גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נשק זורם ליהודה ושומרון ומעורר חששות מחזית חדשה במלחמה

איראן ובנות בריתה מפעילות רשת הברחה שחוצה מאות קילומטרים ולפחות ארבעה גבולות כחלק ממאמץ להרחיב את היכולות הצבאיות של הפלסטינים מעבר לחמאס

פלסטינים חמושים בשכם / צילום: Reuters, Nasser Ishtayeh
פלסטינים חמושים בשכם / צילום: Reuters, Nasser Ishtayeh

זמן רב לפני שמחבלי חמאס פרצו ממעוזיהם ברצועת עזה כדי לטבוח במאות אזרחים בעזרת אקדחים ורובי סער, איראן ובנות בריתה הגבירו מאמצים להבריח כלי נשק לחלק אחר של השטחים בשליטת הפלסטינים, יהודה ושומרון.

על ידי שימוש במזל"טים, בטיסות סודיות ובגשר יבשתי שחוצה מאות קילומטרים ולפחות ארבעה גבולות מדינתיים, מבצע ההברחה הזה עלול להביא להתלקחות חדשה במלחמה בין ישראל והפלסטינים. הוא גם מציב איום הולך וגובר לירדן, בת ברית נאמנה של ארה"ב, שגובלת בישראל וביהודה ושומרון ומתקשה להכיל זרימה גוברת של סמים וכלי נשק.

WSJ | "הרגתי 10 בידיים חשופות": מצלמות הגוף של הטרוריסטים חשפו את מימדי הזוועה
ניתוח גלובס | הבכיר הקטארי שמוביל את מאמצי התיווך לשחרור החטופים  

"איראן רוצה להפוך את ירדן לשטח מעבר לכלי נשק הנכנסים לישראל", אמר עאמר אל-סביילה, מייסד Security Languages, מכון מחקר ללוחמה בטרור מעמאן. "אבל החשש שלי הוא שייעשה שימוש בכלי הנשק האלה גם בירדן. איפה המקום במזרח התיכון שהכי קל להעניש את ארה"ב והמערב? ירדן", אמר.

איראן היא הפטרונית של חמאס, ולאורך השנים מימנה את הארגון בכסף, כלי נשק ואימונים. אבל כשמצרים עשתה מבצע לחיסול מנהרות ההברחה דרך חצי האי סיני, הגובל ברצועת עזה, חמאס למד להיות יותר עצמאי ולהסתמך על כלי נשק שנבנים ברצועה, בייחוד רקטות.

רוב כלי הנשק האיראניים עבור הפלסטינים מגיעים ליהודה ושומרון, בייחוד לידי הג'יהאד האיסלאמי, ארגון טרור הקשור לחמאס, על פי פקיד ביטחון ירדני בכיר. הפקיד אמר שרשתות המבריחים, בסיוע ממשלת סוריה וארגונים בגיבוי איראני כמו חיזבאללה, גדלות.

"זרימת כלי הנשק ממש גברה בשנה האחרונה"

"זרימת כלי הנשק ממש גברה, בייחוד בשנה האחרונה. זה בגלל שאיראן הרבה יותר ממוקדת בגדה המערבית לאחרונה, ומנסה לחמש חלק מהארגונים שם, בייחוד הג'יהאד האיסלאמי, שהוא פרטנר יותר ישיר של איראן", אמר מייקל הורוביץ, מנהל המודיעין היושב בישראל של חברת ייעוץ הסיכונים Le Beck International.

"זה כנראה מסביר חלק מהכישלון המודיעיני בזמן ההתקפה של חמאס, בגלל שישראל הייתה יותר מרוכזת ביהודה ושומרון מאשר בעזה", אמר הורוביץ.

במשך יותר מעשור, איראן ניצלה את התהפוכות ואת שחיקת סמכות הממשלות במזרח התיכון, כדי לבסס לעצמה דריסת רגל באזור. דרך רשת של ארגונים חמושים נאמנים, ביססה טהרן מסדרון יבשתי דרך עיראק וסוריה ללבנון, ודרך ירדן ליהודה ושומרון, והיא יכולה להעביר דרכו חיילים, ציוד וכלי נשק לבנות בריתה בלבנט.

ירדן, שהגבול שלה עם סוריה למודת הקרבות, הנשלטת על ידי בשאר אסד, אינו אטום, וכך גם הגבול שלה עם יהודה ושומרון, כבר רוגזת זמן רב על הברחות הנשק והסמים שקורות בשטחה. פקידים ירדנים התלוננו בפני סוריה, וביטאו את חששותיהם בפני בנות ברית באירופה, מתוך חשש שהנשק הזורם ליהודה ושומרון יפגע ביחסי ירדן וישראל, כך אמרו פקידים אירופים ובמזרח התיכון.

