ישראל במלחמה | סיקור שוטף

דובר צה"ל: "יש סימנים שחטופים הוחזקו בבי"ח רנתיסי"

הותר לפרסום: אזרח נהרג אתמול מפגיעת נ"ט בגבול הצפון • מוקדם יותר - פצצות מרגמה וטילי נ"ט נורו מלבנון ונפלו בשטחים פתוחים - צה"ל השיב אש • 140 משאיות של סיוע הומניטרי נכנסו לעזה • בכירים נוספים בחמאס חוסלו בעזה ביממה האחרונה • שר החוץ מעריך: חלון הזמן המדיני ללחימה בעזה הולך ואוזל • נתניהו על ההסלמה בצפון: "אש תיענה באש הרבה יותר חזקה. שלא ינסו אותנו" • עדכונים שוטפים

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל
דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים 

22:52 - דובר צה"ל: בהמשך להתרעות במרחב הצפון על חדירת כלי טיס עוין, מדובר בזיהוי שווא.

22:34 -התרעה ביראון, בדוב''ב, במתת, בסאסא, בברעם ובאביבים שבגליל העליון בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין.

22:30 - המיליציות הפרו-איראניות חושפות תיעוד מהשבי של החוקרת הישראלית אליזבט צורקוב, יותר מ שבעה חודשים לאחר שנחטפה בעיראק.

22:27 - במערכת הביטחון מעריכים: אישה בהיריון שנחטפה לעזה ילדה בשבי חמאס.

21:37 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הציג הערב ממצאים וחומרי גלם המעידים כי חמאס החזיק חטופים מתחת לבית החולים רנתיסי שבעזה. "מצאנו במרתף, מתחת לבית החולים, מפקדת שליטה של חמאס - חגורות נפץ, מטעני נפץ, RPG, וגם סימנים לכך שחמאס החזיק שם חטופים - מה שנמצא בחקירה. יש לנו גם מידע מודיעיני שמאשר זאת". הגרי הציג שורה של ממצאים בהם תיעוד של מטבח, צינור איוורור מאולתר ובקבוק לתינוק, שנועדו לשם החזקת חטופים וחטופות. 

הגרי המשיך והסביר באנגלית לתקשורת הזרה - "בשבוע האחרון ניהלנו מבצע להעביר מבית החולים אזרחים. המלחמה שלנו היא נגד חמאס, אראה לכם חומר גלם שצילמנו שמציג איך מכונת הטרור של חמאס פועלת מתוך בתי החולים בעזה. נמצאה נשקייה של חמאס בתוך מרתף שהיה מיועד לילדים. חגורות נפץ אותרו במקום שבו שהו חטופים ישראלים. ארגון הבריאות העולמי מממן את בית החולים ששימש כמכונת טרור והעולם צריך לדעת את זה". לקריאת הכתבה המלאה.

20:02 - אזעקות בגוש דן, בשפלה ובאשקלון - לפחות 5 רקטות יורטו. זוהתה נפילה באחד מקיבוצי העוטף, נגרם נזק לבית ולרכבים במקום. 

20:00 - שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר הערכת מצב שבה עמד על התקדמות כוחות צה"ל בלחימה בעזה. בסיום הערכת המצב אמר גלנט: "אין כוח של חמאס שמסוגל לעצור את צה"ל. צה"ל מתקדם לכל נקודה. ארגון החמאס איבד שליטה בעזה, מחבלים בורחים דרומה, אזרחים הולכים ובוזזים את בסיסי החמאס, אין להם אמון בשלטון".

"הכוחות שלנו מתקדמים, מבצעים את המשימות שלהם לפי תכנית, כאשר אנחנו מגבירים את הלחץ אנחנו רואים את התוצאות", הוסיף שר הביטחון. "כל יום אנחנו מחסלים מפקדים נוספים של החמאס, עשרות ולפעמים מאות מחבלים וצה"ל מגיע למרכז העיר עזה ופועל לפי שיקוליו. בימים האחרונים העצמנו את הפעילות שלנו נגד המנהרות, זה יוציא את המחבלים מתוך המנהרות, ושם או שהם יחוסלו או שהם ייכנעו ללא תנאי, אין אפשרות שלישית - אנחנו עובדים לפי משימות, אין לנו שעונים יש לנו מטרות, אנחנו נשיג את המטרות שלנו ובראשן ניצחון מוחלט על החמאס והשבתם של החטופים אל ביתם".

