-7 באוקטובר פגעה בבסיס עם טילים גרעיניים • עדכונים שוטפים

תקיפות צה"ל ברצועת עזה / צילום: ap, Abed Khaled
תקיפות צה"ל ברצועת עזה / צילום: ap, Abed Khaled

עדכונים שוטפים 

22:00 - הפעילות בדרום הרצועה צפויה להתרחב בימים הקרובים

צה"ל ממשיך לבסס את השליטה בצפון רצועת עזה, וכעת מוקד הלחימה הוא בשג'אעיה ובג'באליה. בשטח מתנהלת לחימה עזה בליווי חיל האוויר שכוללת היתקלויות רבות עם מחבלים, לצד התמודדות עם האתגר הגדול של השמדת המנהרות של חמאס. במקביל, חיל האוויר פועל מסיבית בח'אן יונס וברפיח שבדרום הרצועה. הפעילות בדרום הרצועה צפויה להתרחב בימים הקרובים, גם מהאוויר וגם מהקרקע, וההערכה היא שהעמקת הלחימה תביא להבשלת תנאים לשחרור חטופים. 

יירוט טילי החות'ים וסיוע למצרים: במלחמת ישראל־חמאס הסעודים עברו למעשים
WSJ | יכריעו את המנהרות? ארה"ב שלחה לישראל פצצות חודרות בונקר במשקל טון
מחקר בארה"ב: משקיעים ידעו על מתקפת החמאס - והרוויחו מעסקאות שורט
שר האוצר האריך את מתווה הפיצויים לעסקים גם לדצמבר. אבל יש אותיות קטנות
הבכיר שמאמין: צה"ל חייב להמשיך עד הסוף - וזו הסיבה

20:45 - דיווח: בכיר חמאס נפגע בתקיפה ישראלית בח'אן יונס

בעזה מדווחים כי ניזאר עוודאללה, בכיר בלשכה המדינית של חמאס, נפגע בתקיפה ישראלית בח'אן יונס. בישראל לא מתייחסים לפי שעה לדיווח. בתיעוד מבית החולים נאסר בח'אן יונס נראים המונים ממתינים להגעת הפצועים, כאשר שוטרים מכים אותם באלות ומונעים מהם להתקרב לאמבולנסים.

20:30 - דובר צה"ל: "מרחיבים את הפעולה מול מרכזי הכובד של חמאס"

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר כי הצבא מרחיב את הפעולה הקרקעית "מול מרכזי הכובד של חמאס". לדבריו, "ביצענו תקיפות מדויקות מבוססות מודיעין. הלוחמים עוברים מבית לבית, ממנהרה למנהרה - יש לחימה פנים אל פנים".

הגרי התייחס לדיווחים על שינויים בפריסת כוחות הצבא לפני 7 באוקטובר, ואמר כי "הנושא לא הוסתר, ואנחנו לא מסתירים פרטים מהציבור. פריסת הכוחות לא השתנתה בחודשים שלפני 7 באוקטובר, אך כן זזו כוחות עתודה בהתאם להערכות, כפי שקורה בכל סוף שבוע. אנחנו נתחקר את סוגיית כוחות העתודה ואת מיקומם, זאת סוגיה מטכ"לית. הדבר יידון בתחקיר מבצעי, וניתן את התשובות לציבור באופן מלא. יהיה תחקיר נוקב". 

20:20 - רקטה ששיגר חמאס ב-7 באוקטובר פגעה בבסיס שבו, לפי מומחים ששוחחו עם "ניו יורק טיימס", מוצבים טילים גרעיניים

כך דווח בעיתון על בסיס ניתוח ויזואלי של המתקפה. לפי הדיווח, הטילים לא נפגעו, אך נוצרה שריפה סמוכה לאזורים רגישים בבסיס. 

20:12 - ארה"ב: ייתכן שחמאס לא משחרר עוד חטופות כדי שלא יספרו מה עברו בשבי

דובר מחלקת המדינה האמריקאית, מת'יו מילר, התייחס לקריסת ההפוגה בלחימה ואמר כי "נראה שאחת הסיבות שחמאס לא רוצה לשחרר את הנשים שהוא מחזיק בשבי, והסיבה לכך שהפסקת האש תמה, היא מאחר שהם לא רוצים שהנשים האלה ידברו על מה שעבר עליהן בשבי".

