ישראל במלחמה | סיקור שוטף

18 פצועים מנ"ט ופצמ"ר מלבנון, רקטות שוגרו לעכו ולקריות

צה"ל איים על חיזבאללה לאחר יום קשה בחזית הצפונית: "המצב בצפון לא יישאר כפי שהוא" • בפעם השנייה במלחמה - 15 רקטות שוגרו מלבנון לעכו ולקריות • עובד חברת החשמל נפצע אנוש ועשרה נפצעו בדרגות פציעה שונות מנ"ט בגליל העליון • 7 לוחמים נפצעו קל ממרגמה במנרה • מפרוץ הלחימה הובאו יותר מ-20 מחבלים מלב עזה לחקירות בישראל • עדכונים שוטפים

צה''ל בגבול לבנון / צילום: ap, Petros Giannakouris
צה''ל בגבול לבנון / צילום: ap, Petros Giannakouris

עדכונים שוטפים 

21:46 - על רקע המגעים לעסקה לשחרור חטופים: הנשיא ביידן התקשר לאמיר קטר.

20:39 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר על ההסלמה בתקיפות של חיזבאללה בצפון כי "המצב הביטחוני בצפון לא יישאר כפי שהוא עכשיו".

20:37 - לשכת ראש הממשלה הגיבה על הטענות באשר לתפקידו של מתאם השבויים והנעדרים גל הירש ומסרה: "המו"מ הבינלאומי בעניין השבת החטופים מנוהל על ידי ראש המוסד ואלוף (במיל') ניצן אלון. תא"ל (במיל') גל הירש מעודכן באופן שוטף בנושא זה ומתאם את כל שאר פעולות הממשלה בנושא החטופים והנעדרים, לרבות הקשר עם המשפחות. מאז פרוץ המלחמה הקים הירש מנהלת ממשלתית העוסקת בקשת רחבה של נושאים לטיפול בנושא החטופים לטובת השבתם הביתה בשלום ולסיוע למשפחותיהם". 

20:01 - בעקבות קריאתו של הנשיא עמנואל מקרון - כ-105 אלף בני אדם צעדו בלב פריז במחאה על האנטישמיות במדינה. בהפגנה השתתפו בין היתר יותר מ-20 חברים בממשלת צרפת, בראשות ראש הממשלה אליזבת בורן ושרת החוץ קתרין קולונה, יחד עם נשיאי צרפת לשעבר פרנסואה הולנד וניקולא סרקוזי. בין הצועדים גם מנהיגת הימין הקיצוני מרין לה פן.

20:00 - מושל ניו ג'רזי לשעבר כריס כריסטי, המתמודד בפריימריז הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, סייר יחד עם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בכפר עזה ובמחנה צריפין, וחזר על תמיכתו בישראל: "אני רוצה שאזרחי ישראל יידעו - יש מאות מיליוני אמריקנים שעומדים לצדכם כתף אל כתף ומבינים את גודל הזוועות. הייתה הפסקת אש ב-6 באוקטובר - חמאס הפר אותה. אנחנו לא יכולים לבקש מישראל לסגת כל עוד יש איום ממשי נגד אזרחיה".

19:49 - צה"ל והשב"כ עצרו בלב רצועת עזה יותר מ-20 מחבלי חמאס והביאו אותם לחקירה בישראל. את המעצרים ביצעו רכזי שטח ואנשי מבצעים של השב"כ יחד עם יחידה 504 וכוחות צה"ל הלוחמים ברצועה.

מצה"ל והשב"כ נמסר כי "אנשי השב"כ פועלים יחד עם צוותי הקרב החטיבתיים במהלך הפעילות לטובת איסוף מודיעין, מימוש מבצעים מיוחדים, ביצוע תחקורים בשטח והבאת מחבלי חמאס להמשך חקירת השב"כ ויחידה 504 בישראל". בצה"ל ובשב"כ הבהירו כי "החקירות של פעילי הטרור ישמשו לקבלת מודיעין עדכני מהשטח לטובת המשך התמרון הקרקעי ולטובת מאמצי הלחימה".

19:45 - מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מטרות צבאיות של חיזבאללה בלבנון, בהן מתחם צבאי ובו מחסן אמצעי לחימה ותשתית צבאית.

