ברקשייר האת'ווי של באפט: זינוק של 40% ברווח התפעולי

ברקשייר האת'ווי מסכמת את הרבעון עם רווח תפעולי של למעלה מ-10 מיליארד דולר ועם רמת שיא של מזומנים - 157 מיליארד דולר • ההפסד ברבעון עמד על 12.8 מיליארד דולר

וורן באפט / צילום: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
וורן באפט / צילום: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ברקשייר האת'ווי דיווחה היום על תוצאות הרבעון השלישי ובהן זינוק משמעותי ברווח התפעולי שהסתכם ב-10.761 מיליארד דולר. קפיצה של ב-40.6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. לפי דיווח החברה, הרווח התפעולי מגיע מעסקים שונים שבבעלותו המלאה של הקונגלומרט, כמו חברות ביטוח, חברות רכבות, וחברות המספקות שירותים ציבוריים. 

● לאחר תחזית חלשה: מניית סולאראדג' ירדה ב-19% במסחר המאוחר לשווי של פחות מ-3.5 מיליארד דולר 
השותף של באפט: "כאילו אלוהים פשוט פתח תיבה ושפך אליה כסף" 

החברה של המשקיע האגדי וורן באפט החזיקה ברמת שיא של מזומנים בסוף ספטמבר - 157.2 מיליארד דולר, לדבריה מכיוון ולא נמצאו הרבה הזדמנויות השקעה גדולות. יחד עם זאת, החברה דיווחה גם על הפסד רבעוני של 12.8 מיליארד דולר, לעומת 2.8 מיליארד ברבעון המקביל.

החברה ניצלה את התשואות העולות בשוק החוב ורכשה אג״ח לטווח קצר עם תשואה של לפחות 5% והגיעה להחזקות בשווי 126.4 מיליארד דולר באפיק זה.

ברקשייר האת'ווי האטה את קצב הרכישות החוזרות שלה והוציאה 1.1 מיליארד דולר לרכישה חוזרת של מניות, כ-7 מיליארד דולר מתחילת השנה בסך הכל.

מניות ברקשייר סוג A עלו השנה בכמעט 14%. לאחר שהגיעה לשיא של כל הזמנים ב-19 בספטמבר, המניות ירדו בכ-6% מהשיא.

החברה של באפט רשמה הפסד ניכר של 24.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי על השקעותיה שנבע בעיקר מירידה במניית אפל. מניות יצרנית האייפון ירדו ב-11.7% במהלך הרבעון, אך מאז התאוששו ב-3%.

לדברי החברה: ״העסקים התפעוליים שלנו הושפעו מפעולות של הממשלה והמגזר הפרטי שנעשו כדי למתן את ההשפעות הכלכליות השליליות של נגיף הקורונה כמו גם מהתפתחות של קונפליקטים גיאופוליטיים, שיבושים בשרשרת האספקה ופעולות ממשלתיות להאטת אינפלציה".