ישראל במלחמה | סיקור שוטף

צה"ל: זוהה שיגור מסוריה שנפל בשטח פתוח - תוקפים את מקור הירי

החות'ים טוענים: ירינו טיל ושיגרנו כלי טיס לעבר שתי ספינות ישראליות • התובע הראשי מבית הדין הבינ"ל בהאג: "התקפת חמאס - מהפשעים החמורים ביותר" • המטחים לעוטף ולשדרות לא נפסקים: שתי פגיעות ישירות בעיר, בית כנסת ניזוק, אין נפגעים • ירי נ"ט בוצע לעבר בית הלל, 12 נפצעו קל מרסיסים, בהם חמישה חיילים - צה"ל תוקף את מקור הירי • עדכונים שוטפים

רמת הגולן. זוהה שיגור מסוריה שנפל בשטח פתוח / צילום: Shutterstock
רמת הגולן. זוהה שיגור מסוריה שנפל בשטח פתוח / צילום: Shutterstock

עדכונים שוטפים 

21:03 - צבע אדום בכפר עזה ובסעד שבמועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב

20:53 - דובר צה"ל הודיע על חיסול מפקד גדוד שאטי

בהצהרה שהעניק, אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי כי "היום צה"ל חיסל בהכוונה מודיעינית את מפקד גדוד שאטי שהוביל את הלחימה ותחת פיקודו יצאו מתווי פשיטה לשטח ישראל בטבח ב-7 באוקטובר".

20:18 - צה"ל: זוהה שיגור מסוריה שנפל בשטח פתוח - תוקפים את מקור הירי

לאחר האזעקות שנשמעו בדרום הגולן, בדובר צה"ל מעדכנים כי "בהמשך להתרעה שהופעלה במושב קשת זוהה שיגור אחד שחצה לשטח ישראל מסוריה ונפל בשטח פתוח. כוחות צה"ל תוקפים את מקור הירי".

20:06 - מסמך שהגיע לידי אמ"ן ב-2018 חשף: חמאס תכנן מתקפה גדולה כבר ב-2016

התוכנית המבצעית של חמאס, שהגיעה לידי אמ"ן ב-2018 וכללה מתקפה גדולה: פלישה רחבה, חטיפה המונית וכיבוש יישובים בחודשי הסתיו, תוכננה לצאת לפועל בשנת 2016.

20:03 - גורם מדיני: "לא התעלמנו מההערות האמריקניות והן יבואו לידי ביטוי באופן ניכר בלחימה כבר בימים הקרובים"

בצל המחלוקות עם ארה"ב, גורם מדיני אמר לחדשות 12 הערב כי בישראל לא התעלמו מההערות האמריקניות והן "יבואו לידי ביטוי באופן ניכר בלחימה כבר בימים הקרובים". ההבנה בישראל היא שהכנסת סיוע הומניטארי היא אולי לא פופולארית בציבור אבל היא הדבר הנכון, דווקא כדי להדוף את הלחצים שמגיעים מהעולם.

20:01 - אזעקות בקשת שבדרום הגולן

20:00 - הרמטכ"ל הלוי: נלחמנו חזק ויסודי בצפון הרצועה, ונעשה את זה עכשיו בדרומה

הרמטכ"ל הרצי הלוי סייר באוגדת עזה ושוחח עם אנשי המילואים בגזרה. "אנחנו מסתכלים על ההפוגה הזו, עד אליה בצפון הרצועה פירקנו שתי חטיבות של חמאס, עוד לא לגמרי, 162 עדיין עובדת בפנים להעמיק את ההישג ולפגוע בעוד גדודים.

"אתמול, היום, הרגנו מפקדי גדודים, מ"פים, הרבה פעילים, ואתמול בבוקר התחלנו את אותו מהלך בדרום הרצועה, הוא יהיה עם עוצמה לא פחותה מזה, הוא יהיה עם תוצאות לא פחותות מזה, והמפקדים בחמאס ייפגשו בכל מקום את צה"ל בצורה מאוד מאוד חזקה. כמו שעשינו את זה חזק ויסודי בצפון הרצועה, אנחנו גם עושים את זה עכשיו בדרום הרצועה ואנחנו גם ממשיכים להעמיק את ההישג בצפון הרצועה". 