עוד אמר מילר כי אין לוושינגטון ראיות לכך שישראל הורגת אזרחים באופן מכוון.

20:00 - פנים אל פנים מול מחבלי חמאס: תיעוד מהקרב שבו נהרגו הלוחמים בן זוסמן ובנימין יהושע נידהם

דובר צה"ל מסר כי בשעות האחרונות נמשכים הקרבות העזים ברצועת עזה. במהלך לחימת צוות הקרב של חטיבה 401 בצפון רצועת עזה, נכנסו לוחמי גדוד 601 למבנה שבו נתקלו במחבלי חמאס שפתחו לעברם בירי. במהלך הקרב שהתנהל בתוך המבנה, נהרגו רס"ל (מיל') בן זוסמן ז"ל וסמל בנימין יהושע נידהם ז"ל. שני לוחמים נוספים נפצעו. הלוחמים חתרו למגע, ירו לעבר המחבלים וחיסלו אותם. 

19:00 - ישראל חושפת באו"ם את זוועות האונס של חמאס ב-7 באוקטובר

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, קיים באו"ם דיון מיוחד כדי לחשוף את הזוועות ואת מעשי האלימות המינית המזעזעים שביצעו מחבלי חמאס בנשים ישראליות בטבח ב-7 באוקטובר. "הארגונים שאמונים על הגנה על נשים הראו שכאשר מדובר בישראליות - חוסר מענה מתקבל על הדעת", אמר ארדן. "השתיקה שלהם רועמת". 

ארדן אמר עוד: "אלה לא היו החלטות רגעיות שהתקבלו במקום. הם הצעידו את גופותיהן הערומות של נשים - זה היה מתוכנן, זה נקבע מראש, פעילי חמאס עשו זאת כדי להפחיד אותנו ולהבריח אותנו מביתנו. הם גילו אלימות מגדרית כחלק ממלחמתם בישראל. זה אויב שמשתמש בצורות האלימות והסדיסטיות ביותר. לכן אסור להרשות לרשע כזה להמשיך להתקיים - לחמאס אין מקום בין בני האנוש". 

18:40 - צה"ל תקף עמדות שיגור ומפקדות צבאיות של חמאס

דובר צה"ל עדכן כי בשעות האחרונות הכוחות בקרקע וחיל האוויר תקפו משגרי רקטות, תשתיות טרור ומחסני אמל"ח ברצועת עזה, וכי חוסלו מחבלים של חמאס. 

כוח מצוות קרב חטיבתי 7 איתר שלושה מחבלי חמאס בקרבת הלוחמים, ומפקד הכוח הכווין תוך זמן קצר כטב"ם לעברם - והם חוסלו. כמו כן, לוחמי צה"ל זיהו מחבל שירה RPG לכיוון הכוח. הלוחמים הגיבו בירי וחיסלו שני מחבלים. בנוסף, לוחמים איתרו שני מחבלים שירו עליהם מפתח פיר מנהרה, השמידו את הפיר וחיסלו את המחבלים. באירוע נוסף, לוחמי צה"ל הכווינו כטב"ם לעבר שלושה מחבלים שזוהו על-ידם וכך תקפו את המחבלים. 

17:58 - דיווחים בעזה: הפצצות כבדות בח'אן יונס וברפיח 

בזמן שצה"ל מגביר את המתקפה בשג'אעיה ובג'באליה, בעזה מדווחים על תקיפות עוצמתיות בח'אן יונס וברפיח. עיתונאי פלסטיני טען כי "מדובר ב-40 תקיפות בתוך 10 דקות".

בהודעה מטעם חברת פאלטל נמסר כי רשתות התקשורת בעיר עזה ובאזורים מסוימים בצפון הרצועה נפלו, ולפי דיווחים אחרים, רצועת עזה כולה נותרה ללא חיבור לאינטרנט.

17:55 - גלנט בגבול רצועת עזה: "לוחמי גולני חזרו לשג'אעיה כדי לסגור מעגל" 

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מבצעית בגבול רצועת עזה יחד עם מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן; האלוף איתי וירוב; ומפקד אוגדה 36, תא"ל דדו בר כליפא. גלנט קיבל סקירה על הקרבות המתנהלים בשג'אעיה ובג'באליה לחיסול יעדי החמאס, ועל תנועת כוחות צה"ל לדרום הרצועה.

