בעלי אייפון? בפיקוד העורף קוראים לכם בדחיפות לעדכן גרסה לאפליקציה

משתמשים דיווחו כי אפליקציית פיקוד העורף אינה מתריעה בזמן אמת על אזעקות צבע אדום • בעקבות זאת, בפיקוד העורף עמלו בשבועיים האחרונים כדי לפתח את האפליקציה לאייפון מהיסוד, והעדכון יהיה זמין בשעות הקרובות • מומלץ להיכנס לחנות האפליקציות באייפון, לחפש את העדכון באופן ידני ולוודא שהוא מתבצע

שיגורים מעזה לעבר ישראל / צילום: ap, Leo Correa
שיגורים מעזה לעבר ישראל / צילום: ap, Leo Correa

משתמשים דיווחו בשבועות האחרונים כי אפליקציית פיקוד העורף אינה מתריעה בזמן אמת על אזעקות צבע אדום ברחבי הארץ. משתמשים מספרים כי הם שומעים את הצופרים, רצים למרחב מוגן - ורק לאחר מכן ההתראה פועלת.

בפיקוד העורף קיימו תחקיר מעמיק בנושא, ממנו עלה כי מבין 12 אלף התראות שיצאו דרך האפליקציה מתחילת הלחימה, רק ב-9 אירועים בודדים נרשמה התקלה, ורק עבור משתמשים בעלי מכשיר האייפון, בשל מנגנון לקוי עליו לא פירטו.  

יש לומר - מבדיקת גלובס עולה כי ככל הנראה המספר הזה גדול יותר מ-9 אירועים, וכי גם מכשירי אנדרואיד סובלים מאותה הבעיה.  

הסיבות שאפליקציית פיקוד העורף מפשלת בהתרעות על ירי טילים 
מעדיפים לירות רחוק: אזור השפלה עקף את עוטף עזה בכמות האזעקות
הכלים בסמארטפון שיכולים להציל את חייכם

כדי לפתור את התקלה במכשירי האייפון, בפיקוד העורף עמלו במהלך השבועיים האחרונים כדי לפתח את האפליקציה לאייפון מהיסוד: הם שינו ארכיטקטורה, שינו מאפיינים בשיטת ההפצה, שינו את הצורה בה הם עובדים מול גוגל ואפל - ולדברי פיקוד העורף, התהליך הזה הסתיים, וכעת נעשה שדרוג לאפליקציה. העדכון יהיה זמין בשעות הקרובות. 

למעשה, בניית אפליקציה מחדש ושינויים מרחיקי לכת כאלה יכולים לקחת מספר חודשים, ובפיקוד העורף עשו זאת במהלך השבועיים האחרונים כדי לספק מוצר הגנה משלים חשוב לאזרחים. 

בשעות הקרובות חובה לוודא שהותקן העדכון כדי לקבל התרעות צבע אדום 

מה זה אומר עבור אזרחי מדינת ישראל? למעשה, כעת בשעה זו (19:00) בפיקוד העורף מעלים גרסת שרת הפותרת את הבעיה. בפיקוד העורף מעלים גרסה חדשה לחנות האפליקציות של אפל, ומהנקודה הזו ובשעות הקרובות - עדכון הגרסה יגיע למכשירי האייפון השונים.

שימו לב - מהרגע שהעדכון זמין בחנות האפליקציות ועד שלא תעדכנו, אפליקציית פיקוד העורף לא תתריע לכם על אזעקות צבע אדום. לכן, נמליץ להיכנס לחנות האפליקציות באייפון, לחפש את העדכון באופן ידני ולוודא שהוא מתבצע.

אם אין לכם עדכון זמין, ככל הנראה לוקח לזה זמן להגיע. עם זאת, בהתאם להגדרות האייפון, כשהמכשיר מחובר לטעינה ולרשת ה-Wifi, עדכון הגרסה יתבצע לבד. 

יחד עם זאת, בפיקוד העורף מחדדים כי ההתרעה באפליקציה היא אחת מפלטפורמות ההתרעה המשלימות, המצטרפות למערך התרעה מקיף שפועל בכשירות מלאה - כמו הצופרים הפיזיים ופורטל החירום הלאומי. עד עדכון האפליקציה, הציבור מתבקש לעקוב בתשומת-לב בשאר מערכות ההתרעה. בפיקוד העורף יוצאים במהלך הסברה מפורט - כדי להסביר לכל התושבים עם מכשירי אייפון לבצע עדכון, וכדי להרגיע את הציבור.  

צריך לומר כי לפי פיקוד העורף לא מדובר בעדכון האחרון, אבל הוא עדכון משמעותי במיוחד. לצד זאת, בפיקוד העורף שוללים מכל וכל תרחיש של אירוע סייבר, ומדגישים כי הם מנטרים את המצב באופן קבוע. 

מ-600 אלף ל-2.7 מיליון משתמשים 

לדברי פיקוד העורף, מספר המשתמשים שהיו לאפליקציה עמד על 600 אלף לפני המלחמה, וכעת האפליקציה מתמודדת עם עומס של 2.7 מיליון משתמשים. לצד זאת, עוד מעמסה משמעותית על המערכות היא הגידול בהיקף השיגורים של ארגון הטרור חמאס. כל אלה יצרו עומסים משמעותיים על המערכות. 

מה שמיוחד באפליקציה של פיקוד העורף - להבדיל מהמוצרים האחרים שיש בשוק - הוא העובדה שהאפליקציה מזהה את המיקום של המכשיר עליו האפליקציה מותקנת, והעובדה שהם מבצעים פעולות אלגוריתמיות כדי להביא לאזרחים התראות ממוקדות ובזמן אמת.

במהלך הנוכחי, בפיקוד העורף מקווים שהאזרחים שמחקו את האפליקציה או שלא מאמינים לה, ישובו להתקין אותה ולקבל את המידע מציל החיים שכה חשוב לקבל בתקופה זו.