ישראל במלחמה | סיקור שוטף

הותרו לפרסום שמות 6 חללי צה"ל; נתניהו: "כשיהיה לנו מה לומר על עסקת חטופים, נדווח"

נתניהו על החטופים: "עד לרגע זה לא הייתה עסקה. כשתהיה - נדווח" • גנץ למשפחות החטופים: תמונת הניצחון - כשכולם כולל כולם יחזרו, גם מצוק איתן • שר החוץ כהן: ביום שאחרי צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית • גלנט בצפון: נגיע ליעד שתושבי הצפון יחושו ביטחון מלא • הורחבה הפעילות הקרקעית ברצועת עזה, צה"ל תקף המוני מחבלים ופגע בתשתיות טרור • עדכונים שוטפים

רה''מ נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
רה''מ נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

עדכונים שוטפים

21:57 - דובר צה"ל הגרי: "המאמצים של צה"ל נמשכים גם בבתי החולים האחרים. אני חוזר מהשטח, הייתי בשטח, פגשתי לוחמים, ראיתי לוחמים נחושים במשימה לעמוד במאמצים ולהביא הישגים".

21:56 - דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי: "כוחותינו ממשיכים להעמיק את הפעולה ולחשוף תשתיות טרור בבתי החולים. הבוקר נענינו לבקשת שיפא ופתחנו ציר מאובטח מבית החולים לדרום. הכנסנו מים ומזון לשטח בית החולים. הכוחות ממשיכים לפעול שם - לאיתור החטופים ולקבלת מידע עליהם".

21:55 - דובר צה"ל: "מטוסי קרב וטנקים של צה"ל השמידו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו - עמדת טרור ומתחמים צבאיים. במקביל, כלי טיס מאויש מרחוק תקף חוליית מחבלים מארגון הטרור".

21:47 - אזעקות בגברעם.

21:37 - נתניהו על מאמרו של נשיא ארה"ב ביידן שיש לתת לרשות הפלסטינית לשלוט ברצועה ביום שאחרי: "אני חושב שהרשות הפלסטינית במתכונתה הנוכחית אינה מסוגלת לקבל אחריות לעזה. אחרי כל זה נמסור להם אותה? אבו מאזן מסרב עדיין לגנות, שרים שלו מסרבים לגנות. ראינו מה קרה אחרי ההתנתקות. הם קיבלו את הרצועה, מי יילחם בטרוריסטים?"

21:33 - גנץ: "המטרות הן מטרות חופפות. יש לנו עשרות שנים לפרק את הדבר הזה. אין לנו עשרות שנים להביא את האנשים הביתה. מדובר במצוקה אנושית גדולה מאוד. קודם כל של האנשים שחטופים ברצועה, אחר כך של המשפחות ואחר כך של העם כולו. יש קדימות להשבת החטופים, אבל היא לא מבטלת את המטרות האחרות".

21:32 - נתניהו על העסקאות לשחרור החטופים: "אנחנו מנועים מלדון בפרטי הפרטים של התנאים שאנחנו עומדים עליהם. אנחנו רוצים את כולם בחזרה. אם זה יהיה בשלב או שניים… אנחנו רוצים להביא משפחות שלמות יחד. קטגוריות יחד. אני לא רוצה להגיד מעבר לזה. זה קשה, זה אויב אכזר וציני. לדעתי קבינט המלחמה עובד היטב כפי שאמרו חבריי. יש לנו כמה מטרות. כל אחת מהן תומכת בשנייה. התמרון הקרקעי מסייע בחיסול החמאס ובהשבת חטופינו, וזה משרת את היעד השלישי".

21:26 - גנץ: "ההסכם שאיתו נכנסנו לממשלת החירום הוא הסכם נכון וטוב והקבינט מנוהל בצורה טובה שמאפשרת את הניהול השוטף של המערכה. בתוך ההסכם יש עמדה פנויה ללפיד להצטרף לממשלה ואני אשמח מאוד שזה יקרה".

21:24 - גלנט: "העיסוק בפוליטיקה בשעה הזו גורם לפיצול. הדבר הזה הפוך ממה שאנחנו צריכים לעסוק בו. אני מציע להתמקד במטרות המלחמה".

21:23 - גנץ: " אני חושב שקבינט המלחמה מתנהל טוב מאוד ואני מציע לאנשים להיות קפדניים במה שהם משחררים ובאיזה קצב הם עושים את זה. כגוף אסטרטגי אנחנו צריכים לדחוף את המלחמה קדימה ולחשוב מה יקרה אחריה. אמרנו שלא ננהל את רצועת עזה ולא נסכים שחמאס ינהל את רצועת עזה".