19:46 - יורט רחפן לא מאויש מעזה באזור אשקלון, בשדרות הוסר חשד לחדירת רחפן

19:20 - גלנט נפגש עם ילנה טרופנוב, ששוחררה מידי מחבלי חמאס, ועם משפחות חטופים: "השבת האש תביא להתקדמות נוספת של השבת חטופים"

שר הביטחון יואב גלנט , נפגש הערב כמדי שבוע עם קבוצת משפחות חטופים ועם ילנה טרופנוב מניר עוז, ששוחררה מידי מחבלי חמאס ביום רביעי שעבר, ובנה סשה עדיין מוחזק בעזה. "כל יום הוא חשוב עבורנו, ולכן כאשר הפעילות הצבאית מתקדמת - הלחץ על החמאס עולה וכך גם הסיכוי להשיב חטופים נוספים", אמר.

"אם היינו מסכימים לדון על קבוצות חטופים נוספות לפני שהחמאס השלים את התחייבותו להשבת כל הנשים והילדים, המשמעות הייתה ויתור על אלו שטרם חזרו. השבת האש תביא להתקדמות נוספת של השבת חטופים, בשם כל מערכת הביטחון אני אומר לכם שאנחנו עושים כל מה שיכולים במחויבות מלאה. בכל הפעילות הצבאית, שיקולי החטופים נלקחים בחשבון. אנחנו עובדים בכל הדרכים, החשאיות והגלויות, כדי לשחרר את החטופים. רק אם נמשיך להילחם במלוא העוצמה - יפתחו בפנינו אפשרויות נוספות".

19:09 - לפי דיווחים פלסטינים, ישנה נוכחות קרקעית של צה"ל בשולי ח'אן יונס בשעה זו

18:33 - החות'ים טוענים: ירינו טיל ושיגרנו כלי טיס לעבר שתי ספינות ישראליות

דיווח ב-CNN: ספינת המלחמה האמריקאית USS Carney יירטה לפחות שני כטב"מים של החות'ים וזיהתה לפחות טיל בליסטי אחד שפגע בספינת משא. לדברי דובר הזרוע הצבאית של החות'ים, "כוחות הצי שלנו פגעו בשתי ספינות ישראליות. ספינה אחת נפגעה על-ידי טיל ימי, וספינה שנייה על-ידי כלי שיט בלתי מאויש".

18:18 - צה"ל: בשל תקלה, נשלחה הודעת התייצבות לתרגיל למספר משרתי מילואים

דובר צה"ל: "בעקבות תקלה במערכת החייגן הצה"לית, נשלחה הודעת התייצבות לתרגיל גיוס למספר משרתי מילואים. התקלה נמצאת בטיפול, וסיבותיה מתוחקרות. כלל משרתי המילואים אליהם נשלחה הודעת זימון יקבלו הודעת ביטול זימון. מוקד המילואים זמין לאנשי המילואים לכל פנייה".

הבכיר שמאמין: צה"ל חייב להמשיך עד הסוף - וזו הסיבה 
האלוף שמסביר: זה הקלף האחרון של יחיא סינוואר 
איך צריך לחקור את אירועי ה-7 באוקטובר? התשובה של האלוף לשעבר 
שבדיה, גרמניה, הולנד ועוד: הלקח שלמדה אירופה מהטבח של חמאס
הלחימה חודשה: מה זה אומר על אפשרות עתידית לעסקאות חטופים? 

18:01 - בפיקוד העורף מעדכנים את ההנחיות לציבור

לפי פיקוד העורף, אפשר ללמוד גם ללא מרחב מוגן בגוש דן, בשפלה, בחלק מיישובי לכיש ובמערב ובמרכז הנגב. 

