ישראל במלחמה | סיקור שוטף

גורם ישראלי בכיר: יש התקדמות בעסקה לשחרור חטופים

ארה"ב מאמצת את עמדת ישראל שחמאס משתמש בבתי חולים • הושלם כיבוש מחנה שאטי • שלושה נפצעו מרסיסי רקטה בת"א, אחד מהם קשה • ראש השב"כ מבקר במצרים ודן עם שר המודיעין המצרי בעסקת חטופים; ביידן הביע אופטימיות שתהיה עסקה בקרוב; נתניהו: נדווח כשיהיה משהו קונקרטי • מערכת "חץ" יירטה טיל בים האדום; החות'ים: "ירינו לאילת" • למעלה מ-200 אלף איש בעצרת תמיכה המונית למען ישראל בוושינגטון • עדכונים שוטפים 

משפחות החטופים מול הקריה בתל אביב / צילום: ap, Ohad Zwigenberg
משפחות החטופים מול הקריה בתל אביב / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

עדכונים שוטפים 

23:14 - ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון ובכירי משרד האוצר וסיכמו על הבאת תקציב מתוקן מהיר לסוף שנת 2023.

תקציב המלחמה האזרחי ימומן מהגדלת גירעון, ניתוב כספים מהוצאות הממשלה במשרדים וקיצוץ בהסכמים הקואליציוניים. ראש הממשלה אישר את התקציב שהביא שר האוצר, והשניים קבעו להביא את התקציב בהקדם האפשרי לממשלה ולכנסת.

22:50 - גורם פוליטי בכיר בישראל טוען כי עסקת שחרור חטופים עשויה להגיע בתוך 48 עד 72 השעות הבאות. לפי אותו מקור, קבינט המלחמה מתכנס הלילה כדי לדון בעסקה. 

מאדריכל הטבח ועד לאיש הכספים: הכוורת של חמאס
חטופים ונשק בבתי החולים של חמאס? בתקשורת העולמית מתעלמים
המומחה שמאמין: נסראללה עדיין לא חושב שהבסנו את חמאס
הפתרון שמקדמים בישראל לפינוי שיפא: בתי חולים צפים בכמיליארד דולר
סוללת טילים אמריקאית במיליארד דולר בדרך למזרח התיכון 

22:33 - החות'ים בתימן מקבלים אחריות על השיגור לעבר ישראל, שיורט בהצלחה על-ידי מערכת "חץ" בים האדום. 

22:20 - לפני זמן קצר זוהו שני שיגורים כושלים משטח סוריה שלא חצו לשטח הארץ. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי. 

21:37 - בליז משעה את הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל בשל המלחמה בעזה.

12:18 - הבית הלבן: לארה"ב יש מידע מודיעיני לפיו חמאס וג'יהאד השתמשו בבתי חולים, בהם בית החולים שיפא, להוצאת פעולות צבאיות ולהחזקת חטופים ישראלים.

21:12 - הצהרת דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "אנחנו עובדים בעוצמה, יש לנו הישגים, אבל חשוב לי שהציבור יידע - יש לנו הרבה עבודה, וזה ייקח זמן.  בצפון, אנו ממשיכים להיות במכונות גבוהה ולפעול לפי תוכניות ההגנה וההתקפה. באילת יירטנו היום בהצלחה טיל ששוגר לשטח ישראל מעל הים האדום באמצעות מערכת ההגנה 'חץ'. המטרה לא חצתה בשום שלב לשטח ישראל, ולא נשקפה סכנה". 

על החטופים אמר הגרי: "נעשה כל מאמץ מבצעי, מודיעיני ואזרחי על-מנת להשיבם הביתה. זוהי משימה עליונה בעדיפות עליונה. לכשנדע באופן אמיתי, נעדכן את המשפחות, ואז את הציבור דרך התקשורת". 