19:39 - לאחר יותר מתשע שעות ללא ירי מעזה: צבע אדום בנתיב העשרה ובזיקים.

19:38 - הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בפיקוד הצפון: "אנחנו נערכים בצורה חזקה עם תוכניות פעולה לצפון. המשימה שלנו היא להביא ביטחון. המצב הביטחוני לא יוותר באופן שבו תושבי הצפון לא ירגישו בטוחים לחזור לבתיהם".

19:30 - בצה"ל פרסמו תיעוד של פינוי הפצועים מעומק רצועת עזה בדי מסוקי החילוץ של 669 מלב הקרב ותחת אש כבדה. לקריאת הכתבה המלאה 

19:19 - דיווח באל-קאהרה אל-אח'באריה: 140 משאיות של סיוע הומניטרי נכנסו לצד הפלסטיני דרך מעבר רפיח. אתמול נכנסו לרצועת עזה 143 משאיות של סיוע הומניטרי, המספר הגדול ביותר מתחילת המלחמה.

18:23 - כוחות צה"ל תקפו עמדות שיגור ומחבל שלקח חלק בביצוע ירי לעבר שטח ישראל. בנוסף, טנק של צה"ל תקף חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר מרחב שתולה לפני זמן קצר. במהלך היום מחבלים ירו לעבר מספר מוקדים בגבול הצפון - כוחות צה"ל השיבו בירי ארטילרי לעבר מקור הירי. 

סוללת טילים אמריקאית במיליארד דולר בדרך למזרח התיכון 
צפו: מערכת ההגנה המתקדמת ביותר של ישראל בדרך ליירוט טילים מתימן 
ראש עיריית קריית שמונה חושף: זה התרחיש שלא נערכנו אליו
חמאס ירה יותר לראשון לציון ופחות לתל אביב. אלה הסיבות
"זו כבר מיני מלחמה": המומחית שבטוחה - כך ישראל צריכה להתנהל מול חיזבאללה 

18:06 - מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים קיים מסיבת עיתונאים, שבה הוצג דוח רפואי מיוחד המציג את הסכנות הרפואיות בהן מצויות הנשים והילדות החטופות. ממצאי הדוח מעידים על פגיעות מיניות שבוצעו לפני מעשי הרצח, אימהות שהופרדו מילדיהן הקטנים ונחטפו לעזה, ונשים שנמצאות בשבי בעוד הן מתמודדות עם מחלות מורכבות ונמצאות בסכנת חיים. המטה קרא לציבור ליצור קשר במייל עם מנהלת ארגון הנשים באו"ם ולהתריע בפניה על המצב.

ראומה ערוסי-טרשצ'נסקי, אמא של גלי טרשנצ'סקי בת ה-13 שנחטפה לעזה ושאחיה ליאור בן ה-15 נרצח: "גלי היא ילדה מתוקה, אמיצה ועוצמתית. היא משחקת כדורעף ואהובה על חבריה. היא עוברת כל-כך הרבה שינויים כרגע בתור נערה, ואין לי מושג מה עוברת עכשיו. הילדה שלי תמיד עמדה על שלה ונלחמה למען הצדק. אני מבקשת ממכן, נשות העולם, לעמוד בשבילה עכשיו. עבור כולן - אימהות, ילדות וקשישות".

במסיבת העיתונאים השתתפו פרופ' רות הלפרין-קדרי מאוניברסיטת בר-אילן, פעילה בינלאומית למען זכויות נשים; דורית ניצן, מנהלת חירום אזור אירופה בארגון הבריאות העולמי; נציגי מטה משפחות החטופים ונציגי המשפחות. 