17:42 - צבע אדום בכיסופים שבמועצה האזורית אשכול

17:19 - צבע אדום בכיסופים, בנירים ובעין השלושה שבמועצה האזורית אשכול

17:14 - דיווח: ספינות מסחר בריטיות וספינת מלחמה אמריקאית הותקפו בידי החות'ים; ארה"ב הגיבה באמצעות כטב"מים

דיווח בערוץ אל-חדת' הסעודי: שתי ספינות מסחריות בריטיות הותקפה באזור באב אל-מנדב בידי החות'ים. ספינות מלחמה אמריקאיות הגיבו נגד המתקפה - באמצעות כטב"מים. נוסף על כך, גורם בפנטגון מסר לאל-ג'זירה כי החות'ים בתימן שיגרו טילים ומל"טים לעבר ספינת המלחמה USS Carney בים סוף. 

17:07 - נתניהו: "אנחנו ממשיכים לדבר עם האויב על שחרור חטופים - מדברים באש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת סיעת הליכוד כי גם עתה, עם סיומה של הפסקת האש והמשך התמרון הקרקעי, נמשך המשא-ומתן לשחרורם של 137 החטופים והחטופות המוחזקים ברצועת עזה. "אנחנו ממשיכים כעת לדבר עם האויב על המשך שחרור חטופים - מדברים באש", אמר נתניהו. 

17:03 - מתחילת המלחמה: כוחות צה"ל המתמרנים ברצועה הכווינו כ-10,000 תקיפות אוויריות

דובר צה"ל פרסם הערב כי מפרוץ המלחמה הכווינו הלוחמים בשטח רצועת עזה כ-10,000 תקיפות אוויריות. מפקד חיל האוויר, תומר בר, מסר: "היכולת למצות את הממד האווירי לתוך התמרון זה דבר מטורף שחלמנו עליו שנים, ואני חושב שפיצחנו, משום שתסתכלו על המשולש של ההישג". 

16:38 - צה"ל תקף תשתיות של חיזבאללה בשטח לבנון

מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר מטרות חיזבאללה, ביניהן תשתיות טרור ומטרות צבאיות - כך לפי דובר צה"ל. בהמשך להתרעות בצפון הארץ, בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים לעבר שטח ישראל משטח לבנון. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

16:31 - התובע הראשי של בית הדין הבינלאומי בהאג לאחר מפגש עם משפחות החטופים: "ההתקפות ב-7 באוקטובר מייצגות כמה מהפשעים הבינלאומיים החמורים ביותר"

במהלך סוף השבוע התארח בישראל כרים קאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. בביקורו סייר התובע בבארי, בכפר עזה ובאזור המסיבה ברעים. נוסף על כך ביקר קאן במטה משפחות החטופים ונפגש עם נציגי משפחות.

16:14 - צבע אדום בעין השלושה ובנירים שבעוטף עזה

16:10 - שר האוצר החליט: מתווה הפיצויים לעסקים בכל הארץ יוארך לדצמבר

15:55 - צה"ל תוקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון; חיזבאללה קיבל אחריות לירי לעבר בית הלל

במקביל לדיווחים על תקיפות הצבא, במרכז הרפואי זיו מעדכנים כי 12 פצועים הגיעו ונקלטו בחדר הטראומה של המרכז בעקבות המטח לאזור בית הלל. "כל הפצועים מוגדרים במצב קל וסובלים מפגיעות רסיסים והדף", נמסר מהמרכז. ארבעה מהפצועים הם לוחמי צה"ל, עליהם דווח מוקדם יותר.

מהבוקר: חיזבאללה קיבל אחריות לחמש פעולות נגד ישראל בגבול לבנון - בהן הירי לעבר בית הלל.

15:40 - קירבי: זה "לא מקובל" שחמאס לא נותן לצלב האדום גישה לחטופים

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, האשים את חמאס בהפרת ההתחייבות לאפשר לארגון הצלב האדום לראות את החטופים בזמן ההפוגה. קירבי אמר בראיון כי למרות הבטחות חמאס, הדבר "כמובן לא קרה ועדיין לא קורה - וזה לא מקובל".