20:50 - למעלה מ-200 אלף איש משתתפים בעצרת תמיכה בוושינגטון של הקהילה היהודית בארה"ב למען ישראל, הגדולה ביותר שנערכה בארה"ב ב-40 השנים האחרונות. נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אני מצדיע לכם, הנשים והגברים שעומדים למול השנאה והלחץ העצומים בקהילה או בקמפוסים. בדיוק כפי שאתם עומדים איתנו - אנחנו עומדים אתכם". 

20:49 - פרו-פלסטיניים מפגינים בנמל התעופה סחיפול באמסטרדם.

20:29 - שר האוצר הפלסטיני לשר האוצר בצלאל סמוטריץ': "העבירו מיד את הכספים שישראל מחויבת להעביר לרשות הפלסטינית". סמוטריץ' במכתב תגובה: "עזות-מצח שאין דומה לה, לא נעביר לכם כספים כדי שאתם תעבירו אותם למחבלים הנאצים ברצועה". 

20:15 - שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה: "אישרתי לצבא להמשיך ולהתקדם על-מנת להמשיך את המשימות בהתאם להנחיות הקבינט. לא יהיו מקום חסין באף נקודה ברצועה עד שנחזיר את החטופים לביתם ונגרום לפירוקו של חמאס - גם ביכולות הצבאיות וגם בשלטוניות. אנחנו ממוקדים ברצועה ובחזית הדרום, אבל בשעה הזו אנחנו גם יודעים עד כמה חשוב לשמור על ביטחונם של תושבי הצפון".

20:13 - האזעקה באילת: יירוט אחד בשמי העיר, הערכה שמדובר בטיל קרקע-קרקע ששוגר מתימן.

20:08 - אזעקות בעוטף עזה.

20:00 - אין אישור ישראלי, אבל בעזה מתרוצצות שמועות שחוסל אחמד ע'נדור, מפקד החטיבה הצפונית. מדובר באחד מ"החמישייה הפותחת" של חמאס, שלפי הדיווחים שיוצאים מהרצועה נקבר בתוך מנהרה כתוצאה מהפצצה של התת-קרקע. 

19:51 - אזעקה באילת. 

19:46 - אזעקות בעוטף עזה.

18:55 - ראש הממשלה בנימין נתניהו לפורום ראשי רשויות קו העימות בצפון: "יש לנו משנה סדורה: היעד שלנו הוא קודם כל ניצחון מוחלט על חמאס בדרום והשבת חטופינו. הדבר השני הוא כמובן להבטיח שביום שאחרי לא חוזר החמאס, לא חוזר משהו דמוי חמאס - גם את זה נבטיח. הדבר השלישי, ולא פחות חשוב, הוא לטפל כאן בגזרת הצפון, בה יש כרגע חילופי מהלומות קשים. אנחנו מכים בחיזבאללה, אבל ההנחיה שלי לצה"ל היא להיערך לכל תרחיש. אני לא מציע לחיזבאללה לנסות את מדינת ישראל - זאת תהיה טעות חייהם". 

18:52 - פרסום ראשון: דנה ויס חושפת כי ראש השב"כ בביקור במצרים נפגש עם שר המודיעין המצרי ודן בעסקת חטופים. 

18:37 - אזעקות בעוטף עזה. 

18:31 - ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מאז תחילת המלחמה אנו פועלים ללא הרף לשחרור חטופינו, כולל הפעלת לחץ גובר מאז תחילת התמרון הקרקעי. אם וכאשר יהיה משהו קונקרטי לדווח עליו - נעשה זאת".

18:30 - צה"ל תקף לפני זמן קצר עמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון, כך נמסר מדובר צה"ל.

18:20 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על עסקה לשחרור חטופים: מאמין שזה יקרה בקרוב. משפחות יקרות - תחזיקו מעמד, אנחנו בדרך. 

18:14 - בית החולים וולפסון מעדכן כי הצעיר בן ה-20 שנפגע מפגיעת רסיס סובל מפגיעה רב-מערכתית, והוא מורדם ומונשם בדרכו לחדר ניתוח. פצועה נוספת שהוגדרה במצב קל סובלת מפגיעה באזור האגן ונמצאת בהכרה. 

18:00 - צה"ל השלים את כיבוש מחנה שאטי: "יצרנו את התנאים לפירוק יכולות חמאס בעיר עזה". דובר צה"ל מסר כי חוסלו מעל 1,000 מחבלים, הושמדו תשתיות ומפקדות טרור, ומחבלי חמאס שנכנעו ונעצרו הועברו לחטיבת השב"כ. מפקד אוגדה 162: "ירי הרקטות לעבר ישראל מצפון הרצועה הצטמצם בכ-80% מתחילת התמרון הקרקעי".

17:11 - מטח לתל אביב ולגוש דן, שני יירוטים זוהו. גבר כבן 20 נפצע קשה מרסיסי רקטה, צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי במקום ופינה אותו לבית החולים וולפסון. פצוע נוסף פונה במצב בינוני, ואישה נוספת בת 43 נפצעה קל. 

17:01 - השר בני גנץ ביקר בפיקוד הצפון, שם קיבל סקירה מבצעית על הגזרה הצפונית. בנוסף ביקר בחמ"ל העירוני של קריית שמונה, ומסר לתושבים: "אנחנו לא נחזור ל-6 באוקטובר, נאפשר פה ביטחון. גם אם נידרש להפסקת אש לצורך החזרת חטופים - לא תהיה עצירה של המלחמה". 

17:00 - אזעקות בעוטף עזה. 

16:35 - דובר צה"ל פרסם תיעוד נוסף ממציאת תשתית הטרור בבית החולים רנתיסי שבצפון רצועת עזה. בתיעוד נראים כוחות שייטת 13 וחטיבה 401 נכנסים לבית החולים ומוצאים, בין היתר, נשקים, גרזנים, תחמושת, וכרית ובתוכה אפוד עם רימונים ומחסניות שהוסתרו במרתף. 

16:28 - מנהיג החות'ים בתימן מאיים שימשיכו לתקוף את ישראל, ושכוחותיו "יחפשו" ספינות ישראליות בים האדום. 

15:55 - אזעקות בעוטף עזה. 

15:52 - דובר צה"ל: לאחר כ-15 שעות של מבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים טול כרם שבמנשה - חוסלו 7 מחבלים, הושמדה מעבדת מטענים, ונחשפו עשרות מטענים בכבישים על-ידי הכוחות.

15:43 - מתחילת המלחמה נהרסו 10 בתים של מחבלים ופעילי חמאס על-ידי יחידות ההנדסה של פיקוד המרכז.

15:22 - ארה"ב ובריטניה הכריזו על החלטה משותפת להטיל סנקציות אישיות על המנהיגים ואנשי הכספים של חמאס והג'יאהד האיסלאמי.

15:21 - טיל נ"ט נוסף שוגר מלבנון לגליל העליון.

15:15 - משפחות החטופים יצאו היום לצעדה של 5 ימים, מכיכר החטופים בתל אביב ועד ללשכת ראש הממשלה, כדי להציג את דרישתם לשחרור מיידי של כל החטופים.

15:03 - צבע אדום בנחל עוז ובסעד שבעוטף עזה.

15:02 - קנצלר גרמניה אולף שולץ: "חמאס מחזיק נשים, קשישים וילדים כבני ערובה כבר יותר מ-5 שבועות. אנו דורשים שחרור מיידי וללא תנאי של כל החטופים. לישראל יש זכות וחובה להגן על עצמה. הפסקות הומניטריות והגנה על אזרחים חשובות מאוד".

