בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בירידות; אינטל ואמזון עקפו את ציפיות השוק לרבעון

מדד הנאסד"ק ירד בכ-1.8% • בורסות אירופה ננעלו בירידות • קצב הצמיחה השנתי של ארה"ב קפץ ל-4.9%, הגבוה ביותר בשנתיים האחרונות • מחירי הנפט נסחרים בירידות • אינטל מזנקת ב-6% במסחר המאוחר, אמזון עולה בכ-3.5%

אינטל קריית גת / צילום: Shutterstock
אינטל קריית גת / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:30

הכנסות אינטל ברבעון השלישי עמדו על 14.2 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו להכנסות של 13.5 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 41 סנט, לעומת צפי לרווח של 21 סנט למניה. מניית החברה מזנקת ב-6% במסחר המאוחר.

מאחורי ההתאוששות בתוצאות של ענקית השבבים עומדים מספר גורמים, בהם היציאה האיטית של הכלכלה העולמית מאינפלציה משתוללת ומתחזיות לירידת ריבית בארה״ב בשנה הבאה, שמביא עמו לתאבון גדול יותר מצד הקונים לקנות מחשבים חדשים - אינטל שולטת גם היום על שוק השבבים למחשבי ווינדוס אישיים. גורם נוסף הוא הזמן שעובר מאז פרוץ מגפת הקורונה - אז הצטיידו עשרות מיליונים במחשבים חדשים, וככל שעובר הזמן עולה הצורך להחליפם בחדשים.

למרות הנתונים החיוביים, הרבעון השלישי עדיין נחשב לשלילי עם ירידה של 8% במכירות. הנתון תואם את תחזיות האנליסטים, שצפו שהמכירות יצטמצמו ב- 9.2 ביחס לרבעון המקביל.

ובכל זאת, ברבעון הבא צפויה אינטל לרשום לראשונה עלייה במכירות בחטיבת המחשוב (15.7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד).

מניית אינטל רשמה צמיחה מרשימה של 44% מתחילת השנה עד אמצע חודש ספטמבר, אלא שמאז היא מחקה חלק מהעלייה הזו, וכיום מחירה עומד על פער חיובי של 23% בלבד מתחילת השנה. מאחורי הירידה עומדים, בין השאר, השמועות שנפוצו על פיתוח של המתחרה אנבידיה שבונה מעבד מרכזי (CPU) למחשבים אישיים מבוססי ווינדוס בשיתוף עם ענקית השבבים ARM, ועל שבב נוסף עליו עובדת מיקרוסופט, שותפתה של אינטל נכון להיום.

אינטל הזכירה את פעילות בניית המפעלים שלה בפולין, אירלנד, גרמניה וארה"ב, תוך שהיא איננה מזכירה את שדרוג המפעל בקרית גת, זאת חרף הודעת הממשלה בדבר כוונותיה לשדרג את המפעל בקרית גת בהשקעה של 15 מיליארד דולר.

לפי הודעתה, אינטל החלה לייצר שבבים בטכנולוגיית הליתוגרפיה האולטרה סגולית שמאפשרת לה לראשונה לצמצם את הפער מול המתחרה הטייוואנית TSMC ולייצר בשבבים בעלי מעגלים זעירים במיוחד בגיאומטריה של 7 ננומטר ("אינטל 4"). אינטל הודיעה גם כי הגיעה לפריצת דרך בייצור הדור הבא של המעבדים בטכנולוגיה של 18 אנגסטרום, ובפיתוח אריזת זכוכית.

אינטל התייחסה גם להסכם החדש עם טאואר, שנחתם לאחר ביטול עסקת הרכישה - לפיו אינטל תייצר שבבים אנלוגיים לחברה הישראלית-אמריקאית במפעל בניו מקסיקו.

23:10

אמזון פרסמה דוחות טובים ועקפה את התחזיות. הכנסות אמזון ברבעון השלישי זינקו ב-13% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ועמדו על 143.1 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו להכנסות של 141.4 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 94 סנט למניה, לעומת צפי לרווח של 58 סנט למניה. המניה רושמת עלייה של קרוב ל-3.5% במסחר המאוחר.