השר גלנט הביע את הערכתו על דיוק ועוצמת האש המופעלת מאז חידוש הלחימה, ועל החיסול השיטתי של דרגי הפיקוד בכל גדודי החמאס במרחב העיר עזה וצפון הרצועה.

"הגעתי היום אל גבול רצועת עזה, יחד עם אלוף פיקוד הדרום ומפקד אוגדה 36, כדי להתבונן מקרוב בקרבות במחרב שג'אעיה ובמרחב ג'באליה", אמר גלנט בסיום הערכת המצב. "לוחמי גולני הגיעו לשג'אעיה כדי לסגור מעגל, הפעם הם לא יעזבו אותה עד החיסול המוחלט של כל תשתיות הטרור שנמצאות שם". 

"שלוש יממות לאחר חידוש האש, צה"ל נמצא במיטבו", הבהיר גלנט. "אני רוצה להביע הערכה גדולה לכוחות שהגבירו את הלחץ על המחבלים, סיכלו לפני יממה אחת את מג"ד שג'אעיה, רוצח שפל, וממשיכים בפעולה שלהם לאורך כל הגזרה".

גלנט אמר עוד כי "הצבא פועל במיטבו, הרמטכ"ל מנהל את הדברים ביד רמה ובהצלחה רבה, והפעולה הזאת שקורית עכשיו בצפון הרצועה תביא בקרוב לשבירת כל מרחב העיר עזה וצפון הרצועה. במקביל, צה"ל החל לעבוד בדרום הרצועה, גורלם של המחבלים בגדודי חמאס שם יהיה זהה וחמור מאלה של הצפון. נמשיך עד לניצחון ועד להשגת כל המטרות - חיסול החמאס וחזרתם של החטופים למדינת ישראל".

17:45 - צה"ל תקף מחסן אמל"ח של חיזבאללה בלבנון

כוחות צה"ל תקפו מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה במרחב ערב אל עראמשה שבלבנון, בתגובה לירי מרגמות שביצע ארגון הטרור מהמרחב לעבר מוצב צה"ל. בנוסף, דובר צה"ל עדכן כי זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב תל חי וקריית שמונה ולעבר מוצב צה"ל במרחב שתולה. צה"ל תקף את מקורות הירי. כמו כן, צה"ל ביצע ירי ארטילרי לעבר מספר מרחבים בשטח לבנון.

17:30 - האחים מיה ואיתי רגב השתחררו מבית החולים סורוקה

האחים מיה (21) ואיתי (18) רגב, ששוחררו משבי חמאס בשבוע שעבר ואושפזו בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שוחררו לביתם. השניים שוחררו בהפרש של כמה ימים האחד מהשנייה, ותיעוד המפגש המרגש ביניהם בבית החולים הופץ לאחר מכן. 

מיה הגיעה לבית החולים עם פציעה מורכבת ברגלה לאחר שנפגעה ב-7 באוקטובר מירי מחבלים. היא עברה הערכה וטיפול ראשוני בידי צוות רב-מקצועי, וכעבור כמה שעות הוכנסה לחדר ניתוח. ביום רביעי בשבוע שעבר התבשרה משפחת רגב על שחרורו הצפוי של איתי, ובהמשך התאחדו האחים בבית החולים. מיה תמשיך בתהליך השיקום שלה. 

17:15 - המודיעין הטורקי מזהיר את ישראל: אל תפגעו במנהיגי חמאס על אדמתנו

שירותי המודיעין הטורקי מזהירים את סוכנויות הביון הישראליות שלא לבצע פעולות נגד מנהיגי חמאס מחוץ לעזה, במיוחד לא נגד אלה שמתגוררים בטורקיה - "אחרת יהיו לכך השלכות חמורות". 

17:10 - אזעקה בקריית שמונה

אזעקות המתריעות על ירי רקטות הופעלו בקריית שמונה ובתל חי. לא נשמעו נפילות. ממד"א נמסר כי לא התקבלו דיווחים על נפילות או נפגעים.