14:42 - נשיא סומליה, חסן שייח' מוחמד, שנבחר בשנה שעברה לקדנציה שנייה (הקודמת הסתיימה ב-2017), אמר בראיון ל"ערב ניוז" הסעודי כי מדינתו מכירה במדינת ישראל. לדבריו, "אנחנו מכירים ומקבלים את קיומה של ישראל כמדינה, אבל אנחנו אומרים שצריכים לתת גם לפלסטינים להתקיים כמדינה. זו זכות בסיסית".

הוא הוסיף כי "יש פתרון מקובל ברמה הבינלאומית. שתי מדינות, פלסטין וישראל, חיות בשלווה זו לצד לזו - וזה יכול לקרות. זה אפשרי. למה לא להתקדם עם זה?". 

14:41 - לראשונה מאז החלה המלחמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את ראשי הרשויות בצפון לפגישה שתתקיים היום.

14:38 - צבע אדום בכרם שלום שבעוטף עזה.

14:29 - טיל נ"ט נוסף שוגר מלבנון לאצבע הגליל.

14:09 - צבע אדום בעלומים ובנחל עוז שבעוטף עזה.

14:07 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט מלבנון לישראל. במהלך היום, מחבלים שיגרו טילי נ"ט ופצצות מרגמה לעבר מוצבי צה"ל במרחב מרגליות, ערב אל עראמשה ויפתח ולעבר מרחב שומרה ומתת. צה"ל תקף את מקורות הירי בלבנון.

13:39 - דובר צה"ל: "בהמשך לדיווח הראשוני על התרעה במרחב העיר אילת, שוגר מיירט בעקבות חשד למטרה אווירית. ההתרעה הופעלה בעקבות שיגור המיירט, לא זוהתה חדירה לשמי ישראל".

13:28 - אזעקות בעוטף עזה.

13:26 - אזעקות בגליל המערבי.

13:18 - צבע אדום בנחל עוז שבעוטף עזה.

13:15 - באיראן מדווחים כי נציגי הצלב האדום צפויים לפגוש בז'נבה את שר החוץ האיראני חוסין אמיר עבדאללהיאן "כדי לדון בהעברת סיוע הומניטרי לרצועה".

13:15 - בלבנון מדווחים: צה"ל תקף בעיתא א-שעב, דרום המדינה.

13:01 - באופן יוצא דופן מתחילת הלחימה, דיווחים בעזה על תקיפה באזור ח'אן יונס שבדרום רצועת עזה.

13:00 - כוחות צה"ל פעלו ביממות האחרונות בשכונות שייח עג'לין ורימאל ופשטו על מוסדות שלטון של חמאס המשמשים למטרות צבאיות. צוות הקרב של חטיבה 7 השתלט על בית המחוקקים של ארגון הטרור, על קריית הממשלה, על מפקדת משטרת החמאס ועל פקולטה להנדסה ששימשה מכון לייצור ופיתוח אמצעי לחימה. במהלך הפעילות השתלטו הלוחמים על מתקן "ג'יזאת", המכיל בתוכו מתחמי אימונים של חמאס, חמ"ל מבצעים, מתקני חקירות ומתקני מעצר. במתקן אותרו כלי נשק וחומרי הדרכה ולימוד של הארגון.

בנוסף, לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גולני פשטו על בניין בית המושל, המשמש כמתקן טרור, ובו משרדי צבא ומשטרה של חמאס, מפקדות ומשרדים של המודיעין הצבאי של הארגון, וכן על מוצבים נוספים, ביניהם מוצבים ששימשו את חמאס לאימונים לקראת החדירה לישראל ביום שבת ה-7 באוקטובר.

12:43 - אזעקה הופעלה באילת.

12:30 - טיל נ"ט נורה על מוצב צה"ל בגבול הצפון. אין נפגעים כתוצאה מהירי.

11:40 - מטח רקטות שוגר לאשקלון והסביבה: שני גברים נפצעו באורח קל כתוצאה מהדף, שניים נוספים נפגעי חרדה. נזק נגרם לרכבים ולבתים במקום. 