19:26 - הרמטכ"ל הרצי הלוי נפגש עם ראשי הערים והמועצות המקומיות בעוטף עזה ובדרום בעיר אשקלון, ואמר להם כי "צה"ל מחויב בצורה עמוקה מאוד ליישובי הדרום והעוטף". לדבריו, "נעשה הכול כדי להחזיר את הביטחון והשגשוג באזור. צה"ל כולו, ואני באופן אישי ממוקדים רק במטרה אחת עכשיו, לנצח ולפרק את החמאס. לא עמדנו במשימה שלנו להגנת התושבים, ואנחנו אחראים גם עכשיו לביטחון בהמשך. נזכור את שאירע, נלחם ולא נאפשר שאירוע כזה יקרה שוב".

19:17 - גורם מדיני אמר לחדשות 12 כי "אנחנו הכי קרובים שהיינו לעסקה מאז שהחלה המלחמה, אבל המגעים עדיין לא הבשילו". לפי המתווה המתגבש, 80 חטופים ישוחררו בכמה פעימות ובתמורה ישראל תסכים למספר ימי הפוגה בלחימה שעדיין לא נקבע. במקביל, דלק יוכנס לרצועה וישוחררו מישראל מספר זהה של אסירים ביטחוניים "לא כבדים", בעיקר נשים וילדים.

19:15 - שר הביטחון יואב גלנט נפגש הערב בפעם השלישית עם קבוצת משפחות חטופים המוחזקים ברצועת עזה. גלנט אמר למשפחות החטופים: "אנחנו מחויבים להשבת יקיריכם בכל דרך - לא משנה אם זה בפעילות מבצעית או בעסקה. במלחמה הזאת כל מערכת הביטחון עוסקת בשני דברים בלבד - הכרעת החמאס והשבת החטופים".

"ב-7 באוקטובר החמאס בנה על כך שישראל תעצור, תישבר ולא תגיב - מה שקרה זה בדיוק ההיפך", אמר שר הביטחון למשפחות. "אנחנו מחפשים כל דרך להשיב את אנשינו, החמאס מחפש דרך לעצור את צה"ל - הפעלת הלחץ הצבאי מקרבת אותנו למטרה".

לדברי גלנט, "מה שהתחיל להזיז את החמאס זו ההבנה שהם משלמים מחירים. אני מכיר את החמאס עשרות שנים - רק לחץ צבאי יעזור לנו. אין לנו לוח זמנים למלחמה, אנחנו ממשיכים עד שמביאים את החטופים".

19:02 - חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף משורותיו שנהרג - ה-73 מתחילת המלחמה.

19:00 - צה"ל חשף כי אתמול בלילה תיאם להעביר סולר לשימוש רפואי דחוף לבית החולים שיפא בעיר עזה. לפנות בוקר כוח של צה"ל הגיע סמוך לבית החולים והניח שם 300 ליטר של סולר למטרות רפואיות דחופות, אך בהמשך הגיעו לצה"ל עדויות כי גורמים בחמאס מנעו מבית החולים לקבל את הדלק, וגורם משיפא אמר לקצין צה"ל בשיחה שהוקלטה כי מנכ"ל משרד הבריאות שתחת חמאס מסרב לאפשר את איסוף הדלק.

18:30 - בעזה מדווחים: צה"ל תקף בשכונת אל-אמל בח'אן יונס. 

"זו כבר מיני מלחמה": המומחית שבטוחה - כך ישראל צריכה להתנהל מול חיזבאללה
חמאס ירה יותר לראשון לציון ופחות לתל אביב. אלה הסיבות
החוקרת שכתבה ספר על לוחמה תת־קרקעית: "המנהרות לא יכולות לנצח את המלחמה"
"אם היינו חופרים מנהרות עד שיפא, ייתכן שהמערכה הייתה אחרת" 
כך תהפוך המלחמה בעזה למפץ הגדול של הרשות הפלסטינית 

18:25 - השר בני גנץ שוחח היום עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. בשיחה הדגיש מקרון את מחויבותה של צרפת לזכותה של ישראל להגן על עצמה, והדגיש כי תמיכתו בישראל לא השתנתה. גנץ אמר לו כי מדובר באינטרס בינלאומי רחב, מאחר שחמאס הוא ארגון טרור שמערער את יציבות האזור כולו.

18:13 - פיקוד אירופה של צבא ארה"ב הודיע כי חמישה חיילים נהרגו במשימת אימון תדלוק במזרח הים התיכון. 

18:04 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, מגיב לדברים של ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי: "בזמן שראש ממשלת לבנון הצהיר שהוא רגוע באשר לרציונליות של פעולות חיזבאללה, מחבלי ארגון הטרור ירו טילי נ"ט לעבר אזרחים ישראלים, עובדי חברת החשמל, וגרמו לפציעתם של כמה מהם. זו פעולת טרור בלתי הגיונית כלפי אזרחים שמסכנת את לבנון כמדינה. אני מאמין שראש ממשלת לבנון לא צריך להיות רגוע מהרציונליות של פעולות חיזבאללה". 