15:02 - התרעות על ירי מעזה ומלבנון

טווח הירי מתרחב: במקביל לצבע אדום בעוטף - אזעקות נשמעות באשקלון ובגליל המערבי.

15:00 - צבע אדום בעוטף

הירי לעוטף ממשיך: התרעות צבע אדום הופעלו בחולית, ביתד, באבשלום, בכרם שלום, בשדה אברהם, בדקל ובתלמי יוסף. 

14:35 - "חירותם של החטופים הבריטים בראש סדר העדיפויות שלנו"

שר ההגנה של בריטניה, גרנט שאפס, אישר כי טיסות איסוף החלו לפעול בשמי עזה במטרה להשיג מודיעין על החטופים. שאפס פרסם בחשבון הטוויטר שלו הודעה שבה נכתב: "חטופים בריטים עדיין מוחזקים בידי חמאס, חירותם נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו".

14:10 - החטופה ששוחררה עמית סוסנה עזבה את בית החולים

עמית סוסנה, ששוחררה משבי חמאס במהלך הפעימה השביעית וריגשה מדינה שלמה במפגש עם כלבתה סאני, השתחררה מוקדם יותר מבית החולים וולפסון. רגע לפני שחרורה הודתה סוסנה לצוותים הרפואיים והסיעודיים במחלקה על טיפולם, והם נפרדו ממנה במחיאות כפיים ובקריאות עידוד.

13:45 - הפצועים מהנ"ט בבית הלל - לוחמי צה"ל

ארבעת הפצועים קל מהירי לעבר בית הלל הם לוחמים, כך עדכן דובר צה"ל. במקביל, חיזבאללה קיבל אחריות לירי, ובלבנון מדווחים על תקיפות צה"ל בדרום המדינה. ירי הנ"ט שפצע את החיילים היה לעבר רכב צבאי שניזוק מהפגיעה, הלוחמים עצמם נפצעו מרסיסים. בנוסף, בצבא עדכנו, בהמשך לאזעקות האחרונות בגזרה, כי זוהו מספר שיגורים במרחב הר דב - חלקם נפלו בשטח לבנון. 

13:30 - שתי פגיעות ישירות בעיר שדרות, אין נפגעים

שתי נפילות במטח האחרון לשדרות. מהעירייה נמסר כי לא ידוע על נפגעים בגוף, וכי נגרם נזק לרכוש - כולל לאחד מבתי הכנסת בעיר.

13:15 - חילופי אש בגבול לבנון, ירי לעבר הר דב

טיל נ"ט נורה לאזור בית הלל שמרוחק יותר מ-4 ק"מ מלבנון - ארבעה נפצעו קל, צה"ל השיב בירי ארטילרי. במקביל, ירי בוצע לעבר כמה מוקדים בהר דב. גם בדרום הופעלו אזעקות: בעוטף ובשדרות.

13:10 - בריטניה: נשלח מטוסי ריגול שיסייעו לאתר חטופים

משרד ההגנה של בריטניה הודיע כי יסייע לישראל, באמצעות מטוסי ריגול שיאספו מודיעין, בניסיון לאתר חטופים. "המטוסים לא יהיו חמושים, לא יהיה להם תפקיד תקיפה, ומשימתם היחידה היא לאתר חטופים", נמסר.

בלונדון טענו עוד כי המידע היחיד שיועבר לישראל הוא אודות בני ערובה, במטרה לחלצם. אותן טיסות יתבצעו במזרח הים התיכון, מעל שמי מדינת ישראל וכמובן רצועת עזה. "אנחנו פועלים עם שותפים באזור במטרה להבטיח את שחרור בני הערובה, כולל אזרחים בריטים שנחטפו. בטיחותם של אזרחים בריטים עומדת בראש סדרי העדיפויות שלנו", נמסר.

