מ-500 טיסות ביום ל-100. איזה חברות עדיין טסות לישראל?

חברת תעופה קפריסאית שכבר החזירה טיסות לישראל הודיעה כי היא מבטלת אותן, מה שמרמז כי נתב"ג לא צפויה לחזור לשגרה בקרוב • אילו חברות בכל זאת טסות לארץ?

לוח הטיסות בנתב''ג. תדירות הטיסות ירדה בכ-80% מתחילת המלחמה / צילום: טלי בוגדנובסקי
לוח הטיסות בנתב''ג. תדירות הטיסות ירדה בכ-80% מתחילת המלחמה / צילום: טלי בוגדנובסקי

האם חברות תעופה זרות יחזרו בקרוב לישראל? כנראה שלא כל כך מהר. חברת גלובל כנפיים ליסינג, המחזיקה בחברת התעופה הקפריסאית TUS Airways Ltd עדכנה היום כי לאחר שכבר שבה להפעיל בשבועיים האחרונים טיסות לישראל וממנה, היא מבטלת אותן פעם נוספת.

ברקע לדברי החברה נמצאת העובדה שחברות הביטוח מבטלות את כיסוי סיכוני המלחמה לגבי טיסות לישראל, מה שהוביל את רוב חברות התעופה הזרות לבטל את הטיסות לארץ בשבועות האחרונים.

נורווג'יאן קרוז ליין מבטלת את הקרוזים לישראל. והיא לא היחידה
בענף התיירות מאשימים: מתווה האוצר לא רלוונטי למציאות, המדינה מפקירה אותנו

גם חברת התעופה אתיופיאן שביטלה את טיסותיה לישראל, הודיעה בסוף אוקטובר על חזרה עם טיסה יומית. מספר ימים בודדים לאחר מכן, חזרה בה ועצרה את הטיסות עד 20 בנובמבר לפי שעה.

הטיסות לישראל וממנה לא נעצרו לגמרי

מי בכל זאת ממשיך לטוס לישראל וממנה בימים אלה: בראש וראשונה שלוש החברות הישראליות - אל על, ישראייר וארקיע. החברות הישראליות קיבלו בתחילת המלחמה ערבות מדינה שמאפשרת להן להמשיך לטוס. הערבות ניתנה לחברת הביטוח הממשלתית ענבל שמבטחת את טיסותיהן. למרות זאת, גם הן אינן טסות לכל היעדים. למשל: לפי מעקב האתר "טיסות סודיות" אל על עצרה טיסות למספר יעדים כמו איסטנבול, שארם, טוקיו, מרסיי ודבלין.

בסך הכל נוחתות היום בישראל כ-100 טיסות ביום, לעומת כ-500 בשגרה. למעשה, תדירות הטיסות ירדה בכ-80% מתחילת המלחמה.

חברות נוספות שטסות לישראל כרגע הן אוזבקיסטן איירוייז, המפעילה טיסות לטשרקנט, אזימוט המפעילה טיסות לרוסיה, חברת איתיחאד המפעילה טיסות לאבו דאבי, חברת בלו בירד המפעילה טיסות לאתונה ולרנקה, חברת היינאן איירליינס המפעילה טיסות לשנז'ן, חברת פליי דובאי המפעילה טיסות לדובאי, חברת פליי וואן המפעילה טיסות לקישינב וחברת רד ווינגס המפעילה טיסות לרוסיה.

יחד עם זאת רשימת החברות שעצרו טיסה לישראל ארוכה בהרבה ועומדת על למעלה מ-50 חברות. לפי מעקב "טיסות סודיות", אלו החברות שביטלו את הטיסות לישראל (לפי א'-ב'): אוסטריאן איירלינס, אזרביג'ן איירליינס, איבריה, איזיג'ט, איטה, אייגאן איירליינס, אייר אינדיה, אייר אירופה, אייר באלטיק, אייר מלטה, אייר סיישל, אייר סרביה, אייר פראנס, אייר קנדה, איסלנדאייר, אמירייטס, אמריקן איירלינס, אנטר אייר, אתיופיאן איירליינס, בולגרייה אייר, בראסלס איירליינס, בריטיש איירוויז, ג'אורג'יאן איירליינס, גאלף אייר, דלתא אייליינס, ורג'ין אטלנטיק, וויז אייר, וויולינג, טארום, טוס איירוויז, טורקיש איירליינס, טראנסאביה, יונייטד, לוט, לופטהנזה, נאוס, סאן אקספרס, סוויס, סייפרוס איירוייז, סמארטווינג, פגסוס איירליינס, פינאייר, קיי אל אם, קוריאן אייר, קתאי פסיפיק, ראיינאייר, רויאל ג'ורדניאן ורויאל אייר מארוק.