כלי נשק שהוברחו לירדן כוללים העתקים איראניים של מוקשים נגד אדם אמריקאיים מסוג Claymore, רובי סער מסוג M-4, חומר נפץ TNT ומסוגים אחרים ואקדחים, כך אמר הפקיד הירדני הבכיר. Terrogence, רשת מידע שכוללת יועצים של משטרת ישראל, אמרה באוקטובר שכוחות משמר הגבול הישראליים החרימו מוקשים שיוצרו באיראן וברוסיה.

כלי הנשק מוברחים מהגבול הסורי לירדן, ומוחבאים במשאיות שעוברות במעברי הגבול הרשמיים או בנקודות אחרות בשטח המדברי, שבחורף אפוף ערפל ואבק.

רחפנים קטנים, כלי מלחמה חדש בידי שחקנים לא-מדינתיים, גם הם שימושיים להברחות. בפברואר, סוכנים ירדנים לכדו כלי טיס לא מאויש ראשון מסוריה שהעביר ארבעה רימוני יד. רחפן שניתן לקנות באופן אזרחי, ולנווט בקלות יחסית, יכול לשאת שני רובי סער, וקשה מאוד לזהות אותו, אמר פקיד ביטחוני ירדני אחר, האחראי על ניטור הגבול עם סוריה. "אנחנו לוכדים רחפנים רק במזל", אמר.

"עלייה משמעותית בזיהוי ניסיונות הברחה"

איראן השתמשה גם באמצעים אחרים להעברת כלי נשק. בפברואר, לאחר רעידת אדמה הרסנית בטורקיה ובסוריה, אסמעיל קעני, מפקד כוח קודס - כוח העלית של משמרות המהפכה, האמון על משימות במדינות זרות - ביקר בחאלב שבסוריה, כנראה כדי לפקח על משלוחי סיוע. קעני טס לסוריה במטוס של חברת מהאן, חברה שארה"ב הטילה עליה סנקציות בגלל שהיא מטיסה חמושים וכלי נשק מאיראן לסוריה.

זמן קצר אחרי ביקורו של קעני, חברת התעופה, במסווה של העברת סיוע, החלה להטיס כמויות גדולות של כלי נשק לסוריה, כך על פי סוכן של ה-CIA באזור, יועץ ממשלה סורי ופקיד ביטחון אירופי.

לא ברור כמה כלי נשק מוברחים לשטחים הפלסטיניים, והאם חלקם מגיעים בסופו של דבר לעזה, דרך ישראל עצמה, אם כי נראה שרוב מה שעובר מירדן מיועד ליהודה ושומרון, כך אמרו פקידים במערכת הביטחון.

צה"ל הודיע בשנה שעברה שהייתה "עלייה משמעותית" בזיהוי ניסיונות להבריח סמים וכלי נשק מירדן וממצרים אל תוך ישראל. ממרץ 2021 עד אפריל השנה, משטרת ישראל סיכלה לפחות 35 ניסיונות הברחה מירדן, ולכדה יותר מ-800 כלי נשק, על פי ספירה שעשה מכון המחקר The Washington Institute.

"האיראנים משקיעים הרבה מאמצים בלהצית את כל הזירות, בצפון וכן ביהודה ושומרון", אמר דובר הצבא. "צה"ל מתגבר את הכוחות ומוכן לכל אפשרות".

מבריחים ירדנים מרוויחים מהשוק השחור הגדול של כלי נשק במדינה, שם רובים נסחרים בערך עבור רבע ממחירם בשטחים הפלסטיניים, על פי סוחרי נשק ברישיון בבירה, עמאן. רובה קלצ'ניקוב נמכר בשטחים תמורת עד 20 אלף דולר, ורובה M16 עד 30 אלף דולר, על פי סוחר נשק בגדה המערבית.

"המדינה רוויה כלי נשק" אמר בעל חנות רובים בעמאן. המחירים בשוק השחור דומים למחירים שלו: מבערך 700 דולר לאקדח צ'כי 7 מ"מ ועד 4,200 דולר לאקדח גלוק אוסטרי.

במאי, חבר פרלמנט ירדני, עימאד אל-אדוון, נעצר בניסיון להבריח יותר מ-200 כלי נשק, כולל 12 רובי סער, דרך גשר אלנבי ליהודה ושומרון. ישראל הסגירה את אל-אדוון לידי ירדן, שם הוא עומד בפני משפט ועלול להיענש במאסר של עד 15 שנה. הוא ו-13 נאשמים אחרים צפויים להגיב להאשמות נגדם בבית משפט השבוע.

ארגונים פלסטיניים בנו מצבורי נשק גדולים. ביולי, כוחות ישראליים ערכו את הפשיטה הגדולה ביותר ביהודה ושומרון בעשרות השנים האחרונות, פגעו בעשרות מתקני ייצור ומחסני נשק של חמושים בג'נין שהיו שייכים לג'יהאד האיסלאמי ולחמאס ולכדו כ-1,000 כלי נשק ומאות מטעני חבלה. כמו כן פורקו שישה מפעלים לייצור פצצות. במבצע נהרגו 12 פלסטינים, רובם חמושים, נעצרו 30 אחרים ומאות אנשים נמלטו על חייהם.

