עם הערת עסק חי: החברה הביטחונית מנתניה שיוצאת לגיוס בוול סטריט

חברת Silynx Communications הגישה תשקיף לקראת גיוס של 8-12 מיליון דולר, ומתכננת להנפיק 2 מיליון מניות חדשות במחיר של 4-6 דולר למניה • החברה מנתניה מספקת מוצרים לכוחות ביטחון בארץ ובעולם, ומגיעה עם הערת "עסק חי"

אזניות טקטיות של Silynx / צילום: צילום מסך מיוטיוב
אזניות טקטיות של Silynx / צילום: צילום מסך מיוטיוב

חברה ישראלית ביטחונית בדרך להנפקה קטנה בוול סטריט: חברת Silynx Communications (או Silynxcom) הגישה בסוף השבוע תשקיף לקראת גיוס של 8-12 מיליון דולר בבורסת ניו יורק. החברה מתכננת להנפיק 2 מיליון מניות חדשות שיונפקו במחיר של 4-6 דולר למניה. שווי החברה לאחר ההנפקה יהיה סביב 30-40 מיליון דולר. לחברה הערת "עסק חי".

מה השתבש אצל החברה שפעם הייתה הישראלית הגדולה בוול סטריט
בדיקת גלובס | אילו חברות ביטחוניות הניבו מתחילת המלחמה תשואה דו ספרתית?

החברה הוקמה בשנת 2005 והיא מפתחת, מייצרת ומשווקת מכשירי תקשורת טקטיים, ביניהם אוזניות שמותאמות לשדה הקרב. האוזניות משולבות במוצרים של צדדים שלישיים ונמצאות בשימוש של כוחות ביטחון. לפי התשקיף, מאז הקמתה, היא רשמה הכנסות של 148 מיליון דולר, ובין הלקוחות שלה, היא מזכירה את אלביט מערכות, שמשלבת את האוזניות ש-Silynxcom מייצרת במערכות שלה, וכן כוחות משטרה בקוריאה ובגרמניה.

בתשקיף, מוזכרת כמובן המלחמה בין ישראל לחמאס שפרצה ב-7 באוקטובר, והחברה כותבת כי "אנו מוכרים את המוצרים שלנו באופן ישיר ובאופן עקיף לצה"ל. החל מ-10 באוקטובר ועד למועד התשקיף, קיבלנו הזמנות מצה"ל וממשטרת ישראל בסך של 1.825 מיליון דולר לאספקת מוצרים בטווח הקרוב". החברה צופה שתקבל עוד הזמנות כתוצאה מהתמשכות המלחמה.

במחצית הראשונה של 2023, הכנסות החברה היו 3.1 מיליון דולר, עלייה מכ-2 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2022. עם זאת, ההפסד התפעולי שלה גדל בתקופה זו מ-278 אלף דולר ל-2.3 מיליון דולר, והיא עברה מרווח נקי של 1 מיליון דולר להפסד נקי של 2.2 מיליון דולר. שנת 2022 הסתיימה בחברה עם הכנסות של 7.3 מיליון דולר ורווח נקי של 1.8 מיליון דולר.

החברה ממוקמת בנתניה ומעסיקה 31 עובדים ועוד 14 עובדים במשרה חלקית וקבלני משנה. מאז 2011, מנהל את החברה ניר קליין. אחיו, רון קליין, הוא יו"ר הדירקטוריון, ואשתו של ניר קליין, גל ניר קליין, היא מנהלת השיווק והמכירות בישראל. ניר קליין הוא גם בעל השליטה בחברה, עם 57.7% מהמניות, שיעור שאמור לרדת ל-39.6% לאחר ההנפקה.

את החברה מלווים בהנפקה החתם ThinkEquity ומשרדי עורכי הדין Sullivan & Worcester וגרינברג טראוריג.