17:00 - לראשונה מחידוש הלחימה: ירי לבאר שבע והסביבה

רקטות שוגרו לאזור באר שבע, לראשונה מתום הפסקת האש. אזעקות המתריעות על ירי רקטות הופעלו במרכז ובמערב הנגב, כמו גם בנירים ובעין השלושה שבעוטף עזה. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

16:27 - נתניהו שוחח עם נשיא ארגנטינה: " ידיד אמת של העם היהודי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא ארגנטינה הנבחר חאבייר מיליי ובירך אותו על ניצחונו בבחירות. נתניהו הודה למיליי על תמיכתו בישראל במלחמה, ואמר לו כי הוא "ידיד אמת של העם היהודי". כמו כן, ראש הממשלה הודה לנשיא הנבחר על כוונתו להעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים, והזמין אותו לביקור בארץ. 

16:00 - לראשונה מאז שהוקמה: לוחמי כפיר מתמרנים בעזה

צוות הקרב של חטיבת כפיר, המשתתף לראשונה בתמרון הקרקעי ברצועת עזה, איתר והשמיד יותר מ-30 פירי מנהרות. בשעות האחרונות הלוחמים חיסלו חוליית מחבלים בשכונת שג'אעיה, ומתחילת התמרון הכווינו עשרות תקיפות אוויריות וכ-100 תקיפות ארטילריה והשמידו מטרות רבות של חמאס. זו הפעם הראשונה מאז הקמתה ב-2005 שחטיבת כפיר משתתפת בתמרון קרקעי בשטח הרצועה. 

15:30 - חברת התקשורת הפלסטינית פאלטל הודיעה: הושבתה התקשורת (סלולר, קווי ואינטרנט) בעיר עזה ובצפון הרצועה 

15:00 - צבע אדום בשדרות ובעוטף

14:42 - אזעקות בנתיבות ובמערב הנגב

14:40 - רסיסי רקטה אותרו בשטח בית ספר בגני תקווה

דקות לאחר המטח האחרון לאזור גוש דן, רסיסים של רקטה אותרו בתוך שטח בית ספר בגני תקווה. כוחות כבאות ומשטרה נמצאים במקום. בנוסף, כוחות משטרה נקראו לזירה באזור בקעת אונו שבה נפל רסיס ופגע ברכב שהיה ריק מאדם. 

14:37 - לפיד: "מי שהאסון רשום על שמו - שילך. החרפה מתעצמת"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת יש עתיד ואמר: "הגיע הזמן שהממשלה הזו תלך הביתה ותפטור אותנו מעונשה". לפיד הוסיף: "הגיע הזמן שמי שבמשמרת שלו קרה לנו גדול האסונות בתולדות המדינה ילך מחיינו, כי כל יום האסון גדל, הקרע מתרחב, והחרפה מתעצמת".

14:35 - פגישת נתניהו ומשפחות החטופים נדחתה למחר

במשרד ראש הממשלה עדכנו כי פגישת משפחות החטופים עם שרי קבינט המלחמה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו תתקיים מחר. הדחייה נעשתה כדי לאפשר למשפחות המגיעות מכל רחבי הארץ להשתתף.

14:30 - צה"ל תקף בלבנון

מטוסי קרב וכלי טיס מאוישים מרחוק של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מפקדה מבצעית, תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, כך נמסר מדובר צה"ל. מתחילת הבוקר קיבל חיזבאללה אחריות על ארבעה שיגורים לעבר ישראל.

14:00 - אזעקות בגוש דן, בשפלה ובצפון

אזעקות נשמעו ברמת גן, בפתח תקווה, בגני תקווה, בסביון, באור יהודה, בקריית אונו, ביהוד-מונוסון, בחמד וביישובים נוספים. במקביל, התרעות צבע אדום הופעלו גם בעוטף עזה, ואזעקות נשמעו בשתולה ובמתת שבצפון. תושבים באזור המרכז דיווחו על הדי פיצוצים. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

13:45 - נשיאת ארגון הצלב האדום הגיעה לעזה, תקרא להגנה על האזרחים

נשיאת הצלב האדום, מיריאנה ספולאריץ', הגיעה לעזה בין היתר כדי לקדם גישה של הארגון לחטופים שנמצאים בשבי חמאס. ספולאריץ' צפויה לקרוא לשחרור החטופים ולשמירה על חייהם של אזרחי עזה.

13:00 - אזעקה באשקלון ובעוטף

הירי לעוטף לא פוסק: התרעות צבע אדום מופעלות שוב ושוב מהבוקר, בשעה זו - אזעקה גם באשקלון. רסיס אותר על כביש בעיר, אין נפגעים במטח.

