דוד שמרון זכה בתביעת הדיבה בגין הטענה להסכם סודי בין בני הזוג נתניהו

דוד ארצי, שאמר בסרטון שפורסם ב-2021 כי שמרון ערך הסכם בין נתניהו לרעייתו שמקנה לה סמכות לאשר מינויי בכירים במערכת הביטחון, יפצה אותו ב-425 אלף שקל • השופט קבע כי טענותיו של ארצי אינן נכונות, וכי הוא גרם לבזבוז זמן ומשאבי ציבור

עו''ד דוד שמרון / צילום: איל יצהר
עו''ד דוד שמרון / צילום: איל יצהר

בית משפט השלום ברמלה קיבל היום (חמישי) את תביעת לשון הרע שהגיש דוד שמרון, בן דודו ופרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נגד דוד ארצי, שחויב לשלם לו 425 אלף שקל ועוד 50 אלף שקל שכר טרחת עו"ד.

ניתוח גלובס | בתי דין מיוחדים: כך נערכת ישראל להליכים משפטיים נגד מחבלי חמאס
המשרוקית | בגלל מערכת המשפט אי־אפשר היה לירות במי שהתקרב לגדר בעזה?

התביעה הוגשה בעקבות אמירתו של ארצי בסרטון משנת 2021 כי נחתם הסכם סודי בין נתניהו לרעייתו שרה, אשר מקנה לה סמכות לאשר מינויי בכירים במערכת הביטחון. ארצי טען כי עו"ד שמרון הוא שערך את ההסכם בין בני הזוג. ביהמ"ש קבע שטענות ארצי ששמרון ערך הסכם בין בני הזוג נתניהו - אינן נכונות.

שמרון טען בתביעה כי "הסרטון מופרך מהיסוד, כל-כולו דיבה חמורה המופנית נגד ראש הממשלה, נגד רעייתו ונגד התובע". ארצי טען לאמת בפרסום וכי עו"ד שמרון הציג לו את ההסכם לאחר שגיטה שרובר, בעלת קרן שרובר שנפטרה בשנת 2004, הפסיקה להיעזר בשירותיו כעורך דין. ארצי טוען כי שמרון חשף בפני שרובר, לה היה מקורב, את ההסכם, בתמורה לכך שישכנע אותה להחזיר את שמרון לתפקידו. שמרון הכחיש את הדברים.

במשפט העיד ראש הממשלה, רעייתו, השר לשעבר אביגדור ליברמן ויועץ התקשורת לשעבר של נתניהו, ניר חפץ.

השופט זכריה ימיני כתב את פסק הדין על פני 127 עמודים, וקבע כי ארצי גרם לבזבוז זמן ומשאבי ציבור כאשר עסק בשאלה האם היה הסכם בין בני הזוג ומי ערך אותו, ולא בשאלה אם גיטה אמרה את הדברים שטען ארצי.