21:20 - במענה לשאלת חדשות 12 אם יש לצרף את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לקבינט המלחמה ולהרחיב אותו, השיב רה"מ: "דיברתי איתו. סמוטריץ' לא היה מודע לסיבה שהסכמנו לכניסת הדלק כדי למנוע מגפות". על הסקרים: "אני נדהם. יהיה זמן לפוליטיקה. חיילינו נלחמים בעזה, נופלים בקרב. משפחות החטופים בסיוט ענק, וזה מה שיש לכם לעשות? יהיה זמן לפוליטיקה וכרגע הציבור מאוחד בדבר אחד".

21:16 - נתניהו: "לא הייתה עסקה על הפרק ואני לא יכול להרחיב מעבר לזה. אנחנו רוצים להשיב את כל החטופים ואנחנו עושים את המאמץ להחזיר כמה שיותר מהם. קיבלנו החלטה משותפת, לא רק ברוב דעות אלא בפה אחד".

21:15 - גנץ במענה לשאלה אם יש להדיח את נתניהו מתפקיד ראש הממשלה כעת, בדומה לדבריו של ראש האופוזיציה לפיד: " כל חיי מדינת ישראל עמדה בעיניי לפני כל דבר אחר. המסקנה היחידה - מלחמה עכשיו, פוליטיקה אחר כך".

21:12 - נתניהו במענה לשאלות עיתונאים: " צה"ל מחויב לדיני המלחמה ואנחנו נאבד את התמיכה הבין-לאומית אם לא נאפשר לאוכלוסייה שקראנו לה להתפנות דרומה. יש שם תנאים מינימליים שאנחנו מספקים. אמרנו שלא נספק דלק לחמאס וזה נכון. זה בא בעקבות בקשה אמריקנית".

21:10 - גנץ: "במלחמה הזו אנחנו צודקים ואנחנו גם צריכים לגייס את הניסיון והאחריות שלנו ולהיות שקולים וחכמים. חבריי ואני הצטרפנו לממשלה ולקבינט כי בעת הזו נדרשות החלטות קשות, ויש לקבל אותן בהסכמה רחבה ככל שניתן. כדי שיהיה לנו את הזמן והלגיטימציה החיצונית והפנימית. החלטות קשות כאלו מתקבלות כל העת. אנחנו כאן כהנהגה לקבל אותן, לקבל עליהן אחריות מלאה ברע ובטוב. לעדכן את הציבור עליהן, לגבות את הדרג הביטחוני, ולא להסתתר מאחוריו, ולאפשר לו לעשות את העבודה: בדרום, בצפון, באיו"ש במזרח, רחוק וקרוב, ובכל מקום שנידרש. כך עשינו וכך נעשה".

21:09 - יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ: "בנושא המאמץ המלחמתי - אני גאה בחיילים ובמפקדים, במשרתים ובמשרתות, באזרחים ובאזרחיות המדינה - יהודים וערבים, חילונים ודתיים וחרדים, מכל מקום ומכל עמדה פוליטית. המערכה מתרחבת, והיא תסתיים רק כשנבטיח את הביטחון ונשיב את הבנות והבנים הביתה. המלחמה תימשך בעוצמה רבה, אחריה תהיה תקופה נוספת של לחימה, ורק אחר כך, יהיה שקט וביטחון. ייקח כמה זמן שייקח, אנחנו נחושים".

21:08 - גלנט: " מדי שבוע אני פוגש משפחות של חטופים. אני פוגש את הילדים שהוריהם חטופים ואני פוגש את ההורים שילדיהם נמצאים בידי חיות האדם ברצועת עזה. הפגישות האלה חשובות מאוד ומרגשות מאוד. אני מסתכל ואומר - יש לנו מחויבות עליונה לילדים, לנערים ולנערות, לחיילות ולחיילים, להורים, לכולם. אני מסתכל עליהם כאילו היו בני משפחתי. חובתנו להחזיר אותם. זו מטרה נעלה עבורי שאין נעלה ממנה. אנחנו נעשה כל מאמץ כדי להשיב אותם. חמאס משחק ברגשות של בני המשפחות ושל כל הציבור הישראלי. קבינט המלחמה מאוחד ברצונו ובדרכי הפעולה כדי להשיב את החטופים לביתם. האחדות הזו היא נכס אסטרטגי שהאויב רוצה לפרק. אנחנו נפעל כאגרוף אחד נגד האויב ונפעל כמשפחה אחת כדי להשיב את כולם אל מדינת ישראל".