17:46 - מטוסי קרב של צה"ל בהכוונת שב"כ חיסלו ביממה האחרונה את יעקוב עאשור, אחראי מערך הנ"ט בחטיבת חאן יונס של חמאס. עאשור היה מפקד גדוד במערך ולאחר מכן ראש מערך הנ"ט בחטיבת חאן יונס - כך לפי דובר צה"ל. בצה"ל הוסיפו כי במסגרת תפקידו לקח עאשור חלק בהובלת והכוונת מתווים התקפיים נגד כוחות צה"ל.

בנוסף, חוסל מחמד חמיס דבאבש, מחבל חמאס בכיר ותיק, ששימש בין היתר כראש המודיעין הצבאי של ארגון הטרור. בשנתיים האחרונות שימש דבאבש כמזכירו של אחראי תיק היחסים הלאומיים בלשכה המדינית, ושימש כנציג חמאס בכינוס הפלגים הלאומיים והאסלאמיים ברצועה. 

דבאבש היה מעורב בהכוונת הפיגוע בעצמונה במרץ 2002, שבו נרצחו חמישה ישראלים, והובל בידי מחמד סינואר, וואאל נאצר ותייסיר מבאשר.

ביממה החולפת חיסלו הכוחות את תחסין מסלם, מפקד פלוגת הסיוע הקרבי, שהיה אחראי על הכוחות המיוחדים בבית לאהיא; את ג'האד עזאם, קצין חקירות של המודיעין הצבאי של חמאס בזיתון; ואת מניר חרב, ראש מערך ההסברה בחטיבת רפיח.

17:18 - שר החוץ אלי כהן: "אנחנו מזהים שהתחיל לחץ הולך וגובר על ישראל. אני מעריך שמדובר בחלון זמן של שבועיים-שלושה עד שיחל לחץ בינלאומי כבד". להערכת משרד החוץ, לאחר 7 באוקטובר ישראל קיבלה אור ירוק, וכעת היא בסופו של האור הכתום - לפני הרמזור האדום. 

17:15 - השר בני גנץ קיים סיור בנגב המערבי וביקר לוחמים ולוחמות בשטחי הכינוס, בחמ"ל עיריית נתיבות ובקיבוצי העוטף. "אני אומר לאויבינו מדרום וגם מצפון: יומכם הגיע", אמר גנץ. "אנחנו פועלים בקו הגבול ובעומק השטח בכדי להסיר כל איום".

עוד אמר השר וחבר קבינט המלחמה: "יש רבים שנשארו ביישובים שלא התפנו, אנחנו מחויבים להגן עליהם ולסייע גם כלכלית, וכך נעשה. חשוב לי לומר לחברה הישראלית כולה ולבני משפחות החטופים במיוחד - תהיו בטוחים שגם ברגעים אלה אנחנו עושים הכול, צבאית ומדינית, כדי להשיב את יקיריכם". 

16:55 - מחבלים ירו טיל נ"ט לעבר מוצב צה"ל סמוך לברעם שבגליל העליון - אין נפגעים. צה"ל מגיב בירי ארטילרי. חיזבאללה קיבל אחריות על הירי, בפעם החמישית מהבוקר.

16:27 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ביחידת הסיור המדברית (הגדס"ר הבדואי) 585: "מפקדים, יהודים ובדואים, עומדים שכם אל שכם. נלחמו בגבורה ונלחמים עכשיו בגבורה. השותפות שלנו היא העתיד של כולנו מול הפראים האלה".

עוד התייחס נתניהו לחזית הצפונית ואמר: "יש מי שחושב שיכול להרחיב את התקיפות נגד כוחותינו ונגד אזרחים - זה משחק באש. אש תיענה באש הרבה יותר חזקה. שלא ינסו אותנו, כי הראנו רק מקצת מהכוח שלנו". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו בגדוד הסיור הבדואי בחטיבה הדרומית / צילום: קובי גדעון-לע''מ
 ראש הממשלה בנימין נתניהו בגדוד הסיור הבדואי בחטיבה הדרומית / צילום: קובי גדעון-לע''מ

16:15 - הותר לפרסום: שני נערים בני 14 מאול אל-פחם נעצרו בחשד שתכננו לבצע פיגוע דקירה סמוך לתחנת רכבת סבידור בתל אביב לפני כשבועיים. ב-2 בנובמבר הבחינו שוטרי תחנת לב תל אביב בשני הנערים שהלכו ברחוב דרך נמיר פינת פרשת דרכים בעיר. השניים עוררו את חשדם ותושאלו לפשר מעשיהם באזור. במהלך הבדיקה בוצע על גופם חיפוש, ובו נתפסו שני סכינים. השניים הועברו לחקירה, והיום הוגשה נגדם הצהרת תובע בחשד לניסיון רצח בנסיבות של טרור. 