17:56 - עד כה זוהו בתחנת ריכוז החללים, שהוקמה שעות לאחר פרוץ המלחמה, 846 אזרחים שנרצחו במתקפה הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר. גופותיהם הובאו לזיהוי במחנה שורה. 

17:26 - מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בראיון ל-CNN:  "התקפות ברבריות של חמאס אינן מצדיקות ענישה קולקטיבית".

16:55 - שלוחת חמאס בלבנון קיבלה אחריות לירי לשלומי ולנהריה. 

16:47 - דובר צה"ל מסר כי בשעה האחרונה זוהו כ-15 שיגורים מלבנון לעבר שטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה ארבעה שיגורים, והיתר נפלו בשטחים פתוחים. כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקורות הירי בשטח לבנון.

עוד עדכן דובר צה"ל כי שבעה לוחמי צה"ל נפצע קל מירי פצצות מרגמה במרחב מנרה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחותיהם עודכנו. 

16:30 - בפעם השנייה במלחמה: אזעקות הופעלו בקריות ובעכו.  אזעקות נשמעו גם בגליל המערבי. שלושה פיצוצים נשמעו באזור הקריות, ותושבים מדווחים על יירוטים מעל קריית אתא. במד"א לא התקבלו קריאות על נפילות או על נפגעים. 

16:22 - רשת NBC News דיווחה כי גורמים בממשל ביידן מאשרים כי מתנהל משא-ומתן לשחרור 80 נשים וילדים חטופים, אבל אין ודאות שההסכם ייצא לפועל.

16:20 - ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל בראיון ל-CNN למה לא קיבל אחריות למחדל של 7 באוקטובר, והשיב: "האם אנשים ביקשו זאת מג'ורג' בוש אחרי 11 בספטמבר או מרוזוולט אחרי פרל הארבור? אני הולך לענות על כל השאלות שאדרש אחרי המלחמה, בואו נתמקד בניצחון - זו האחריות שלי עכשיו".

נתניהו אמר גם כי ישראל תשקול הפסקת אש רק אם החטופים ישוחררו: "אם נוכל לתת הפוגה לכמה שעות, ניתן, אבל לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור כל החטופים. חמאס רוצה שורה לא נגמרת של הפוגות".

16:15 - חיזבאללה קיבל אחריות על עוד תקרית ירי בגבול לבנון. בארגון הטרור קיבלו אחריות על שלושה שיגורי נ"ט או מרגמות בתוך שעה ובסך-הכול על חמישה אירועים היום.

15:48 - אזעקות בגליל המערבי.

15:40 - צה"ל תקף את חוליית השיגור שביצעה את ירי הנ"ט למרחב דובב שבו נפגעו כמה אזרחים, כך מסר דובר צה"ל. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בין היתר תשתיות צבאיות בהן פעלו מחבלי ארגון הטרור חיזבאללה להכוונת טרור.

15:25 - אזעקות בקריית שמונה, הגושרים ובית הלל שבגליל העליון. לא התקבלו קריאות על נפילות או על נפגעים. 

15:25 - לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות דבריו, נשיא צרפת עמנואל מקרון התקשר לנשיא יצחק הרצוג והדגיש כי הוא תומך בישראל באופן מלא. מקרון הבהיר כי הוא לא התכוון לייחס לישראל שום אשמה של פגיעה מכוונת באזרחים חפים מפשע במערכה שהיא מנהלת נגד ארגון הטרור חמאס.

עוד הדגיש מקרון כי הוא תומך באופן חד-משמעי בזכותה ובחובתה של ישראל להגנה עצמית, וכי תמיכתו המוחלטת במלחמתה של ישראל נגד חמאס לא משתמעת לשתי פנים.

הרצוג ציין בשיחה כי דבריו של נשיא צרפת כפי שדווחו בסוף השבוע גרמו לכאב וכעס רב בישראל, וטוב שהנשיא מקרון הבהיר את דבריו בפרסומים שונים וכעת בשיחה ביניהם.

15:20 - ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לרשת NBC: "הצענו דלק לבית החולים שיפא, בחמאס סירבו לקבל אותו".