21:06 - גלנט: "אנחנו מגיעים לכל המקומות הרגישים לחמאס ופוגעים בהם. אנחנו לא מהססים לעשות כל פעולה. זה מושג באמצעות אומץ הלב והדייקנות של חיילי צה"ל וכתוצאה מהשילוב המצוין בין הלוחמים והטייסים. ב כל יום שעובר פוחתים המקומות שבהם מחבלי החמאס יכולים להסתובב. מי שהיה בצד המערבי של העיר כבר פגש את עוצמתו הקטלנית של צה"ל. מי שנמצא בדרומה של רצועת עזה יבין זאת בקרוב. המאמץ שאנחנו מנהלים הוא מאמץ מורכב. אנחנו צריכים לאזן בין שיקולים רבים ובראשם מה שעומד במשימה החשובה שלנו. בצפון - צריך להסתכל ולפתוח עין. חיל האוויר מוכן למשימותיו ואנחנו מכים כל יום בחיזבאללה".

21:03 - שר הביטחון יואב גלנט במסיבת העיתונאים: " בימים האחרונים עברנו לשלב השני בתמרון ברצועה. כוחות צה"ל נשארו בצד המערבי אבל הם מתמרנים גם מזרחה. חמאס מוכה באופן קשה. הוא מאבד מפקקדות, מנהרות, בונקרים. אלפי מחבלים נהרגו בשבועות האחרונים ובימים האחרונים.

21:01 - רה"מ נתניהו: "גם אם הלחץ יגבר, לא אפסיק לדבוק בשלוש המשימות שהצבתי. להשיג ניצחון מוחלט להשמיד את החמאס, יש לנו את הרצון היכולת והאחדות להשגת היעד. להשיב את חטופינו - לא נרפא מהמשימה הקדושה הזו, להבטיח שלאחר הניצחון עזה לעולם לא תאיים שוב על אזרחי ישראל. לא אסכים שייכנס אליה גורם תומך בטרור או שמסית. ללא מהפך כזה במנהל האזרחי בעזה, זו שאלה של זמן עד שעזה תחזור לטרור. תנאי נוסף ליום שאחרי - לצה"ל יהיה חופש פעולה מוחלט ברצועה נגד כל איום".

21:00 - נתניהו במסיבת העיתונאים של קבינט המלחמה: "כשצה"ל והשב"כ המליצו יחד לאפשר כניסה מוגבלת של שתי מכליות דלק ביום - קבינט המלחמה הסכים פה אחד. מדובר בכמות חירום מינימלית של דלק. בלי זה אנחנו צפויים להתפרצות מגפות שיפגעו גם בתושבים וגם בחיילי צה"ל".

20:56 - נתניהו על "כיפת הברזל המדינית": "אחרי 43 ימים של לחימה קשה, זה אינו דבר מובן מאליו. אני מעריך שארה"ב תחת הנהגת ביידן, רואה את האינטרס המשותף עין בעין עם ישראל. ארה"ב שלחה נושאת מטוסים עם ציר מלווה והיא שולחת בכל זמן חימושים חיוניים".

20:53 - נתניהו: "השגנו הישגים חשובים מאוד עד כה. חיסלנו אלפי מחבלים ומפקדים בכירים, השמדנו מוקדי שלטון, מנהרות. אנחנו ממשיכים קדימה בכל הכוח". ההישגים הושגו בזכות שלושה דברים: הקרבה של בנינו ובנותינו, האחדות והנחישות של העם, וכיפת הברזל המדינית שמאפשרת לנו להמשיך ולהילחם עד הניצחון".

20:51 - רה"מ נתניהו בהצהרה עם גלנט וגנץ: "ראיתי את צעדת משפחות החטופים. אני מבקש לומר - אנחנו צועדים איתכם. אני צועד איתכם, וכך כל עם ישראל. יקיריכם לנגד עינינו. יש הרבה שמועות ופרסומים לא נכונים. עד לרגע זה לא הייתה עסקה. אני רוצה להבטיח שכשיהיה לנו מה לומר, נדווח על כך. הזמנתי את נציגי המשפחות לפגישה איתי".

20:35 - גנץ בפגישה עם משפחות החטופים: אין החלטה טובה. על כל החלטה שלנו יהיו משפחות כועסות ומרוצות. איזנקוט: המטרה העליונה היא להחזיר את החטופים, יותר ממיטוט החמאס. אין בינתיים מסגרת זמנים. החזרת חטופים תהיה בעסקה ולא דרך מבצע צבאי. גנץ על אירועי שבעה באוקטובר: כשלנו בהיקף בלתי נתפס.