15:25 - גבול לבנון: חילופי אש באזור הר דב, אין נפגעים בקרב כוחותינו. חיזבאללה קיבל אחריות - בפעם הרביעית מהבוקר. 

15:20 - תיעוד יוצא דופן מעזה: במהלך פעילות של צוות קרב חטיבתי 188 בוצע ירי לעבר לוחמי צה"ל מהכניסה לבית החולים אל-קודס שבעיר עזה. הירי התבצע על-ידי חוליית מחבלים שנטמעה בקבוצת אזרחים. הכוחות זיהו בין האזרחים חוליית מחבלים וביצעו ירי - 21 מחבלים חוסלו, אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל באירוע. 

14:42 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות טרור ואתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה, זאת בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה - כך נמסר מדובר צה"ל.

14:40 - שוב אזעקות בגליל המערבי. בצה"ל עדכנו לאחר זמן קצר כי מדובר בהתרעות שווא. 

14:30 - מחר (ג') בשעה 13:00 יחלו משפחות החטופים בצעדה מכיכר החטופים ברחוב שאול המלך בתל אביב ועד למשרד ראש הממשלה בירושלים בשבת. הצעידה היא יוזמה של יובל הרן, שאביו אבשלום נרצח, ואימו שושן נחטפה לעזה עם 6 בני משפחה נוספים. הצעדה תימשך חמישה ימים על פני 63 ק"מ.

בכל יום תסתיים הצעדה ב-19:00 בנקודה אחרת. ביום שלישי בבאר יעקב, ביום רביעי בקיבוץ גזר, ביום חמישי בצומת לטרון וביום שישי במעלה החמישה. הצעידה ביום שישי תלווה בשיירת רכבים ארוכה שתגיע מרחבי הארץ. ביום שבת יגיעו המשפחות והצועדים סמוך למשרד ראש הממשלה בירושלים ולעצרת בגן הוורדים.

14:20 - הותר לפרסום: שלום עבודי, עובד חברת החשמל, נהרג אתמול מפגיעת נ"ט בגבול לבנון. עבודי, בן 56, נשוי לאורלי ואב לשניים, היה תושב העיר טבריה ועבד כ-34 שנים בחברה באחזקת רשת החשמל בצפון הארץ. מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, מסר: "הנפש ממאנת לקבל את הבשורה המרה בדבר נפילתו של חברנו, שלום עבודי, בשעה שעבד להחזיר את אספקת החשמל לתושבי הצפון".

14:00 - יו"ר רע"מ מנסור עבאס וח"כ ווליד אל-הוואשלה נפגשו עם משפחות החטופים הערבים. "נפעל כדי לכלול את האזרחים הערבים שנחטפו ב-7 באוקטובר בעסקת השחרור, אין הבדל בינם לבין כל אזרח אחר של המדינה", אמר עבאס. 

13:27 - צה"ל תוקף מקורות ירי בלבנון: זמן קצר לאחר התרעות השווא בצפון, דובר צה"ל הודיע כי מחבלים ירו משטח לבנון לעבר מרחב נטועה ולעבר מוצב צה"ל במרחב שתולה. "צה"ל תוקף את מקורות הירי", נמסר.

13:20 - חיזבאללה קיבל אחריות על פעולה שלישית היום והודיע כי ירה נ"ט לעבר מוצב נוסף בגבול לבנון.

13:16 - ההתרעות בעכו ובקריות וההתרעה על חשש מחדירת כלי טיס עוין - שווא. בוצע ירי נ"ט, ושוגרו פצמ"רים בקרבת הגבול.