11:20 - דובר צה"ל הודיע על מותה של נועה מרציאנו, החיילת שנחטפה לעזה. נועה בת ה-19 ממודיעין שירתה כבקרית איסוף יבשתי בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות. חמאס פרסם ביממה האחרונה סרטון שלה בשבי, אך בצה"ל הבהירו כי נקבע מותה. 

רב''ט נועה מרציאנו ז''ל / צילום: דובר צה''ל
 רב''ט נועה מרציאנו ז''ל / צילום: דובר צה''ל

11:00 - לוחמי צוות הקרב של חטיבת בית הספר לחי"ר פשטו על מפקדתו של איימן נופל, מפקד חטיבה בחמאס שחוסל בתקיפות צה"ל ברצועה, ואיתרו בה רימונים, רובי קלצ'ניקוב וחומרי חבלה.

בפשיטה נוספת על תשתית טרור הממוקמת במפעל בטון שבצפון הרצועה, השמידו הלוחמים פירי מנהרה שנמצאו בתוך המפעל ואיתרו אמצעי לחימה שונים, ביניהם רימונים, רובי קלצ'ניקוב, מטענים, RPG וציוד נוסף. כוחות הנדסה שלחמו באותה הפעילות השמידו מבנה ממולכד שאותר באותו המרחב.

10:30 - בצה"ל הודיעו כי הציעו סיוע הומניטרי למנכ"ל בית החולים שיפא, לתיאום העברת אינקובטורים ומכונות הנשמה מבית חולים בישראל לבית החולים שיפא ברצועת עזה. בהודעה של צה"ל נכתב כי הוא "נותר מחויב לקיים את אחריותו המוסרית והמקצועית להבחין בין אזרחים למחבלי חמאס. צה"ל מוכן לעבוד עם כל גורם מתווך אמין על-מנת להבטיח את העברת האינקובטורים".

בהקלטת שיחה עם מנכ"ל בית החולים שיפאא' בעזה, אמר לו קצין בכיר ממינהל התיאום והקישור בעזה: "אנחנו מוכנים לספק לך לך איזו עזרה שצריך, נביא אינקובטורים ונניח אותם בכניסה לבית החולים. למרות כל הקשיים, מה שאני יכול לעשות, אנסה לעזור לך. אעזור לך להגן על הפצועים והחולים". דוברת מינהל התיאום והקישור הבהירה: "המלחמה שלנו היא נגד חמאס ולא נגד אנשי עזה".

10:13 - דובר צה"ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה חשודה שזוהתה סמוך לחופי עכו. בהודעת צה"ל נכתב כי לא הופעלה התרעה בהתאם למדיניות.

09:33 - ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הלילה לרשת פוקס והדגיש: "הצעד הראשון בהרתעה של חיזבאללה זה לנצח בדרום את החמאס. לא יודע אם זה יהיה צעד מספק, אבל זה צעד נחוץ".

בנוגע להפסקות אש אמר נתניהו: "הגענו להבנה ברורה: הפסקת אש כללית תהיה רק לצורך שחרור חטופים, וגם היא תהיה זמנית. הפוגות הומניטריות זה משהו אחר".

ראש הממשלה התייחס גם לכוונה להפיץ את סרט הזוועות של חמאס לתפוצה רחבה יותר - והסביר: "ישנה רגישות רבה של משפחות הקורבנות, אך יש ניסיונות לשכנע אותם".

08:52 - צבע אדום בעוטף עזה - ביישובים כיסופים, נירים וניר עוז.

08:50 - לוחמי צה"ל חשפו פיר מנהרה במסגד במהלך פעילות קרקעית של לוחמי סיירת חטיבת הנגב. כוחות קרקע של צה"ל הכווינו מטוסי ומסוקי קרב שתקפו חוליית נ"ט שירו לעברם.