15:15 - ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, בראיון ל-CBS: "לא ניתן לחזור למציאות של 6 באוקטובר בנוגע לשליטה ברצועת עזה. העם הפלסטיני יצטרך להחליט לגבי ההנהגה העתידית שלו".

15:05 - חטיבה 188 סיימה השתלטות מלאה על נמל עזה יחד עם לוחמי השייטת.

15:00 - לוחמי צוות הקרב של חטיבת הראל פשטו בימים האחרונים על מרחב אלקרמאן שבין בית חאנון לג'באליה. במהלך הפשיטה השמידו תשתיות טרור, בהן משגרים ארוכי-טווח מכוונים אל עבר ישראל, עמדות שיגור נ"ט, פירי מנהרות ועמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס.

מדברי מפקד חטיבת הראל, אלוף-משנה איתמר מיכאלי, בעת יציאת הכוחות לפשיטה: "עתה זוהי שעתנו. יש לנו זכות גדולה להצטרף לשורות שומרי החומות, להגן על משפחותינו ועל מדינתנו היקרה. נשוב לביתנו רק לאחר שנסיים מלאכתנו ומציאות חיי תושבי הדרום תשתנה". 

14:45 - פרסום ראשון: ראשי המועצות של העוטף הוזמנו לדיון עם הרמטכ"ל הרצי הלוי.

14:20 - אזעקה נוספת באזור הצפון - התרעה הופעלה בשתולה. לאחר בדיקה התברר כי האזעקה הופעלה בעקבות תקיפת צה"ל במרחב.

14:15 - למרכז הרפואי זיו הגיעו שני פצועים מהאירוע בגזרת דובב. הצוות הרפואי החל בפעולות מצילות חיים כדי לייצב את הפצוע שמצבו הוגדר קשה. מצבו של הפצוע השני מוגדר קל. 

13:45 - פגיעת הנ"ט בגבול לבנון: תושב דובב כבן 80 שעבד בלול נפגע באורח בינוני עד קשה כתוצאה מרסיסים. כלל הפצועים פונו להמשך טיפול בבתי החולים על-ידי כוחות הצבא ומד"א.

13:20 - בין הפצועים מפגיעת הנ"ט - מספר עובדי חברת החשמל שעסקו בתיקון קווי חשמל חיוניים שנפגעו מירי קודם באזור. המאמץ של פינוי הפצועים מהזירה לבתי החולים עדיין מתנהל בשטח. צה"ל תוקף את מקור הירי, במקביל חוסלה חוליית שיגור שתכננה לבצע ירי ממרחב אזרחי בשטח לבנון. 

13:00 - מנכ"ל מד"א: שישה נפגעים מירי הנ"ט בדובב, אחד מהם אנוש והשאר קשה. כולם מטופלים בשלב זה על-ידי כוחות ההצלה. תקיפות צה"ל נמשכות. 

זירת ירי הנ''ט בצפון הארץ / צילום: צילום מסך מתוך הרשתות החברתיות, לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים
 זירת ירי הנ''ט בצפון הארץ / צילום: צילום מסך מתוך הרשתות החברתיות, לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים

12:55 - צבע אדום בעוטף.

12:48 - הלחימה בגבול הצפון: אזרחים נפגעו מנ"ט ששוגר מלבנון על-ידי מחבלים. בצה"ל מגיבים בשעה זו בירי ארטילרי ותוקפים את מקור השיגור.

12:40 - תקרית נוספת בגבול הצפון: בשעה האחרונה שוגר טיל נ"ט לעבר מרחב דובב שבגליל העליון. במקביל, כוחות צה"ל תקפו משגר בשטח לבנון צפונית למטולה. 

12:35 - ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, לאל-ג'זירה: "אני סומך על הרציונליות של חיזבאללה. לבנון רחוקה ממלחמה ומעוניינת ביציבות, אנחנו שומרים על איפוק". לצד זאת, אמר כי "יש לנו תוכנית מגירה לשלושת החודשים הקרובים - אם תפרוץ מלחמה בלבנון".

12:30 - נשיא טורקיה ארדואן תוקף שוב: "ישראל איבדה את התמיכה שלה בקרב הקהילה הבינלאומית, שכעת רואה בה רוצחת תינוקות. טורקיה, יחד עם מצרים ומדינות המפרץ, חייבות ללחוץ על ארה"ב ללחוץ על ישראל להפסיק את המלחמה בעזה".