20:23 - התצפיתניות התריעו, המפקדים התעלמו: "אם תמשיכו להציק, תישפטו". פרסמנו הערב ב"חדשות סוף השבוע" כי ככל שעובר הזמן, מצטברות עוד ועוד עדויות על סימנים מקדימים למתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, שלא זכו להתייחסות ראויה. התצפיתניות לא מקבלות ליווי פסיכולוגי צמוד, ומפקדים דרשו מהן לחזור לתפקיד או לחתום על ויתור.

19:59 - גורמים בישראל: העסקה להשבת החטופים ששוחחו עליה במהלך השבוע התרחקה, בגלל החמאס. לפי שעה, המתווכים הקטרים לא החזירו תשובה ברורה מיחיא סינואר להצעה האחרונה של ישראל שנשלחה אחרי הדיון האחרון בקבינט המלחמה. בנוסף, סינואר לא נענה סופית להצעה המקורית של שחרור 50 נשים וילדים.

19:55 - גנץ למשפחות החטופים: תמונת הניצחון תהיה כשהחטופים יחזרו הביתה והבתים ייבנו מחדש. כולל כולם - נשים, ילדים, גברים וחיילים, כולל מצוק איתן.

19:48 - בן גביר: ביום שני בוועדה לביטחון לאומי תעלה לדיון הכנה לקריאה ראשונה הצעת חוק עונש מוות למחבלים. אני מצפה מכל חברי הכנסת לתמוך בחוק החשוב הזה.

19:37 - שר החוץ אלי כהן ב"פגוש את העיתונות": "ביום לאחר שהמערכה תסתיים, צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את כל מי שנדרש".

19:31 - דיווחים בעזה על תקיפה באזור מסגד אל-אנצאר ברפיח שבדרום הרצועה, על תקיפות במחנות הפליטים נציראת ואל-בוריג' שבמרכז הרצועה, ועל פצצות תאורה באזור בית החולים האינדונזי שבצפון הרצועה.

19:26 - היועץ המשפטי לשעבר לממשלה אביחי מנדלבליט נשאל ב"פגוש את העיתונות" על אפשרות של גזר דין מוות למחבלי החמאס: " חד-משמעית כן. לא צריך לשנות את החוק. יש ארבע דרכים. זה לא אירוע פלילי, זה האירוע הכי מזעזע ברמות הכי חמורות של פשעים נגד האנושות, וזה כנראה רצח עם. לכן אין שאלה".

"אני יכול להציג ארבעה פורמטים של הטלת עונש מוות. גם בבית משפט מחוזי אפשר להגיע לעבירות האלה. אפשר להקים מחדש את בית המשפט הצבאי בלוד שהוקפא. אמרנו שהקפאנו אותו - ושאם יחזרו להיות דברים נוראיים נחזיר אותו. זה הדבר הכי נורא שקרה לנו מתחילת הציונות".

19:15 - קנצלר גרמניה שולץ: שוחחתי עם נתניהו והבטחתי לו את הסולידריות המלאה שלנו עם עם ישראל. הדגשתי את הצורף הדחוף בשיפור המצב ההומניטרי בעזה, הפסקות אש הומניטריות יכולות לתרום לשיפור של ממש.

19:13 - שר הביטחון גלנט בפיקוד הצפון: "אנחנו נוהגים במדיניות של הגנה אקטיבית ותוקפים תשתיות התקפיות של חיזבאללה. נגיע ליעד שתושבי הצפון יחושו ביטחון מלא. אם חיזבאללה יעשה טעות, אנחנו נדע מה לעשות - אנחנו מוכנים ביבשה, אנחנו מוכנים באוויר, אנחנו מוכנים בים, המודיעין שלנו פוקח עין על הדברים וביחד אנחנו מסוגלים לעמוד בכל אתגר - היעד שלנו הוא לגרום לכך שתושבי הצפון יחושו בטוחים. התהליך הזה ייקח עוד קצת זמן אבל אנחנו נגיע אליו".

19:09 - לשכת נתניהו הודיעה כי בימים הקרובים יקיים ראש הממשלה פגישה בין קבינט המלחמה המצומצם לנציגי משפחות החטופים.

19:03 - שר החוץ של ערב הסעודית אמר כי שרי החוץ של מדינות ערב יבקרו בשבוע הבא בסין כדי "להתחיל תהליך מדיני שיביא לסיום המלחמה בעזה".