בנוסף, כוחות חיל האוויר תקפו ביממה האחרונה כ-200 מטרות טרור של חמאס, וביניהן מחבלים, אתרי ייצור אמצעי לחימה, עמדות שיגור טילי נ"ט ומפקדות צבאיות. בשעות הלילה תקפו כוחות זרוע הים מחנה צבאי ששימש את המערך הימי של ארגון הטרור חמאס למטרות אימונים ולאחסון אמצעי לחימה.

08:39 - חיילי גולני כבשו את "בית המושל" בעזה. בתיעוד שלהם משם הם מניפים את דגל ישראל ואת דגל גולני.

08:30 - חברי ועדת החוץ והביטחון, חברי הכנסת דני דנון מהליכוד ורם בן ברק מיש עתיד, פרסמו מאמר ב"וול סטריט ג'ורנל" ובו הם מציעים "יוזמה חדשה" לגבי רצועת עזה, ולפיה יחול פינוי מרצון של ערביי עזה למדינות העולם. במאמר קראו השניים לגיבוש תוכנית שתאפשר מעבר של מספר גדול של פליטים מרצועת עזה אל מדינות שיסכימו לקלוט אותם.

08:26 - העיתונאי תומס פרידמן במאמר ב"ניו יורק טיימס": "ביידן צריך להבהיר לנתניהו - 'המחיר של הסיוע הביטחוני, הכלכלי והדיפלומטי הוא הסכמתך ביום שאחרי המלחמה למדינה פלסטינית בגדה המערבית ורצועת עזה בשליטת הרשות הפלסטינית'. או שכולנו נהיה שבויים באסטרטגיה של נתניהו שתגרור את כולנו למטה - או שנעצב את התפיסה האמריקאית לסיום המלחמה בעזה".

07:49 - ראש אגף המודיעין, אהרון חליוה, באגרת למשפחות של המשרתים באגף: "המלחמה לא תהיה קצרה, צפויים לנו עוד ימים מורכבים וקשים. זוהי מלחמת אין ברירה. אנשינו ואני יודעים היטב שאתם, בני המשפחות, עומדים מאחוריהם, תומכים בהם ומחזקים את ידיהם. בלעדיכם לא יכולנו. בעמידתכם האיתנה בעורף, בתעצומות הנפש ובחוסן שלכם, אתם שותפים מלאים למערכה ומסייעים באופן ישיר לאמ"ן וצה"ל במילוי המשימה. אנו מחויבים להגן על הבית ולהשיב את הביטחון והשקט לאזרחי ישראל".

07:45 - משרד הבריאות הפלסטיני: 6 מחבלים חוסלו בטול כרם, בנוסף ל-12 פצועים, בהם ארבעה במצב אנוש.

06:00 - דובר צה"ל התיר לפרסם כי שני חיילים נפלו בקרבות ברצועת עזה: סמ"ר רועי מרום, בן 21 מרעננה, מפקד כיתה בגדוד 906, ביסל"ח, שירת כלוחם בסיירת חרוב ונפל בקרב בצפון הרצועה. רס"ר במילואים רז אבולעפיה, בן 27 מרשפון, לוחם בגדוד 6863, חטיבה 12, נפל גם הוא בצפון הרצועה. 

שני חיילים נוספים נפצעו באורח קשה בקרבות ברצועה. בצפון: שני לוחמים נפצעו קשה מפגיעת טיל נ"ט סמוך למרחב נטועה.

05:35 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל פעל הלילה בטול כרם, לפחות חמישה פלסטינים נהרגו.

05:25 - נשיא ברזיל לולה דה סילבה האשים את ישראל ב"הרג חפים מפשע ללא כל הבחנה ברצועת עזה". בטקס רשמי אמר דה סילבה: "לאחר מעשה הטרור של חמאס, הפתרון של מדינת ישראל חמור מזה של ארגון הטרור". עוד הוא טען כי ישראל מטילה פצצות בבתי חולים ובאזורים בהם יש ילדים, בתירוץ כי נמצאים שם מחבלים.