בדומה לגוגל, חטיבת הענן של אמזון הכניסה פחות מהמצופה - 23.1 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-23.2 מיליארד דולר. עם זאת, הרווח מהפרסום עקף את התחזיות ועמד על 12.1 מיליארד דולר, בעוד התחזיות צפו ל-11.6 מיליארד דולר. הרווח הנקי שילש את עצמו ואף יותר ל-9.9 מיליארד דולר, או 94 סנט למניה, זאת לעומת 2.9 מיליארד דולר, או 28 סנט למניה, שנה קודם לכן (הרווח הנקי לרבעון הנוכחי כולל את הרווח לפני מס בגובה 1.2 מיליארד דולר מהשקעת אמזון בחברת הרכב החשמלי Rivian).

פורד פספסה את התחזיות של וול סטריט לרבעון השלישי, בעוד היא ממשיכה להבנות מחדש את פעילות החברה עקב שישה שבועות של שביתת איגוד שהתקיימה נגדה. הרווח המתואם למניה עמד על 39 סנט, לעומת 45 סנט שצפו התחזיות, והכנסות החברה עמדו על 41.18 מיליארד דולר, לעומת הצפי ל-41.22 מיליארד דולר.

23:00

וול סטריט ננעלה בירידות שערים: מדד הנאסד"ק איבד מערכו כ-1.8%, ה-S&P 500 נסוג בכ-1.2%, והדאו ג'ונס רשם ירידה של כ-0.8%.

21:50

הירידות בוול סטריט מתמתנות מעט: מדד הנאסד"ק יורד בכ-1.1%, ה-S&P 500 רושם ירידה של כ-0.6%, והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.2%.

מניית אליין טכנולוג'י  יורדת בכ-25%, לאחר שפספסה את התחזיות של וול סטריט לרבעון השלישי. החברה דיווחה על רווח למניה של 2.14 דולר והכנסות של 960 מיליון דולר, בעוד שצפי האנליסטים חזה רווח למניה של 2.26 דולר והכנסות של 995 מיליון דולר.

מניות נוספות הבולטות לשלילה במסחר: ווסטרן דיגיטל , אובר , קנוויו , אריסטה נטוורקס , סופר מיקרו קומפיוטר , פדקס , קוינבייס גלובל  וטרייד דסק .

מניות הבולטות לחיוב במסחר: בואינג , עליבאבא , טקסס אינסטרומנטס , רויאל קריביאן קרוזס , אוריילי אוטומוטיב , סיטיגרופ , ASML  וצ'ארלס שוואב .

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות בירידות. איגרות חוב לעשר שנים נסחרות סביב רמה של 4.85%, בעוד איגרות חוב לשנתיים נסחרות סביב רמה של 5.04%.

בשוק הקריפטו, הביטקוין יורד בכ-1.9% ומחירו עומד על כ-34,007 דולר. האת'ריום רושם ירידה של כ-0.4% ומחירו עומד על כ-1,783 דולר.

20:30

ירידות חדות בוול סטריט: הנאסד"ק צונח בכ-2% עמוק יותר לתוך אזור התיקון, ה-S&P 500 משיל מערכו כ-1.3%, והדאו ג'ונס יורד בכ-0.7%.

בין המניות הבולטות לחיוב במסחר: בונגה , פלקס  ואמריקן טאואר .

בין המניות הבולטות לשלילה במסחר: UPS , הסברו , בריסטול-מאיירס סקוויב , ווירKפול  ואליין טכנולוג'י .

19:00

המגמה השלילית בוול סטריט נמשכת: מדד הנאסד"ק יורד בכ-1.2%, ה-S&P 500 רושם ירידה של 0.7%, והדאו ג'ונס נסוג ב-0.3%.

בורסות אירופה ננעלו בירידות: הדאקס ירד ב-1%, הפוטסי איבד כ-0.8% והקאק ירד בכ-0.4%.