18:41 - דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שישה חללי צה"ל שהודעה נמסרה למשפחותיהם:

רס"ר במיל' דוד (דודי) דגמי, בן 43 מראשון לציון, פרמדיק בחטיבה הדרומית באוגדת עזה, נפל ב-7.11.
סמ"ר שלמה גורטובניק, בן 21 ממודיעין מכבים רעות, חובש קרבי בגדוד 46 בחטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל).
סרן עדן פרוביזור, בן 21 מאלפי מנשה, מפקד מחלקה בגדוד 52, חטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל), נפל בקרב ברצועת עזה.
סמ"ר עדי מאלכ חרב, בן 19 מבית ג'אן, לוחם בסיירת נח"ל, חטיבת הנח"ל, נפל בקרב ברצועת עזה.
סמ"ר שחר פרידמן, בן 21 מירושלים, לוחם בגדוד 101, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב ברצועת עזה.
רס"ן ג'מאל עבאס, בן 23 מפקיעין, מפקד פלוגה בגדוד 101, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב ברצועת עזה.

18:23 - מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים הודיע כי שר הביטחון יואב גלנט נענה לבקשתם, וכי יפגוש את נציגיהם הערב בקריה בת"א לפני כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני.

18:08 - לשכת ראש הממשלה הודיעה כי רה"מ בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ יקיימו מסיבת עיתונאים הערב.

17:46 - בעזה תיעדו מחבלי חמאס מוקפים בילדים שמשמשים להם מגן אנושי.

17:40 - דובר צה"ל: "לוחמי ההגנה האווירית של צה"ל תקפו מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה; יורטה מטרה חשודה בשטח לבנון. בתגובה על השיגורים, טנקים וכלי טיס של צה"ל תקפו כמה עמדות תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה".

17:09 - בהמשך לאזעקות בשפלה ובלכיש, במד"א עדכנו כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

17:03 - אזעקות נוספות בשפלה ובלכיש.

17:01 - אזעקות ברמלה, לוד, נס ציונה, רחובות והסביבה.

16:41 - שוטרי מחוז המרכז עצרו בלוד אדם שנכנס לבית כנסת בעיר וצעק "אללה ואכבר" באופן שגרם לבהלה במקום. "שוטרי תחנת לוד פתחו בסריׁקה עם קבלת הדיווח, ועצרו לחקירה את החשוד, תושב העיר בשנות השלושים לחייו".

16:35 - דובר צה"ל: "ביממה האחרונה יצאו כוחות אוגדה 36 למתקפה במרחב זייתון ברצועת עזה, וכוחות אוגדה 162 יצאו למתקפה במרחב ג'באליה, ובמהלך הפעילויות נתקלו במחבלים רבים". במהלך הקרבות חוסלו המחבלים והכוחות פגעו בתשתיות טרור, מסרו בדובר צה"ל והוסיפו כי הותקפו תשתיות תת-קרקעיות ויעדים נוספים של ארגון הטרור. 

16:10 - דובר צה"ל הודיע כי צה"ל תקף בשטח לבנון מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה. בתקיפה - מטוסי קרב השמידו מערכת טק"א מתקדמת בתגובה על שיגור שבוצע לעבר כלי טיס של חיל האוויר.

15:48 - מפקד משמרות המהפכה חוסין סלאמי בהפגנת תמיכה בחמאס, בטהראן: "הציונים בקרב התאבדות, עזה בדרך לניצחון. המבצע הזה הוא התשובה לעוולות של בריטניה, צרפת, אמריקה והמשטר הציוני נגד העם הפלסטיני במאה השנים האחרונות". הפגנות גדולות נוספות נערכות במקביל בערים רבות באיראן.

15:15 - צעדת משפחות החטופים מגיעה לסיומה. עשרות אלפים ליוו את המשפחות לאורך חמישה ימי צעידה מתל אביב לירושלים. המשפחות נכנסו לבירה עם השיר: "כל שנבקש לו יהי". כביש 1, שנסגר לתנועה בחלק האחרון של הצעדה, נפתח מחדש לתנועה. בעוד זמן קצר תחל עצרת המשפחות מול משרד ראש הממשלה.

15:10 - נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי טורקיה תשקיע בבניית עזה חדש אם תושג הפסקת אש, וקורא לבצע חקירה על האם לישראל יש נשק גרעיני. אחרי הביקור בברלין, ארדואן מתח ביקורת גם על גרמניה, ואמר כי היא "מיישמת עם ישראל את אותה מדיניות שיישמה באוקראינה - מקבלת את פעולותיה כהגנה עצמית, אך לא את אלה של ההתנגדות הפלסטינית".