ישנם חלקים ביהודה ושומרון שהשיטור בהם נמצא בידי הרשות הפלסטינית, הנשלטת על ידי פת"ח, סיעה שהיא אויבתם של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. בשנתיים האחרונות, שוטרים פלסטיניים לכדו כל שנה בין 600 ל-1,000 כלי נשק ביהודה ושומרון, יותר מכפליים מהכמויות שהיו נלכדות לפני 2021, כך אמר דובר המשטרה לואי זריקת, והוסיף שכ-60% מכלי הנשק האלה שימשו להגנה עצמית או לפעולות פליליות.

בעקבות התקפת הטרור של חמאס מוקדם יותר החודש, כוחות הביטחון הישראליים הגבירו פעולות שנמשכות כבר שנתיים נגד הפלסטינים ביהודה ושומרון, והיו מקרים של התקפות מצד מתנחלים נגד מפגינים ואזרחים. ביום שישי האחרון נהרגו 13 פלסטינים במבצע של צה"ל שנמשך 30 שעות נגד חמושים במחנה הפליטים טולכרם. זה היה לאחר ש-55 אנשים נהרגו בשבוע הראשון אחרי 7 באוקטובר, שהיה השבוע הקטלני ביותר מבחינת הפלסטינים מאז לפחות 2005, על פי האו"ם.

זעם לגבי הפעולות הישראליות וכן ההפצצות בעזה, שבהן נהרגו יותר מ־5,000 פלסטינים על פי נתוני משרד הבריאות העזתי הנשלט על ידי חמאס, לצד ההתחמשות הגוברת בשטחים, מהווים בעיה לרשות הפלסטינית המושלת שם, שאחיזתה בביטחון נחלשת ככל שארגונים חמושים מתחרים על עוצמה והתושבים הפלסטינים פונים לאלימות במקום לרשויות אכיפת החוק על מנת לפתור סכסוכים פנימיים.

סוחר נשק מא-ראם בשטחים אמר שהוא מוכר מאות כלי נשק כל חודש. "יש היום הרבה ביקוש", אמר, "אבל אני אומר לך שכולם צעירים מאוד".

היעדר מועמד מתאים להחלפת מחמוד עבאס בן ה-87, שהפופולריות שלו דועכת כבר זמן רב, מוסיף לתסיסה בשטחים, ונאמני מועמדים אחרים לירושה רוכשים נשק ונאבקים על ביסוס מעמדם.

ברשות הפלסטינית לא הגיבו לבקשות תגובה.

הורוביץ אמר שהתלקחות ביהודה ושומרון עלולה להוביל ל"מעגל אלימות" גם שם. מבחינת ירדן, צמצום זרימת הנשק היא משימה עצומה. הממלכה היא במידה מסוימת קורבן של הגיאוגרפיה שלה. הגבול הצפוני הארוך שלה עם סוריה ברובו לא מוגן, בגלל היעדר שיתוף פעולה מצד הממשלה הסורית, והגבול עם ישראל לא מוגן בגדר משמעותית, מה שהופך אותו לחדיר להברחות בקנה מידה גדול.

השנה ירדן ביצעה תשעה מבצעים של לכידות נשק בגבולותיה, לעומת שבעה ב-2022 ו-21 ב-2021, על פי פקיד הביטחון הבכיר.

לפני שנים, כשארגון המדינה האיסלאמית היה בשיאו, כלי נשק רבים שהוברחו לירדן נועדו לארגוני טרור סוניים, אבל היום רובם נסחרים עבור רווח כספי, כך אמר מוחמד עפיף, השופט הראשי לשעבר בבית המשפט הביטחוני של מדינת ירדן.

הוא הזהיר שאם הביטחון ימשיך להידרדר, הריכוז הגבוה של כלי נשק יכול עם הזמן לעזור לתאי טרור רדומים. זה צריך להדאיג את המערב, אמר. "ירדן משחקת תפקיד מרכזי במניעת הברחות סמים וכלי נשק", אמר עפיף. "זו מעמסה עצומה עלינו".

סוהא מע'יה ופטימה עבדולכרים השתתפו בהכנת הכתבה

 ***גילוי מלא: לגלובס שתוף פעולה בלעדי עם העיתון WSJ (וול סטריט ג'ורנל) במסגרתו אנו בוחרים, מתרגמים ומפרסמים כתבות, באופן נאמן למקור. יחד עם זאת, איננו מסוגלים עוד לפרסם בין דפינו את המונח "לוחמי חמאס" בו משתמש ה-WSJ ואנו מחליפים אותו, על דעת עצמנו ותוך ציון הדבר, ב"מחבלי חמאס". במקביל, נפנה למערכת ה-WSJ על מנת להתריע ולבקש לשנות את הנוסח האמור. למלים יש ערך 

עוד כתבות

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דיווח: הנשיא ביידן ישקול להגביל מכירת נשק לישראל אם יתקיים מבצע "גדול" ברפיח

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" • צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון • מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה • שני מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל בשומרון - וחוסלו במארב ● עדכונים שוטפים

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית