מחירי הדלק לא יעלו עד 21 בדצמבר. מאיפה יגיע הכסף לסבסוד?

בשל מחסור במקורות מימון, הוחלט כרגע על הארכה זמנית של הצו להפחתת מס הבלו על הדלק, שמחירו צפוי להישאר 6.94 שקלים לליטר בנזין • אם לא יימצא מקור מימון בשבועות הקרובים, יקפוץ המחיר בתחנות הדלק לרמה של מעל 7.30 שקלים לליטר בנזין

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: מיכל פתאל
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: מיכל פתאל

מחיר הדלק בחודש דצמבר צפוי לעמוד על 6.94 שקלים לליטר בנזין - ללא שינוי לעומת החודשים הקודמים. אולם, בניגוד לעדכון החודשי הקבוע, הפעם נקבע המחיר עד חצות הלילה שבין ה-21-22 לחודש.

100 מיליון שקל שיועדו למלחמה הועברו אל הכספים הקואליציוניים
תוכנית הפיצויים מסתיימת השבוע, ובאוצר טרם החליטו האם להאריכה

הסיבה היא שנגמר לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', התקציב שנקבע לשנת 2023 להפחתות מחיר הדלק. כמדי סוף חודש, סמוטריץ' חתם היום (חמישי) על הצו הזמני להפחתת מס הבלו על הדלק. עלות ההפחתה בדצמבר מוערכת באובדן הכנסות של 85 מיליון שקל לקופת המדינה.

בשל מחסור במקורות מימון, הוחלט כרגע על ההארכה הזמנית, ועד אז ינסו באוצר לאתר מקורות להמשך ההפחתה עד סוף השנה. ייתכן שלאחר אישור תקציב המדינה המעודכן ל-2023 בכנסת בשבועות הקרובים, יימצא המקור שימנע את קפיצת המחיר בתחנות הדלק לרמה של יותר מ-7.30 שקל לליטר בנזין.

בתקציב המדינה לשנת 2023, הקצה האוצר סכום של 1.1 מיליארד שקל להפחתות הבלו. כאמור, הסכום הזה כבר התרוקן, כך שלא ניתן יהיה להמשיך לסבסד באופן מלא התייקרויות בדלק מבלי להעמיק את הגירעון, דווקא בתקופת לחימה שבה הוצאות המדינה מזנקות וההכנסות ממסים יורדות.