12:30 - גורם צבאי בכיר: רוב יעדי הלחימה בצפון הרצועה הושגו

מפקד חיל השיריון, הישאם איברהים, אמר כי הכוחות הקרקעיים "קרובים להשיג את מטרות הלחימה" בצפון רצועת עזה, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. עוד אמר אבראהים כי בשלב הזה מתחילים בצבא "להרחיב את התמרון הקרקעי לחלקים אחרים ברצועה, זאת כדי במטרה אחת - חיסול חמאס.

במקביל, ברשת הצרפתית AFP דווח כי אזרחי עזה מדווחים על "עשרת טנקים ישראליים" שנכנסים לדרום הרצועה.

12:15 - הדרישה נענתה: קבינט המלחמה ייפגש עוד היום עם משפחות החטופים

12:10 - שיגורים מלבנון לעבר מרחב הר דב

חילופי האש בגבול לבנון נמשכים. מאז שעות הבוקר בוצעו בין 8-10 שיגורים משטח לבנון לעבר ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי לפני זמן קצר זוהו שיגורים לעבר מרחב הר דב ושיגור נוסף לעבר מרחב משג עם. צה"ל משיב אש.

11:55 - לשכת נתניהו אחרי דרישת משפחות החטופים: שוקלים להקדים את פגישתם עם הקבינט

לאחר האולטימטום שהציבו משפחות החטופים, בלשכת ראש הממשלה אמרו כי פגישה איתם נקבעה ליום רביעי, אולם "לאור בקשתם תיבחן אפשרות להקדמתה".

11:30 - "אם הקבינט לא ייפגש איתנו עד הערב ב-20:00, נחשוב איך להחריף את הצעדים"

משפחות החטופים שנותרו בעזה מקיימות מסיבת עיתונאים שבה הם קוראים לשרי קבינט המלחמה לחזור למשא-ומתן. יעל אדר, אמא של תמיר שנחטף מניר עוז, סיפרה על הדברים שהם שומעים מהחטופים ששוחררו, ועל הדאגה לחיי מי שנשארו מאחור: "המשוחררים מהשבי מספרים לנו על התנאים הקשים שם. חלקם מתים בעינוי נפש, כי אין להם תרופות ואוכל. שהקבינט ייפגש איתנו היום - ההתעלמות שלהם משפילה. אם עד היום ב-20:00 לא יפגשו אותנו, נחשוב איך להחריף את הצעדים".

לדבריה הצטרף דניאל ליפשיץ - נכדם של יוכבד ששוחררה ושל ועודד שעדיין נמצא בשבי - שהצהיר: "אם לא תייצגו אותנו, אנחנו נפנה לגורמים בינלאומיים - תדאגו להשיב אותם, או שנגיע לקריה ולא נזוז משם".

חיים יצחק אור, אחיו של אבינתן שנחטף מהמסיבה ברעים, אמר כי בקבינט המלחמה התחייבו להיפגש עם המשפחות כבר לפני שבועיים וחצי, אולם הדבר עדיין לא קרה.  "אנחנו רוצים תשובות", קרא למצלמות.

11:10 - אלפים בהלווייתו של אל"מ אסף חממי שנפל ב-7 באוקטובר ונחטף

אלפי בני אדם משתתפים בטקס הלווייתו של אלוף-משנה אסף חממי ז"ל, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, שמובא למנוחות בבית העלמין בקריית שאול בתל אביב. גופתו של חממי, שנפל בקרב גבורה בנירים ב-7 באוקטובר, נחטפה בידי מחבלי חמאס לעזה.

לטקס הגיעו גם שר הביטחון יואב גלנט, השר גדי איזנקוט, מפקד אוגדת עזה תא"ל אבי רוזנפלד והרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי. 

11:00 - צבע אדום בעוטף עזה

10:50 - צה"ל הפציץ אתמול את בית המשפט העליון בעזה

כוחות צה"ל הפציצו אתמול את בית המשפט בעליון ברצועת עזה.

10:35 - 29 מבוקשים נעצרו הלילה באיו"ש, 5 מהם משתייכים לחמאס

חוליית מחבלים סוכלה הלילה לאחר שביצעה ירי לעבר כוחות צה"ל בקלקיליה. בנוסף, לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו 29 מבוקשים והחרימו כ-10 כלי נשק ברחבי איו"ש וחטיבת הבקעה והעמקים. חמישה מהמבוקשים שנעצרו מהם משייכים לארגון הטרור חמאס.