12:20 - פעילות צה"ל נגד פעילי חמאס ביהודה ושומרון נמשכת: במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב 15 מבוקשים, מתוכם שישה מחבלים מארגון הטרור. בבורקא הוחרמו מכונות לייצור אמצעי לחימה בחברון. בנוסף, לוחמי ימ"ס איו"ש חיסלו את המחבל מנתצר סיף, תושב הכפר בורקא, שהיה כלוא לתקופה של 17 שנה על רקע מעורבות בפעילות טרור.

12:00 - "אין צבא, תנועו חופשי": בצה"ל חשפו שיחות טלפון בין קצין בכיר במת"ק עזה לבין מנהל בית החולים שיפא וגורם רפואי מבית החולים רנתיסי שברצועתך עזה. בשיחות הציג הקצין את נתיבי הפינוי האפשריים מבתי החולים. בצה"ל ממשיכים לאפשר מעבר לאזרחי הרצועה מבתי החולים שיפא, רנתיסי ונאצר, פתחו ואבטחו ציר המאפשר לאוכלוסייה לנוע, רגלית ובעזרת אמבולנסים. 

11:30 - נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף בראיון ל-BBC: ספרו של היטלר "מיין קאמפף" נמצא מתורגם לערבית בחדר ילדים ששימש כבסיס טרור ברצועת עזה. הרצוג: "זהו הספר שהוביל לשואה ולמלחמת העולם השנייה, ונמצא בחדר ילדים שהפך לבסיס המשמש לפעילות טרור של ארגון הטרור חמאס. המחבל כתב הערות, סימן את הסעיפים ולמד שוב ושוב את האידאולוגיה של אדולף היטלר לשנאת היהודים, להרג היהודים, לשריפת ושחיטת יהודים באשר הם - זו המלחמה האמיתית שאנו מתמודדים איתה". 

בראיון התייחס גם לטענות השקריות של חמאס: "יש חשמל בבית החולים שיפא, הכול פועל, אנחנו מדברים עם מנהלי בית החולים. לא נכנסנו לבית החולים שיפא, לצערי יש שם בסיס טרור ענק ועצום הפועל מתחתיו - המפקדה וכל מטה הפעילות של חמאס-דאעש נמצאים ממש מתחת לבית החולים. מה בדיוק אנחנו אמורים לעשות? להשאיר את זה כמו שזה, ואז בעוד כמה שנים נעבור שוב את אותו הדבר? ואתם תגידו לנו שזה לא פרופורציונלי, ויהרגו לנו שוב אזרחים". 

11:00 - כוחות צה"ל עצרו מחבלי חמאס בעומק רצועת עזה, סמוך לבית ספר. בתיעודים נראים המחבלים אחרי שנכנעו עם עיניים מכוסות. בנוסף, אזרחי הרצועה ממשיכים להתפנות דרומה כשהם מניפים דגלים לבנים.

10:52 - צבע אדום בעוטף עזה, לא התקבלו קריאות על נפילות או על נפגעים.

10:45 - "כאן קודקוד עליון": הרמטכ"ל הרצי הלוי בטיסה בשמי הרצועה, עולה בקשר מול מפקד גולני: "זה אתם בנמר הדרומי?". עוד אמר הרמטכ"ל: "תמסור לכל האנשים שלכם - אתם עושים עבודה חשובה, כולם מאחוריכם, כל צה"ל עובד כדי שתתקדמו - עד הניצחון".

10:10 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הודיע כי ציר סלאח א-דין פתוח גם היום בין השעות 09:00-16:00 למעבר תושבים דרומה. במקביל, אדרעי הודיע על פתיחת ציר להתפנות עצמית שיפעל מבית החולים שיפא לרחוב אל-וחדה - ומשם דרך ציר סלאח א-דין לדרום ואדי עזה. בנוסף הוא הודיע כי גם היום תהיה הפוגה בלחימה במחנה הפליטים ג'באליה בשעות 10:00-14:00, כדי לאפשר לתושבים להתפנות דרומה. 

09:50 - בהמשך למחסור החריף של עובדים בענף הבנייה שנוצר בעקבות המלחמה, הממשלה צפויה לאשר היום את הצעת שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף להבאת 10,000 עובדים זרים עד סוף השנה. השר גולדקנופף: "המשך תפקוד ורציפות העבודה הם צו השעה. שימור היכולות בענף הבנייה, משמעותו דאגה לקורת-הגג לה זקוקים כל תושבי המדינה, וזה לא יכול להמתין לתום הלחימה".

09:37 - אזעקה הופעלה בגורנות הגליל, זוהה שיגור אחד של פצמ"ר משטח לבנון לעבר ישראל. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפילות או על נפגעים. צה"ל מגיב בירי ארטילרי.

