סולאראדג' יוצאת מה־S&P 500, רדהיל זינקה: סוף השבוע של הישראליות בוול סטריט

מדור חדש של גלובס יסקור מדי שבוע מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • סולאראדג', שנסחרה בשווי שהתקרב ל-20 מיליארד דולר ב-2021, תצא בעדכון הקרוב מה־S&P 500 • רדהיל התחילה את שבוע המסחר הקודם במחיר מניה של כ-32 סנט - וסיימה במחיר של 1.66 דולר

דרור בן אשר, צבי לנדו, דניאל בראל / צילום: אריק סולטן, איל יצהר, שלומי יוסף
דרור בן אשר, צבי לנדו, דניאל בראל / צילום: אריק סולטן, איל יצהר, שלומי יוסף

שני ימי המסחר האחרונים של השבוע שעבר הסתיימו בוול סטריט בעליות קלות. מדד ה־S&P 500 עלה בימים חמישי ושישי ב-1% במצטבר, הדאו ג'ונס התחזק ב-2.3%, ומדד הנאסד"ק הסתפק בעלייה של 0.3%. בין החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט בלטו מספר מניות.

ראיון | היא הייתה החברה הישראלית עם השווי הגבוה ביותר - ואז מחקה 15 מיליארד דולר. עכשיו מנהליה מדברים
5 מיליארד שקל התאדו: מה קרה לחברה של אחד הקיבוצים העשירים

סולאראדג'

לאחר סיום שבוע המסחר, דווח כי מניית סולאראדג'  תצא בעדכון הקרוב מהמדד המוביל S&P 500, שנתיים לאחר שהצטרפה אליו לראשונה. סולאראדג' רשומה כחברה אמריקאית, אף שמחצית מפעילותה והמטה שלה ממוקמים בישראל, ולכן נכנסה מלכתחילה למדד הכולל רק חברות אמריקאיות. אלא שמאז שנכנסה אליו כשנסחרה ברמות שיא ב-2021, כשנסחרה בשווי שהתקרב ל-20 מיליארד דולר, היא איבדה אחוזים ניכרים משוויה, על רקע שינויים בתעשיית האנרגיה הסולארית.

סולאראדג' נסחרת כיום בשווי של 4.7 מיליארד דולר והייתה המניה בעלת התשואה החלשה ביותר במדד מתחילת השנה הנוכחית. סולאראדג' תעבור להיסחר במדד S&P Midcap 400, יחד עם עוד שתי מניות שנמחקות מ-S&P 500, אלסקה אייר  ו-Sealed Air . מנגד, מניות אובר , Jabil  ו-Builders FirstSource  עושות את הדרך ההפוכה ועוברות ל-S&P 500.

בראיון לגלובס שנערך לאחרונה, התייחסו מנהלי סולאראדג' לאפשרות שהמניה תצא מהמדד. סמנכ"ל הכספים רונן פייר אמר: "מלכתחילה לא ביקשנו להיכנס למדד, הודיעו לנו כשנכנסנו, ואנחנו לא מכירים לגמרי את כל השיקולים. צריך להבין שהשוק הזה מאופיין בתנודות מאוד חריפות במחירי המניות, גם כשמאמינים בפוטנציאל קדימה. נשמח להישאר במדד, זה מועדון שאנחנו בהחלט רוצים להיות בו, אבל גם ככה מבחינתנו מלבד מחיר המניה, לא השתנה הרבה ביחס שלנו לעתיד".

REE

חברת האוטוטק REE , שפיתחה פלטפורמה מודולרית לרכב חשמלי, פרסמה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השלישי ביום חמישי. בתגובה לדוחות, המניה איבדה בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע 20% מערכה, ושווי השוק הנוכחי של החברה עומד על 45 מיליון דולר. עם זאת, בסיכום שבוע המסחר, REE רושמת תשואה חיובית של 22.4%.

הירידות בסוף שבוע המסחר מגיעות לאחר תקופה של מגמה חיובית במניה, ועלייה של פי 3 במחיר המניה תוך חמישה שבועות, בעקבות דיווחים חיוביים על היקפי ההזמנות שקיבלה. REE התחילה להיסחר בנאסד"ק ב-2021 לאחר שהשלימה מיזוג לחברת SPAC לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר, ולאחרונה ביצעה איחוד הון, כך שכל 30 מניות שלה אוחדו למניה אחת, במטרה שתוכל לעמוד במחיר המינימום להמשך מסחר בנאסד"ק.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, הכנסות החברה היו 1.15 מיליון דולר לעומת 0 בתקופה המקבילה (החברה בתחילת שלב המכירות), וההפסד הנקי שלה היה 79 מיליון דולר לעומת 80.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה. לחברה יש בקופה מזומנים והשקעות בסך 86 מיליון דולר ועדכנה שמשלוחים של רכבי הדגמה ראשונים ללקוחות, מתוכננים לצאת עד סוף השנה.

רדהיל

חברת פיתוח התרופות רדהיל  התחילה את שבוע המסחר הקודם במחיר מניה של כ-32 סנט, וסיימה אותו במחיר של 1.66 דולר - למרות ירידה של 42.4% במנייתה בימים חמישי ושישי. ביום שני שעבר, הודיעה החברה כי רשות המזון והתרופות של ארה"ב, FDA, האריכה את תקופת הבלעדיות של רדהיל בשיווק התרופה Talicia, המיועדת לטיפול בזיהום הבקטריאלי H. Pylori. בתגובה, זינקה המניה בימי המסחר הראשונים של השבוע ובהמשך תיקנה, אך כאמור, סיימה את השבוע עם עלייה נאה במחיר, ושווי השוק שלה כיום הוא כ-18 מיליון דולר.

עוד בתחום הביומד, חברת סול ג'ל, המפתחת מוצרים לטיפול במחלות עור, הוסיפה לערכה בימים חמישי-שישי 6.4% לאחר שהודיעה על תחילת ניסוי מתקדם במוצר שלה.