10:00 - צבע אדום בעוטף עזה

09:45 - ששת האזרחים התאילנדים האחרונים ששוחררו משבי חמאס, עזבו את בית החולים

ששת האזרחים התאילנדים האחרונים ששוחררו משבי חמאס לאחר כחודש וחצי, עזבו הלילה את בית החולים שמיר אסף הרופא. הצוות הרפואי שטיפל בהם ליווה אותם בקריאות עידוד ובמחיאות כפיים, והם הגיבו בהתרגשות.

09:30 - חילופי אש בגבול הצפון

כמה פצצות מרגמה שוגרו לפני זמן קצר לעבר מרחב יפתח שבגליל העליון, נפלו והתפוצצו בשטחים פתוחים. צה"ל משיב אש ותוקף בארטילריה את מקורות הירי. מוקדם יותר דווח כי במהלך הלילה נפצעו קל שלושה חיילים מנפילת פצמ"ר.

09:15 - דובר צה"ל בערבית לתושבי ח'אן יונס: עליכם להתפנות

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, קורא לתושבים המתגוררים ב-6 שכונות בח'אן יונס, בבלוקים שצוינו, להתפנות למחסות באל-פח'ארי, א-שאבורה, א-זהור ותל א-סולטאן, לפי מדיניות פינוי האוכלוסייה בעזה בחלוקה לאזורים.

09:00 - כרוזים בשמי ח'אן יונס

בעזה מדווחים כי כרוזים הוטלו הבוקר בשמי ח'אן יונס שבדרום הרצועה.

08:50 - תשתיות טרור בתוך בית ספר: מעל 200 מטרות הותקפו במהלך הלילה

התמרון הקרקעי ברצועה נמשך: מעל ל-200 תשתיות טרור הושמדו במהלך הלילה, חלקם בתוך מבנים אזרחיים. חטיבת הנגב השמידה תשתית טרור שמוקמה בבית ספר בבית חנון, ממנה בוצעה תקיפה לעבר כוחותינו. במתחם בית הספר נמצאו גם שני פירי מנהרות, ביניהם אחד ממולכד, זירת מטענים ואמצעי לחימה.

כלי טיס של חיל האוויר, בהכוונת מכלול התקיפה של חטיבת האש 282, תקף רכבים ובהם טילים, מרגמות ואמצעי לחימה נוספים ומנע פגיעה בכוחות בזמן המיידי. כלי טיס נוסף, בהכוונת מכלול האש של חטיבה 261, תקף והשמיד תשתית צבאית ששימשה למארב נ"ט נגד כוחותינו.

08:40 - שלושה חיילים נפצעו קל בגבול לבנון במהלך הלילה

המתיחות בצפון: שלושה חיילים נפצעו קל במהלך הלילה מנפילת פצמ"ר במרחב שתולה. הם פונו לקבלת טיפול במרכז הרפואי לגליל בנהריה. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

08:30 - צבע אדום בעוטף עזה

08:20 - לחץ אמריקאי לחדש את המשא-ומתן בין ישראל לחמאס

ממשיכים המאמצים מצד ממשלת ארה"ב על ישראל וחמאס לחדש את המשא-ומתן ולשוב להפוגה תמורת שחרור חטופים. הרצון של ארה"ב מגיע כשבשטח בדרום הרצועה נמשך פינוי של עוד ועוד אזרחים מאזור ח'אן יונס. חלקם פונה מצפון הרצועה, וכעת הם נדרשים להתפנות למקום בטוח אחר.

07:50 - הותר לפרסום: יונתן סמרנו בן ה-21 שנחטף מהמסיבה ברעים לרצועה - נרצח

משפחתו של יונתן סמרנו בן ה-21, שנחטף לעזה כשהוא פצוע, קיבלה הודעה על מותו. "הבשורה הקשה מכל", מסר אביו קובי, שהודיע על פטירת בנו - שנחטף ממסיבת "נובה" ברעים ב-7 באוקטובר. גופתו של יונתן מוחזקת בידי חמאס.