בין המניות הבולטות לחיוב במסחר: IBM , סרוויס נאו , בנק אוף אמריקה , עליבאבא גרופ  ומרק .

מרבית ענקיות הטכנולוגיה בולטות לשלילה במסחר: מטא , טסלה , אנבידיה , מיקרוסופט , אפל , אמזון , אלפאבית (גוגל)  ו-AMD .

חברת האחזקות של וורן באפט, ברקשייר האת'וואי, רכשה השבוע מניות נוספות של אוקסידנטל פטרוליום , לאחר הפסקה של ארבעה חודשים. לפי דיווח שהגישה החברה אתמול (ד'), היא רכשה 1.3 מיליון מניות לאורך שלושת הימים הראשונים של השבוע, תמורת מעל 264 מיליון דולר.

מניית סימנס אנרגיה נפלה ב-35% לאחר שביקשה סיוע מהממשלה הגרמנית. מוקדם יותר השנה, גנזה החברה את תחזית הרווחים שלה וציינה גידול משמעותי ברמות הכישלון של רכיבי טורבינות הרוח שלה.

מחירי הנפט נסחרים בירידות: נפט מסוג אמריקאי יורד בכ-1.5% ומחיר חבית עומד על כ-84.1 דולר, בעוד נפט מסוג ברנט יורד בשיעור דומה ומחיר חבית עומד על כ-88.8%.

17:45

מגמה שלילית בוול סטריט: הנאסד"ק מאבד מערכו כ-1%, ה-S&P 500 רושם ירידה של כ-0.5%, בעוד הדאו ג'ונס יורד קלות בכ-0.1%.

בורסות אירופה נסחרות בירידות שערים: הדאקס יורד בכ-1%, הפוטסי נסוג בכ-0.7%, והקאק רושם ירידה של כ-0.2%.

הכלכלן הראשי של בנק מזרחי טפחות, רונן מנחם, התייחס לקצב הצמיחה השנתי בארה"ב ולמשמעות שלו מבחינת הריבית של הבנק המרכזי: "כשצמיחת התוצר עומדת על 5% כמעט (רבעון שלישי השנה לעומת המקביל) והאינפלציה השנתית לא רחוקה מ-4%, אין ספק כי העלאות הריבית עד כה לא עושות את העבודה ושהפד' יצטרך לשקול העלאה נוספת. מדובר בנתון מפתיע, בעייתי מבחינת הריבית ושלילי לשוק. לא בכדי יורדים כעת מדדי המניות - בדגש על חברות הטכנולוגיה, הרגישה יותר לעליות ריבית"

מנחם הוסיף: "על עוצמת הנתון תעיד העובדה כי בתחילת הרבעון השני של השנה ההערכות היו שברבעון השלישי יצמח התוצר בעשירית האחוז בלבד. כמו כן, יש לשים לב כי הציפיות לפני הנתון עמדו על 4.3% בלבד. בהשוואה לרבעון הראשון, התוצר צמח בקרוב ל-3%, הנתון הגבוה ביותר זה 5 רבעונים. הצריכה הפרטית, רכיב הביקושים שהפד' מנסה בכל כוחו למתן, עלתה ב-4% ברבעון השלישי, פי 5 משיעור עלייתה ברבעון השני. מדובר בזינוק החד ביותר מתחילת 2022. לא זו בלבד שהוצאות משקי הבית אינן מתמנות - הן אף מתגברות. אין ספק כי לשיעור התעסוקה הגבוה, שמפציע כמעט כל חודש מחדש, חלק חשוב בכך".

לדברי מנחם, "המשקיעים יכולים לשאוב עידוד מכך שמדד המחירים של הוצאות משקי הבית ללא מזון ואנרגיה - המשתנה החביב על הפד' לבחינת קצב האינפלציה, עלה ב-2.4%, האטה של ממש מ-3.7% ברבעון הקודם. כעת, ממתינים בדריכות לנתון החודשי על מדד המחירים לצרכן של הוצאות משקי הבית - עם וללא מזון ואנרגיה - שיפורסם מחר".