13:00 - הציוד שהשאירו מחבלי חמאס שניסו לחדור לישראל בקרקעית הים: עשרות כלי נשק ואמצעי לחימה אותרו במרחב הימי של עוטף עזה על-ידי לוחמי היחידה למשימות תת-מימיות של זרוע הים, מעל ומתחת למים מתחילת הלחימה. בין אמצעי הלחימה אותרו סירות גומי, חגורות נפץ, מטענים, תחמושת ועוד.  

12:55 - טווח הירי מתרחב: אזעקות בקריית ביאליק, בנהריה ובעכו. תושבים מדווחים על הדי פיצוצים באזור צפת.

12:54 - אזעקות בצפת, בעמוקה ובביריה שבגליל העליון.

12:48 - אזעקות בגליל העליון מחשש לחדירת כלי טיס עוין. 

12:00 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הודיע כי ציר סלאח א-דין פתוח גם היום בין 09:00-16:00 למעבר תושבי צפון הרצועה דרומה. במקביל הוא הודיע כי ציר כביש החוף בעזה פתוח למעבר דרומה באותן השעות, ועל הפוגה בלחימה ברפיח בשעות 10:00-14:00 למטרות הומניטריות.

11:55 - הלחימה בעזה נמשכת: כלי טיס של חיל האוויר תוקפים מטרות טרור ברצועה, כך נמסר מדובר צה"ל. במסגרת הלחימה תקפו כלי הטיס והכוחות הקרקעיים 4,300 תקיפות, מאות עמדות שיגור נ"ט, כ-300 פירי מנהרות, 3,000 תשתיות טרור, מתוכן מעל ל-100 מבנים ממולכדים ומאות חמ"לים של ארגון הטרור חמאס.

11:40 - יונייטד אירליינס מחזירה את הטיסות מארה"ב לישראל אחרי יותר מחודש מאז הפסקת הפעילות. הקווים מנתב"ג צפויים לשוב לפעילות ב-25.11.

11:20 - לאחר הערכת מצב של הצבא, תושבים בגליל העליון מתבקשים להישאר במרחבים המוגנים. היישובים שבהם נקראים התושבים להיכנס למרחבים המוגנים עד להודעה חדשה: מלכיה, יפתח, יראון, ברעם, סאסא, דובב, אביבים ונטועה.

11:00 - האזעקות בגליל המערבי: זוהו 18 שיגורים לעבר ערב אל-עראמשה, כל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. מהבוקר שוגרו לעבר ישראל כ-20 פצמ"רים ונ"ט משטח לבנון.

10:50 - חקירות השב"כ ברצועה שמסייעות לכוחות בניצחון: בזמן שמטוסי חיל האוויר מפציצים מפקדות חמאס, וכוחות צה"ל נלחמים בעומק רצועת עזה, אנשי שב"כ פועלים לאיסוף מודיעין על-ידי חקירת פעילי חמאס שנכנעו ונעצרו. אחרי שנים שבהן איסוף המידע ברצועה התבצע בדרכים שונות, כעת על-פי ההערכות, בדומה לפעילות באיו"ש, אנשי שב"כ ימשיכו להיכנס לרצועת עזה - לאסוף מודיעין אנושי ולהביא מחבלי חמאס לחקירות, ובתוך כך להפיק מידע חשוב שיסייע ללחימה.

10:30 - הירי לעבר ישראל נמשך: צבע אדום בשדרות ובעוטף, אזעקה בגליל המערבי. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

10:20 - משרד הביטחון מפרסם תיעוד של אחד משיגורי מיירט ה"חץ" במהלך המלחמה.

09:43 - צבע אדום בעוטף עזה.

09:40 - כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים חמושה בשטח לבנון, כך נמסר מדובר צה"ל. בצבא הודיעו כי במהלך הלילה תקפו הכוחות חוליית מחבלים חמושה שזוהתה בשטח לבנון במרחב בירנית. זוהתה פגיעה. 