יונתן נסע ברכב עם שני חברים - בניהו ביטון ומאור גרציאני - שנרצחו גם הם. האיכון האחרון של הטלפון שלו היה באותה שבת בבוקר בקיבוץ בארי, שם ככל הנראה הוא חיפש מקלט.

06:00 - הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועת עזה

רב-סמל מתקדם במיל' נריה שאער, בן 36 מיבנה, לוחם בגדוד 6655 שבחטיבה 55, נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה.

רב-סמל במיל' בן זוסמן, בן 22, מירושלים, לוחם במחלקת הסיור של גדוד 601 שבחטיבה 401 בחיל ההנדסה הקרבית, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

סמל בנימין יהושע נידהם, בן 19 מזכרון יעקב, לוחם בגדוד 601 שבחטיבה 401 בחיל ההנדסה הקרבית, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, לוחם צה"ל מגדוד 601 שבחטיבה 401 נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. משפחתו עודכנה.

05:00 - עשרות מפגינים פרו-פלסטיניים התאספו בכיכר לה פאייט שבוושינגטון, הסמוכה לבית הלבן, ודרשו לחדש את הפסקת האש בין ישראל לחמאס. המפגינים הניפו שלטים שעליהם כתוב: "הפסיקו את רצח העם העזה" ו"שחררו את פלסטין". חלקם אף אחזו בגדים לבנים "מגואלים בדם". מיצג המחאה כלל בלונים אדומים, דגלי גאווה לצד דגלי פלסטין ומפגינים מכוסים בדים לבנים השוכבים כ"גופות מדממות".

04:30 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל פועל כעת בג'נין; עשרות רכבים משוריינים במקום.

02:36 - מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, שוחח עם ראש ממשלת קטאר, מוחמד אל-ת'אני. השניים דנו בהתפתחויות האחרונות ברצועת עזה תוך מתן דגש על הצורך בהפחתת ההסלמה. בלינקן הודה לאל-ת'אני על מאמציו לשחרור החטופים והשגת ההפוגה ההומניטרית האחרונה. אל ת'אני מצדו אישר את מחויבותה של קטאר למאמצים המתמשכים להחזרת את השקט לאזור.

01:51 - דיווחים ערביים: בשעה זו מתבצעת תקיפה נרחבת של צה"ל בדרום הרצועה, מזרחית לרפיח 

23:51 - ארה"ב אישרה: ארבע תקיפות בוצעו נגד שלוש ספינות מסחריות בים האדום

בהצהרה רשמית של סנטקום, פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, נאמר כי התקיפות בוצעו בידי מזל"טים וטילים. בתגובה - ספינת המלחמה האמריקאית USS Carney פתחה באש על-מנת להעניק סיוע והצליחה להפיל לפחות שלושה מזל"טים.

למרות שהתקיפות יוחסו למורדים החות'ים בתימן, בסנטקום טוענים כי הן התאפשרו במלואן על-ידי איראן. "התקיפות האלה מייצגות איום ישיר על המסחר הבינלאומי ועל הביטחון הימי", נכתב בהצהרה. "ארה"ב תשקול את התגובה המתאימה בתיאום מלא עם בעלות בריתה".

23:36 - בצל בקשתן הדחופה של משפחות החטופים: נתניהו צפוי להיפגש עם משפחות החטופים ביום רביעי, במהלך ישיבת הקבינט המצומצם

משפחות החטופים, שיקיריהן נמצאים בידי מחבלי חמאס בעזה 58 ימים, מבקשות כבר יממה להיפגש עם קבינט המלחמה טרם הרחבת הפעולה הקרקעית של לוחמי צה"ל ברצועה. המשפחות וכן קרוביהם של המשוחררים מספרים על "עדויות מחרידות שמסכנות כל יום את חיי החטופים". 

22:00 - הצמרת הביטחונית מקיימת כעת הערכת מצב טלפונית

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערכת מצב טלפונית בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט, השר בני גנץ, השר גדי איזנקוט, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ח"כ אריה דרעי, ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש הסגל צחי ברוורמן, מזכיר הממשלה יוסי פוקס, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה האלוף אבי גיל, ראש מערך ההסברה משה אביב, ראש אגף מבצעים האלוף עודד בסיוק, ראש אגא"ס, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש חטיבת המחקר.

הידיעה פורסמה לראשונה ב-N12