בשבוע הבא, תתקבל החלטת הריבית הבאה של הפד'. מנחם מעריך שהיא תישאר ללא שינוי, אך שהטון של הפד' עשוי להיות ניצי יותר לגבי ההמשך.

16:40

פתיחה אדומה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.5%, ה-S&P 500 רושם ירידה של כ-0.3%, והדאו ג'ונס נסחר ביציבות.

באירופה, הדאקס מאבד כ-0.9%, הפוטסי יורד בכ-0.5%, בעוד הקאק משיל מערכו כ-0.2%. 

מובילאיי  קופצת בכ-9%, לאחר שפרסמה דוחות טובים לרבעון השלישי של השנה (ראו הרחבה מטה). מטא  רושמת ירידה של כ-6%; החברה פרסמה דוחות טובים, אך מנייתה יורדת על רקע אזהרותיה מפני פגיעה אפשרית בהכנסות ממודעות עקב המלחמה בישראל.

מניות נוספות הבולטות לחיוב במסחר: סרוויס נאו , IBM  וניומונט .

מניות נוספות הבולטות לשלילה במסחר: אלפאבית (גוגל) , אמזון , טסלה , מאסטרקארד , קומקאסט , UPS , נייקי  ורויאל קריביאן קרוזס .

תשואות האג"ח הממשלתיות האמריקאיות הארוכות יורדות כאשר התשואה לשנתיים יורדת ל-5.07% והתשואה ל-10 שנים יורדת ל-4.915%, זאת במקביל לפתיחה המעורבת בבורסה.

16:10

באירופה, הותרת הריבית על ידי הבנק המרכזי הביאה לצמצום בירידות במדדים. הדאקס יורד ב-0.8%, הקאק ב-0.2% והפוטסי ב-0.4%.

הזינוק בצמיחה בארה"ב שיפר את מצבם של החוזים העתידיים בוול סטריט. הנסאד"ק נסחר עתה בירידה של 0.57%, S&P 500 בירידה של 0.4% והדאו בירידה של 0.2%.

אמזון  ואינטל  ידווחו אחרי הסגירה. אינטל היא ענקית השבבים הראשונה לדווח. IBM  עולה בטרום המסחר לאחר דוחות טובים. הרווח עומד על 2.2 דולר למניה (לעומת צפי של 2.12 דולר). פורד  עולה ב-2.7% בטרום, החברה תדווח אחרי הסגירה.

15:30

הכלכלה האמריקאית צמחה בקצב שנתי של 4.9% ברבעון השלישי - הקצב הגבוה ביותר בשנתיים האחרונות. הנתון הוא מעל לציפיות השוק, שהיו לקצב של 4.3%. הירידות בחוזים בוול סטריט הצטמצמו מעט בשל הנתונים. ברבעון השני קצב הצמיחה עמד על 2.1% בלבד.

בנוסף, נרשמה עלייה בדרישות דמי אבטלה בארה"ב ל-210 אלף לעומת הצפי של 208 אלף ו-200 אלף בחודש שעבר.

מניית סיליקום הישראלית נופלת בטרום מסחר, למרות שהחברה עקפה את התחזיות בדוחות הרבעון השלישי, וזאת בעקבות תחזית חלשה לרבעון הרביעי. סיליקום מצפה להכנסות של 20-21 מיליון דולר ברבעון הרביעי, לעומת תחזית האנליסטים ל-31.6 מיליון דולר, ומעדכנת גם כי 2024 תהיה שנה מאתגרת. סיליקום מצפה לחזור לצמיחה בשיעור דו-ספרתי ב-2025. ברבעון השלישי החברה רשמה הכנסות של 30.1 מיליון דולר ורווח נקי של 2.1 מיליון דולר. המניה יורדת כרגע בטרום 14.7% לשפל של חמש שנים.

