רוזנבוים לאמסלם: "מבחינת השר ועובדי לשכתו, ה-6 וה-8 באוקטובר חד הם"

מנהלת רשות החברות, מיכל רונזבוים, שלחה מכתב לשר לשיתוף פעולה אזורי הממונה עליה, דודי אמסלם • במכתב היא מלינה על כך שלמרות שהחברות הממשלתיות משנסות מותניים, השר ממשיך לעסוק בפוליטיקה ולסרב למנות דירקטורים לחברות הממשלתיות

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, והשר דודי אמסלם / צילום: כדיה לוי, רפי קוץ
מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, והשר דודי אמסלם / צילום: כדיה לוי, רפי קוץ

לראשונה מפרוץ המלחמה, מנהלת רשות החברות מיכל רונזבוים שולחת מכתב לשר לשיתוף פעולה אזורי הממונה עליה, דודי אמסלם. במכתב היא מלינה על כך שלמרות שהחברות הממשלתיות משנסות מותניים והעובדים "עובדים סביב השעון, דואגים לתחזוקה ואספקה שוטפת של משאבים לאומיים כמו חשמל, מים, תחבורה, תקינות הכבישים, חינוך, דואר, שרותי נמל, וכמובן פעילות קריטית של התעשייה הביטחונית", אמסלם ממשיך לעסוק בפוליטיקה ולסרב למנות דירקטורים לחברות הממשלתיות. 

ראיון | החוקרת שכתבה ספר על לוחמה תת־קרקעית מסבירה: "המנהרות לא יכולות לנצח את המלחמה"
טור סופ"ש | כיתות הכוננות, הרחפנים והאכיפה: הכול הופיע בדוחות המבקר

במכתב, רוזנבוים מספרת שאמסלם לאחרונה החל "סוף סוף לסייר בחברות, כמו גם להאיץ את איושם של דירקטוריונים שבמשך חודשים משכת ידך מטיפול בהם", אך בסיורים אלו הוא אינו מפגין כשירות. כך מספרת רוזנבוים שאמסלם הגיע לסיור בחברת נמלי ישראל, אך הציג "גסות רוח בישיבת העבודה, אי התמצאות בפעילות השוטפת של החברה, באתגריה וצרכיה בשעה זו, שלא לדבר על מתן הוראות המנוגדות לדין ולתקנות, מה שהותיר רבים מאיתנו נבוכים ופעורי פה". 

כמו כן, מתעקשת רוזנבוים, אמסלם אטום לבקשותיה ומקדם בעיקר עניינים פוליטיים: "ביום פרוץ המלחמה, כבר בשעות הבוקר, פניתי אליך עם עדכונים על מצב החברות ועל אתגרים חשובים שרובצים לפתחן בשעה קשה זו. לתדהמתי, בחרת להתעלם לחלוטין. המשכתי לעדכנך, ואתה בשלך - התעלמות מוחלטת. אם לא די בכך, ביקשת למנוע ממני השתתפות בישיבות תאום חשובות בהנהלת האוצר, והקשר היחיד, והאינטנסיבי יש לומר, עם לשכתך כולל בעיקר שיחות סרק, ודרישות בלתי פוסקות שוב ושוב לקידום מינויים שחשובים לך". 

"כבוד השר, אנא ממך, אין זו העת לפוליטיקה"

בין רוזנבוים לאמסלם קיים פער ניכר בכל הנוגע לניהול החברות הממשלתיות בישראל. אמסלם מתעקש על זכותו למנות בכירים לחברות הממשלתיות, אפילו אם אלו לא עומדים בדרישות הסף של "נבחרת הדירקטורים" אותה הוא שואף לבטל או לצמצם. לעומתו, רוזנבוים שולחת מכתבים רבים לגבי אופן הפעולה של אמסלם, ומתנגדת למינויים שהוא מציע.

אחת מזירות העימות ביניהם נוגעת למינוי של דירקטורים לחברות ממשלתיות קריטיות, אותן אמסלם מסרב לאייש בלי שרצונותיו לגבי אופי האיוש יתקבלו. כל עוד הדירקטוריונים אינם מאוישים מתחת לרף קריטי, אין אפשרות לחברות לקבל החלטות משמעותיות. רוזנבוים מציינת כמה מהן: יו"ר חברת החשמל שלא ממונה כבר שנתיים, סגן לענייני התעשיות הביטחוניות שנחוץ בזמן מלחמה ויועץ משפטי לרשות החברות. היא גם מבקשת ממנו "קרא והתעדכן בחומר שאנו מעבירים לך באופן שוטף על המתרחש בחברות" ואומרת ש"כבוד השר, אנא ממך, אין זו העת לפוליטיקה". 

לדבריה "אני כותבת את הדברים בכאב ובצער גדול, מציאות זו (המלחמה, ע"א) כאילו פסחה על כבוד השר ועובדי לשכתו. ה-6 באוקטובר וה-8 באוקטובר - חד הם. הדרך אותה דרך. הסטנדרטים אותם סטנדרטים, תוכנת ההפעלה היא אותה תוכנת הפעלה". 

תגובתו של דוד אמסלם: "לא עוסקים בשקרים ובדיות".