15:07 - דיווחים בעזה: צה"ל תוקף במדינת חמד שבמערב ח'אן יונס.

15:04 - דיווחים בלבנון: צה"ל תקף בכפר עיתא א-שעב שבדרום המדינה.

14:59 - אזעקה בשדרות. בניין אחד בעיר ניזוק מפגיעת רקטה או רסיס, לא היו נפגעים.

14:16 - כוחות צה"ל ממשיכים בפעולה ממוקדת לאיתור תשתיות טרור בבית החולים שיפא, כאשר הבוקר נענה צה״ל לבקשת מנהל בית החולים לאפשר פינוי לחוסים המעוניינים להתפנות לכיוון המעבר ההומניטרי ברצועת עזה. במהלך הלילה העבירו כוחות צה"ל, באמצעות מנהלת התיאום והקישור לעזה, למעלה מ-6,000 ליטרים של מים ולמעלה מ-2,300 ק"ג מנות מזון הכוללים דגים, שימורים, לחם, ממרחים ותמרים לבית החולים. פעולה זו נעשתה במקביל לפעילות צה"ל לאיתור וסיכול הטרור בבית החולים.

14:01 - אחרי יותר מ-20 שעות - חודש הירי מהרצועה: אזעקה באשקלון וצבע אדום בעוטף עזה. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

14:00 - כוחות צה"ל ממשיכים בשעות האחרונות בלחימה ברצועת עזה, כאשר לוחמי דובדבן בסדיר ובמילואים ביצעו פשיטות על תשתיות טרור במהלכן חיסלו מחבלים בהיתקלויות. במהלך אחת הפשיטות נמצאה כמות גדולה של אמצעי לחימה וציוד צבאי בתוך בית ספר תיכון.

בנוסף לכך, הלוחמים פשטו על תשתיות טרור בביתו של מפקד פלוגת הנדסה בגדודים הצפוניים של חמאס. בפשיטה נמצאו אמצעי לחימה וחוברות הכשרה של חמאס.

13:42 - דווחים בעזה: מוסטפא סואף, עיתונאי בכיר שמקורב מאוד להנהגת חמאס, חוסל אתמול בתקיפת ביתו בעזה.

13:10 - משרד החוץ של איחוד האמירויות טוען שמטוס ראשון ובו 15 ילדים עזתים שזקוקים לטיפול רפואי דחוף ובני משפחותיהם המריא מאל עריש שבמצרים ונחת באבו דאבי. שם הם ייקלטו להמשך טיפול רפואי. מדובר על ילדים שנפצעו כתוצאה מהמלחמה או ילדים חולי סרטן.

מדובר במהלך ראשון שהוא חלק מיוזמה של איחוד האמירויות לקלוט 1,000 ילדים מעזה לטיפולים רפואיים שונים במדינה.

13:02 - אזעקות בקריית שמונה ובמרגליות.

12:06 - פחות משעה לאחר שיגור מטח הרקטות מרצועת עזה לעבר מרכז הארץ אתמול, זיהו לוחמי מילואים את המחבלים שביצעו את הירי מגג של בניין והכווינו כלי טיס של חיל האוויר לחיסולם. בנוסף, מטוסי ומסוקי קרב תקפו ביממה האחרונה עשרות מטרות ברחבי רצועת עזה, לצד תקיפת מחבלים ותשתיות טרור נוספות, ביניהן: מפקדות מבצעיות, עמדות שיגור ומעבדות ייצור אמצעי לחימה.

11:45 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי - פנה לתושבי העיר עזה וצפון הרצועה פעם נוספת, והודיע כי ציר סלאח א-דין פתוח גם היום עד השעה 16:00 - למעבר תושבים דרומה. בנוסף, הוא הודיע על הפוגה בלחימה בין 10:00-14:00 באזור מחנה הפליטים שאבורה שברפיח, למטרות הומניטריות.

11:36 - צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו במהלך הלילה 19 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, מהם 11 משויכים לארגון הטרור חמאס - כך הודיע דובר צה"ל בהודעת סיכום לפעילות הלילה. במחנה הפליטים בלאטה, הכוחות איתרו והשמידו מעבדת מטענים.

במהלך פעילות מעצרים נרחבת בחברון הכוחות עצרו 12 מבוקשים, ביניהם מספר בני משפחה של המחבלים שביצעו את פיגוע הירי במחסום המנהרות. בפעילות הלוחמים בכפר טובאס, חמושים ירו והשליכו מטענים לעבר הלוחמים, שהגיבו בירי. זוהו פגיעות במספר מחבלים. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-1,800 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, מהם כ-1,050 משויכים לחמאס.