15:20

אחרי 10 העלאות רצופות: הבנק המרכזי באירופה הותיר את הריבית בגוש האירו ללא שינוי על רמה של 4.75%, זאת בהתאם להערכות בשווקים. בשוק מעריכים שהצעד הבא של הבנק יהיה הורדת הריבית. כדי לשמור לעצמו את האופציות פתוחות, בבנק מבקשים לעקוב תחילה אחרי הנתונים הקרובים והחלטה הבאה תהיה מבוססת עליהם. 

המסחר באירופה מתנהל בירידות: דאקס מאבד 1.4%, פוטסי וקאק יורדים ב-0.8%. סטוקס 600 מאבד 0.8% גם הוא. החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על ירידות בפתיחת המסחר.

14:55

UPS  דיווחה על רבעון טוב מהמצופה אך מנמיכה ציפיות לשנה כולה. החברה דיווחה על הכנסות של 1.57 דולר למניה, ירידה של 47% לעומת הרבעון המקביל אך מעבר לציפיות האנליסטים, שעמדו על 1.52 דולר למניה. ההכנסות ירדו ב-12.7% ל-21.1 מיליארד דולר, קצת מתחת לציפיות. יו.פי.אס יורדת ב-3.7% בטרום.

הרשי  גם היא היטיבה לעשות ברבעון הזה בזכות העלאת מחירי השוקולד והסוכריות. המכירות שלה עלו ל-3.03 מיליארד דולר (2.73 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה), מעל הציפיות של האנליסטים - 2.95 מיליארד דולר. הרשי עולה ב-2.4% בטרום.

14:10

בציפיה דרוכה לריבית שייפרסם בעוד כשעה הבנק המרכזי של גוש האירו, אירופה נסחרת בירידות, הדאקס משיל 1.5%, הקאק יורד בכ-0.8% והפוטסי מאבד 0.7%. הסטוקס 50 יורד ב-1.1%, את הירידות מובילות מרצדס , ב.אמ.וו , סימנס  ובי.אן.בי פאריבאס .

מרק  עקפה את הציפיות לרבעון השלישי, וזאת בעיקר בזכות התרופה שלה לקורונה, בעיקר ביפן. החברה רשמה הכנסות של 15.96 מיליארד דולר לעומת צפי של 15.3 מיליארד דולר.

יוניליוור  אמנם עמדה בציפיות האנליסטים, ואף הודיעה על מנכ"ל חדש אבל את השוק זה לא מרגש, והמניה יורדת.

החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על ירידות בפתיחת המסחר.

חברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי  פרסמה דוחות לרבעון השלישי, בהם הציגה צמיחה של 18% בהכנסות ל-530 מיליון דולר. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) מובילאיי עברה מהפסד לרווח נקי של 17 מיליון דולר, ובניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי המתואם עלה ב-59% ל-181 מיליון דולר, שהם 22 סנט למניה. בכך מובילאיי עקפה את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח.

מובילאיי מעדכנת את התחזית השנתית שלה: טווח ההכנסות מצטמצם כלפי מטה, מ-2.065-2.114 מיליארד דולר ל-2.065-2.09 מיליארד דולר, אך תחזית הרווח התפעולי המתואם עולה מ-600-631 מיליון דולר ל-648-665 מיליון דולר. מובילאיי מציינת היום בדיוק שנה להנפקה שלה בנאסד"ק, ובשנה זו המניה עלתה ב-66%.

12:40

באירופה נמשכות הירידות: הדאקס יורד בכ-1.2%, הקאק יורד בכ-0.7% והפוטסי הבריטי ב-0.6%. מניית מרצדס, שאיכזבה בדוחות, יורדת ב-5.3% וסימנס יורדת ב-4.7%. קומרזבנק ודויטשה בנק יורדים בכ-1.3%. יונילבר שהכריזה על החלפת מנכ"ל נסחרת בירידה של 3.18%.

דריכות רבה לקראת הכרזת הריבית של הבנק האירופאי המרכזי (15:15 שעון ישראל). הבנק העלה 10 פעמים ברצף את הריבית במאמציו להוריד את האינפלציה ל-2%. הריבית עומדת כעת על 4.5% והצפי הוא שהבנק לא ישנה אותה הפעם. בתוך כך צפוי הבנק להתחיל ולמכור את כל האג"ח שצבר מאז תקופת הקורונה.