מאז פרוץ המלחמה, לא רק ארה"ב תגברה את נוכחותה האזורית עם שתי נושאות מטוסים במרחב וכוחות נוספים, אלא גם בריטניה ששלחה מטוסים וספינות משלה. ביום חמישי האחרון הודיעה בריטניה כי תשלח את ספינת הצי HMS דיימונד לתגבור הנוכחות במפרץ הפרסי והאוקיאנוס ההודי. "האירועים האחרונים הוכיחו עד כמה חשוב המזרח התיכון לביטחון וליציבות העולמית", הסבירו בלונדון.

שלוש המתקפות על הספינות בעלות קשר ישראלי: סנטרל פארק שבבעלות חברת זודיאק מריטיים של משפחת עופר; CMA CGM Symi בבעלות חברת Eastern Pacific Shipping של עידן עופר; ואוניית גלקסי לידר, שבבעלות חברת "ריי" של רמי אונגר ונחטפה על-ידי החות'ים לנמל חודיידה בתימן, גרמו לבריטים לייחס חשיבות רבה יותר למתרחש באזור. 

13:05 - אזעקות בגליל העליון

12:55 - גנץ נגד נתניהו: הירי ביובל קסטלמן זה לא "החיים"

השר בני גנץ התייחס למותו של יובל קסטלמן, שנורה בשוגג על-ידי חייל מילואים בזמן הפיגוע בירושלים ביום חמישי האחרון - ושלח עקיצה לראש הממשלה בנימין נתניהו. גנץ שיבח את פעולתו של קסטלמן שחתר למגע עם המחבלים ומנע פיגוע גדול יותר: "גיבור לאומי שהסתער כדי להציל חיי אדם, החברה הישראלית כולה חייבת לו תודה עמוקה"., אמר גנץ

גנץ שלח עקיצה לנתניהו שהתייחס למותו של יובל במסיבת עיתונאים אתמול ואמר שזה "יכול לקרות". לדברי גנץ, "המקרה של יובל הגיבור הוא לא 'החיים', אלא תמרור אזהרה שמחייב הפקת לקחים שיצילו חיים בעתיד".

גנץ הדגיש כי זירת פיגוע היא מורכבת, וכי הוא בטוח כי החייל שירה בקסטלמן עשה זאת בטעות "שעלתה במחיר כבד". בנוסף, גנץ קרא לבצע חקירה מקיפה של "הנסיבות שהביאו למקרה הטרגי, הנהלים וההקפדה על טוהר הנשק", מעבר לחקירה הצבאית והמשטרתית. 

12:45 - בתוך בתי ספר ומסגדים: מעל ל-800 מנהרות אותרו, כ-500 הושמדו

מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה, כוחות צה"ל איתרו מעל ל-800 פירי מנהרות תת-קרקעיות של ארגון הטרור חמאס, כ-500 הושמדו - כך נמסר מדובר צה"ל. חלק מהפירים שאותרו חיברו בין נכסים אסטרטגיים של חמאס באמצעות התווך התת-קרקעי. רבים מהפירים אותרו בסמוך למבנים כגון מוסדות לימוד, גני ילדים, מסגדים וגני שעשועים, ולעתים גם בתוכם. 

11:30 - דובר צה"ל בערבית חשף את תמונות מפקדי גדוד שג'אעיה בחמאס: "היכנעו"

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, קרא להנהגת גדוד שג'אעיה בחמאס להיכנע: "זו אזהרה אחרונה. כולכם על הכוונת. צה"ל יפעל בעוצמה חזקה בשכונה כדי להשמיד את תשתית הטרור של חמאס. יש לכם שתי אפשרויות: היכנעו והניחו את נשקיכם - או הישארו, ויהיה לכם גורל דומה לזה של וסאם פרחאת ויונס משתהא". בעזה דווח על תקיפות בצפון הרצועה. 

