25% הנחה בשכירות ובדמי הניהול: גם מליסרון תעניק הקלות לשוכרים

לאחר שביג וקניוני עזריאלי החליטו להעניק הקלות לבעלי החנויות, גם חברת מליסרון מצטרפת ומודיעה כי תאפשר הקלות בתשלומי השכירות בקניונים ובמרכזים הפתוחים • במכתב שנשלח היום לשוכרים צוין כי העיקרון המנחה את החברה הוא שיש לשאת בנטל באופן משותף, ושעליו להתחלק בין המדינה, המשכיר והשוכר

קניון סירקין פתח תקווה מקבוצת קניוני עופר של מליסרון / צילום: בר - אל
קניון סירקין פתח תקווה מקבוצת קניוני עופר של מליסרון / צילום: בר - אל

לאחר שפורסם כי ביג מרכזי קניות וקניוני עזריאלי החליטו להעניק הקלות לבעלי החנויות, גם חברת הנדל״ן המניב מליסרון  מצטרפת ומודיעה על 25% הנחה בשכר הדירה ועל 25% הנחה בדמי הניהול.

נזכיר כי שלשום (ג') הודיע חי גאליס, מנכ"ל ביג, לבעלי החנויות במרכזי החברה כי שכר הדירה לחודשים אוקטובר ונובמבר לא ייגבה מראש, ויחושב לפי אחוזים מהפדיונות.
גם קבוצת עזריאלי החליטה להעניק 25% הנחה בדמי הניהול ולא לגבות את שכר הדירה בחודש הבא.

כעת, כאמור, גם חברת מליסרון יוצאת בשורת הקלות לשוכרים: החברה, בניהולו של אופיר שריד, הודיעה היום (ה') כי בעקבות מלחמת ״חרבות ברזל״ היא תאפשר הקלות בתשלומי השכירות של החנויות בקניונים ובמרכזים הפתוחים.

● שוכרים בקניונים: עזריאלי ומליסרון לא נרתמות מספיק כדי להקל עלינו 
ביג בשורת הקלות לשוכרים: אל תשלמו שכר דירה מראש 

"בימים אלה פועלים קניוני עופר, כמו כלל המשק, בכפוף להנחיות פיקוד העורף", מסרה מליסרון. "החברה מודעת לקשיים, לאתגרים ולמורכבויות וחווה זאת גם אצלה, וכן ורואה חשיבות רבה בהשבת המשק לפעולה ובייצוב המערכת העסקית".

על-פי המתווה שפרסמה מליסרון, בגין חודש נובמבר 2023 תעניק החברה לחנויות הקמעונאיות בקניונים ובמרכזים הפתוחים הנחה בשיעור של 25% מדמי השכירות ותאפשר פריסה של יתרת התשלום ל-3 תשלומים חודשיים שווים, החל מ-10.11 (חלף 01.11). עוד הודיעה מליסרון כאמור כי תיתן הנחה של 25% בדמי הניהול.

במכתב שנשלח היום לשוכרים צוין כי העיקרון המנחה את החברה הוא שיש לשאת בנטל באופן משותף, ושעליו להתחלק בין המדינה, המשכיר והשוכר.

"כוחנו באחדותנו, נצא מחוזקים" 

"מדינת ישראל מתמודדת בימים אלה עם אחד מרגעיה הקשים ביותר מאז קום המדינה", נכתב במכתב לשוכרים. "ההתגייסות של החברה הישראלית והירתמות הציבור לסייע היא חוצת מגזרים, עמדות ודעות ומראה את שידענו תמיד - כוחנו באחדותנו. החברה מאמינה שבסיומה של המערכה הקשה שנכפתה עלינו, נצא מחוזקים, כעם וכקהילה.

"מליסרון היא חברה ציבורית, אשר יש לה בעלי מניות, ציבור משקיעים, חובות והתחייבויות שאינם מתייתרים גם בתקופה קשה זו. הפעלת הקניונים, גם אם במתכונת מצומצמת, כרוכה בעלויות קבועות וגבוהות. החברה רואה בשוכרים שותפים אסטרטגיים לפעולתה ונמצאת בקשר רציף והדוק עמם, על-מנת לתת מענה לכל שוכר ושוכר.

"החברה מקווה ומאמינה שההמשלה תשקיע את התשומות הנחוצות לשם שיקום המשק, ושהגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל, בדגש על משרד האוצר, ידאגו לפיצוי העסקים שנפגעו ונפגעים בהליך סדור ומהיר", כך מליסרון. 

נזכיר כי אתמול (ד') פרסמנו כי שוכרים בקניונים טוענים כי עזריאלי ומליסרון לא נרתמות מספיק כדי להקל עליהם. לגלובס נודע כי חלק מהשוכרים החליטו לבטל את הוראת הקבע של שכר הדירה לקניונים - זאת אחרי שבשבוע הראשון ללחימה החנויות היו סגורות כמעט לגמרי, ומאז השבוע שעבר הן פועלות במתכונת מצומצמת בלבד.