11:20 - כ-20 אלף צועדים משעות הבוקר עם משפחות החטופים, כאשר צעדת "הולכים להחזיר אותם" מגיעה לשיאה ותיכנס אחר הצוהריים לירושלים. בעצרת במבשרת ציון, משפחות החטופים והנעדרים קוראות לכל קבינט המלחמה לפגוש אותם עוד הערב: "אתם אחראים להחזיר אותם עכשיו, תפגשו אותנו ותפסיקו לתת לנו להתחנן - זה לא הגיוני".

10:38 - מנכ"ל משרד הבריאות בעזה לאל-ג'זירה: 5 רופאים עדיין נמצאים בבית החולים שיפא - לצורך תיאום יציאת החולים. לדבריו, כ-120 חולים עדיין שוהים במתחם. בעקבות זאת, דובר צה"ל הבהיר כי צה"ל נענה לבקשת מנהל בית החולים לאפשר לאזרחים עזתים שחסו בבית החולים ומעוניינים בכך להתפנות לכיוון המעבר ההומניטרי ברצועת עזה באמצעות ציר מאובטח, וכי לא ביקש לפנות חולים או צוותים רפואיים.

בצה"ל אף הציעו שככל שתעלה בקשה לתיאום פינוי רפואי, הם יפעלו לאפשר אותו ולהעביר את החולים לבתי חולים אחרים. בצה"ל הוסיפו כי צוותים רפואיים יישארו בבית החולים לטובת החולים שאין ברצונם או ביכולתם להתפנות. כמו כן, במהלך הלילה צה"ל המשיך לספק מזון, מים וסיוע הומנטרי לבית החולים.

10:26 - דובר צה"ל הודיע כי בעקבות השיגורים מלבנון, צה"ל תוקף בארטילריה ובדרכים נוספות מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. משעות הבוקר חיזבאללה קיבל אחריות לשתי פעולות - שיגור טיל קרקע-אוויר לעבר כטב"ם צה"לי הלילה וירי נ"ט לעבר מוצב בגבול לבנון. אתמול - ארגון הטרור קיבל אחריות ל-13 פעולות נגד ישראל.

10:00 - דקות לאחר הירי לעבר הגליל העליון, אזעקה בשתולה שבגליל המערבי. ככל הנראה טיל בורקאן שוגר מלבנון לכיוון מוצב צה"ל.

09:58 - בחמאס מאשרים את הדיווחים: חבר הלשכה המדינית אחמד בחר חוסל.

09:54 - אזעקה בקיבוץ סאסא שבגליל העליון.

09:30 - ג'וזפ בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי: "רק הרשות הפלסטינית יכולה לשלוט ברצועת עזה אחרי המלחמה".

09:17 - השליח של נשיא ארה"ב ביידן למזרח התיכון ברט מקגרק אמר בכנס בבחריין: "שחרור חטופים משבי חמאס יביא להפוגה משמעותית בלחימה".

9:05 - דיווחים מעזה: חיל האוויר תקף מגדלי שידור ואינטרנט בחאן יונס וברפיח. עוד דווח כי הושלם כיתור מלא של הבית חולים הבפטיסטי שבצפון הרצועה. לפי דובר משרד הבריאות העזתי - אין יוצא ואין נכנס מבית החולים.

8:34 - בהודעה משותפת של דובר צה"ל ושב"כ מסרו כי במחנה הפליטים בלאטה, שבחטיבת שומרון - כלי טיס תקף דירת מסתור אשר שימשה מחבלים המעורבים בתכנון פעילות טרור נגד אזרחי ישראל ויעדים צבאיים בטווח המידי, בהם "מחבל מרכזי בעיר שכם".

במהלך הפעילות במחנה הפליטים, אותרה והושמדה מעבדה לייצור מטעני נפץ במרחב שבתוכה מספר מטענים מוכנים לשימוש. כמו כן, כלי הנדסה של צה"ל חשפו מטענים שהוטמנו מתחת ובצדי הכביש לפגיעה בלוחמים. מחבלים ירו לעבר הכוחות - שהגיבו בירי. אין נפגעים לכוחותינו.

על חיסול המחבל מחמוד זהד א-זופי, דובר צה"ל ושב"כ מסרו כי הוא "היה מעורב בשורה של פיגועי ירי במרחב העיר שכם ותכנון פעילות צבאית. בין הפיגועים הבולטים בהם היה מעורב, הוא פיגוע ירי באפריל 2023 בירושלים, שהביא לפציעתם של שני אזרחים ישראלים".