05:08 - בדואר אלקטרוני לעובדים, מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, התייחס לחילוקי הדעות בתוך מחלקת המדינה. "אני יודע שעבור רבים מכם הסבל שנגרם מהמשבר הזה גובה מחיר אישי", כתב בלינקן, "ייסורים קשים מגיעים עם התמונות היומיומיות של תינוקות, ילדים, קשישים ואזרחים שסובלים במשבר הנוכחי". בלינקן הבהיר: "המטרה שלנו נותרה זהה - להביא לסיום הסכסוך הנורא הזה".

04:10 - הבית הלבן הבהיר את אמירתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, לפיה "בתי החולים ברצועת עזה חייבים להיות מוגנים". ג'ון קירבי, דובר הבית הלבן, הסביר: "ביידן התכוון לעומס שעומד בפני צה"ל בכניסה לעזה כשחמאס משתמש בתשתיות אזרחיות". הוא הוסיף: "זה מקשה על כל כוח צבאי לפעול, כי בתי החולים, כפי שאמר הנשיא, צריכים להיות מוגנים. הנשיא דיבר על הקושי של הצבא".

03:20 - אונר"א, סוכנות הסיוע של האו"ם לפליטים פלסטינים, הודיעה כי מאז התחילה המלחמה נהרגו 102 מעובדי הארגון.

02:05 - מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, שוחח על המצב בישראל עם שר החוץ החדש של בריטניה, דיוויד קמרון. "המזכיר בלינקן ולורד קמרון הדגישו את הצורך ברציפות היחסים המיוחדים בין ארה"ב לבריטניה ואת החשיבות של היחסים בין המדינות לביטחון האזורי והעולמי", אמר דובר מחלקת המדינה.

01:00 - זוהתה גופתה של ויויאן סילבר, בת 74 מקיבוץ בארי, שהוגדרה נעדרת. היא נרצחה על-ידי מחבלים בביתה בשבת השחורה. במשך שנים היא הייתה חברה בארגון "נשים עושות שלום", וחברותיה מספרות עליה שהייתה "אישה של חמלה ואנושיות עם מחויבות אין-סופית לשותפות יהודית-ערבית".

00:40 - דובר צה"ל עדכן כי לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מוצב סמוך לגבול במרחב מלכיה. אחד מהשיגורים יורט, והשאר נפלו בשטח פתוח.

עוד נמסר בהודעת דובר צה"ל כי אתמול בשעות הערב מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון, בתגובה על הירי שבוצע לעבר שטח ישראל לפני כן. בתקיפה הושמדו מספר מפקדות צבאיות מהן פעלו מחבלים.

23:49 - דובר צה"ל: "ליבנו עם משפחת מרציאנו, שבתם, נועה, נחטפה באכזריות על-ידי ארגון הטרור חמאס. צה"ל יחד עם כלל הגופים ימשיך ללוות את משפחת מרציאנו, כמו גם את כל משפחות החטופים והנעדרים. אנחנו פועלים בכל האמצעים, המודיעיניים והמבצעיים, על-מנת להשיב את החטופות והחטופים הביתה. נציג צה"ל הגיע לבית המשפחה והודיע להם על פרסום הסרטון. חמאס ממשיך להפעיל טרור פסיכולוגי ונוהג באופן לא אנושי, דרך סרטונים ותמונות חטופים, כפי שעשה גם בעבר".

23:43 - צבע אדום בנתיב העשרה.

22:52 - דובר צה"ל: בהמשך להתרעות במרחב הצפון על חדירת כלי טיס עוין, מדובר בזיהוי שווא.

22:34 - התרעה ביראון, בדוב''ב, במתת, בסאסא, בברעם ובאביבים שבגליל העליון בשלל חשש לחדירת כלי טיס עוין.

22:30 - המיליציות הפרו-איראניות חושפות תיעוד מהשבי של החוקרת הישראלית אליזבט צורקוב, יותר משבעה חודשים לאחר שנחטפה בעיראק.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12