09:05 - שר הביטחון יואב גלנט התייחס לאישור הקבינט לחסום את שידורי הרשת הלבנונית אלמיאדין שמזוהה עם חיזבאללה בישראל: "לא נאפשר את התעמולה המסוכנת של שידורי הרשת, שמנסה, תוך כדי מלחמה, לשרת את מטרות האויב. הצעדים אשר ננקטים נגד 'רשת התקשורת' אלמיאדין, שהפכה הלכה למעשה לשופרו של ארגון הטרור חיזבאללה והעומד בראשו, הם הדבר המתבקש לעשותו למול תומכי הטרור המדמים עצמם לעיתונאים, בזמן שמטרתם אחת - פגיעה בביטחון מדינת ישראל ואזרחיה". 

08:50 - אזעקה בגורנות הגליל. זוהו 3 שיגורים לעבר ישראל - שתי נפילות בשטח פתוח ושיגור אחד לא חצה לשטח ישראל. אין נפגעים באירוע, צה"ל משיב בירי ארטילרי לעבר מקור השיגור. 

08:40 - הקבינט המדיני-ביטחוני אישר לחסום את ערוץ אלמיאדין, שמזוהה עם חיזבאללה, לשידור בישראל. במכתב ששלח שר התקשורת שלמה קרעי לספקי האינטרנט, הוא ביקש לחסום את הגישה של המשתמשים באתרי האינטרנט שבהם מועברים שידורי הערוץ. "שר הביטחון השתכנע כי שידורי הערוץ פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה", ציין קרעי. 

08:10 - 200 מיליון שקל יועברו למיגון בתי חולים: שר הבריאות אוריאל בוסו: "במסגרת הביקורים שערכתי בבתי החולים בכל רחבי הארץ, ראיתי שקיים צורך מיידי בהרחבת המיגון. בימים אלה של הסלמה ביטחונית אנחנו מחויבים להעניק ביטחון מקסימלי למאושפזים ולבאי בית החולים".

07:55 - לוחמי צה"ל ממשיכים לסרוק מבנים בצפון רצועת עזה ולאתר אמצעי לחימה רבים. צוותי הקרב של חטיבה 401 פשטו על פאתי מחנה שאטי ואיתרו כלי נשק, ציוד לחימה ותוכניות אופרטיביות של ארגון הטרור חמאס; לוחמי חטיבה 551 איתרו אמצעי לחימה בביתו של בכיר בארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני.

תשתיות הטרור של חמאס הוקמו במכוון בתוך מבנים אזרחיים, כמו אוניברסיטת אל-קודס ומסגד מרכזי בעזה, אבו בכר, בו חשפו הכוחות מרחב חבלה גדול עם חומרי תבערה ומטענים רבים. במהלך הפעילות החרימו הכוחות עשרות נשקים, ציוד לחימה ותוכניות אופרטיביות של ארגון הטרור חמאס.

07:05 - לאחר התקיפה האמריקאית הלילה - לפחות שתי תקיפות של המיליציות הפרו-איראניות נגד בסיסים של צבא ארה"ב במזרח סוריה. במהלך הלילה הודיע צבא ארה"ב כי ביצע תקיפות נגד מתקן פיקוד ושליטה ומתקן לאחסנת תחמושת של משמרות המהפכה ושלוחיהם במזרח סוריה. על-פי דיווח בפוקס ניוז, בתקיפות נהרגו 7-6 לוחמי מיליציות, ובאחד מהאתרים שהופצצו זוהו פיצוצי משנה עזים במשך שעתיים ברציפות - מה שמעיד על השמדתו של מחסן תחמושת גדול.

06:33 - דיווח ב"ניו יורק טיימס": לאורך השבועות האחרונים, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן סירב להצעות של הפנטגון לתקיפות קטלניות יותר נגד המיליציות הפרו-איראניות במזרח סוריה, מחשש להתלקחות עימות גדול יותר מול איראן.

06:01 - הותר לפרסום: שני לוחמי עוצבת הקומנדו נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה - רס"ן יששכר נתן, בן 28 מקריית מלאכי; וסמ"ר איתי שהם, בן 21 מראש העין. הודעה נמסרה למשפחותיהם, יהי זכרם ברוך.

06:00 - התמרון הקרקעי ברצועה נמשך, צה"ל מפרסם תמונות נוספות של הלוחמים מתוך שדה הקרב.