בתוך כך ג’ון בילטון, מנהל השקעות בג’יי.פי.מורגן ממליץ על העדפת מניות אירופאיות על פני אמריקאיות, וזאת לטווח של 5-10 שנים. הסיבה לדעתו - שער דולר מנופח מידי, ומחירי חסר של מניות אירופאיות שמחלקות דיבידנדים גבוהים יותר.

11:20

נמשכות הירידות באירופה: הדאקס רושם ירידה של כאחוז, הקאק והפוטסי יורדים בכ-0.6%.

מניית מרצדס יורדת בכ-5% לאחר נסיגה של 7% ברווח של הרבעון השלישי, וזאת בעקבות ירידה במכירות המכוניות הפרטיות ועלייה בהשקעה בטכנולוגיה. ב.אמ.וו יורדת בכ-3.5% וסימנס אנרג’י יורדת ב-5.9%.

מניית הבנק הצרפתי בי.אן.פי פריבאס (BNP) יורדת ב-3.8% לאחר דוח מאכזב בעיקר בשורה התחתונה. יונילבר שעומדת לפרסם דוח לרבעון יורדת ב-2.7%

החוזים בוול סטריט נסחרים בירידות - בעיקר הנסדא"ק שיורד ב-1.2%.

באסיה שאנגחאי ננעלה בעלייה של 0.48%, שנזן ננעלה בעלייה של 0.4%, הונג קונג ננעל בירידה של 0.23% והקוספי ננעל בצלילה של 2.71%.

10:20

פתיחה שלילית באירופה: הדאקס יורד כעת בכ-1.4%, הקאק יורד בכ-1.1% והפוטסי הבריטי בכ-0.7%.

מניית בי.אמ.וו יורדת ב-4.17%, מרצדס יורדת ב-6%, סימנס אנרגיה יורדת ב-4.7%, בי.אן.פי פריבאס יורדת ב-5.7%. יונילבר שתפרסם היום דוחות יורדת ב-2.65%.

המדדים המרכזיים באסיה חצויים:  הניקיי נסגר בירידה חדה של 2.2%. טוקיו אלקטרון ירדה ב-5%, אדוונטסט קורפ ירדה ב-6.7% וסוני ירדה ב-2.8%. הין היפני כבר חצה את רף ה-150 ובשוק כבר נרשמות ספקולציות בקשר להתערבות ממשלתית בשער המטבע. פומיו קישידה, ראש ממשלת יפן חיזק את ההשערה כשאמר לאחרונה ש"התערבות ממשלתית לא סותרת את מדיניות הבנק המרכזי להעלאת ריבית". הריבית ביפן היא שלילית בעוד תשואת האג"ח לעשר שנים עומדת על 0.9%.

בסין המשקיעים מעודדים מהחדשות אודות ההרחבה הכמותית המסתמנת - הממשלה הכריזה על הנפקת אג"ח בסך של 1.36 מיליארד דולר, מול זה קיימות עדיין חששות מהאטת הצמיחה ומהאפשרות למשבר אשראי בדיור.

שאנגחאי נסחר בעלייה של 0.45% והונג קונד יורד בכ-0.1%. עליבאבא עולה בחצי אחוז, שיאומי עולה ב-1.3%, ג’יי.די עולה ב-1.8%.

8:50

בעקבות וול סטריט, ירידות בבורסות אסיה ובעיקר ביפן - הונג קונג מפחית כ-0.7%, שאנגחאי יורד ב-0.3%, הקוספי יורד ב-2.7% והניקיי יורד ב-2%.

ביפן עולה החשש שהבנק המרכזי יעלה בשבוע הבא את הריבית כשריבית האג"ח הממשלתי לעשר שנים עלתה ב-2% והיין כבר נסחר מעל ל150 יין לדולר.