"זהד א-זופי לקח חלק בפעילות חבלנית עוינת צבאית במחנה בלאטה והקים חוליית טרור המורכבת מצעירי המחנה, אותה חימש במטענים ונשק לצורך פעולות טרור נגד כוחות צה"ל הנכנסים למחנה", הוסיפו בדובר צה"ל ושב"כ. "בעברו ביצע מספר פיגועי ירי נגד כוחות צה"ל, שילח מחבלים לבצע פיגועים ומלכד את המחנה נגד כוחות צה"ל. בנוסף, הוא קיבל אמצעי לחימה וכספי טרור לקידום פיגועים מול אזרחים ישראלים וחיילים והחל לייצר מטעני נפץ".

8:28 - הבריחה דרומה נמשכת: סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה הלילה תמונת לוין של המונים מתפנים מהעיר עזה - לכיוון דרום.

7:15 - דיווחים פלסטיניים: כוחות צה"ל יצאו ממחנה הפליטים בלאטה שבאזור שכם, אחרי שפעלו במקום במהלך הלילה.

7:02 - בתקשורת הערבית מדווחים כי צה"ל תקף בדרום לבנון, בעיירה א-נאקורה שסמוכה לראש הנקרה.

02:34 - ברויטרס מדווחים שהשר הבריטי לענייני מזרח התיכון, טאריק אחמד, ייסע לבחריין וקטאר ל"שיחות על המשבר בישראל ובעזה", בעקבות התחייבותה של בריטניה לסיוע הומניטרי של 30 מיליון פאונד נוספים לפלסטינים. הוא ייפגש גם עם עמיתיו במזרח התיכון, לרבות מזכ"ל הליגה הערבית.

02:18 - דיווחים פלסטיניים: במחנה הפליטים בלאטה שבאזור שכם חוסלו באמצעות כטב"ם חמישה מחבלים, ביניהם מחמוד זהד א-זופי, מראשי גדוד בלאטה בפת"ח, שמזוהים עם גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של הפת"ח. החמישה שהו במטה הפת"ח במחנה הפליטים. בתקיפה נהרג גם תאמר פקהאא' מכפר שויכה שבאזור טולכרם, שביצע את הפיגוע סמוך לבית ליד בתחילת החודש.

02:01 - הבית הלבן: אנו מאמינים כי אספקת דלק לעזה צריכה להימשך על בסיס קבוע ובכמויות גדולות יותר.

01:50 - אזעקות הופעלו בצפת, ביריה ועמוקה שבגליל העליון. דובר צה"ל עדכן שההתרעה הופעלה בעקבות מיירטים ששוגרו לטיל קרקע אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל, וכי לא זוהתה חצייה לשטח ישראל.

23:33 - מייק פומפאו, מי שהיה שר החוץ של ארה"ב בממשל טראמפ, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "לא להפסקת אש, השמידו את חמאס".

23:10 - הפגזות כבדות של צה"ל ברצועה מורגשות בשדרות ובאזור העוטף, בעזה מדווחים על תקיפות אינטנסיביות בצפון הרצועה.

22:50 - ממשלת טנזניה אישרה שאחד מאזרחיה שהוגדר כחטוף נהרג. קלמנס פליקס מטנגה נעדר מאז מתקפת הפתע של חמאס וכעת משפחתו עודכנה שהוא נהרג. בהודעה שפרסם משרד החוץ של טנזניה נכתב כי הרשויות נמצאות בקשר עם ממשלת ישראל להחזרת גופתו. אזרח טנזני נוסף חטוף ברצועת עזה.

22:15 - חמאס דרש מישראל להפסיק להטיס מל"טי מעקב מעל עזה, כחלק מהדרישות לשחרור החטופים. מקורות אמרו ל-CNN כי לא סביר שישראל תקבל את הבקשה, כיוון שהמשמעות היא איבוד היכולת לעקוב אחר הפעילות של אנשי חמאס.

20:23 - דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, בהצהרה היומית לתקשורת: "נפעל בכל מקום שבו נמצא חמאס - והוא נמצא גם בדרום הרצועה". בנוגע לחטופים אמר: "אנחנו חושבים כל הזמן עליהם ועל המשפחות. המאמצים שלנו במלחמה הם גם לחלץ את החטופים. אם יהיה מידע חדש אנחנו נעדכן את המשפחות והציבור".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12