05:20 - הוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC) קורא להגנה על אזרחי עזה: "לצוותים שלנו אין תנאים ביטחוניים בסיסיים לנוע בצפון עזה".

04:17 - דיווח בתקשורת האמריקאית: צלבי קרס רוססו על כמה מצבות בבית קברות יהודי בקליבלנד. פדירציית קליבלנד פרסמה הודעת גינוי לאחר האירוע: "מחליא שיש כל-כך הרבה שנאה כלפי העם היהודי. המעשה הפחדני הזה להפר את זכר זקנינו רק מאשר את מה שאנחנו כבר יודעים: השנאה של הקהילה היהודית כאן ובסביבת העולם נמצאת כעת ברמה שלא נראתה דורות".

03:00 - שר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין, אישר כי הנשיא ג'ו ביידן הורה להוציא לפועל את התקיפות האמריקאיות בסוריה: "אין לנשיא עדיפות גבוהה יותר מביטחונם של החיילים האמריקאים. ארה"ב תגן על עצמה, על אנשיה ועל האינטרסים שלה".

02:30 - הבית הלבן: בין האזרחים האמריקאים שמוחזקים בשבי חמאס - ילדה בת 3 שהוריו נרצחו במתקפה ב-7 באוקטובר.

02:00 - בראיון לרשת NBC, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל על היום שאחרי המלחמה. הוא הסביר מדוע הרשות הפלסטינית לא יכולה לשלוט בעזה מבחינה אזרחית, ואז כשנשאל "אז מי כן יכול?", השיב: "מוקדם מדי לדעת".

01:36 - סקר AP-NORC - מה הציבור האמריקאי חושב על התנהלותו של הנשיא ג'ו ביידן בלחימה? 50% מתומכי המפלגה הדמוקרטית מסכימים עם האופן שבו הנשיא ביידן מנהל את המלחמה בין ישראל לחמאס, לעומת 46% שמתנגדים. בציבור האמריקאי הכללי, 63% לא מסכימים עם אופן הטיפול של ביידן בקונפליקט. בהתייחס לתמיכה של ארה"ב בישראל, רוב הדמוקרטים מרוצים.

01:15 - מקור מצרי ל-CNN: יותר מ-800 אזרחים זרים יצאו אתמול מעזה דרך מעבר רפיח למצרים. לפי אותו מקור, זהו המספר הגדול ביותר שעבר במעבר ביום אחד מאז שהחלו הפינויים מהרצועה.

00:23 - צבא ארה"ב הודיע כי ביצע מתקפות נגד מתקן פיקוד ושליטה ונגד מתקן לאחסנת תחמושת של משמרות המהפכה ושלוחיהן במזרח סוריה.

00:12 - בהודעת הבית הלבן לגבי שיחת הנשיא ג'ו ביידן ואמיר קטאר, נכתב כי הנשיא האמריקאי הודה לתמים בן חמד אאל ת'אני על מאמציו האישיים להביא לשחרור החטופים, כולל לזה של שתי האזרחיות האמריקאיות הראשונות, שחילוצן היווה מעין פיילוט ליכולת של קטאר לתווך עסקה בין הצדדים. בנוסף, שני המנהיגים שוחחו על המאמצים שמתנהלים כעת, בדגש מיוחד על סוגיית הילדים החטופים, והתחייבו להביא לשחרור כל החטופים במהרה.

23:49 - אחרי הצהרת דובר צה"ל: חמאס מכחיש שסירב לדלק שישראל הציעה לספק לבית החולים שיפאא'.

23:37 - דיווח באלמיאדין: מצרים נמנעה מקבלת סיוע הומניטרי מאיראן לעזה בעקבות התנגדות ישראלית. לפי הרשת הלבנונית, את ההצעה האיראנית העביר בסוף השבוע הנשיא  אבראהים ראיסי בפסגת המדינות המוסלמיות שנערכה בסעודיה.

23:15 - הסיוע ההומניטרי הגדול ביותר מאז תחילת המלחמה: היום נכנסו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח 143 משאיות של ציוד הומניטרי, הכולל מזון, מים וציוד רפואי.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12