דובר צה''ל בערבית חושף את תמונות מפקדי גדוד שג'אעיה בחמאס / צילום: דובר צה''ל
 דובר צה''ל בערבית חושף את תמונות מפקדי גדוד שג'אעיה בחמאס / צילום: דובר צה''ל

11:07 - בריטניה: דיווח על כטב"מים ופיצוצים בים האדום באזור תימן

המרכז הבריטי למעקב אחר תנועת כלי שיט דיווח היום על תקרית במעורבות כלי טיס בלתי מאויש שהגיע מאזור תימן וייתכן שגרם לפיצוץ באזור מצר באב אל-מנדב. 

10:50 - אילנה גריצבסקי שוחררה מבית החולים

אילנה גריצבסקי בת ה-30, ששוחררה משבי חמאס ביום חמישי האחרון, יצאה אתמול ממחלקת השבים והשבות בוולפסון. לצלילי מחיאות כפיים של צוות המחלקה והנפת דגלי ישראל, היא שוחררה מבית החולים. בן זוגה מתן צנגאוקר (23), שנחטף יחד עמה מביתם שבניר עוז, נשאר בשבי.

9:35 - זוהה שיגור מסוריה לעבר ישראל, הותקף מקור הירי

דובר צה"ל עדכן הבוקר כי זוהה שיגור אחד מסוריה לעבר שטח הארץ, שלא יורט על-פי מדיניות. כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי את מקורות הירי. בנוסף, במהלך הלילה מחבלים שיגרו טיל נ"ט שנפל בשטח פתוח במרחב יפתח. אין נפגעים. צה"ל הגיב בירי ארטילרי בשטח לבנון. 

9:26 - אזעקות בעוטף

אזעקה הופעלה בכיסופים שבעוטף עזה, לאחר כמה שעות ללא ירי. במהלך השעה לאחר מכן אזעקות נוספות הופעלו ביישובים מגן וניר עוז. 

8:20 - צה"ל: נמשכות התקיפות ברצועה

חיל האוויר המשיך לתקוף הלילה ברצועת עזה. בין המטרות שהותקפו פירי מנהרות, מפקדות צבאיות ומחסני אמצעי לחימה. בנוסף, כלי טיס מאויש מרחוק חיסל מחבלים, בהכוונת לוחמים מצוות קרב של חטיבה 7.

במקביל, ביממה האחרונה כוחות זרוע הים תקפו בעזרת מאות פגזים מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס ומטרות סיוע לכוחות היבשה בפעילויותיהם. הושמדו תשתיות צבאיות, כלי שיט המשויכים לכוח הימי של חמאס ואמצעי לחימה.

8:15 - תושבי כמה שכונות בח'אן יונס נקראו להתפנות

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, קרא לתושבים המתגוררים בשש שכונות בח'אן יונס להתפנות למחסות באל-פח'ארי, א-שאבורה, א-זהור ותל א-סולטאן, לפי מדיניות פינוי האוכלוסייה בעזה, בחלוקה לאזורים.

07:21 - חמאס טוען: תשעה פעילים נהרגו בפשיטה של צה"ל על בית במזרח רפיח

בזמן שהתמרון הקרקעי מתרחב, חמאס מדווח על תשעה פעילים הרוגים ועל נפגעים בפשיטה שביצע כוח צה"ל בשכונת ג'נינה שברפיח. במקביל עדכן על התחדשות התקיפות האוויריות על ח'אן יונס שבדרום הרצועה.

06:00 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועת עזה

דובר צה"ל התיר הבוקר לפרסום שמותיהם של שני לוחמים שנפלו בלחימה ברצועת עזה: רס"ל (מיל') אור ברנדס, בן 25 משוהם, לוחם בגדוד 82 שבחטיבה 7, נפל אמש בקרב במרכז הרצועה. בנוסף, נקבע מותו של סמ"ר אסצ'אלו סמה, בן 20 מפתח תקווה, לוחם בגדוד 932 שבחטיבת הנח"ל, לאחר שנפצע לפני כשלושה שבועות בקרב בצפון הרצועה. הודעות נמסרו למשפחותיהם.