מניית אדוונטסט קורפ יורדת בכ-6.7%, טוקיו אלקטרון יורדת בכ-4.7%, סוני יורדת בכ-3% וסופטבנק גרופ יורדת בכ-4%.

המסחר בוול סטריט התאפיין אתמול בירידות חדות. התשואות על האג"ח הממשלתי המשיכו לעלות גם אתמול. הדאו ג’ונס ירד ב-0.3%, S&P500 ירד בכ-1.5% והגדיל לעשות הנסדא"ק עם ירידה של 2.5% - היום הכי גרוע של השנה והרמה הנמוכה ביותר מאז חודש מאי.

מניות חברות הטכנולוגיה היו אלו שהובילו בעיקר את הירידות - אלפאבית (גוגל)  ירדה ב-9.6%, (IBM) ירדה בחצי אחוז, אפל  ירדה ב-1.35%, אמזון  ירדה ב-5.6%, טסלה  ירדה ב-1.9%. בניגוד למגמה, מניית מיקרוסופט  דווקא עלתה (3.1%).

לאחר סגירת המסחר, מטא (פייסבוק)  (פייסבוק) פרסמה את הדוחות לרבעון השלישי של 2023. החברה הכתה אמנם את ציפיות האנליסטים, הן בהכנסות והן ברווח ועלתה אחרי הדיווח ב-4% במסחר המאוחר, אך האופטימיות נעלמה לאחר שהחברה דיווחה על הציפיות שלה לרבעון הבא - סוזן לי, סמנכ"לית הכספים של החברה, ציינה שהמתח הגאופוליטי בעולם יביא להאטה בהכנסות מפרסום.

החוזים העתידיים על וול סטריט מבשרים על יום רע נוסף - נסדא"ק יורד ב-1.12%, הדאו ב-0.25% וה-S&P500 ב-0.7%.

תשואת האג"ח לעשר שנים עלתה כאמור אתמול ועומדת על 4.953%

דוחות מעניינים צפויים להיום: אמזון, מסטרקארד , מרק, יונילבר, פורד מוטורס , פולקסוואגן, מרצדס ואינטל .

אינטל מקווה שההתאוששות בשוק המחשבים האישיים תבוא לידי ביטוי ותאפיל על התחרות המאיימת המתהווה מול אנבידיה , בשוק מצפים לעליה של 12% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

מאקרו - הבנק האירופאי ידווח אחר הצהריים (15:15 שעון ישראל) על החלטת הריבית. נשיאת הבנק כריסטין לגארד אמרה אתמול ש"המלחמה באינפלציה עדיין רחוקה מלהסתיים", אולי רמז לאופי ההחלטה שתתקבל.

בארה"ב מספר אינדיקטורים חשובים יתפרסמו רבע שעה אחר כך, בכללם התוצר הגולמי לרבעון שהשלישי ומספר תביעות דמי האבטלה.

מטבעות - היין פרץ את "מחסום" ה-150 יין לדולר, הגבוה ביותר בשנה האחרונה ועתה מחכים בשוק לראות איך יגיב לזה הבנק המרכזי של יפן. התערבות הבנק לחיזוק המטבע נלקחת בחשבון.

הדולר מתחזק גם מול שאר המטבעות - הלי"ש והיורו יורדים בכ-0.2% מול הדולר. גם הדולר האוסטרלי יורד מול הדולר וחצה (מלמטה) את רף ה-0.63 (דולר לרכישת דולר אוסטרלי אחד).

קריפטו - הביטקוין נסחר בכ-34.7 אלף דולר והא'תריום נסחר בכ-1,809 דולר. העיניים בשוק נשואות אל הרשות לניירות ערך בציפייה שזו תאשר את תעודת הסל הראשונה שתסחור במטבעות הקריפטו. אם אחת תאושר, זאת תהיה פריצת דרך לנוספות, מקווים בשוק.

מחירי הנפט בירידה: הנפט הגולמי נסחר ב-85.2 דולר לחבית והנפט ברנט ב-89.9 דולר לחבית. הזהב נסחר ב-1,988 דולר לאונקייה.