08:55 - כוחות גדולים של צה"ל ממשיכים להילחם בצפון רצועת עזה ופעלו הלילה במחנה שאטי, כך נמסר מדובר צה"ל. במהלך הפעילות חשפו הכוחות תשתיות טרור וחיסלו מחבלים בכמה קרבות במחנה. במהלך אחד הקרבות זיהו לוחמי צוות קרב חטיבתי גבעתי אוכלוסייה אזרחית במבנה, אפשרו להם להתפנות באמצעות ציר מאובטח - וספגו ירי ממחבלים. הלוחמים הגיבו באש במטרה להגן על ציר הפינוי, וחיסלו את המחבלים.

בהיתקלות אחרת זיהו הלוחמים חוליית מחבלים שהתבצרה בבית בשכונה והיוותה איום על הכוחות - כלי טיס של חיל האוויר חיסל את המחבלים. בנוסף, מטוס קרב תקף מחסן אמצעי לחימה במבנה, לאחר שמכלול התקיפה של חטיבה 215 זיהה שיגור של טיל נ"ט ממנו.

כוחות צה"ל מחטיבת נח"ל פעלו אתמול במרחב השכונה וזיהו ארבעה מחבלים בסמוך אליהם. הכוחות הכווינו למקום כלי טיס מאויש מרחוק שתקף שלושה מחבלים. הכלי המשיך במרדף אחרי המחבל הנוסף שברח דרך סמטאות צפופות, ותקף אותו לאחר זמן קצר.

07:30 - לפחות 126 בני אדם נעצרו אתמול בהפגנה הפרו-פלסטינית בלונדון, שעל-פי ההערכה השתתפו בה כ-300 אלף מפגינים.

06:45 - אזעקת צבע אדום נוספת בכיסופים.

06:11 - אחרי לילה שקט יחסית: אזעקת צבע אדום הופעלה בכיסופים.

05:00 - לפני ההפגנה נגד האנטישמיות בפריז - נשיא צרפת עמנואל מקרון קרא לאזרחי המדינה להתייצב נגד "התחייה הבלתי נסבלת של האנטישמיות". במאמר מיוחד לעיתון "לה פריזיאן" כתב מקרון: "מתקפת הטרור שבוצעה ב-7 באוקטובר בידי חמאס גרמה לפחד ללא גבולות כש-1,200 בני אדם נרצחו. לכאב הזה של האומה נוספה תחייה של אנטישמיות חסרת מעצורים". לדברי מקרון, בחודש אחד בוצעו על אדמת צרפת יותר מאלף מעשים אנטישמיים, פי שלושה יותר מעשי שנאה מאשר במהלך השנה האחרונה כולה. 

04:45 - רשויות הגבול בעזה הודיעו כי מעבר רפיח למצרים ייפתח מחדש היום למעבר בעלי דרכונים זרים.

03:20 - דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור בסוריה, בתגובה על השיגורים לעבר רמת הגולן אמש.

01:55 - הסהר האדום הפלסטיני: 53 משאיות של סיוע הומניטרי נכנסו לרצועת עזה ביממה האחרונה. לפי הארגון, נכנס מזון, מים וציוד רפואי - אך לא דלק.

00:30 - השר בני גנץ נפגש עם שרת החוץ של גרמניה, אנאלנה ברבוק. "אמרתי לה שהמלחמה בעזה תימשך עד שיובטח ביטחונם של אזרחי ישראל, ושלתוצאותיה יהיו גם השפעות חיוביות על היציבות באזור כולו", כתב גנץ.

00:21 - בהנחיית מלך ירדן: מטוס של חיל האוויר הירדני הצניח סיוע רפואי דחוף לרצועת עזה בפעם השנייה לבית החולים השדה הירדני, כך על-פי גורם צבאי בממלכה. צוין כי המהלך בוצע בשיתוף-פעולה עם איחוד האמירויות וקטאר.

23:38 - כוחות צה"ל תקפו מטרות טרור של חיזבאללה. בנוסף, הותקפה חוליית מחבלי הארגון שביצעה מספר שיגורים לעבר שטח ישראל מוקדם יותר אתמול.

23:36 - בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין לאזור שדרות - כלי הטיס יורט בהצלחה.

23:33 - צה"ל השמיד תשתיות ועמדות צבאיות של חיזבאללה בלבנון.

23:22 - כלי טיס עוין שוגר לעבר שדרות ועוטף עזה - ויורט.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12