קרפור | בלעדי

ועד עובדי קרפור להנהלה: "מתריע מפני פעולות חד-צדדיות. לא נאפשר מכירת סניפים"

בסוף השבוע, לאחר התפטרותו של המנכ"ל לשעבר אורי קילשטיין ומינויים של שווימר למנכ"ל קרפור ומיכאל לובושיץ למשנה למנכ"ל - שלח יו"ר ועד העובדים אייל אלי דוא"ל להנהלה, בו התריע מפני פעולות חד-צדדיות: "לא נאפשר אפילו מכירת סניף אחד ולא נרשה פגיעה בעובדים" • מקרפור נמסר: "המצב הכלכלי מעולה, ממשיכים בעבודה כמתוכנן ובשיתוף-פעולה מלא גם עם וועד העובדים"

סניף של קרפור ברמת אביב ג' / צילום: גלית חתן
סניף של קרפור ברמת אביב ג' / צילום: גלית חתן

האם באלקטרה מוצרי צריכה מתכננים מכירת סניפים של קרפור ישראל? בוועד עובדי קרפור נערכים לאפשרות. ביום חמישי האחרון, לאחר התפטרותו של המנכ"ל לשעבר אורי קילשטיין ומינויים של שווימר למנכ"ל קרפור ומיכאל לובושיץ למשנה למנכ"ל, שלח יו"ר ועד העובדים אייל אלי דוא"ל להנהלה, בו התריע מפני פעולות חד-צדדיות. 

ניתוח | מצאו את ההבדלים: האכזבה של אורי קילשטיין בקרפור מול האקזיט של גיל שרון בסלולר 

"הריני מתריע מראש לבל תפתיעו אותנו בשום צעד או תוכנית שיש בה עד כדי פגיעה בעובדים, בהסכם הקיבוצי וסגירת סניפים ומכירתם", נכתב במייל. "לא נאפשר אפילו מכירת סניף אחד ולא נרשה פגיעה בעובדים. בכל מקרה שבו נזהה פעולה חד-צדדית, נפעל בתגובה״. ועד עובדי מגה יינות ביתן ששינתה את שמה לרשת קרפור הדגיש במכתבו כי ״ארגון העובדים מזה כשנה וחצי עבד כתף אל כתף עם ההנהלה ותרם רבות להצלחת רשת קרפור כולל התייעלות של 27 מיליון שקל".

אלי מוסיף ואומר היום: "פעולותיי בשנה וחצי האחרונות היו מתוך מטרה אחת: הצלחת ההשקה של רשת קרפור בישראל. אבל אין זה אומר שארשה פעולות חד-צדדיות שיפגעו בעובדים״. 

לאחר המייל שנשלח בערב יום חמישי, בקרבת ועד העובדים אומרים כי לא התקבלה הכחשה מהנהלת החברה. "מאז השקת קרפור וגם לפני, הוועד נתן כתף להצלחת הרשת. גם ברמת תוכנית התייעלות של 27 מיליון שקל, ובעבודה צמודה לצד המנכ"ל", אומר גורם המקורב לוועד. "עכשיו חוששים לגורל העובדים. יש בעיית כסף, משקיע עדיין לא נכנס וההנפקה לא צפויה כרגע, אז ככל הנראה הצעד הבא יהיה מכירת סניפים. הם לא רוצים מלחמות, אבל דואגים לפרנסת העובדים. אי אפשר להעמיד עובדות כאלו בזמן מלחמה. בעבר מכרו כבר המון סניפים (של יינות ביתן ומגה) למתחרים. אם הם היו רוצים שימכרו אותם אחרי שנה שנתיים, לא היו נותנים להם להכנס מלכתחילה".

נזכיר כי למהלך של הסבת סניפי קרפור והרה־ארגון ברשת שנלווה לו הייתה השפעה שלילית על תוצאות הרשת, שרשמה הפסדים כבדים של 138 מיליון שקל בסיכום המחצית הראשונה של השנה, מהם 63 מיליון שקל ברבעון השני. בחברה הודיעו כבר כי יפעלו לרישום הרשת למסחר בבורסה או להנפקה, ולפי הערכות מדובר גם על הכנסת שותף לאחר שלא מימשו את האופציה לרכוש את יתרת מניותיו של נחום ביתן.

דוחות הרבעון השלישי שיתפרסמו בחודש הבא כן צפויים להראות שיפור אחרי העלייה במכירות בסניפים בחודשים האחרונים, בהשוואה למכירות של רשת ינות ביתן בשנה הקודמת. מאז תחילת המלחמה המכירות עלו בצורה חדה אפילו יותר. לפי נתוני סטורנקסט, שוק המזון כולו צמח ב-42% בשבוע הראשון של המלחמה, וב-11% בשבוע השני. הצמיחה בקרפור עומדת גידול של 83% בשבוע הראשון, ו-37% בשבוע השני.

ממיכאל לובושיץ, משנה למנכ"ל קרפור ישראל, נמסר: "קרפור היא הרשת הצומחת ביותר בישראל ומצבה הכלכלי מעולה. לפי נתוני חברת סטורנקסט, בשבוע הראשון למלחמה עלתה ב-83% ובשבוע השני ב-37%. קצב הצמיחה של קרפור ישראל לעומת השוק עלה בכ-30%. בימים אלו, אנו עוסקים במרץ להסבה של עוד 5 סניפי קרפור, סה"כ 75 סניפי קרפור בפריסה ארצית. אני אמשיך לעבוד כמתוכנן בשיתוף-פעולה מלא גם עם וועד העובדים".

למרות הדברים הקשים שכתב במייל, לאחר פרסום הכתבה ובעקבות שיחות שנוהלו בין הוועד להנהלה, נמסר מאלי כי "יש לנו אמון מלא בהנהלת קרפור ישראל וביכולתה להמשיך ולהצעיד את הרשת קדימה. אנחנו מברכים על האמון שהרשת זוכה לה מצד הצרכנים בישראל, ונמשיך, יחד עם ההנהלה, במלוא המרץ להוביל את השינוי בשוק המזון והצריכה בישראל, לטובת כלל הצרכנים ולטובת כלל עובדי הרשת".