05:29 - דיווח באל-ג'זירה: צה"ל תוקף כעת במרכז רצועת עזה

03:48 - אזעקות הופעלו באשקלון וביישובי עוטף עזה; צה"ל: מדובר בהתרעות שווא

במקביל לדיווחים על תקיפות בח'אן יונס, צבע אדום הופעל באשקלון והסביבה: מבקיעים, בת הדר, בית שקמה, גיאה ותלמי יפה. בנוסף, צבע אדום נשמע בשדרות וביישובי העוטף: יד מרדכי, ניר עם, זיקים ונתיב העשרה. כשעה לאחר מכן, בצה"ל עדכנו כי מדובר בהתרעות שווא.

02:40 - התקיפות הנרחבות בעזה נמשכות

הפלסטינים מדווחים כי חיל האוויר תוקף בח'אן יונס שבדרום הרצועה. בתיעודים שמגיעים מעזה נראים ונשמעים פיצוצים עזים ברחבי העיר.

01:25 - עיריית נהריה בהודעה לתושבים: הדי הפיצוצים החזקים שנשמעים באזור - פעילות של כוחות צה"ל בגזרה.

01:15 - בשעה זו: תקיפות נרחבות של צה"ל ברצועת עזה.

00:30 - פיגוע דקירה התרחש סמוך למגדל אייפל, ככל הנראה על רקע המלחמה בעזה

לפי הודעת שר הפנים הצרפתי ז'רלד דרמנין, אדם דקר למוות אזרח גרמני ופצע שניים אחרים, תוך כדי שהוא צועק "אללה אכבר". הוא נעצר ואמר למשטרה כי הוא "נסער מהמצב בעזה". החשוד בתקיפה היה ברשימת המעקב של שירותי הביטחון הצרפתיים. עוד היה ידוע כי סבל מהפרעות נפשיות. לכתבה המלאה

23:35 - דובר צה"ל הודיע כי נבדקת האפשרות שאחד המיירטים ששוגר במרכז נפל בשטח הארץ בגלל תקלה טכנית. האירוע מתוחקר.

23:07 - מזכיר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין: "הבהרתי שוב ושוב למנהיגים בישראל שהגנה על אזרחים פלסטינים בעזה היא גם אחריות מוסרית וגם ציווי אסטרטגי". לדברי אוסטין, אם אתה מניע את האזרחים לידיים של האויב, אתה "מחליף ניצחון טקטי בתבוסה אסטרטגית". בהמשך אמר אוסטין: "ארה"ב תישאר החברה הכי קרובה של ישראל, לא ניתן לחמאס לנצח".

22:42 - הממונה על החטופים והנעדרים, גל הירש, נפגש עם מקבילו האמריקאי, השליח הנשיאותי לנושאי בני ערובה רוג'ר קרסטנס, המבקר בישראל. בפגישתם הערב, והשנייה בימים האחרונים, דנו השניים במאמצים לשחרור החטופים, בפעולות ממשלת ישראל למענם ובשיתוף-הפעולה בין ארה"ב לישראל.

22:31 - משרד ההגנה של בריטניה הודיע כי יחל להפעיל טיסות מעקב ואיסוף לא חמושות בשמי עזה ויעביר מודיעין ל"רשויות הרלוונטיות שעוסקות בהצלת חטופים".

22:20 - האזעקות במרכז: בן 22 נפצע קל מפגיעת רסיס בראשו סמוך לחולון. צוות מד"א מעניק לו טיפול רפואי.

22:01 - ירי נרחב למרכז

אזעקות בשורת ערים במרכז, בהן תל אביב, גבעתיים, חולון, רמת גן, מודיעין ויישובים נוספים. היו לפחות חמישה יירוטים מוצלחים בשמי גוש דן. עם זאת, בתיעוד שהופץ נראה אחד ממיירטי "כיפת ברזל" כושל ונופל לקרקע.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12